Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: okres gwarancji - smarftony

08.03.2013 23:30
1
Babiczka
107
Senator

okres gwarancji - smarftony

Mam samsunga omnia 7 i padł wyświetlacz, zakupiony w PL, słuchawka z niemieckiego T-mobile. Jak to jest z gwarancją na terenie UE, jest roczna czy 2-letnia?. Niestety ta słuchawka nie wyszła na naszym rynku i nikt w tej chwili jej nie sprzedaje, stąd nie wiem ile mi przysługuje lat gwarancji.

08.03.2013 23:43
Wiarołomca
2
odpowiedz
Wiarołomca
80
Senator

Na elektronike w UE sa 2 lata.

08.03.2013 23:45
3
odpowiedz
Babiczka
107
Senator

Dzięki, coś mi dzwoniło ;).

09.03.2013 00:07
Herr Pietrus
4
odpowiedz
Herr Pietrus
180
Ubecka Wdowa

Eee..,. na pewno? Nie pomyło się wam z niezgodnością z umową?

09.03.2013 00:20
TinyTiger
👍
5
odpowiedz
TinyTiger
48
Senator

[2] ---> Zgadzam się z tym.

09.03.2013 09:38
6
odpowiedz
Babiczka
107
Senator

Mam fakturę na ten sprzęt i ciekawe czy mi to wystarczy przy składaniu reklamacji, nie ma żadnej karty gwarancyjnej.

09.03.2013 09:47
7
odpowiedz
Babiczka
107
Senator

Herr Pietrus, a przypadkiem "niezgodność z umową" nie jest równe z "posiada wady"?. Zgodnie z umową nabywa się towar działający w pełni i jeżeli coś się "rozwali", następuje niezgodność z umową.

Edit: przeczytałem, że musi być wcześniej złożenie reklamacji z odmową producenta, aby skorzystać z niezgodnośći z umową.

09.03.2013 14:28
Mr. JaQb
8
odpowiedz
Mr. JaQb
54
Diego

Wiecie może, co obejmuje gwarancja na telefony Samsunga? Bo mam malutki problem z wyświetlaczem, w paru miejscach się trochę przepalił (przy białym tle widać leciutko niebieski pasek powiadomień, który najwyraźniej kiedyś się "wpalił", oraz kilka bardzo lekko żółtych ikonek). Mam także kilka ledwo widocznych plamek (najprawdopodobniej od wgniecenia), taka sama sytuacja jak poniżej.

Kupiony w listopadzie 2011, jeśli byłaby taka możliwość, oddałbym go w wakacje na gwarancję :)

09.03.2013 15:13
Didier z Rivii
9
odpowiedz
Didier z Rivii
197
life 4 sound

Widzę, że mylone są tu pojęcia.

Gwarancja jest dobrowolnym "prezentem" od producenta sprzętu. Tak więc producent sam ustala jej warunki i może sobie napisać, że daje pół roku gwarancji i towar należy odesłać w pudełku po bananach, aby gwarancja była uznana. Nikt mu nie może tego zabronić, bo to tak jak wspomniałem "prezent" dołożony do towaru.

Natomiast wspomniany okres 2 lat dotyczy odpowiedzialności sprzedającego za sprzedany towar i wynika z tzw. ustawy konsumenckiej (Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.)). W tym przypadku to sprzedawca odpowiada za wady jakie posiada towar i jeśli te wady faktycznie mogą być podstawą do naprawy, wymiany, zwrotu towaru, to cały ten proces prowadzi sprzedawca i nas jako klienta nie interesuje jak on to robi.

Forum: okres gwarancji - smarftony