Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Metro Last Light - dziś światowa premiera gry. Tytuł zbiera pochlebne recenzje

14.05.2013 10:09
1
zanonimizowany307509
99
Legend

Aż się dziwię, że twórcy nie udostępnili w opcje grafiki - DirectX 9. To przecież bardzo ważne, by gra będzie również działał na słabszy komputer PC. A to wraz z nim większe odbiorców posiadające słabsze komputerów PC.

14.05.2013 10:26
2
odpowiedz
Havien
52
Pretorianin

Jeszcze 3 dni się mordować ;f

14.05.2013 11:31
kaszanka9
3
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

gra dostaje wtedy sporego kopa wydajnościowego, tracąc kilka efektów, których posiadacze słabszych komputerów i tak nie uświadczą

O tak, oto słynna wydajność dx11, ponownie...

Mogę się założyć, że chodzi o efekty dla nie takich słabych pc. Zresztą to sprawdzę niedługo.

Sir Xan
Nie dają dx9 bo chcą się go pozbyć, mimo iż jest najwydajniejszy, wiesz, o wiele mniej roboty, bo dx 10 i 11 są do siebie o wiele bardziej podobne.

14.05.2013 11:35
4
odpowiedz
komenty
69
Senator

Ta gra ma na tyle wysokie wymagania, że nabywcy raczej mają kompy które pozwolą na granie w DX 10 i DX11 bez większych problemów.

14.05.2013 11:36
5
odpowiedz
realsolo
213
Generał

DX9 nie jest najwydajnieszy, tylko trzeba rzezbic w g*nie za przeproszeniem, aby zwykly shader dluzszy niz ograniczenia z DX9 napisac.

14.05.2013 12:03
6
odpowiedz
kelly1
17
Chorąży

przecież gra obsługuje direct 9 wymagania na steam http://store.steampowered.com/app/43160/
ktoś kto ma kartę obsługującą direct 9 to gre odpali na direct 9 nawet tutaj było podawane direct 9
https://www.gry-online.pl/newsroom/metro-last-light-na-pc-minimalne-zalecane-i-optymalne-wymagania/z312a87

14.05.2013 12:07
Legion 13
7
odpowiedz
Legion 13
158
The Black Swordsman

@kaszanka9
Ciekawe na jakiej podstawie mówisz że Directx 9 jest najwydajniejszy? Sprawdzałeś? Bo ja tak. W takim Skyrimie różnica fps między dx 9 a dx 10 wynosi u mnie ok 20 klatek na korzyść dx 10 na maks ustawieniach + HD tekstury.

14.05.2013 12:09
kaszanka9
8
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

realsolo

Oczywiście, że jest, udowadnia to ta gra, udowadnia to choćby tomb raider i wiele innych, twoja ignorancja nic nie zmieni.
M$ promuje dx11 jako lepszy (tak na pewno jest bez wątpienia) i wydajniejszy - a to już jest bzdura, fpsy nie kłamią, różnica w grafice dla typowego graca z typowym pc, nie takim ultra, jest niezauważalna, a w płynności jest dość znacząca.
Zresztą metro 2033 też udowodniło, że dx11 jedyne co daje to utratę płynności na niezauważalne efekty.

Wydajność dx11 to jest mit i marketingowa papka.

14.05.2013 12:45
rafq4
9
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

DX 11 jest dużo wydajniejszy od 9. Niedawno miałem przyjemność zejść z Windows XP, gdzie miałem DX9, na Windows 7 gdzie mam tu DX 11. Moja konfiguracja sprzętowa to : Core Quad Q8300 2,5GHz, 3GB RAM, GF GT220 1GB. Konfiguracja jak widać jest zwyczajnie pospolita, nie mam w kompie nic superwydajnego i nic przy zmianie Windowsa i DX nie zmieniałem. A mimo to na przykładzie Skyrima, World of Tanks, i FC3 mogę potwierdzić że skok wydajności jest spory w porównaniu do DX9. Gry chodzą mi na wyższych ustawieniach niż w WinXP DX9. Mało tego, w każdej z tych gier (jeśli ktoś nie jest ślepy) łatwo od razu zauważyć różnice w drobiazgach, jak np "chropowanie" metalu na czołgach, którego w DX9 nie było. W Skyrimie drobinki pyłu, promienie słoneczne przechodzące przez szpary w strzechach, fale na wodzie, dodatkowe szczegółowe efekty tekstur przedmiotów i terenu.. wszystko wyższej i realistyczniejszej jakości, dającej naprawdę świetny efekt. To samo w FC3. Jak ktoś ma oko do szczegółów to od razu się widzi różnice między DX9 a 11. I przewaga jest zdecydowanie oczywista na szalę 11. Wliczając w to poprawę płynności i wydajności gier.

