Dziwisz się?
Tak czy siak, jeżeli chodzi o CPU to jest to obóz zielonych, a GPU to obóz czerwonych.
I dobrze, że to na AMD padło, upiekło im się, jest to w interesie WSZYSTKICH.
"Radeon o mocy obliczeniowej sięgającej AŻ 1.84 TFLOPS"
To "aż" to mogliście sobie darować, obecne GPU od AMD osiągają po 4.3 TFLOPS. Zwykłe wprowadzanie w błąd kogoś, kto nie ma o tym pojęcia.
edit: poprawione, dziękować :)
Mam pytanie.
Karta gr. w ps4 ma 1.84 TFLOPS czyli gry które wyjdą na ps4 i pc będą również potrzebować na pc takiej lub wyższej mocy jak mam ps4 czyli 1.84 TFLOPS. To teraz moje pytanie która karta będzie lepsza do pc:
HD 7870 - 2,56 GFlops
HD 7950 - 2,8 TFlops
Zwróćcie uwagę że pierwsza karta ma GFlops a druga TFlops gdzie w nauce i wikipedi TFlops ma większą moc obliczeniową.
http://pl.wikipedia.org/wiki/FLOPS tabelka po prawo.
@up:
Obie wartości które podałeś to TFLOPS.
http://en.wikipedia.org/wiki/Southern_Islands_%28GPU_family%29
Jesli PS4 będzie mialo architekturę typowych PC to wydaje mi sie i nietrudno się domyśleć ale będzie można na tym sprzęcie instalować spokojnie system np windows? i odwrotnie, my PCtowcy będziemy mieli symulatory,system PS4 na PC? czyżby to wróżyło uniwersalność i wymienność sprzętu? w sensie ze gry będą powstawały na jeden sprzet? bedzie w nie mozna grac na roznych "gadżetach"? w tedy firmy fakt, faktem zaoszczędzą krocie :P
@up:
Nie, nie, nie i nie ;)
PS4 będzie odpowiednio zabezpieczona i to jest w interesie Sony. Inny temat to to, co się stanie jak kiedyś komuś uda się zabezpieczenia PS4 złamać...
Konsola ma być sprzedawana za 1900zł. Myślę że to dobra spekulacja bo nie chodzi o to żeby zarabiać na sprzęcie tylko na grach. Niestety opisana konfiguracja jest warta na dzień dzisiejszy lekką ręką 5 000 zł (weźmy pod uwagę projektowanie układów praktycznie od zera). Licząc że gry na PC są o połowę tańsze to po zakupie 30 gier wychodzimy na zero (konsola i pc za 5k).
Zazwyczaj (z czasem, nie przy tytułach startowych), GPU w konsolach są lepiej wykorzystywane niż GPU w PCtach z uwagi na API, które jest bliżej samego sprzętu. Na oko dają radę o jedną generację do przodu. Czyli GPU z PS3, można będzie porównać pewnie spokojnie do GPU z PC, które ma ze 3 TFLOPy. Tyle, że takie GPU dzisiaj już są, a tytuły startowe na pewno nie wykorzystają tak całej mocy.
@Mattjas
Te 5000zł to chyba razem z telewizorem full hd i zapasem piwa na rok.
Układy nie były projektowane od zera, jeżeli już (i w ogóle), to są rozwinięciem tego co siedzi w każdym przeciętnym PC. Jedyne co wyróżnia PS4 to współdzielona pamięć.
Dowiedzieliśmy się między innymi, że sercem konsoli będzie procesor oparty na architekturze x86
Procesorem będzie ośmiordzeniowy, 64-bitowy „Jaguar”
Jedno wyklucza drugie, ten news to jakieś kolejne PLOTKI ,bo autor sam nie wie co pisze :D
Mam pytanie, co oznacza, żę będę mógł grać w gry z starszych konsol w ,,chmurze" ? Będę musiał kupić daną grę cyfrowo w ps4? Czy to będzie coś na zasadzie streamingu?
powinno to nie kosztować wiecej niż 1500zł plus gratisy a ps3 pora na śmietnik albo rzut z balkonu i kto kupił niedawno za ok 1000zł łądnie teraz musi klnąć .
