Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Ile klatek na sekunde (FPS) w FPS'ach :d

16.09.2012 00:41
1
Hooky133
11
Legionista

Ile klatek na sekunde (FPS) w FPS'ach :d

Witam. Ile powinno być klatek na sekunde w grach typu FPS żeby gra chodziła płynnie. Chodzi mi o CS:GO. Chce mieć ładną grafikę i dużo fps ;)

16.09.2012 00:50
Majkel Dżordan
2
odpowiedz
Majkel Dżordan
19
Generał

30 wystarczy. A pełna płynność to 60, wystarczy że masz synchronizację pionową włączoną to leci równo i gra się bezproblemowo.

16.09.2012 01:21
Mac94
3
odpowiedz
Mac94
87
Inner Peace

Stabilne 30 To takie minimum.

16.09.2012 05:01
4
odpowiedz
zanonimizowany781035
12
Pretorianin

Nie polecam używać synchronizacji pionowej w SIECIOWYCH fpsach. Dodaje to opóźnienie do ruchów myszy, co wiadomo - przekłada się na szybkość celowania. Dodatkowo proponuję ustawić limit prerenderowanej klatki na 0 (w przypadku sterowników Nvidii standarowo jest to najczęściej wartość 2) aby uzyskać jeszcze lepszą responsywność. Wyłączyć Vsync i co za tym idzie - Triple Buffering. Ponadto wyłączenie akceleracji myszy to też świetny pomysł jeśli zależy Ci na dokładnym (w 1:1) przekładzie ruchów myszy na ruchy na ekranie. Po zrobieniu wszystkich powyższych czynności najlepiej ustawić limit FPS na wartość odświeżania swojego monitora/TV. Najczęściej jest to liczba 60. Jeżeli z kolei podczas gry pojawiają się pasy na ekranie, tzw. tearing (niestety częsty efekt wyłączonego Vsync) należy włączyć Vsync i włączyć Triple Buffering - reszta bez zmian. Są to najlepsze ustawienia do jakiejkolwiek gry FPS obecnie na rynku (BF3, CS:GO itd.) oraz wszystkich starszych gier. Pomijając MW3 które ma zlockowane fpsy configowo (com_maxfps) na bodajże 95 oraz prawdopodobnie również wcześniejsze tytuły z serii Call of Duty.

Powyższe, pomijając skilla (umiejętność poruszania się po mapie, gra na słuch itd) odróżniają tych graczy którzy walą banie z drugiego końca mapy od tych który mają problem z ubiciem kogoś z 10 metrów. Oczywiście w CSie dochodzi jeszcze kwestie recoilu i umiejętnego panowania nad nim (strzelania seriami itd.) ale po wykonaniu powyższych kroków Twoja gra na pewno nic nie straci a może tylko zyskać.

16.09.2012 05:36
5
odpowiedz
zanonimizowany781035
12
Pretorianin

I żeby nie było, bo zaraz zleci się stado ekspertów co to grają dobrze a nie grzebali w tych ustawieniach: To jak dobrze grasz określa też oczywiście czas jaki włożyłeś w grę i przyzwyczajenie do swoich ustawień/czułości myszy. Nie zmienia to jednak faktu że osoba grająca na powyższych ustawieniach na poziomie zaawansowanym, wiedząca co ustawiła będzie strzelała lepiej od osoby która gra na akceleracji myszy z wyłączonym limitem klatek, z wyłączonym vsyncem (no, żeby fps było dużo bo to przecież lepiej!) i włączonym triple bufferingiem, a która poświeciła tyle samo/więcej czasu na grę ;P

16.09.2012 10:56
rzaba89nae
6
odpowiedz
rzaba89nae
52
Aes Sedai

Jak wyżej, 30 do płynnej gry, ale dziś jest wielu profesjonalnych graczy w wieku 12-15 lat, którzy wymiotą cię bo mają więcej fps, ładniejszą grafikę i myszkę razera z sensorem philipsa, który daje jitter jak cholera ale liczy się firma i logo, a nie skill.