14.05.2013 13:13
Sebo1020
10
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

Moim zdaniem DX11 jest w większym stopniu wymuszeniem na graczach wymianę starych kart graficznych, jestem ciekaw ile Nvidia zapłaciła producentowi najnowszego Metra za mozliwosc dodawania w/w gry do kart z serii GTX 660 i wzwyż, ogólnie ciekawią mnie tego typu ciche umowy miedzy producentami sprzętu a producentami gier (np Ubi i ATI) a zwłaszcza jaki jest z tych umów realny zysk dla producenta gry bo wiadomo nie od dziś że części do kompa nie podiwanisz ze sklepu z taka samą łatwością i bezkarnością jak gierki z sieci

14.05.2013 14:09
11
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Na szczęście, mam wystarczający mocny komputer, by móc grać Metro z DirectX 11.

14.05.2013 14:24
jolka224
12
odpowiedz
jolka224
21
Centurion

Ja też mam wystarczający sprzęt, swojego super mocnego Xboxa 360!, by zagrać w Metro: Last Light, do tego pad, wygodny fotelik i dobre piwko, no i co najważniejsze dla mnie, nie muszę się martwić DX9, DX10 czy DX11, bo mi to lotto *_* żeby nie było mam odpowiedniego PC, ale z latami robię się coraz starszy i coraz to bardziej wygodniejszy ;-) hehehe

14.05.2013 14:39
ookie
😜
13
odpowiedz
ookie
117
Generał

DX 11 jest dużo wydajniejszy od 9. Niedawno miałem przyjemność zejść z Windows XP, gdzie miałem DX9, na Windows 7 gdzie mam tu DX 11. Moja konfiguracja sprzętowa to : Core Quad Q8300 2,5GHz, 3GB RAM, GF GT220 1GB.

Hmmm, od kiedy GT220 obsługuje DX11?

14.05.2013 14:49
14
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Dx 10 jak i Dx11 są wydajniejsze od Dx9. Zostały stworzone nie tylko, aby polepszyć grafikę, ale też i ułatwić tworzenie gier. Są lepiej uporządkowane i zawierają sporo ułatwiających funkcji dla deweloperów. Ale trzeba pamiętać, że się różnią. Przyczyną tego zjawiska jest to, że twórcy z reguły robią tylko coś w stylu gotowy kod na dx9 odpalimy na dx11, bez wprowadzania poprawek na które pozwala dx11 i wtedy zaczyna się spadek klatek przez lenistwo twórców. Gdyby zrobić taką samą scenę/mapę, korzystając z oddzielnego kodu dla dx9 i dx11. To udało by się osiągnąć na Dx11 to samo co na Dx9, ale szybciej (czyt. wydajniej). Wszystko zależy od twórców. Teraz można winić tylko to, że większość gier to multiplatformówki, które dają porty na pc i mamy beznadziejną optymalizację.

14.05.2013 15:08
rafq4
15
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

@ookie, Windows 7 ma "wbudowany" w sobie DX11, więc nie trzeba mieć karty graficznej integralnej z nim, gdyż jest on sam w systemie :)

14.05.2013 15:23
16
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@rafq4 Mylisz się. Nie da się użyć DirectX 11 (niektóre efekty) bez posiadanie odpowiednie karta graficzna. Sam o tym przekonałem mając Windows 7 i NVIDIA GT 8500. A teraz jest mi inaczej, bo mam Asus GeForce GTX 660. Mając GT8500 można użyć najwyżej DirectX 10 (bez niektóre efektów). Wiesz, że nowoczesne karty graficzne mają zaawansowane technologie generowanie efektów w parze z wydajności (tak jak 3D i OpenGL z karta Voodoo ;).