RAM to GDDR5, a nie DDR. W dodatku nie byle jaki, bo w najszybszej wersji. Różnica jest ważna, bo tego typu ram jest wyłącznie w najdroższych kartach graficznych (3-6x szybszy od DDR3). Możecie zbudować potężnego PC do grania, a pod względem RAMu i tak będzie gorszy, bo nie da się wsadzić tak szybkiego ramu w takiej ilości do PC - nie ma takiej karty graficznej, a przy łączeniu kart w SLI ram się nie kumuluje.
Jeśli architektura i całość ma być podobna PC to nieciekawie się zapowiada.Wysypywanie się sterowników do grafy,WiFi itd. Tego na PS3 nie mam i dzięki Sony za to.Obym się mylił.
@GigaBytes:
Bzdury waść piszesz. x86-64 to rozwinięcie x86, a więc "jest oparty na x86". Wszystko się zgadza.
@jakubn18:
Prawdopodobnie chodzi o streaming.
Nie zdziwię się, jeżeli Sony widzi przyszłość w streamingu - okaże się za kilka lat ;)
@manriusz:
Słaby trolling, postaraj się bardziej następnym razem.
Jedno wyklucza drugie, ten news to jakieś kolejne PLOTKI ,bo autor sam nie wie co pisze :D
Fail z twojej strony:
http://pl.wikipedia.org/wiki/X86
GigaBytes -> Widać Ty nie masz pojęcia o czym piszesz. ->
Oficjalna specyfikacja z serwera Sony.
Edit: O widzę że już mnie ubiegli koledzy :)
Swoją drogą - fajny zabieg, olejmy kompatybilność, dajmy stare gry w streamingu. Kupiłeś grę? Nie działa na nowej konsoli? Ojej.. zapłać jeszcze raz to pograsz w streamingu. Choć nie powiem, jestem ciekaw czy zrobią to jako osobną usługę, czy jako gratis w przypadku wykupienia abonamentu PS+ [czy jak tam to się będzie nazywało teraz].
Zunifikowana architektura PC. Czyli cały czas jeden sprzęt z jednym systemem. Dla developerów to duże ułatwienie. Sprzyjające optymalizacji swoich gier itd. Poza tym, wszystkie usługi dodatkowe (Netflix, oglądanie filmów, straming, cloud gaming itd) na pewno lepiej sobie poradzą na takiej architekturze. IMHO to bardzo dobrze, że sony nie strzeliło sobie w stopę jak z Cellem. Mam nie odparte wrażenie, że nowy Xbox będzie strasznie podobny pod względem bebechów do PS4....
Czy taka specyfikacja oznacza, że teoretycznie powinno być łatwo napisać emulator ps4 na pc?
truskolodz -> Będzie podobne, chyba że M$ nas czymś zaskoczy. Gorzej jeśli okaże się że nowy Xbox będzie miał mniej pamięci ram. Wtedy wybór konsoli będzie jasny, niestety. Bo na chwilę obecną wychodzi na to że dev-kity mają 5GB dostępnej pamięci i 3GB zarezerwowane na system/kinect.
Choć, tak naprawdę nie wiemy czy te 8GB w przypadku PS4 to pamięć dostępna, czy też np. połowa jest zarezerwowana na system/streaming/sharing/i całą resztę. Bo to mogłoby wyjaśniać dlaczego developerzy dostali dev-kity z 4GB pamięci. Wszystko wyjdzie w praniu w maju, bo wtedy M$ musi pokazać nowy sprzęt na E3, tak samo jak Sony musi już wtedy pokazać raczej samą konsolę.. no i ich ceny :)
@Thun
Myślę, że Microsoft spokojnie wygra nową generację, bo to CENA jest najważniejsza.
50% słabsza grafa i 4x wolniejszy RAM nie wpłynie na gry multplatformowe, ale za to cenowo Xbox położy PS4 i wygra, tak jak kiedyś PS1 i PS2 to zrobiło właśnie ceną, mimo słabszej mocy od konkurencji.
TimeToTheGames
I tu się mylisz, to jest moc surowa, to, że sobie kupisz kartę nawet 3 TFLOPS do PC nie ci nie da, bo nikt ci tak nie zoptymalizuje jak pod ps4, a do mocnej karty musisz mieć mony CPU inaczej zadusi ci grafikę i nigdy nie wyciągniesz nawet połowy tego, wiec tak czy siak na pc wybulisz o wiele więcej kasy bez żadnej gwarancji, no i bez ex z ps4...