16.09.2012 11:02
7
odpowiedz
zanonimizowany740676
69
Legend

30 Fps to może być w singlu. W multi 125 to podstawa. Grafika to rzecz drugorzedna, zbadane pierdoly trzeba wyłączyć nie tylko w menu ale także przez zmianę cfg.

16.09.2012 17:21
KiLlaZ97
8
odpowiedz
KiLlaZ97
37
Intoksynator

100 FPS to najlepsza ilość klatek.

W CS 1.6 wszyscy grali na tej liczbie, mowa tu o profesjonalnych graczach.

16.09.2012 17:44
Azerath
👍
9
odpowiedz
Azerath
156
Senator

30 Fps to może być w singlu. W multi 125 to podstawa.

Gdzie ludzkie oko widzi tylko w 72 klatkach na sekundę.

16.09.2012 17:48
10
odpowiedz
zanonimizowany781035
12
Pretorianin

100 FPS to najlepsza ilość klatek. W CS 1.6 wszyscy grali na tej liczbie, mowa tu o profesjonalnych graczach.

30 Fps to może być w singlu. W multi 125 to podstawa. Grafika to rzecz drugorzedna, zbadane pierdoly trzeba wyłączyć nie tylko w menu ale także przez zmianę cfg.

Jezu ale czemu piszecie takie głupoty? 125 było podstawą owszem - w grach na silniku Quake 3 w poprzedniej dekadzie. Tak samo jak 333 klatek które powodowały w tych grach wyższe skoki (lol). Pomijam fakt że ustawienie odświeżania monitora na 75 hz dawało w tamtych grach większego kopa płynności niż nawet 333 fps. Tak samo CS 1.6 - silnikowo nie ma nic wspólnego z GO, więc 100 klatek na obecnym silniku jest zbędne (z tego co pamiętam celownik szybciej sie kurczył po recoilu w 1.6 co i tak nic nie dawało, oprócz efektu wizualnego u klienta gry, a jeśli było więcej niż 100 fps postać rzekomo wolniej chodziła ale moge się mylić bo grałem w tę grę lata temu).

Innymi słowy to co napisałem wyżej jest jak najbardziej aktualne i właściwe w 100% dla najnowszych gier jak i tych trochę starszych (włączając CS:GO o które pytał autor). A pisząc takie głupoty (owszem jest to prawda ale dla gier sprzed 10 lat) wprowadzacie autora w błąd.

16.09.2012 17:55
11
odpowiedz
zanonimizowany740676
69
Legend

9-> Nie chodzi o to co widzisz tylko co dzięki temu możesz zrobić. akurat ja gram w cod2 i promoda i różnica jest kolosalna.

16.09.2012 19:53
KiLlaZ97
12
odpowiedz
KiLlaZ97
37
Intoksynator

[10] Nie wiem za dużo o CS:GO napisałem to co było potrzebne w 1.6 bo w ową część trochę grałem, i nie mówię że 100 klatek jest konieczne tylko najwygodniej się tak gra (przynajmniej dla mnie).

16.09.2012 20:28
udri
13
odpowiedz
udri
51
dybuk

60 we wszystkich, 100 w csie.

16.09.2012 20:49
xNaruto
14
odpowiedz
xNaruto
97
Generał

kuraudo - widzę że ogarniasz temat to spytam. w CS:GO wyłączyłem akceleracje myszki, a co do synchronizacji? Włączyć czy wyłączyć?

EDIT : A jak to jest z tym opóźnieniem?

16.09.2012 20:50
15
odpowiedz
szybki13579
27
Generał

włącz,bardzo spowalnia grę

16.09.2012 20:58
16
odpowiedz
discord
6
Konsul

W CS:GO musi byc stabilne 60 fps i basta.