14.05.2013 15:25
Koktajl Mrozacy Mozg
17
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

jolka224 - no tak, nie martwisz sie o wymagania, DXy ale za to twoje konsole gry chodza w ~600p, ledwo stale 30klatek wyciagaja, jakosc tekstur to cos pomiedzy low-medium. Wiadomo, czesc osob i tak ich to co wyzej wypisalem nie interesuje i sobie poprostu graja w gre ktora ktos im przygotowal, a na PC takie ustawienia zajmuja 5min z czego instalka gry na dysk 360 zajmuje ~10min. Naprawde trudna rzecz ustawic, sprawdzic i potem juz grac tak aby: gra wygladala, chodzila plynnie czy cos pomiedzy ale ~30-40fps. Cos gra dropuje, to daje cienie na low,i zyskuje 10fps, daje tekstury Medium na rzecz wlaczenia AA i przy 1080p nie ma zabkow na ekranie. Przeciez to duzo czasu nie zajmuje, a sam gram w BF3 na ustawieniach LOW, pare rzeczy ma wieksze ustawienia jak AA, dorysowywanie terenu, AF + SweetFX i gra sie ladnie w FHD i bez zabkow :)
http://i.imgur.com/OK25yn6.jpg

14.05.2013 15:29
rafq4
18
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

No mój GT220 DX10 obsługuje, 11 nie, ale mimo to jak widac niektóre efekty mi załapało. Sam widze różnicę, bo jestem typem "grafika" i w grach wyłapuję wszelkie takie rzeczy. A niektóre efekty jakie mam w grach obecnie to na pewno nie DX9. Więc albo DX11 w systemie udostępnia mi do karty efekty z DX10, albo jednak DX11 mi działa. Z resztą jestem na profilu informatycznym, i każdy z kim rozmawiałem na ten temat, uważał tak samo jak ja. Nawet wykładowcy, że jak ma się w systemie wbudowany DX11, to ma się ten DX11. Ewentualnie zgodze się z tym, że może udostępniać on tylko te komponenty, które może obsłużyć dana karta grafiki. W każdym razie co nieco mam z tego DX11 i działa wyśmienicie :)

14.05.2013 15:32
19
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@Koktajl Chyba, że w przyszłości nowa konsola PS4 (lub nowy XBOX) będzie inaczej. Z lepszy CPU, GPU i większe pamięci... Ale za to dla PC zapowiada nowe serii GeForce GTX 7xx i procesory Intel 4-generacji. Czas pokaże. Biedni gracze, kolejne wydatki na marzenie... :(

14.05.2013 15:49
claudespeed18
20
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

tak sobie myślę, ze skoro nie ma dx9 a tylko dx10 i 11 to wymagania podane mogą się odnośic właśnie do tych wersji dx'ów, czyli gra będzie lepiej dopracowana niż poprzednia, gdzie w dx9 dało się grać na podanych wymaganiach ale już dx10 i 11 totalnie zanizaly poziom klatek

tak więc optymalizowana gra pod dx11 może wcale nie być tak strasznie sprzętożerna, choc wymagania wskazują na mocny sprzet ;)

14.05.2013 15:56
21
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Cieszę się, że Metro Last Light jako jedna z najbardziej oczekiwane gier nie zawiódł tak jak żałosny Aliens Colonial Marines.

14.05.2013 18:10
kaszanka9
22
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

O właśnie FAR CRY 3 kolejny blamaż dx11...

Napiszę potem czemu.

Rozśmieszyłeś mnie rafq4 DX9 nie było. W Skyrimie drobinki pyłu, promienie słoneczne przechodzące przez szpary w strzechach, fale na wodzie, dodatkowe szczegółowe efekty tekstur przedmiotów i terenu.. wszystko wyższej i realistyczniejszej jakości, dającej naprawdę świetny efekt. To samo w FC3.

