Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Project Eternity - silnik Unity i potwierdzone wsparcie dla Linuksa

21.09.2012 20:21
berial6
1
berial6
155
Ashen One

Nie, tylko nie unity!
Zamula kompa jak nie wiem. I słabo wygląda

21.09.2012 20:23
2
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Wsparcie dla linuksa niezależne od tego ile będą mieli środków? Super. A i Unity zdaje się być dobrym silnikiem, skoro twórcy Wastelands 2 też poszli w tym kierunku.

21.09.2012 20:40
<Bahamut>
3
odpowiedz
<Bahamut>
79
Konsul

szkoda miałem nadzieje na onyxa :(

21.09.2012 20:48
Xsardass
4
odpowiedz
Xsardass
141
The Next Pirate King!

Unity, aha. Nie mam więcej pytań. NEXT !

21.09.2012 21:31
5
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Chyba jedyny możliwy słuszny wybór przy tak niskim budżecie, który muszą bardzo starannie rozdysponować, aby ten projekt miał szanse powstać.

21.09.2012 22:35
QJin
👍
6
odpowiedz
QJin
69
Fra Diavolo

GRYOnline.plTeam

@<Bahamut> - korzystanie z Onyksa jest zbyt kosztowne i nie mogą sobie pozwolić na wydatki przy tak ograniczonym budżecie, stąd decyzja o użyciu Unity (wraz z autorskimi narzędziami studia), który napędzać będzie również Wasteland 2.

Co do obaw dotyczących grafiki, myślę, że wypowiedź przedstawiciela Obsidianu na oficjalnym forum powinna uspokoić wszystkich:

Hi folks, I've been reading some of the comments and wanted to add a little of my own color to the discussion. We'll be using Unity 4, and it can definitely create the look and feel for the game we want to make. It's tools are really developer friendly, cross-platform work is abstracted beautifully, and our designers and programmers can't stop saying how much they love it after evaluating it.

We are shooting for a higher resolution, IWD/BG/Torment art style, and it can deliver that. For those who aren't as much into how the tech works, the engine itself won't limit us to any particular art styles (even if there are games on it that look similar.) Unity has an extremely flexible rendering system, and we can use it to make the game look exactly as we intend. There aren't any cartoony limitations or anything like that suddenly come with it.

21.09.2012 22:39
panZDZiCH
7
odpowiedz
panZDZiCH
138
Generał

Ciekawe ile by zebrali gdyby od razu ogłosili, że chcą użyć Unity... Jedyna gra w jaką grałem i wygląda jako tako to Rochard. Optymalizacja jest praktycznie żadna. Najpierw Wasteland 2, teraz to...

22.09.2012 10:38
8
odpowiedz
zanonimizowany844112
5
Legionista

Oczywiście niedoinformowane społeczeństwo podnosi bunt.
Widzieliście jakieś gry lub gameplaye od ludzi, którzy bawią się takim programem?
A widzieliście Unity 3.5? A widzieliście Unity 4.0?
No właśnie. Sądząc po komentarzach - nie.
Głupie społeczeństwo woli srać się CE3 czy UE3.
Otóż nie, gry na Unity bardzo różnią się od tych, które pokazywane były kilka lat temu i to przez ludzi, którzy nie mieli nawet pojęcia jak coś z tego silnika wykrzesać.

22.09.2012 13:31
9
odpowiedz
z0ltar
39
Pretorianin

kristof197 ma rację. Sam dłubałem w Unity 3.5 i jest to dobry silnik. Zaczynali od urządzeń mobilnych a teraz zdobywają rynek pc i mac. Obecna, 4-ta wersja Unity jest bardzo dobrym narzędziem. A zresztą... komu jato tłumacze. Kto ma coś pod kopułą ten gry nie skreśli tylko na podstawie stereotypów.

22.09.2012 14:26
10
odpowiedz
Glock
91
Pretorianin

Dodatkowo warto nadmienić,że Unity jest płatny tylko we wersji, w której udostępnia sie kod silnika.
A UE3 jest płatny, zapewne drogi, widząc jak popularny jest. Unity wygląda jak dobra platforma dla takich gier, Shadowrun ma też na nim pracować a ze screenów wygląda świetnie. Pomieszanie 3D z 2D.

22.09.2012 14:44
Irek22
😈
11
odpowiedz
Irek22
153
Legend

Szkoda, że nie Frozenbyte 2.0. :( W takim razie nie ma co kupować tej gry...

22.09.2012 20:52
12
odpowiedz
zanonimizowany747924
35
Centurion
Wideo

Wow... Jak zwykle najbardziej krzyczą "specjaliści". Unity to dobry silnik, ale jego wadą jak i zaletą jest to, że może z niego korzystać KAŻDY - od kompletnego idioty, który nie potrafi skorzystać ze spłuczki do programisty-geniusza, który wyciśnie z niego ostatnie soki. Problem w tym, że tych pierwszych jest zdecydowanie więcej, a ci drudzy przeważnie wybierają inne silniki za OGROMNE pieniądze. Tylko, że Obsidian nie celuje w fotorealistyczną grafikę, ale coś klasy Infinity Engine i na to Unity wystarczy bez najmniejszych problemów przy niewielkim wysiłku. Co więcej, modderzy będą mieli ułatwione zadanie i z pewnością gry oparte na tym silniku nieprędko odejdą w zapomnienie.

