Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: dlaczego nie ma rozbudowanych strategii?

01.05.2013 23:27
1
Nimr
9
Pretorianin

dlaczego nie ma rozbudowanych strategii?

Weźmy np. popularną grę Stronghold Crusader, jest to słabo rozbudowana gra (ale w porównaniu do innych, nieźle rozbudowana). Mamy mury, kilka machin oblężniczych, drabiny, kopaczy etc, ale wkurza mnie w strategiach to, że postawisz najlepszy mur, a i tak trebusz i katapulta rozwalają taki mur bez problemu, nawet robisz wielowarstwowy mur, to i tak jest słaby. Tymczasem jak spojrzeć na prawdziwy świat, to były zamki, które można było stosunkowo prosto zająć, ale były takie, gdzie ciężko było. Trzeba było też wziąć pod uwagę różne rzeczy jak np. z czego zbudowano mury i czy kamienie dowozić z miejsca oddalonego o ileś km. To samo z drewnem, składaniem czegoś, czy nawet pogodą (bo deszcz może popsuć trochę plany). Bywały zamki, gdzie mury były dość odporne na atak oblężniczy (a gdyby dać identyczny zamek do gry, to w grze by się go rozwaliło bez problemu waląc przez kilka sekund dłużej), do tego możliwość podkopania się i tak dalej.
Stronghold w takim przypadku wymięka jak i inne znane mi strategie.

Rozumiem, że twórcom nie chce się robić "symulatorów zamków", bo to za dużo roboty więc uproszczają wszystko maksymalnie. No i graczom w większości wystarczy nierozbudowana strategia. Ale ja chętnie sprawdziłbym się przy projektowaniu zamku "nie do zdobycia".

A może mylę się i są takie strategie?

(btw. a i jeszcze można by dodać późniejsze czasy i strzelanie z wczesnych armat nocą, by szybciej się chłodziły)

02.05.2013 00:06
HUtH
2
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

Fascynujące... ciekawe jak wyobrażasz sobie grę z minimum kilkumiesięcznym obleganiem, to by musiał być jakiś symulator albo jakiś tycoon, no kto takie coś zrobi i kto by chciał się męczyć w granie w to.
Np. takie gry od Paradoxu nie bawią się w takie szczegóły i jest git. A Twierdza całkiem ciekawie podchodzi do szturmów, może arcade'owo w szczególe(ach ten brak szarży konnicy), ale ogólnie wygląda to dość przekonująco.

Szczerze to nie znam gry z jakimiś super realistycznymi oblężeniami i szturmami... Rome i Medieval oblecą, M&B/WB nawet z modami to po prostu wchodzenie na drabinę(choć w Brytenwaldzie samo obleganie jest dość realistycznie zrobione i jest nudne... no czyli realistyczne..), rtsy oprócz twierdzy to strzelanie jednostkami w zameczek... Natknąłem się na Castle Strike, jakaś stara giera, zobacz sobie... (ciągle mam nadzieję, że nie jesteś trollem...) https://www.gry-online.pl/gry/castle-strike/z81c13#pc

02.05.2013 00:22
3
odpowiedz
Tomuslaw
139
Fascynat strategii

Nie rozumiem jak można poprzez "rozbudowaną grę" rozumieć tylko jeden aspekt jakim jest oblężenie twierdzy. Przecież na rynku są strategie bogate w mocno rozwinięty aspekt ekonomiczny, walki, a także religijno-polityczno-kulturowy.

wkurza mnie w strategiach to, że postawisz najlepszy mur, a i tak trebusz i katapulta rozwalają taki mur bez problemu

Grałeś kiedyś choćby w Civilization V?

To samo z drewnem, składaniem czegoś, czy nawet pogodą (bo deszcz może popsuć trochę plany)

Grałeś kiedyś choćby w gry serii Europa Universalis (szczególnie w przeróżne części Hearts of Iron)?

do tego możliwość podkopania się i tak dalej.