Wszystko co tu opisałeś nie jest zasługą dx11 (którego twoja karta nawet nie obsługuje notabene), ale nie chodzi o to , że nie obsługuje, nie jest to też zasługa dx10, po prostu nie chciało im się tego widocznie robić dla dx9, tyle w temacie, a jak najbardziej mogli i to co opisałeś zrobić w dx9, to że im się nie chciało nie jest winą dx9.

Po za tym ty chłopie kłamiesz
, GT220 jest tak słabą i żałosną kartą, że nie wiem co ty tam w ogóle możesz ustawić więcej niż absolutne minimum...

Prosty test dx9 vs dx11 FAR CRY 3, robimy fc3 na maksa i w dx9 msaa na 8 i dx11 także, i powiedzcie mi potem na którym dx się lepiej grało lub w ogóle dało grać, bo w obrazie podczas grania, a nie patrzenia na wszystko z lupą nie odczuwa się żadnej różnicy.

P.S. FC3 nie ma trybu dx10, więc grałeś w dx9, bo twoja żol karta dx11 nie obsługuje, a wyżej zachwalałeś obraz m.in FC3 - no to dopiero jesteś śmieszny nie, i kto tu ma lepsze oko, ale oko to nic, najpierw trza coś wiedzieć.

Za równo ty jak i twoi wykładowcy z liceum oraz znajomi, nie znają się na tym po prostu, ani trochę, nie jesteś typem "grafika" tylko licealistą, który nie posiada odpowiedniej wiedzy, twoja karta nie ma dx11 i koniec kropka, twoje śmieszne teksty typu "DX11 w systemie udostępnia mi do karty efekty z DX10" , "albo jednak DX11 mi działa", "jak ma się w systemie wbudowany DX11, to ma się ten DX11", " co nieco mam z tego DX11" - to wierutne bzdury, fc3 działa ci w dx9 i tyle w temacie.

I ja to mam bardzo dobre oko, testowałem gry dx 9 / dx 11 na c2d, i5 2500k, grafiki od 8600gt poprzez 7770, gtx 460, 6850, gtx 560, 7870, kończąc na 7950 i gtx 460 sli

i w 95% przypadków dx11 nie jest wydajniejszy takie są fakty i nikt tego nie podważy.

14.05.2013 18:13
Marsellus Wallace
👍
23
odpowiedz
Marsellus Wallace
105
Fukitol

Gra wypas. Zoptymalizowana bardzo ładnie. Na core i7 920 + GeForce GTX 670 + sterowniki 320.14 da się grać spokojnie w FHD, 4x SSAA, zaawansowana fizyka i teselacja na najwyższym poziomie. Czasami spadki fps ale obawiałem się słabszej płynności. W porównaniu do Metro 2033 nie dość, że ładniej, klimatyczniej i ciekawiej, to jeszcze udana optymalizacja.

14.05.2013 18:16
kaszanka9
😁
24
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Marsellus Wallace
No GENIALNA OPTYMALIZACJA jak działa na karcie za zaledwie 1500 zł...

14.05.2013 18:33
A.l.e.X
25
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Przejrzałem ten temat pobieżnie i napiszę wam że w dużej mierze to co napisał kaszanka9 jest prawdą oczywiście nie jest ona tak do końca jak on to przedstawił ale w większości jest.

Po pierwsze biblioteka DX9, DX10, DX11 różnią się pewnymi dodatkowymi rzeczami, ale także sposobem określania pewnych elementów.

Teoretycznie największymi zaletami DX11 była tessellacja, miękkie cienie, DOF, inne sposób wyświetlania shaderów. Niestety te tak zwane wodotryski pochłaniają bardzo duże zasoby sprzętowe. Dla wielu osób są to (poza Tessellacją) rzeczy które owszem są zauważalne, ale nie wpływają na jakąś głęboką jakość grafiki.
DX9 i DX10 w obecnych grach nie wykazuje praktycznie żadnej różnicy.
Więc oczywiste jest to że DX11 ze swoimi dodatkami będzie bardziej wymagający niż DX9 który dla wielu osób potrafi podobnie dużo.

