Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl DayZ Standalone - czy to nie będzie aby to samo?

26.04.2013 20:02
1
Kazioo
86
Senator

Namieszałeś z tymi datami i wrzuciłeś plotki do jednego worka z oficjalnymi ogłoszeniami, do tego piszesz o tym tak jakby to były jakieś fakty z encyklopedii.
JEDYNA oficjalna data jaka kiedykolwiek była ogłaszana to "koniec 2012" (nie wiem skąd wytrzasnąłeś ten 5 grudnia).
NIGDY nie podawano listopada, ani też marca czy czerwca - te informacje wynikały bardziej z osobistych nadziei twórców i zazwyczaj nie dotyczyły "publicznej wersji" (wydania gry), ale np. rozpoczęcia testów zamkniętych, rozdania kluczy streamerom/youtuberom itp. (a testy DayZ SA z wybranymi osobami z community trwają już od dłuższego czasu i tu marzec się sprawdził, tak jak planowano).
Gdy planowany był koniec 2012 mówiono w praktyce o innej (technicznie) grze. Wtedy DayZ SA miało być nadal na silniku Take on Helicopters wydane oddzielnie i poprawione (już mod korzysta z tego silnika). Plany takowe zostały anulowane ze względu na zbyt duże rozbieżności architektury tego silnika z tym czego wymaga deisgn tej gry. Teraz powstaje DayZ SA na nowym silniku dedykowanym (silnik zwany "DayZ", który w ponad 50% jest pisany od zera pod kątem gry) i pierwsze publiczna wersja alfa może nie mieć wielu elementów, które są w modzie, jak np. sterowanie pojazdami, bo aktualnie kodu sieciowego na pojazdy nie mają w ogóle. Za to będą inne: już mają działający system radia.
Kontrowersje z The War Z NIE dotyczyły niskiej jakości gry (czego widać, wiele osób nie potrafi pojąć), bo mnóstwo gier ma bugi i inne niedoróbki. Chodziło o oszustwa, kłamstwa i wyłudzanie pieniędzy. The War Z nadal nie oferuje większości cech, które były wymienione jesienią na stronie gry, jako zawartość zamawianego produktu (potężne mapy z setkami kilometrów kwadratowych, sterowanie pojazdami, używanie dwóch broni jednocześnie itp.), a screeny były wtedy sfałszowane co do jednego. The WarZ mogłoby być więc arcydziełem, najprzyjemniejsza grą wszech czasów i mimo tego nadal byłoby to oszustwo. Gdyby Valve sprzedawało CS:GO twierdząc, że to Fifa również popełniałoby przestępstwo niezależnie od jakości gry.
Nie ma więc ta sprawa nic wspólnego ze "zwlekaniem" z DayZ i dbałością o jakość. DayZ po decyzji o stworzeniu nowego silnika, nie ma fizycznej możliwości być wydane przed dokończeniem architektury sieciowej (a ta nadal nie jest skończona). Bohemia przyznała się, że przez tę decyzję stracą kasę i klientów, ale twierdzą, że wolą mieć w zamian stabilny produkt z potencjałem na dalszy rozwój, a nie "ślepą uliczkę", czyli grę na niewłaściwym silniku.
Mapa z DayZ SA (poszerzona) ma oferować co najmniej 8 nowych miasteczek, bagna, osobną wyspę z więzieniem, zmienioną roślinność, ulice, otwarte budynki z wszystkimi pomieszczeniami do eksploracji itp. - będzie to więc drastycznie zmieniona mapa względem tej znanej z moda. Kolejne mapy mają być wydawane w DLC bądź tworzone przez społeczność, istnieje możliwość integracji gry ze Steam Workshop - te bajery jednak raczej dopiero po wersji 1.0 (obstawiam 2014).

28.04.2013 16:39
Shinpu
2
odpowiedz
Shinpu
12
Legionista

Nie grałem jeszcze w ogóle w DayZ, dlatego na pewno nie będzie to dla mnie odgrzewany kotlet. Czekam z niecierpliwością na wersję pudełkową. Cieszy fakt, że twórcy chcą dopracować swój produkt do maximum. Cóż, można się tylko cieszyć za ich poświęcenie, wolę poczekam jeśli w przyszłości miałbym dostać lepszą grę.

gameplay.pl DayZ Standalone - czy to nie będzie aby to samo?