Grałeś kiedyś choćby w Starcrafta 2 Zergami?

strzelanie z wczesnych armat nocą

Ty tak na poważnie?

spoiler start

Obstawiam, że to prowokacja.

spoiler stop

02.05.2013 00:30
4
odpowiedz
Nimr
9
Pretorianin

modów do M&B nie znam, inne gry znam. Oczywiście nie chodziło mi o 100% realizm, że będzie zajmował zamek tak jak w realu kilka miesięcy lub tydzień, bo różnie z tym było, jedne na luzie się zajmowało i obrońcy zamku nie mogli liczyć na wsparcie kumpli i byli na przegranej pozycji i muzułmanie zajęli zamek, a w innych oblężeniach było trudno.
Trollem nie jestem, po prostu grałem w wiele gier, niektóre były niezłe, choć słabo rozbudowane jak dla mnie (choćby seria HOI, CK2, EU, KOH), a inne były grami na "chwilę", na kilka godzin, na 2 dni zabawy max. Często widzisz tematy na forum moje z bardzo dziwacznymi pytaniami, bo gust mam wybredny dość (albo nie tyle wybredny, co przejedzony popularnymi grami, które znam i nie pytam o nie i szukam czegoś nowego, nietypowego)... no i może przez to uważasz, że trolluję, ale nie trolluję, bo sam zobacz, założę milion tematów podobnych do tego i ile osób mi wymieni tytuły gier jakieś? 4 osoby mi odpiszą, żem troll, a 4 kolejne osoby wymienią jeden lub dwa tytuły, w które grałem na 95% i co ja wtedy robię? wtedy widząc, że nie dostałem żadnego tytułu, w który mogę zagrać, odpowiedzi nowych nie przybywa, to zakładam kolejny temat z innym pomysłem na gry i tak w kółko... i po pewnym czasie widzisz milion tematów moich, gdzie w pół milionie tematów nikt mi tytułów nie podał, a w drugim pół milionie tematów podali mi łącznie po 3, 6 tytułów na temat (ale znanych mi i granych przeze mnie wcześniej)...

Tak to wygląda. I wydaje mi się, że musiałbym wyjechać do jakiegoś plemienia odciętego od cywilizacji na okres 10, 20 lat i wtedy po powrocie mógłbym się zapytać o gry i dałbym 40 tytułów, w które nie grałem i w końcu byłbym zadowolony.

//edited
tak, grałem w civ 5, grałem w poprzednie civ też, w jednym civ z modami, wszystkie części są słabo rozbudowane i nie zadowalają mnie, a AI jest słabe. Gra jest 7-/10 naciągane jak dla mnie.

02.05.2013 00:32
Roniq
5
odpowiedz
Roniq
73
Senator

I wydaje mi się, że musiałbym wyjechać do jakiegoś plemienia odciętego od cywilizacji na okres 10, 20 lat i wtedy po powrocie mógłbym się zapytać o gry i dałbym 40 tytułów, w które nie grałem i w końcu byłbym zadowolony.

Wyjedź, ale już nie wracaj.

02.05.2013 00:34
6
odpowiedz
Nimr
9
Pretorianin

"4 lipca, wielkie tureckie działo zaczęło ostrzał murów miasta trwający całą noc.
Wczesne działa nie pozwalały na szybkie strzelanie, bo musiały ostygnąć przed ponownym załadowaniem ładunku prochowego, dlatego w basenie Morza Śródziemnego i na Bliskim Wschodzie, chętnie strzelano nocami, bo wtedy działa stygły znacznie szybciej."

i co? dalej dla ciebie strzelanie nocą jest nierealistyczne?

02.05.2013 00:46
HUtH
7
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

Uff, Nimr, no dobrze... może tak pracujesz nad własną grą? :)

Nie znasz modów do M&B, ale jeśli masz Warbanda, to jeśli jesteś fanatykiem realizmu, to nie patrz na nic, tylko bierz moda Brytenwalda i oceń.