--->rafq4 - niestety to co napisałeś jest całkowicie mylne. Do obsługi odpowiedniego DX, potrzebna jest odpowiednia karta graficzna. Poza tym DX9=DX10 więc to o czym piszesz wynikło albo z sugestii, albo z modów. Poza tym system główny i zaimplementowany w nim DX mówi tylko o tym że nie musisz ściągać i instalować biblioteki DX na danym systemie. Na windows 8 masz od razu DX11.1, na windows 7 DX11, a na niższych odpowiednio 10.1, 10.0, 9. To że działa ci wszystko szybciej to kwestia dużo bardziej wydajniejszego system, od najgorszego systemu jaki kiedykolwiek wyszedł czyli XP.

Pozdrawiam

14.05.2013 18:36
26
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

kaszanka9->

Chłopie weź napisz kawałek kodu działający lepiej! Albo pokaż jakiś przykład dobrej optymalizacji. To Twoje odwieczne marudzenie staje się nudne, po co setki razy piszesz to samo?!
Gra nie WYMAGA karty za 1500zł, można wybrać adekwatne do posiadanej karty ustawienia. Nie ma obowiązku grać w najwyższych ustawieniach.

PS Znasz coś takiego:

"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
Obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi."

14.05.2013 18:39
Marsellus Wallace
27
odpowiedz
Marsellus Wallace
105
Fukitol

kaszanka9 --> GTX 670 jest dobry, ale ma już rok. Jest jeszcze gtx 680, 690, titan no i nadchodzi zaraz nowa generacja 7xx. Jeśli chodzi o optymalizacje to nie pisałem o średnich czy wysokich ustawieniach grafiki, tylko najwyższych możliwych (wyższa może być jedynie rozdzielczość ale na moim monitorze tego nie sprawdzę), jakie można włączyć. I to mnie pozytywnie zaskoczyło, bo mimo nadal bardzo dobrej karty grafiki spodziewałem się, że do takich ustawień będzie potrzebna mega-droga karta z najwyższej półki.

14.05.2013 18:42
😁
28
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Chłopie weź napisz kawałek kodu działający lepiej! Albo pokaż jakiś przykład dobrej optymalizacji. <--- Napisz kawalek kodu - padlem! Moge wyliczyc kilka gier, ktore sa zoptymalizowane lepiej, a prezentuja bardzo dobra grafike.

14.05.2013 19:05
29
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

GTX 660 to też dobry dla Metro Last Light na wysokie detale. Pod warunkiem, że gracz nie dysponuje monitor z rozdz. 1980x1024. Akurat ja mam monitor 1280x1024 i to zupełnie mi wystarczył. @Kaszanka Popatrz na Black Mesa i silnik Half-Life 2. Może grafika BM nie jest samo co Metro, ale za to świetna, a jaka ma niskie wymaganie sprzętowe i płynności przy prawie wysokie detale (przy karcie GT 8500). Może silnik Metro Last Light ma poprawiona optymalizacji od Metro 2033, ale za to jeszcze daleko do doskonałości. Są wiele inne gry z podobne grafiki (prawie), a mają mniejsze wymaganie sprzętowe. A Metro to prawdziwy pożeracz mocy PC. Na tym polega sztuka optymalizacja.

