Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej - co powinieniem wiedzieć?

01.03.2013 23:55
1
Kaliszek
58
Pretorianin

Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej - co powinieniem wiedzieć?

Witam, za rok mam mature, więc trzeba powoli zastanawiać się jaki kierunek studiów wybrać. Dokładnie w ubiegłe wakacje dowiedziałem się o zupełnie nowym kierunku - projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej. Jak łatwo można się domyślić, jest to swojego rodzaju poddział ASP (Akademi Sztuk Pięknych) i z tego tez powodu, mam pewne obawy. Otóż specjalizuje się w grafice komputerowej w szczególności 3D a programy jakie już mam opanowane to Blender, Cinema 4D, 3DS'a, Zbrush, Photoshop, Gimp i wiele innych programów graficznych (ale jakoś bardziej wole siedzieć w Blenderze :P) Problem jednak stoi po stronie umiejętności rysowania. Szkicować proste elementy techniczne, lub proste elementy otoczenia, owszem, potrafie, bo to banał, ale gorzej już z rysowaniem postaci i czegoś co posiada sporo szczegółów. Postanowiłem sobie pod koniec poprzedniego roku że zaczne się wreszcie kształcić w rysowaniu, jako tako to idzie, ale mało czasu wolnego na to mam i po prostu zaczynam się trochę obawiać o moją przyszłość. Nie uczę się tego na chama, po prostu lubię grafikę i nie wyobrażam sobie innej pracy.

Na dodatek dochodzi kwestia daltonizmu, nie jakaś bardzo poważna na szczęscie (problemy z ropoznaniem barwy żółtej_. Już jestem obyty z kolorami, potrafie stworzyć o wiele ciekawsze projekty stron graficznych niż nie jedna osoba bez tej "wrodzonej" choroby, ale boje się że może się to źle na mnie odbić w przyszłości. Niby są te soczewki korygujące barwy ... no ale wiadomo ...
EDIT: Z czego wnioskuje swój daltonizm? Na tych testach z dostrzeganiem liczb na 5 pytań zawsze mogłem odpowiedź na 3 max nie więcej :<

P.S - W niczym innym tak bardzo się interesuje jak w grafice 3D

02.03.2013 00:07
2
odpowiedz
Lutz
173
Legend

sprawdz co jest na egzaminie, i co ma najwieksze znaczenie. asp to zawsze byl rysunek, ale moze sie okazac ze w jakims konkretnym przypadku moze jest na drugim planie.

kursy rysunku, im wczesniej tym lepiej. najlepiej wziac cos organizowanego przez ludzi z uczelni naktora idziesz, bo oni wiedza czego bedziesz potrzebowal.

software - sprawdz unreal engine/unity jako narzedzia kreacji wlasnie przestrzeni wirtualnych, bycie grafikiem sensu stricte dawno juz przestalo miec znaczenie. jezeli bedziesz mial troche wiekszy zasob umiejetnosci (skillset) daje ci to naprawde spora przewage nad konkurencja.

02.03.2013 00:10
3
odpowiedz
Kaliszek
58
Pretorianin

W UDK siedze z przerwami od 2 lat, więc jestem w nim troche obeznany (Kismet nadal mnie przeraża). W Unity też siedziałem może kilka miesięcy, ale nie przekonał mnie. O wiele łatwiej implementować jest tam swoje animacje postaci itp jeśli potrafi się przynajmniej podstawy JS, lub C++ niż w UDK, ale możliwościami nie dorownuje UDK

Forum: Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej - co powinieniem wiedzieć?