W wielu grach rozwój postaci ma małe znaczenie i niezależnie jak zbudujesz postać, to przejdziesz grę na luzie lub co najwyżej w dialogach raz na 50 rozmów nie pojawi się dodatkowa opcja przekonania NPC do czegoś i tyle.
Chcę poznać listę gier, w których rozwój postaci jest bardzo ważny i żeby nie było tak jak dajmy na to w skyrim, że robisz sobie postać tanko-mago-archero-złodziejo-wojowniko-wampiro-healera i kosisz wszystko i masz do tego kowalstwo i inne rzeczy na maxa. Chcę by rozwijając postać trzeba było wyrzec się jakichś rzeczy dość ważnych, a jeśli zrobi się kombinację battle-maga, czyli pół wojownik, pół mag, to taka postać będzie znacznie gorsza od 100% maga i 100% wojownika.
Mile widziane będą gry, w których można zrobić postać nastawioną na jakąś retorykę z hipnozą potworów dźwiękiem na instrumencie, tak by unikać walki z potworami oczarowując je pięknem muzyki i dobrze zbierać informacje, być jak szpieg i złotousty przekonujący ludzi, człowiek unikający walk. Taka postać miałaby być bardzo słaba w walce i to mogłoby być ciekawe, na pewno ciekawsze niż 3 metrowy morderca silniejszy od Batmana i hardcorowego koxa, który ma dodatkowo cudowną moc przekonywania ludzi za pomocą mowy.
Path of exile,spierdzielisz rozwoj i na wyzszych lvlach nie poradzisz sobie z potworami
Seria Wizardry
seria Might and Magic
Arcanum
Vampire the Masqurade Vloodlines
Na początek.
W Titan Quest jak źle zbudujesz postać to nie pokonasz ostatniego bossa.
W Neverwinter Nights również trzeba kombinowac nad tym jakie atuty brac, szczególnie w przypadku postaci niebędącej pożeraczem atutów jak wojownik.
Jak pisał Iselor - Arcanum dość dobrze wspasowuje się w takie wymagania. Przede wszystkim musisz wybrać, czy będziesz się specjalizowal w magii, czy technice, bo te znoszą się wzajemnie i osłabiają (także jako czysty tłuczek, bo trzeba dobierać odpowiedni rodzaj ekwipunku), ale poza tym także i ilość punktów rozwoju nie pozwala na zrobienie uniwersalnego koksa.
Gothic 2 z dodatkiem Noc Kruka wymagał już lepszego planowania w dystrybucji punktów nauki, głównie z powodu rosnących kosztów podnoszenia cech na wyższych poziomach.
Lands of Lore może i jest przyjemną grą ale trzeba pilnować rozwoju postaci, dzięki czemu White Tower będzie (tylko ociupinę) łatwiejsze :]
Alpha Protocol - dawanie wszystkiego po trochu nie daje dobrych rezultatów.
Arx Fatalis - można było spieprzyć postać jeśli to nie był mag (faworyzowana klasa w grze) i mieć problemy ze wszystkim.