14.05.2013 19:19
rafq4
30
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

@Kaszanka, rozśmieszyłeś to mnie Ty w tym momencie. Widac że albo niewiele znasz się na sprzęcie, albo próbujesz zgrywac mądrego wcale nim nie będąc.
Po 1. DX11 dodaje dodatkowe efekty jak teselacje i pomniejsze szczegółowe smaczki graficzne, niedostępne w poprzednich wersjach DX. Dla sprostowania: chodzi mi o to, że widząc promienie słoneczne przechodzące przez szpary w strzechach w DX9 i porównując je przy tych samych ustawieniach graficznych z DX11, te w DX11 wyglądają po prostu ładniej i bardziej szczegółowo.
Po 2. Ja posiadam kartę GF GT220 czy Ty ? Skoro ja posiadam, gram na niej i mówię jak jest, to nie kłóć się ze mną, bo jakim cudem możesz lepiej ode mnie wiedzieć, jak mi gry na niej chodzą. Jeśli mówię co widziałem na własne dokładne oczy, to mi nie wmawiaj że Ty wiesz lepiej ode mnie co widziałem. Albo jesteś niewyrośniętym gimbusem, skoro uważasz że pisałbym tutaj kłamstwa, albo próbujesz mi wmówić coś, co ja lepiej wiem od Ciebie.
Po 3. FC3 nie może działać mi w trybie DX9, skoro przy tych samych ustawieniach grafiki, bez zmian w sprzecie, niektóre rzeczy wyglądają dużo lepiej. Jak to wytłumaczysz ? Powiesz mi że jestem ślepy ? Po raz kolejny dajesz mi do zrozumienia, że albo jesteś sfrustrowanym niewyrośniętym gimbusem, albo próbujesz mi wmówić że lepiej wiesz ode mnie, co widzę, i wiesz lepiej od wykładowców i informatyków jak się sprawy mają. BTW, mam 23 lata i Liceum skończyłem dawno temu.
@A.l.e.X - Skoro uważasz ze to co mówisz jest prawdą, to jak wytłumaczyć to, że po zainstalowaniu systemu z DX11, przy tych samych ustawieniach graficznych i bez żadnych zmian w sprzęcie, niektóre szczegóły grafiki uległy poprawie na lepsze, dokładniejsze, ładniejsze i bardziej szczegółowe ? Czary Mary ? Nie wydaje mi się.

14.05.2013 21:42
31
odpowiedz
beduin20
9
Legionista

Marsellus powiedz mi ile masz klatek na tych ustawieniach. Na moim sprzęcie z opisu mam 60fps ale mam 0,5x SSAA ustawione bo jak przestawie na 4x to mam biedne 15-20fps wiecej raczej miło się nie pogra z taka płynnością. Oczywiście stery 320.14:)

14.05.2013 21:59
32
odpowiedz
yetik22
4
Junior

dosyć droga ;/

14.05.2013 22:29
Marsellus Wallace
📄
33
odpowiedz
Marsellus Wallace
105
Fukitol

beduin20 -->

Mam podkręconego core i7 920 do 3.7 Ghz i GTX 670 (dane z MSI Afterburner: power limit 122%, core clock +190 Mhz, memory clock +400). W grze około 23-27 fps, czasami występują spadki do 18-20.

Dodatkowo w Nvidia Inspector mam wymuszone następujące bajery, co zapewne w jakimś stopniu obniża framerate w wymagających grach:
Antialiasing - Transparency Supersampling na 8x Sparse Grid Supersampling
filtrowanie tekstur na High Quality
wymuszone potrójne buforowanie.
Dodatkowo LOD Bias na -3.000

14.05.2013 22:39
rafq4
34
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

Dobra.. w związku z moimi poprzednimi postami zwracam honor, gdyż się myliłem faktycznie. Oczytałem się trochę i nie ma szans by gry mi chodziły z Dx11 przy mojej karcie grafiki. Niemniej jednak część racji miałem, że jeśli mam Win7 posiadający biblioteki Dx11, to moja karta grafiki z automata obsługuje gry w najwyższym, według swoich możliwości, Direct'cie. Czyli w trybie Dx10. Dla tego takie znaczne różnice w szczegółach grafiki i zdawało mi się że to 11.

15.05.2013 00:01
kaszanka9
35
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

rafq4

Nie no odpadam, może i jesteś w liceum, ale mentalnie to jesteś gimbus...

Ty nie kapujesz po prostu, samo włączenie dx 11 obniża fps, te twoje smaczki, których to NIE MOGŁEŚ ZOBACZYĆ na GT 220, często i gęsto trudno zauważyć podczas rozgrywki, a fps spada jeszcze bardziej.

Ja posiadam kartę GF GT220 czy Ty ? Skoro ja posiadam, gram na niej i mówię jak jest, to nie kłóć się ze mną, bo jakim cudem możesz lepiej ode mnie wiedzieć, jak mi gry na niej chodzą.

No KU*** komentarz ROKU, jak nic!!! Widać, że chyba masz jakąś wyjątkową GT 220 z dx 11, SZOK I NIEDOWIERZANIE, nie leczy ona raka czy okazji?