Kazioo
To ty się ciesz komercyjną wygraną m$ i płatnym mp, a ja się będę cieszył wygraną sony, gdzie użytkownik będzie zadowolony, a nie m$ ze swoim shitboxem tandetnym bez gier...
@kaszanka9
W którym miejscu napisałem, że się cieszę? Ja życzę Sony jak najlepiej (prezentacja mi się podobała, szacun za odwagę z 8gb GDDR5), ale potrafię się do tego zdystansować i się zastanowić. Względy ekonomiczne wpływają na formę konsoli więc i na to w co będziesz mógł grać.
Jak casuale porzucą konsole np. na rzecz gotowych telewizorów Apple (i potem Samsunga itd.) to zarówno Sony, jak i Microsoft mogą uznać, że sam rynek core'owy nie jest opłacalny wystarczająco i skończą z konsolami. Wtedy fanboje się zjednoczą w płaczu i przejdą na PC ;p
Thun --->
Wrzucę raz jeszcze coś z pclab:
Jednym z największych zaskoczeń jest pamięć systemowa, w której to roli użyto... układów GDDR5. Ma ona służyć zarówno procesorowi, jak i układowi graficznemu. Ale wśród informacji o niej przemycono znacznie ważniejszą wiadomość, która jakimś cudem na razie przechodzi bez echa: cała pula RAM-u, 8 GB, ma być dostępna i dla GPU, i dla CPU! Tak – nie będzie wydzielania kilku gigabajtów na potrzeby układu graficznego, tak jak to do tej pory się dzieje w przypadku desktopowych „integr”; prawdopodobnie przestrzeń adresowa obu układów jest zunifikowana, czego wymaga architektura HSA.
http://pclab.pl/art52480-2.html
Kazioo
Oj nie, nie. Pod względem jakości Sony wygrało tą generację. PS3 jej po prostu lepszy od X360. Mocniejszy, napęd BR, darmowy PSN, masa świetnych tytułów ekskluzywnych. Jakoś nie widuję na necie właścicieli PS3 narzekających na brak jakiejś gry. Za to pod każdym tytułem na PS3 znajdziesz komentarz rozżalonego klienta M$. Przy odpowiednim marketingu SONY ma dużą szansę pokonać M$ z PS4.
Brak wstecznej kompatybilnosci to przegiecie. Jak bedzie trzeba placic ponownie za gry ktore sie juz posiada, dla mnie konsola jest skreslona.
@ecth:
Tak, ale to nie odpowiada na pytanie, ile z tych 8GB będzie dostępnych dla gier. Cześć na pewno będzie zarezerwowana dla systemu, pytanie jak duża to część. Ale przy 8GB nie powinno to mieć większego znaczenia, tak czy inaczej ;)
@ako
Znów coś zacytuję jako odpowiedź na Twoje pytanie:
I to jest najważniejsza cecha nowej konsoli. Można zrobić grę która będzie miała 1GB zwykłych danych i 7GB danych graficznych. Coś co jest nie do pomyślenia na PC gdzie standardem jest zaledwie 1-2GB miejsca na dane graficzne w karcie graficznej.
Nie wspominając już o tym że na PC każdy obiekt typu tekstura musi być w dwóch kopiach. Najpierw tworzymy go w pamięci RAM a następnie kopię umieszczamy w pamięci graficznej, ewentualne zmiany trzeba zsynchronizować co jest bardzo wolne bo CPU na PC aktualnie nie ma na adresu do kopii obiektu w pamięci VRAM (zna tylko numeryczny identyfikator będący logczną nazwą obiektu tekstury).
Jeżeli karty Radeon HD8xxx także na PC będą potrafiły adresować pamięć aż 8GB pamięci, i co ważne potrafią współpracować z procesorem to czeka nas przełom także na PC. Adresowanie pamięci GPU z poziomu CPU. Microsoft będzie zmuszony szybko wydać nowe API DirectX 12 bo do DX11.1 takiej funkcji nie ma jak dodać. Także spodziewałbym się znacznych zmian w OpenGL które także do tej pory nie było projektowane pod taką sytuację (dodawanie/podmiana tekstury w API zwraca jej ID zamiast adresu fizycznego)
Procek x86 może i pochodzi z rodziny x86 ale x86 to nie x 64 a x64 to nie x86
adresowanie 32 bitowe a 64 to jest znaczaca roznica
@WIKI
zmiana architektury x86 o znaczeniu prawie tak wielkim jak pojawienie się 80386; poszerzenie rejestrów do 64 bitów, nowe rejestry, nowe rozkazy, poszerzenie przestrzeni adresowej, nowe tryby pracy; pierwsza istotna zmiana architektury
@ecth:
Dzięki za cytaty, też czytam PCLaba ;)
Tyle tylko, że nadal nie rozumiesz o czym mowa.
