Na PC.
Graficznie niech będą na poziomie gry Vampire The Masquerade: Bloodlines.
Ważne by rozwój postaci był dosyć dobry i wpływowy, żebym wraz z lvl upem zastanawiał się w co rozdać pkt i dobrze jakby było kilka klas do wyboru.
Zaletą też może być świat gry nie będący światem najpopularniejszym w grach rpg (czyli smoki, orki, elfy (może 90% gier ma taki świat), odmienność świata może być czymś co ludzi przyciąga bardziej, bo nie mają tysięcznego świata (tym samym przewidywalnego wizualnie i rasowo, umiejętnościowo) smoków i orków
Gothic 1, 2, Noc Kruka
Dragon Age
Drakensang
Divinity II
Fallout 1,2,3,New Vegas
Baldurs Gate
Might&Magic VI - zgadza się rozwój i klasy, za to świat - już mniej.
Wizardry 8 - znacznie ciekawsza wariacja fantasy i steampunka.
Generalnie większość starszych cRPGów sprzed lat (albo sprzed 2007 r.) wymaga uwagi przy rozwoju postaci.