Witam,
Z niepokojem przyjąłem wiadomość, jakoby konto firmy, w której kupiłem kartę graficzną, zostało zawieszone (chodzi o Allegro). Mail nie dociera, bo nie jest rozpoznawana domena, telefon milczy. Co w takiej sprawie z gwarancją (działa przez 2 lata, karta kupiona w maju)? Jak mogę domagać się jej rozpatrzenia i gdzie, w razie ewentualnej awarii elektroniki?
Często gwarancji udziela sam producent, a nie sklep sprzedający sprzęt. Sprawdź na stronie producenta zakupionego przez ciebie sprzętu jak wygląda sprawa gwarancji w ich przypadku.
Swego czasu korzystałem z gwarancji Samsunga oraz Sony - w obu przypadkach sklep nie brał udziału w całym procesie. Kurier przyjechał po towar, a następnie, po wykonaniu usługi, dostarczył z powrotem do mojego domu. Bezpłatnie.
Gwarantem jest i tak producent, a dla klienta krajowy dystrybutor. Tego znajdziesz na stronie producenta karty. Dla Polski nie ma ich zbyt wielu. Potem pozostaje skontaktowanie się z polskim dystrybutorem, który na podstawie numeru seryjnego oraz paragonu/faktury powinien sprzęt z tytułu gwarancji przyjąć.
Tyle teoria. Jak to jest naprawdę to nie wiem, bo odpukać nic mi nigdy nie padło ze sprzętu kupionego w firmach, które przestały istnieć przed upływem gwarancji.
Według polskiego prawa zamknięcie firmy nie zwalnia jego wlaściela z odpowidzialności wobec klientów, ale spróbuj odszukać firmę/sklep, która/y nie istnieje.
Z tego co można przeczytać na stronie XFX http://xfxforce.com/pl/Shop.aspx polskim dystrybutorem jest firma eXtremeMem.
Tyle, ze producent daje zwykle rok gwarancji, drugi natomiast to bezplatna opieka serwisowa sklepu.
Tyle, ze producent daje zwykle rok gwarancji
Czemu mi się wydaje, że na elektronikę wg. jakiegośtam prawa unijnego jest 2 lata gwarancji?
Tuminere - 2 lata rękojmi sprzedawcy, dotyczy praktycznie wszystkich produktow. Ale realizatorem jest sprzedawca.
Tyle, ze producent daje zwykle rok gwarancji, drugi natomiast to bezplatna opieka serwisowa sklepu.
XFX daje 2 lata gwarancji na karty graficzne, do tego kupiona była w maju więc nawet rok przecież nie minął.
Co do tematu, to uderzaj do polskiego dystrybutora, z dowodem zakupu z polskiego sklepu nie będzie robił problemów.