Najprościej jak mogę: masz 8GB pamięci dla GPU i CPU. Uruchamiasz konsolę - wczytuje się jej system operacyjny. Załóżmy że całość (w tym in-game UI) zajmuje w pamięci konsoli 1GB.
To oznacza że gry mogą wykorzystywać MAKSYMALNIE 7GB, a nie całe 8. Takie rzeczy pewnie Sony określa w dokumentacji dla deweloperów.
Problem o jakim dyskutujemy to: ile faktycznie tej pamięci będzie dostępnej dla gier.
@GigaBytes:
Czytałeś chociaż linki z wikipedii na ten temat? Nie kompromituj się już ;)
takie ogolnikowe specyfikacje mozna o kant tylka rozbic bo nic nie mowia tak naprawde o potencjalnej wydajnosci. procek osiem rdzeni - no fajnie ale jakie np takty? ilosc jajek nie swiadczy o wydajnosci. grafa z 1.84 flopa to rowniez nic konkretnego nie mowi ale w przypadku konsoli gdzie tworcy gier maja tylko jedna specyfikacje do optymalizacji nie potrzeba im wydajnosci wspolczesnych kart graficznych. 8gb ramu ale tez nie wiadomo jakie takty, timingi czy cokolwiek.
cieszy mnie to ze PS4 bedzie mialo typowo PC-towa architekture, dzieki czemu latwo bedzie pisac i portowac gry miedzy platformami. w poprzedniej genereacji PC dostawalo glownie porty z X360 teraz byc moze z PS4 jesli kolejny xbox wyskoczy z czyms na wzor cella PS3.
co do pada to wyglada na wiekszy i to zdecydowany plus. niestety ale lewy analog dalej jest w niewygodnej pozycji a L2 i R2 dalej wygladaja nieciekawie i pewnie palce beda spadaly jak w DS3. z koncowa ocena zaczekam do momentu jego wyprobowania bo najwazniejsze jest to jak lezy w dloni i ogolnie "czucie". pad od x360 narazie nie zagrozony. czekam na odpowiedz M$.
ecth -> Ale co z tego że "ma być dostępne dla CPU czy GPU" a system gdzie? "w powietrzu"? Wątpię by dali osobną pamięć dla systemu, więc tak jak napisał "a k o" to wciąż nie mówi ile tej pamięci będzie dostępne w rzeczywistości. Bo skoro M$ "podobno" przeznacza 2GB dla systemu, i 1GB dla Kinecta, to ile przeznacza na to Sony?
Bo całe 8GB nie będzie dostępne dla "gry" skoro w grę w chodzi streaming/sharing/udostępnianie gry dla znajomego. To wszystko zjada zasoby, a ile? Tego nigdzie nie ma podanego na chwilę obecną.
kaszanka9 -> i oczywiście musisz hejtować xboxa bo bez tego dzień miałbyś stracony prawda?
Pełna zgoda w tym przypadku. OS także musi mieć zarezerwowane miejsce w pamięci. Naturalne, że dla gier zarezerwowane będzie wówczas mniej RAMu
@GigaBytes X86-64 mówi Ci to coś? Skoro udajesz eksperta w dziedzinie IT najpierw radzę się doinformować, ponieważ to wciąż jest rozszerzenie architektury X86. Inną architekturę to miał CELL od czego postanowili odejść.
Sama konsola zapowiada się świetnie, nic tylko czekać na premierę. Ciekawe kiedy EA pokaże pierwszą FIFE na nowy sprzęcik.
To inaczej
Na slajdzie sony było napisane
x86 a nie x86-64
Koniec ...
X64 to wciąż X86 tylko, że rozszerzone tak więc się nie pomylili, a ile te X86 będzie miało bitów i modyfikacji to już inna kwestia, architektura pozostaje ta sama.
No dobra grafika to coś na poziomie 7850. Krążą plotki jakoby miało być to 7790 zapowiedziane na Kwiecień (już raz taka sytuacja była gdzie 4770 pokonywał 4830), choć ja bardziej obstawiam 8750.. Ale mniejsza o to.