Co do synchronizacji pionowej - powoduje input laga, ale można to obejść!
Ustawiasz fps_max na 59 i nie masz opóźnień i animacja nie szarpie ;]

16.09.2012 21:03
xNaruto
😜
17
odpowiedz
xNaruto
97
Generał

Czyli ustawiam potrójne buforowanie, fps_max 59 i takie ustawienia są najlepsze żeby nie było żadnych lagów ani opóźnień tak? :P

16.09.2012 21:09
cswthomas93pl
18
odpowiedz
cswthomas93pl
135
Legend

CoD 4, 30 FPS, żadnego opóźnienia nie zauważyłem.

spoiler start

po zakończonej rundzie mieszczę się w czołówce.

spoiler stop

16.09.2012 21:19
😃
19
odpowiedz
zanonimizowany740676
69
Legend
Wideo

http://youtu.be/qp99J4Kz1HU To zrob cos takiego przy 30 fps'ach :)

Poza tym co to jest zwykly publiczny serwer, jeszcze powiedz ze tryb hardcore jakies DM czy TDM.

16.09.2012 21:21
20
odpowiedz
zanonimizowany773549
45
Senator

Ponad 60.

16.09.2012 21:27
cswthomas93pl
21
odpowiedz
cswthomas93pl
135
Legend

[19] wtf is this?! o_O

no tak, publiczny serwer TDM. Hardcore na razie nie, może w przyszłości. :)

16.09.2012 21:29
😁
22
odpowiedz
zanonimizowany740676
69
Legend

No widzisz jak mało wiesz. A teraz wbij na jakis serwer PROMOD i pokaż co potrafisz. Mogę dać Ci namiary na jeden na ktorym gram. Jak zdobędziesz fraga w pierwszych 5 rundach to daj znać.

16.09.2012 21:59
cswthomas93pl
😊
23
odpowiedz
cswthomas93pl
135
Legend

nie jestem jakimś zapalonym graczem, raczej takim "niedzielnym". Wchodzę, postrzelam, wychodzę. No to zapodaj ip. ;)

16.09.2012 22:10
👍
24
odpowiedz
zanonimizowany740676
69
Legend

78.46.61.151:3072 Teraz moze nie być dużo ludzi, ale popoludniami graja całkiem dobrzy gracze (nie liczac mnie :D)

No ja też nie jestem wielkim graczem, ale jednak staram się mierzyć wyżej i nie robic tego co bardzo lubie byle jak. Sam niestety też grałem sporo na dm i tdm co wyrabia WIELE złych nawyków jak np. rush na pałe :D Jak złapiesz bakcyla to polecam looknąć na filmy tego typka http://www.youtube.com/user/prodragon71?feature=g-user-u ma na kanale sporo pomocnych tutoriali.

16.09.2012 22:24
25
odpowiedz
Gilmur
45
Generał

ze miliony będzie okej, czasem zobaczysz minimalne spadki do miliona ale da sie żyć

16.09.2012 22:47
cswthomas93pl
😜
26
odpowiedz
cswthomas93pl
135
Legend

okej, jak będę miał wolną chwilę, to zajrzę. :) No dokładnie, tak jak mówisz, "raszuje" na pałę bardzo często, ale równie często jest to korzystne. Nawet bardzo. :) jednak na promodzie będę się starać grać ostrożnie, bo zdaje sobie sprawę z tego, jacy niektórzy mają skill.

Co do kolesia z yt. Zajebi$%ie filmy ma zmontowane. Czy mnie oczy nie mylą, czy on ma jakieś mody poprawiające grafikę?

dobra starczy tego offtopu.

16.09.2012 23:49
27
odpowiedz
zanonimizowany740676
69
Legend

To nie sa mody tylko cfg do filmow z cod. Silnik gry pozwala na wiele. A ten gośc jeszcze dwa tyg temu grał zawodowo. Niestety w ostatnim czasie rozpadły sie 2 dominujace klany i juz niektorzy świecą znicze całej scenie.

