Wczorajszego dnia, w tej części Internetu gdzie wciąż rozmawia się o starych grach, pojawił się na pewnym francuskim forum post nowego użytkownika. Załączył w nim łatki do sequelów System Shocka i Thiefa.
To link do jednego z tematów (ENG) razem z linkami:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=140085
Pojawiają się różne różne teorie m.in. że był to stary pracownik Looking Glass Studio. Pliki mają za zadanie poprawić działanie gier na nowszych maszynach.
Jako że nie mam tych gier na dysku nie jestem w stanie powiedzieć, czy nie ma już konieczności odpalania Menadżer Zadań, gdzie w procesie danej gry wyłączało się inne rdzenie CPU.
Tak, w ten sposób gry na silniku z tego studia mogły pracować na nowych (o ironio) systemach.
Co jednak najważniejsze - latki działają.
Gdzies w necie widzialem dosc logiczne wytlumaczenie, ze latki zostaly opracowane anonimowo (osoba chce uniknac pozwu np. ze strony EA) na podstawie kodu zrodlowego odkrytego na plycie z prototypem System Shocka 2 (a moze byl to Thief 2) na dreamcasta.
Ja najbardziej ciesze sie ze zdjecia roznych ograniczen w edytorach do obu gier - na pewno efektem beda jeszcze wieksze/ladniejsze fanmisje :-)
edit: latka do Thief'a 2 dziala takze w Thief'ie 1/Gold ale zeby ja zainstalowac nie wystarczy kopiuj - klej (przynajmniej dopoki ktos nie zrobi instalatora dla malpy)
Up!
Zero odzewu a te patche to dziela sztuki. Oprocz kompatybilnosci z nowymi PeCetami, dodaja np. graficzne smaczki takie jak bloom (swiatla w System Shocku 2 nigdy nie wygladaly tak dobrze) czy skalowanie interfejsu, tak ze do grania w fullHD nie trzeba uzywac lupy. Ponadto kazda latka ma wbudowany loader do fanmisji, wiec nie trzeba nawet uzywac niczego innego (darkloader etc.), z kodami zrodlowymi i dokumentacja!
Nie wiem kto jest tego autorem, ale wg mnie pracowalo nad tym kilka osob, i wiedzialy co robia.
A podobno to Blizz ma w tym przypadku uznanie na mieście, patchując do tej pory Diablo 2 i Starcrafta...
Za to przy trzecim Diablo i szmerach o F2P SCII już je stracił.
Teraz jedyne czego mi trzeba to żeby szlag trafił tych gości co trzymają prawa do marki System Shock jak pies ogrodnika.
Nieźle. A czy te patche poprawiają może konieczność ustawiania koligacji procesora przy każdym włączaniu gry? Bo trochę mnie to drażniło za każdym razem jak chciałem się oddać którejś z gier na DarkEngine :P
[7] W sumie to one poprawiaja wszystko... kompatybilnosc/wydajnosc/grafike/dzwiek/mozliwosci edytorow...
edit: autorem (ami) musialbyc ktos z Looking Glass, to jest po prostu niemozliwe, zeby amator dokonal tych wszystkich zmian, i jeszcze stworzyl do nich taka dokumentacje...
No to zaczynamy podejście numer milion do obydwu tych dzieł sztuki. Akurat w sam raz przed premiera dishonored.
Wait, to na serio jest, a nie żadne gówno ukryte jako pacz? D: O ja cie pierdziu.
Wygrzebałem oryginalną, premierową płytkę z SS2, zainstalowałem wraz z modem i właśnie gram - rewelacja!
Szkoda, że się wiesza po zrobieniu kilku kroków...
... mówię o SS2.
Pamiętam, że kiedyś odpaliłem jakąś łatę fanowską i chodziło bez zająknięcia, był na ten temat jakiś wątek na GoL-u.