Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wiedźmin 3 Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11

03.03.2013 10:34
Sebo1020
😍
1
Sebo1020
171
Generał

Coś mi się wydaje ze będzie wesoło z wymaganiami he....he.....he......he

03.03.2013 10:45
Bezi2598
2
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Directx 11 i Physx powinny być już podstawą w każdej grze.

03.03.2013 10:47
kaszanka9
3
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Nie, physx nie powinno być w żadnej grze, tak jak każda inna technologia tylko dla jednego producenta kart.

03.03.2013 10:54
Bezi2598
😍
4
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Niby dlaczego?

03.03.2013 10:55
5
odpowiedz
koma944
58
Nights watch

Czyli na Radeonach znowu będzie 10 klatek jak w przypadku dwójki.

03.03.2013 10:55
6
odpowiedz
PierwszyWolnyJestZajęty
14
Generał

[3] A masz jakiegoś innego producenta kart oprócz nVidii?
Zresztą, dlaczego płaczesz? U posiadacza Radeona będzie po prostu bardziej dostawał w (.) procesor.

Dzień bez wiadomości o wieśniaku dniem straconym - atakują nawet w niedzielę.

03.03.2013 11:11
👎
7
odpowiedz
paul oren's
95
Generał

to do dupy że tak będzie bo nie wyjdzie na obecnych konsolach(twórcom chyba nie zależy na pieniądzach biorąc pod uwagę że obecne konsole dobrze się sprzedają i sa nadal na topie,np.sony bedzie wspierać ps3 nadal wydając gt6),i pewnie wymagania pc bedą wysokie (ktoś kto ma dx9 to juz nie pogra).

03.03.2013 11:13
Bl4ck747
8
odpowiedz
Bl4ck747
80
Pretorianin

up@ i bardzo dobrze. Ja się cieszę, że codziennie nowe informacje, porcjowane w idealnych ilościach. Co do PhysX to zapewne będzie szło to wyłączyć, więc nie rozumiem o co tutaj się posiadaczom Radeonów rozchodzi...

03.03.2013 11:17
9
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Ja pierdziele. Poprostu Radeony nie beda grac na physx, proste.

03.03.2013 11:22
10
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Konsole też. Wielkie mi halo.

03.03.2013 11:23
11
odpowiedz
PierwszyWolnyJestZajęty
14
Generał

A wiecie co jest zabawne?
W odwiecznej wojnie Radeon vs GeForce posiadacze Radeonów zawsze mówią "po co ci ten PhysX przecież i tak mało gier z niego korzysta". Ale jak producent informuje, że PhysX będzie w ich grze to też płaczą: "a po co to dają, skoro Radeony tego nie obsługują".

03.03.2013 11:41
12
odpowiedz
zanonimizowany338750
130
Generał

A co z kartami od AMD? bo PhysX=Nvidia a Amd co dostanie? guzik?

03.03.2013 11:46
Sebo1020
13
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

Spoko od AMD dostaniemy realistyczne........włosy

03.03.2013 11:47
Asasyn363
14
odpowiedz
Asasyn363
160
Senator

a Amd co dostanie? guzik?

AMD dostanie ich najnowszy bajer... TressFX. Swoją drogą ten płacz ludzi staję się już żenujący. Jak jakaś gra dostaje wsparcie do bajerów Nvidii to posiadacze AMD płaczą, jak dostanie coś AMD to posiadacze Nvidii płączą.

03.03.2013 11:47
15
odpowiedz
zanonimizowany850052
14
Generał

No tak Nvidia może mieć Physx tylko dla siebie, ale AMD Tress FX już nie może? Ostatnio jak pojawiło się takie info to wszyscy to hejtowali.

"po co ci ten PhysX przecież i tak mało gier z niego korzysta"

Bo Physx naprawdę jest mało potrzebny. Można bez niego żyć. Szczególnie jeśli ktoś gra na średnim sprzęcie.

03.03.2013 11:48
16
odpowiedz
zanonimizowany876076
5
Konsul

Nie płaczcie, moze dostaniecie TesssFX do włosów Geralta.

03.03.2013 11:55
17
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

TressFX działa na każdej karcie z DX11 więc nie ma ograniczenia do tylko radeonów.

03.03.2013 12:02
18
odpowiedz
PierwszyWolnyJestZajęty
14
Generał

[17] A PhysX to po prostu układ dedykowany do obliczania fizyki (reszta patrz komentarz nr 6).

[15] Bo Physx naprawdę jest mało potrzebny. Można bez niego żyć. Szczególnie jeśli ktoś gra na średnim sprzęcie.
Ale skoro jest to dlaczego z niego nie korzystać? To tak jakbyś miał sześć biegów w samochodzie ale tylko korzystał z pięciu bo "panie ten szósty to mi się nie przydaje bo ja nigdy tak szybko nie jeżdżę".

03.03.2013 12:03
Cziczaki
19
odpowiedz
Cziczaki
183
Renifer

PhysX? Czyli na PS4, X720 i komputerach z radeonami nie będzie tego silnika? Czy Radeony i konsole też odpalą tego PhysX tylko że będą musiały się namęczyć i przez to będą większe wymagania? Czy na Radeonach w ogóle tego nie można mieć?