Twoja postawa oburzonego mnie nieco dziwi... Na pewno jesteś świadomy tego, że jesteś marginesem z twoim podejściem "realism nazi" wśród graczy. Twórcy gier, nawet jakieś mniejsze studia, robią gry, żeby się sprzedały, a przesadny realizm znacznie redukuje liczbę potencjalnych odbiorców...
Więc nie spodziewaj się w wersjach podstawowych gier realistycznych oblężeń. Takie coś robią inni zapaleńcy dla takich zapaleńców jak ty... w modach. Polecam się zainteresować :)

Rozumiem, że w tego Castle Strike grałeś? Ogólnie jest to i tak arcade'owe, ale co tam :P

Tak odchodząc od tematu wątku, to ciekawe co sądzisz o takiej grze jak King of Dragon Pass. O ile grałeś :>

02.05.2013 00:53
8
odpowiedz
Nimr
9
Pretorianin

ok, zobaczę ten mod, dziękuję.
A i jedna uwaga, nie wiem dlaczego ludzie odbierają moje komentarze tak jakbym był oburzony, zupełnie nie jestem, muszę w przyszłości spróbować wypowiadać się w taki sposób, by podkreślić to, że jestem wyluzowany tak jak murzyn rasta po spaleniu marihuany, zero agresji, 100% spokój i dobry humor. W Castle S grałem, ale w King of Dragon Pass nie grałem, ale widzę w google grafika, że stara musi być ta gra lub stylizowana na starą. Napiszesz kilka słów więcej o niej? Mapa w niej ładnie wygląda.

02.05.2013 01:48
HETRIX22
9
odpowiedz
HETRIX22
139
PLEBS

"4 lipca, wielkie tureckie działo zaczęło ostrzał murów miasta trwający całą noc.
Wczesne działa nie pozwalały na szybkie strzelanie, bo musiały ostygnąć przed ponownym załadowaniem ładunku prochowego, dlatego w basenie Morza Śródziemnego i na Bliskim Wschodzie, chętnie strzelano nocami, bo wtedy działa stygły znacznie szybciej."

Nie zapominaj, że rycerze musieli mieć gdzie się wydalać, więc czemu w strategiach nie można budować kibli? No dobra może w starszych czasach ich nie było, to w takim razie czemu nie można wykopać do tego dziury? I czemu w strategiach nie ma do tej funkcji odpowiedniego przycisku? Przecież każdy wie, że rycerz musiał się wysrać.

02.05.2013 05:53
Tomeis
10
odpowiedz
Tomeis
93
Konsul

Jak dla mnie Nimr (szczegolnie po przeczytaniu innych podobnych tematow ) "Konstrukcja postow"(szczegolnie zaczynajacego topic-zauwazylem, ze dopiero po kilku postach wyjasniasz szerzej dlaczego szukasz danego aspektu.) sugeruje,ze chcesz gre glownie lub mocno nastawiona na poszukiwanym "elemencie" gry(tu oblezenia), zas glownie mozna podac tytuly w ktory danych aspekt jest (niezbyt duza :P) czescia calosci, a Twoje posty "mowią", ze gra ma byc tylko o tym.
Ale potem wychodzi, ze o tym wiesz, i ze nie oto chodzilo, a skoro czesc calosci jest dopracowana to inne czesci tez sa dopracowane.[a potem sa rozne odchylenia bo co gra to inaczej kazda czesc wykonana jest inaczej]
‹;przyklad na szybko maszny obleznicze stanowia 3% RTS, a w rozbudowanej strategii rowniez 3%, ale poniewaz gra jest rozbudowana to rozgrywka ma inny wymiar›;.
czyli
Tlumaczac pytanie na "swoje" to szukasz gry gdzie beda rozsadne "modyfikatory" np. przy uzywaniu maszyn oblezniczych(dzien/noc/amunicja/pogoda/teren/ itd), a nie tylko o "maszynach oblezniczych"

Moze w tych tytulach cos bedzie(nie gralem w te gry *z malymi wyjatkami)

Knights of Honor
seria Lords of the Realm
seria Kozacy /Cossacks
Medieval Lords
Besieger
Castles https://www.gry-online.pl/gry/castles/zcef1#pc
Stronghold (1993) https://www.gry-online.pl/gry/stronghold-1993/z217fd#pc
fantasy general (i Panzer General w czasach II ws, a jest wiecej gier w serii "General") <-stawiałbym na to
Fantasy Wars

I rozbudowane strategie dawno temu to były turówki, [jezeli chodzi o wiecej planowania i analizowania niz wykonywania akcji jak w rts(ogolnie patrzac, bo zawsze sa wyjatki).]

Forum: dlaczego nie ma rozbudowanych strategii?