Może wiem lepiej dlatego, że SPECYFIKACJĘ KAŻDY ZNA (no po za tobą chyba), to jest bardzo słabiutka karta z DX10 i tyle, FC3 nie ma dx10, więc grałeś w dx9, a więc twoje wprawne oko to efekt PLACEBO i AUTOSUGESTII z podniecenia przesiadką na nowszy system, przykro mi ale masz OMAMY. Reszta co tam napisałeś, to błagam powiedz, że to trolling...

FC3 nie może ci działać w dx9, ale guess what DZIAŁA W DX9 i weź się nie ośmieszaj.

FC3 nie działa ci w dx10 bo nie ma tam takiego trybu.

Podsumowując nie masz żadnej wiedzy i nie miałeś racji w żadnym wypadku. OMAMY, OMAMY to były...

Sir Xan
hl2 to obecnie wybrakowany graficznie produkt, odstaje od dzisiejszych standardów dość widocznie.

Po za tym alex dobrze gada, chyba jako jedyny rozumie o co mi chodzi, sam dx11 możliwościami nie jest gorszy, jest najlepszy, ale w 95% przypadków dx11 powoduje zauważalne i niepotrzebne obniżenie wydajności, nie tylko dla ustawień ULTRA, bo to oczywiste, ale dla zwykłych ustawień także, min/średnie/wysokie nie ma znaczenia, to w imię czego użytkownicy mają mieć obniżoną płynność, byle wepchnąć dx11, to jest chore, a fabuły i gamplaya to nie poprawia.

Zresztą już niedługo będzie taki problem, to się skończy w nowym roku, zaraz po premierze ps4.

15.05.2013 00:17
rafq4
36
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

@kaszanka, ślepy jestes ? popatrz na post nad sobą, zamiast tak się produkować.

15.05.2013 07:47
👍
37
odpowiedz
beduin20
9
Legionista

Marsellus:

Ja mam tylko GTX podkręconego (core clock +137, memory clock +554). Pobawię się jeszcze w tym Nvidia Inspector.
BTW. ładnie podkręciłeś GTX:D ja przy przy jakis większych wartościach od teraz miałem w benchach artefakty i musiałem zmniejszyć.

15.05.2013 13:13
Marsellus Wallace
38
odpowiedz
Marsellus Wallace
105
Fukitol

To i tak ładnie masz podkręconą memory - ja też mam DCu II Asusa, ale przy 500 mam artefakty. Może to wcześniejsza wersja i wcześniejszy bios. A ten Nvidia Inspector to fajna rzecz, dla ludzi którzy lubią wydusić (drobne, ale zawsze...) ustawienia poprawiające jakośc różnych efektów. Oczywiście kosztem wydajności.

15.05.2013 14:49
39
odpowiedz
thenat17
24
Legionista

Bug pcha bug... ech.... nie da się grać.

ktoś coś pisał o optymalizacji ? nie istnieje tak samo jak w poprzedniej części.

Mam: intel i5 [email protected], 8GB RAM DDR3 1800mhz, Radeon 7800 2 GB. i co ? na max, ,w full hd z teselacja na max i Antyalising ustawiony tylko na 2x nie da sie grać... tak niskie framy są.

Wstyd i hańba, czekam na conajmniej 4 patche...

15.05.2013 17:30
40
odpowiedz
zanonimizowany397323
2
Senator

Aż się dziwię, że twórcy nie udostępnili w opcje grafiki - DirectX 9. To przecież bardzo ważne, by gra będzie również działał na słabszy komputer PC. A to wraz z nim większe odbiorców posiadające słabsze komputerów PC.

AHAHAH GOOGLE TŁUMACZ?

31.10.2013 07:12
krzys1190
41
odpowiedz
krzys1190
48
Informatyk

[quote]
kaszanka9
No GENIALNA OPTYMALIZACJA jak działa na karcie za zaledwie 1500 zł...
[/quote]

Moja karta GTX470 warta 200zł daje rade i przeszedłem grę na maksymalnych ustawianiach przy 900p z 35-50fps

Wiadomość Metro Last Light - dziś światowa premiera gry. Tytuł zbiera pochlebne recenzje