03.03.2013 12:07
😉
20
odpowiedz
zanonimizowany898192
9
Pretorianin

Kupujesz sprzęt i musisz wybierać czy chcesz GeForce'a, bo PhysX, czy Radeona, bo TressFX, czy masz to gdzieś, bo nie potrzebujesz tych "bajerów" ;) Jestem tym trzecim, bo bardziej mi na wydajności zależy, niż tych "bajerach", ale Radeona mam ;)

03.03.2013 12:12
21
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Ile razy mam pisać TRESSFX ---> Każda karta z DX11
Nie na konsolach nie będzie physxa.

03.03.2013 12:23
kaszanka9
22
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

KAŻDA technologia tylko dla jednego producenta to gówno i nie powinno takie coś istnieć, powoduje tylko to, że zawsze ktoś zostaje z niczym, tak jak za czasów ie6, gówna które chciało obsługiwać swoje własne bzdury, a nie standard.

Kiedyś robiło się efekty inaczej i działało bez problemu, ale dla wszystkich, teraz byle efekty cząsteczkowe robi się na physx, bo się idzie na łatwiznę, a zlewa na całą resztę i ile to wydajności zżera.

Kur*** kilka zmian i latających śmieci i zaraz wydajność na łeb na szyje, a równica w obrazie pomijalna, obudźcie się debile.

03.03.2013 12:25
23
odpowiedz
zanonimizowany898192
9
Pretorianin

Tak samo jak PhysX nie ma ograniczenia do GeForce'ów, ale jak na Radeonie włączysz to masz dużo większy spadek FPSów, niż na karcie Nvidii. Chciałbym wiedzieć, czy to samo będzie z tymi włosami, czy AMD tak spartoli robotę, że na ich kartach będzie gorzej działać :D I tak nie mam zamiaru nawet tego sprawdzać. Co z tego, że włosy nie będą fruwać na wietrze jak zaoszczędzę na tym pewnie z 30 klatek ;)

03.03.2013 12:38
24
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Cry7---> jest ograniczenie do geforce'ów z poziomu sterowników i gry (niektóre nie mają, ale rzadko). Nic nie stałoby na przeszkodzie żeby wszystkie te technologie działały tu i tu, ale wiadomo... marketing.

03.03.2013 13:06
25
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Cry7---> Dokladnie, mam to samo.

03.03.2013 13:13
26
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Cry7---> Gdzie ty byłeś przez ostatnie 5 lat? Przecież od dawna wiadomo, że physx na geforce'ach jest obliczany na karcie graficznej (ograniczenie ze strony sterowników), a na AMD na procesorach (procesory mają o wiele, wiele mniejszą moc obliczeniową, nie mówiąc już o tym, że physx używa tylko 1-2 rdzenie). TressFX działa na kartach graficznych z DX11 więc nie będzie takich cyrków co z physx.

03.03.2013 13:15
lordpilot
👍
27
odpowiedz
lordpilot
211
Legend

@Kam9111

Nie na konsolach nie będzie physxa

^^ Oczywiście, że będzie. Przestań wprowadzać ludzi w błąd, jeśli nie masz o czymś pojęcia. Przecież rozchodzi się tylko o głupkowate licencje - na PC nie będzie (na Radeonach) bo Nvidia nie da AMD licencji. Konsole to inna sprawa - już niektóre gry konsolowe (i tylko i wylacznie konsolowe) w obecnej generacji korzystały z tego silnika (oczywiście okrojonego) - Gears of War 2 i 3, Castlevania: Lords of Shadow, to przykłady pierwsze z brzegu jakie mi przychodzą do głowy, bo w te gry grałem (w trzecich "gearsach" i castlevanii zresztą ten silnik spisywał się znakomicie). Także jeśli idzie o nextgeny - to oczywiście nie będzie żadnego problemu :)

03.03.2013 13:15
28
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Kam9111----> Nie sprawdzales wiec nie wiesz. Poczekamy, zobaczymy.

03.03.2013 13:23
29
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

PS4 ---> karta graficzna AMD. Xbox720---> karta graficzna AMD.
Physx----> Nvidia only. Widzisz pewną różnicę?
PS byłbym zapomniał, w grach które wymieniłeś Physx jest bardzo słabo używany, bo liczony był na cpu konsol.
Dla przykładu w mafii 2 grzebiąc w plikach włączyłem sobie mało obciążające efekty np. realistycznego dymu i tych reagujących na fizykę ubrań (APEX) i zjadło mi 1fps. Efekty znudziły mi się po kilku minutach. Oczywiście jak włączyłem te latające "odłamki i inne małe pierdoły" to nie dało się grać, bo na ziemi leżało kilkanaście małych kawałków (tak, bo do leżących kamieni trzeba fizyki). Tak więc używając mniej obciążających efektów da się grać (to samo jest w przypadku wymienionych przez ciebie gier).

