Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Diuna

13.05.2013 21:49
1
Babiczka
107
Senator

Diuna

Ok, jakie tłumaczenie czytać i w jakiej kolejności?.

13.05.2013 22:08
kjx
2
odpowiedz
kjx
124
Mighty Pirate

Tłumaczenie TYLKO Marka Marszała. Kolejność? Normalnie, po kolei (chociaż pozostałe części do Diuny, imho, się nie umywają) :-)

13.05.2013 22:10
nagytow
3
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

^ Nie lubisz Wolan? :)

13.05.2013 22:13
kjx
😈
4
odpowiedz
kjx
124
Mighty Pirate

Wyjdź i nie wracaj! NIGDY! Sio! A kysz! Psik! JŁ powinien się w piekle smażyć za to co z Diuną i LotRem zrobił!

13.05.2013 22:14
5
odpowiedz
maciula
149
Generał

Najbardziej podeszło mi wydanie Phantom Press International 1992/93 , tłumaczył min. Marek Marszał :)

13.05.2013 22:14
6
odpowiedz
zanonimizowany166638
152
Legend

Tylko tłumaczenie Marszała.

Najpierw Kroniki Diuny (6 tomów). Ich zakończenie znajduje się w tzw. "Diunie 7", która w rzeczywistości jest siódmym i ósmym tomem.

Pozostałe serie są porozrzucane chronologicznie. Kolejność w zasadzie dowolna, skoro nie będziesz ich czytać przed Kronikami. Najpierw powstało Preludium do Diuny (3 tomy), które dzieje się na przestrzeni kilkudziesięciu lat przed właściwym cyklem. Później były Legendy Diuny (3 tomy), opisujące wydarzenia na wiele tysiącleci przed Kronikami. Teraz wciąż trwają dwie serie - Bohaterowie Diuny (póki co 2 tomy) i Wielkie Szkoły Diuny (póki co 1 tom). Pierwsza z nich pokrywa się z wydarzeniami z Kronik, druga kontynuuje wątki z Legend.

Inna kwestia to poziom i ogólny kierunek, w jakim idą poszczególne serie. Preludium zostało zbesztane właściwie przez wszystkich. O pozostałych książkach mówi się bardziej w kontekście space opery niż hard sci-fi, ale jako takie dają radę.

13.05.2013 22:19
MavericKK
7
odpowiedz
MavericKK
77
IEM 2k14 2k15 2k16 Staff

Stresci ktos albo nie niech ktos opisze mi o czym jest ta Diuma tak aby mnie zachecic do przeczytania (nie chodzi mi o to bo pewnie macie mnie gdzies) poprostu chce wiedziec jaki to gatunek :)

13.05.2013 22:22
Diobeuek
8
odpowiedz
Diobeuek
162
Quid est veritas?

To ja troszkę z innej beczki, bo też się przymierzam od jakiegoś czasu do przeczytania. Czy książka przetrwała próbę czasu ?

13.05.2013 22:27
Paudyn
9
odpowiedz
Paudyn
193
Kwisatz Haderach

Tak.

13.05.2013 22:31
10
odpowiedz
Child of Pain
136
Senator

[7]
Polityczno religijne SF. Moze byc przydlugie dla kogos kto czyta glownie napierdalanki.

13.05.2013 22:40
MavericKK
11
odpowiedz
MavericKK
77
IEM 2k14 2k15 2k16 Staff

[10] Sprobuje. Dzieki! :)

Bede sie podpierał informacjami w tym wątku od ktorej częsci zaczynac ;)

13.05.2013 22:47
12
odpowiedz
Child of Pain
136
Senator

[11]
Jak to od ktorej, bozia raczki i google zabrała? Czytaj orginalne ksiazki Herberta, pierwsza w serii jest Diuna (niesamowite nie), a tytuly pisane po jego smierci w stylu Dzihadu Bulterianskiego odpusc sobie.

13.05.2013 23:06
graf_0
13
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Diuna jest fajna, ale wraz z każdym tomem charakter znacznie się zmienia.

13.05.2013 23:08
14
odpowiedz
Babiczka
107
Senator

Dzięki, więc Marszał.

Forum: Diuna