No i przede wszystkim, ignoranci powinni najpierw spojrzeć kto pracuje w Obsidian:

1) Tim Cain - był on głównym projektantem takich gier jak Fallout i Arcanum (IMO dwie najlepsze gry RPG jakie kiedykolwiek powstały), czy Vampire: The Masquerade – Bloodlines (najlepsza gra RPG z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby IMO) i Temple of Elemental Evil, ale również maczał palce przy Fallout 2, a także [grą, która mogła być jego następcą.](http://youtu.be/xzYmQyHl2bc)

2) Josh Sawyer - projektant takich gier jak Icewind Dale 1 i 2, Alpha Protocol oraz Fallout: New Vegas również pracujący w Black Isle studios

3) Scott Everts - designer, który pracował przy Fallout 1 i Fallout 2, a także Fallout: New Vegas (czyli wszystkich wartych wspomnienia, bo F3 to shit). Zaprojektował wszystkie lokacje do Fallout'a i jedną trzecią do Fallouta 2 i miał spory wkład w takie gry jak Planescape: Torment, Icewind Dale, Icewind Dale 2 i Baldur's Gate: Dark Alliance 2, Star Wars Knight of the Old Republic 2: The Sith Lords, Neverwinter Nights 2...

4) Brian Menze - grafik, który stworzył nowe rysunki Vault Boya w F2 (i nie tylko) i był odpowiedzialny za część artystyczną w Planescape: Torment i F:New Vegas

5) Dan Spitzley - główny programista Planescape: Torment

6) Chris Avellone - tego pana chyba nie trzeba przedstawiać, więc wspomnę jedynie, że Planescape: Torment to jego "dziecko", a oprócz tego miał ogromny wkład w Fallouta 2, Van Burena (anulowany Fallout 3 w wersji Black Isle), Fallout: New Vegas, Icewind Dale, Baldur's Gate czy Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords. Można by rzec, że to żywa legenda (podobnie zresztą jak Tim Cain, Brian Fargo czy Jason Anderson)

7) Chris Jones - obok Tima Caine'a jeden z najzdolniejszych programistów w przemyśle gier, to on był współtwórcą silnika Fallout'a, a później Arcanum, pracował również przy Planescape:Torment. Był on także głównym programistą Baldur's Gate 3, które niestety zostało anulowane.

Jeśli myślicie. że ci panowie są na poziomie gimbusów, które stworzyły te badziewne gry oparte o Unity to nie mam więcej pytań... Na dobrą sprawę możliwości tego silnika poznamy dopiero wówczas gdy wyjdzie Wasteland 2 czy PE właśnie. Reszta to kompletna amatorszczyzna niewarta wspomnienia.

Last but not least, ci "geniusze", którzy zrzędzą nie są grupą docelową tej gry. Ta gra jest dla osób, dla których grafika to sprawa drugorzędna (oczywiście silnik to nie tylko grafika, ale czytając poziom wypowiadających się tutaj osób można przyjąć tego rodzaju uproszczenie).

P.S.

http://www.youtube.com/watch?v=Qd1pGJ5Hqt0
http://www.youtube.com/watch?v=qbP7Z4btVvc

23.09.2012 11:06
13
odpowiedz
leszeq
35
Centurion

@Irek22
Ironia, nie ? Boże spraw żeby to była ironia...

23.09.2012 12:27
Irek22
14
odpowiedz
Irek22
153
Legend

Wolfwood [12]

+100

Niestety takie mamy czasy, że łatwiej jest jednorazowo wydrzeć mordę w temacie, o którym nie ma się bladego pojęcia niż zgłębić o nim wiedzę.
Z drugiej strony dziwię się, że chciało ci się to tłumaczyć i pisać takie oczywistości, jak choćby listę i portfolio niektórych pracowników Obsidiana, bo gimbusy-idioci "i tak będą wiedzieć lepiej" i stwierdzą, że "PE jezd gupi bo ma słabom grafe i nie umywa się do najlepszejszego rpg jakim jezd Dragon Ejdż 2"...

Dobra rada dla tych, którym czołowe nazwiska Obsidiana nic nie mówią (a przynajmniej nie mówiły przed przeczytaniem posta Wolfwooda): NIE ZAPRZĄTAJCIE SOBIE GŁOWY PROJECTEM ETERNITY, bo się srodze rozczarujecie, lepiej poczekajcie na Dragon Age III - dla waszego dobra i świętego spokoju.

leszeq [13]
A jak myślisz? :)
Jeżeli się nie domyślasz i naprawdę cię to trapi prześledź moje wypowiedzi z ostatnich 2-3 tygodni na temat Project Eternity.

23.09.2012 12:33
zarith
👍
15
odpowiedz
zarith
246

trochę szkoda że nie onyx, ale unity to naprawdę dobry silnik.

Wiadomość Project Eternity - silnik Unity i potwierdzone wsparcie dla Linuksa