03.03.2013 13:35
30
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

Jakie żałosne sa te komenty: CZEMU TECHNOLOGIA JEST TYLKO DLA JEDNEGO PRODUCENTA?

za wikipedią:
Pierwotnym producentem karty rozszerzeń PhysX była firma Ageia. Karta ta należała do grupy tzw. PPU (ang. Physics Processing Unit), czyli kart sprzętowo przyspieszających obliczenia fizyczne w grach komputerowych. Karta ta współdziałała z biblioteką programistyczną (tzw. silnikiem fizyki) o nazwie NovodeX SDK. Z biegiem czasu terminu PhysX zaczęto używać na oznaczenie zarówno karty rozszerzeń, jak i jej oprogramowania (tzw. PhysX SDK). W lutym 2008 Ageia została przejęta przez producenta kart graficznych, firmę Nvidia[1], która zaimplementowała PhysX SDK w swojej technologii CUDA i skupiła się na promocji silnika PhysX SDK wśród użytkowników kartach graficznych GeForce serii 8 i nowszych.

Więć jak sobie coś kupili, to to jest ICH a nie żeby się dzielić. Mają dać tą technologie AMD? Może jeszcze intel ma dać AMD swoje HT technologie i inne? Bo przecież tak byłoby lepiej dla was. Wiecie dzieci co to know how? Poczytajcie.

03.03.2013 14:18
31
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Ja mam tylko nadzieje ze tego TRESSFX'a nie wsadza do tak fajnej gry.

03.03.2013 14:26
32
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

W grę nie grałeś. Już mówisz, że fajna. Logika.

03.03.2013 14:30
33
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Wnioskuje po 1 i 2 baranie.

03.03.2013 14:39
34
odpowiedz
zanonimizowany850052
14
Generał

Ja mam tylko nadzieje ze tego TRESSFX'a nie wsadza do tak fajnej gry.

A co świat ci się zawali, bo Geralt będzie lepiej wyglądał?

03.03.2013 14:42
35
odpowiedz
borban
118
Konsul

Sami zobie roboty dodają...wiadomo, że na konsolach nowej generacji bedzie używany przede wszystkim Havok a nie PhysX.

03.03.2013 14:48
36
odpowiedz
Error57
17
Pretorianin

Coś w tym stylu lukas.

03.03.2013 15:34
37
odpowiedz
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Zapowiedzieli nie tak dawno a ja już rzygam tymi informacjami o Wieśniaku.

03.03.2013 15:56
JaspeR90k
38
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

PhysX to silnik fizyki wymagający mocnej karty graficznej i procesora w przeciwieństwie do Havok który nie jest tak zaawansowany technologicznie ale również oferuje przyzwoite efekty fizyczne przy mniejszym zapotrzebowaniu na moc obliczeniową sprzętu, więc co za tym idzie wymagania sprzętowe samej gry też będą z pewnością wysokie. Pozostaje tylko jeszcze kwestia tego czy DX11 będzie opcjonalny, czy jednak gra będzie bazować tylko i wyłącznie na tej wersji biblioteki Direct taj jak chociażby Crysis 3.

03.03.2013 17:16
Asasyn363
39
odpowiedz
Asasyn363
160
Senator

To może Euphoria ? W TFU fajnie się sprawdzał, w GTA również.

03.03.2013 17:23
40
odpowiedz
wcogram
153
Generał

Powód wykorzystanie PhysX jest bardzo prosty $ + wsparcie ze strony Nvidii. Havok niczym nie ustępuję PhysX teraz najnowszy silnik będzie robiony pod nowe konsole. Problem to cena za licencje oraz trudniejsze przystosowanie go. Kartę będę zmieniał po wakacjach to się zastanowię co kupić.

03.03.2013 20:54
41
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Właśnie przez takie podejście, miałem problemy z światła i cienie w grze Splinder Cell: Pandora Tomorrow. $!@$% Niestety jeszcze nie ma takiej rozwiązanie na tej problem. Oby więcej gier nie miały takiej podobne problemy.

03.03.2013 22:14
42
odpowiedz
pawex1005
1
Junior

moim zdaniem nie oplaca sie doplacac do karty od Nvidi tylko dla PhysX. Ok, zgadzam sie, jest to fajny bajer ale jak dla mnie, zbędny. Mimo to ciesze sie ze pojawi się on w nowym Wieśku, zawsze bedzie o jeden element wiecej do pochwalenia. Tak samo z TressFX. Dlaczego nie mialo by go być w nowych grach? Nawet jesli moja karta nie potrafi mu sprostac to i tak lepiej zeby gra go wspierala. Nie rozumeim waszych komentarzy w stylu "oby tress fx nie pojawil sie". Co sie tyczy Havoka, to jest to rowniez bardzo dobry silnik fizyczny, ktory mniej obciaza komputer. Dlaczego jednak tworcy wybrali PhysX? Bo stwierdzili że lepiej sie sprawdzi a jak bedzie w zeczywistosci? zobaczymy :)

04.03.2013 07:05
43
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Piękna grafika jest dobra, ale większa kompatybilności z systemy jest O WIELE ważniejszy!

Wiadomość Wiedźmin 3 Dziki Gon z obsługą technologii PhysX i DirectX 11