Bardziej mnie zastanawia ten procesor, ciekawe jak on się ma do fxów.
A gry bez szału, żaden tytuł nie zrobił na mnie takiego wrażenia jak Crysis 3, może jedynie Deep Down.
Killzone bardzo rozczarował, wygląda podobnie do poprzednika.
Ogólnie najbardziej podobało mi się Watch Dogs ze względu na ciekawy gameplay..
Ja chyba jestem jedyny, który rozumie o co GigaBytes chodziło.
W potocznym zapisie x86 stosuje się wyłącznie dla aplikacji 32 bitowych i tak jest kojarzony.
Gdy macie jakiś instalator czy sterownik to w ich nazwach nie ma 32 albo 64 tylko właśnie x86 jako oznaczenie 32 bitowego.
Jak się daje tytuł PlayStation 4 – szczegółowa specyfikacja to spodziewam się, że specyfikacja naprawde będzie szczegółowa a nie ogólnikowa.
Sony w kilku słowach odniosło się do problemu związanego z rzekomym brakiem wstecznej kompatybilności PlayStation 4 z tytułami z wcześniejszych generacji konsoli, wydanymi na płytach. Otóż zostaną one rozwiązane za pomocą wszechobecnej ostatnio technologii „chmury”. Sony wspólnie z Gaikai udostępniać będzie hity sprzed lat (z PS1, PS2 i PS3) w serwisie PlayStation Cloud
Co nie rozwiązuje problemu uruchamiania posiadanych już gier (na płytach) z PS3 na nowej konsoli Sony.
Może gry będą przypisane do konta i posiadając gry z PS3, będzie można za free grać w nie za pomocą Gaikai. Taki układ byłby najbardziej uczciwy wobec graczy.
Specyfikacja taka, że nie nazwał bym jej szczegółową. Same ogólniki. Grafika, niestety słabsza niż obecni giganci rynku PC. Ale znając optymalizacje, nie będą w pełni wykorzystywane.
Mi tam się specyfikacja podoba :) ma wystarczyć do odpalania exów z PS4 - resztę i tak będę odpalać na kompie, który co roku będzie dostawał upgrade :) PC tym razem bardzo szybko będzie o krok przed konsolami, które de facto przetrzymują nas na starej architekturze (DX9 -DX11)
Sony worldwide studios president Shuhei Yoshida has confirmed that current-generation PSN titles will not transfer straight to PS4 - dupa, nie wsteczna kompatybilność
Wygląda na to, że nie ma co się PS3 pozbywać.
Ja mam plan w ciągu roku przejść zaległości na PS3 a potem konsolę oddam młodszemu rodzeństwu :)
To ciekawe co wsadzą do nowego xboxa bo z nieoficjalnej specyfikacji "Durango" wychodzi na to że też będzie procek ADM 8 rdzeni 64bit. A raczej nie wsadzą tego samego co w PS4
@ecth: najdroższe karty PC mają po 6GB ramu DDR5 o taktowaniu 6GHz i przepustowość szyny danych 2x300GB/s, więc weź nie pitol. Implementacja Gaikai to znak, że obawiają się Steamboxa.
@Kamiz121:
Dlaczego by nie? Przeciętnego klienta nie obchodzi co jest w środku, tylko gry i usługi które dana platforma oferuje.
Jeżeli AMD proponuje dobre i tanie rozwiązanie, to czemu nie korzystać.
@ako wszystko wiedzący guru
Każdego kto wyraża swoje zdanie traktujesz jak trolla?Jeśli tak to zachowaj swoje przemyślenia dla siebie.
Mam nadzieję że Watch Dogs i Killzone będą wyglądały po premierze tak ja na pokazie.Robią wrażenie.
manriusz -> Ghost Dogs? A co to bo nie widziałem zapowiedzi :)
Powinno wyglądać jak wygląda bo Killzone był pokazany gameplay nawet. I z tego co wyczytałem to gra ma lecieć w 1080p/30fps.
Lothers -> A co ma Intel do tego? Bo nie widzę związku.
@Lothers:
Intel ma niewiele do gadania, może procesory zaoferują lepsze, ale GPU mają daleko w tyle za rozwiązaniami stosowanymi w APU przez AMD. To chyba zadecyduje, ale jak będzie to się okaże. Póki co plotki się potwierdzają :)
@manriusz:
Ciebie traktuję jako trolla, bo klepiesz o czymś o czym nie masz pojęcia. Wywalające się sterowniki :D
ziomki...
Powiedzcie mi czy wy się znacie na hardware?
Bo ja tak i z tego co wiem to procesor x86 bit to jest inaczej x32 bit matoły. Więc prosze przestańcie takie bzdury pisać że procek x86 to to sami ci x64 tylko że ma rozszerzoną architekturę. Jeśli macie systemy w wersji x64 to zauważyliście już folder na partycjach o nazwie :"Pliki programów (x86).
@up: ...
kakumboss007... Jeden "mądry" - GigaBytes - wreszcie dał spokój, pojawił się drugi:(
Jaguar to procesor z rodziny x86, na dodatek koleżko x86 zaczęło się od procesorów 16 bitowych, nazwa architektury powstała od ostatnich cyfr pierwszych modeli procesorów, których nazwy kończyły się liczbą 86.
Kolejno powstawały kolejne 32 i 64 bitowe rozszerzenia, ale ciągle występuje zgodność z pierwowzorami o architekturze x86, stąd nadal używana jest nazwa architektury - x86.
PS Zanim kogoś nazwiesz matołem zastanów się dwa razy, bo przy swojej wiedzy okaże się że jesteś bliżej tego niż Ci do których kierujesz takie uwagi.
PS 2 Na dodatek koleś dopiero co dziś się zarejestrował, a już w pierwszym inauguracyjnym komentarzu zwraca się do forumowiczów per "matoły"...
Soplic -> Bo to widzisz... dzisiejsza "szlachta" z to myśli że wie wszystko najlepiej, a tak naprawdę to nic nie wie.
Czyli ps3 to ostatnia konsola od sony bo to co pokazali to zwykly komp zamknięty w ładnym pudełku z logo PS4.
No to jaki ten procesor będzie x86, czy 64 bitowy ?
x86 - 64 bit sam sobie odpowiedziałem...
Procesor raczej na pewno 64 bit ze względu na deklarowane 8GB ram, systemy 32 bitowe muszą pracować z PAE, żeby były w stanie "zobaczyć" i wykorzystać więcej niż 4GB RAM a na to rozwiązanie raczej się nie zdecydują.
Grafa na poziomie Radka 7850... dupska nie urywa, za rok jak wyjdzie PS4 w EU to już będzie 2 lata do tyłu za PCtami na starcie..
a w ps3 co masz za grafe? a mimo to gry wyglądają bardzo fajnie , np. infamous 2 , god of war 3 , fifa , nba , ufc itp.
I co z tego jak po kilku latach PC-ty będą cały czas ewoluować a PlayStation 4 będzie stać w miejscu, i co by jej do środka nie włożyli to i tak przepaść technologiczna i wydajnościowa dzieląca rynek PC i konsol, w ciągu najbliższych kilku lat będzie się stale pogłębiać, a czas w tym wszystkim odgrywa kluczową rolę działając na niekorzyść konsol.
I jeszcze jedno następnym razem jak zaczniecie rzucać na prawo i lewo pojęciami typu architektura x86 64 lub 32 bit to polecam każdemu niewtajemniczonemu zajrzeć pierw do Wikipedii i na własną rękę zapoznać się z ich objaśnieniami tam wszytko jest wytłumaczone czarno na białym, a nie później na forum udawać "wszystko wiedzących" w temacie ekspertów prześcigających się nawzajem swoją "wiedzą" . W ten sposób przynajmniej uniknie się bezsensownych i niepotrzebnych dyskusji.
"Sony w kilku słowach odniosło się do problemu związanego z rzekomym brakiem wstecznej kompatybilności PlayStation 4 z tytułami z wcześniejszych generacji konsoli, wydanymi na płytach. Otóż zostaną one rozwiązane za pomocą wszechobecnej ostatnio technologii „chmury”. " CZYLI POSIADACZE GIER ZE STARSZYCH SYSTEMÓW MOGA SOBIE JE WSADZIĆ W ... I MUSZĄ PŁACIĆ JESZCZE RAZ ZA TE SAME TYTUŁY ŻEBY ZAGRAĆ!!! TO NIE RZEKOMY BRAK KOMPATYBILNOŚCI TYLKO FAKTYCZNY JEJ BRAK!!!!