17.09.2012 03:49
28
odpowiedz
zanonimizowany781035
12
Pretorianin

Ktoś pytał o synchronizację i triple buffering więc wyjaśnię:

2 proste zasady dot. synchronizacji pionowej:

1. Jeżeli występuje tearing i w jakimś stopniu nam przeszkadza włączamy synchronizację pionową. Jeśli już włączymy synchronizację, włączamy również potrójne buforowanie (triple buffering).

2. Jeżeli z wyłączoną synchronizacją pionową nie występuje tearing lub nam nie przeszkadza, wyłączamy też triple buffering.

Opcja nr 2 jest najlepsza w siecowych FPSach. W opcji nr 1 może i będzie występowało lekkie (na pewno) lub mocne (tu zależnie od gier) opóźnienie w ruchach myszy na ekranie. Opcji której nie uwzględniłem - włączony tripple buffering z wyłączoną synchronizacją, w niektórych grach (np. BF3) może nawet powodować opóźnienie myszy, pomijając już fakt że jest zbędny. Dodam że w BF3 Triple Buffering jest standardowo włączony niezależnie od ustawień synchronizacji (można go wyłączyć poprzez konsolę/pliki konfiguracyjne gry).

Dodatkowo dodam że kończę mój udział w tym temacie, bo nie chce żeby za jakiś czas nagle przybyło stado gości strzelających headshoty z 200 metrów w siecówkach w które gram. Nie wszyscy muszą znać sekrety tych gier, a temat powoli sprowadza się to do tego że zaraz będę proszony o wrzucanie konfigów do wymienianych w temacie gier.

17.09.2012 04:05
29
odpowiedz
zanonimizowany781035
12
Pretorianin

Co do 59 fps jest to w pewien sposób na obejście input laga na Vsyncu ale nie zawsze działa, a dla niektórych gier powoduje wręcz że stają się niegrywalne (np. MW3). Można eksperymentować, ale ostrożnie :)

17.09.2012 04:06
EspenLund
30
odpowiedz
EspenLund
125
Legend

Ach, gdzie te czasy gdy w enemy territory ustawiało się maxfps 125, na monitorze odświeżanie 120Hz (działał prawie dwa lata tak!) i milion innych rzeczy, a wszystko w imię SKILLA :>

17.09.2012 04:12
31
odpowiedz
zanonimizowany781035
12
Pretorianin

@up: Chyba w imię configów :)

17.09.2012 13:44
32
odpowiedz
discord
6
Konsul

Opcja nr 2 jest najlepsza w siecowych FPSach. W opcji nr 1 może i będzie występowało lekkie (na pewno) lub mocne (tu zależnie od gier) opóźnienie w ruchach myszy na ekranie. Opcji której nie uwzględniłem - włączony tripple buffering z wyłączoną synchronizacją, w niektórych grach (np. BF3) może nawet powodować opóźnienie myszy, pomijając już fakt że jest zbędny. Dodam że w BF3 Triple Buffering jest standardowo włączony niezależnie od ustawień synchronizacji (można go wyłączyć poprzez konsolę/pliki konfiguracyjne gry).

Jak już pisałem, wystarczy włączyć limiter fps (jeżeli gra daje taka możliwość) i ustawić maksymalny fps na takim samym poziomie, co odświeżanie monitora, lub o jedna klatkę mniej (w moim przypadku monitor 60hz, fps_max=59, zero input laga, zero irytującego tearingu)

Input lag powstaje z prostego powodu - jeżeli sprzęt jest w stanie renderować 100 klatek, a vsync "na chama" obcina 40% z nich (przy monitorze 60hz) to nie może się to dobrze skończyć (powstają dziury w komunikacji i w efekcie pływanie celownika, które moim zdaniem uniemożliwia coś więcej, niż granie z botami) ;]
fps_max limituje fps z silnika gry, nic nie obcina, klatki się nie gubią.

Oczywiście powyższy post dotyczy tylko CS:GO i silnika source.

nvidiia eksperymentuje teraz a adaptive vsync i to moze byc ciekawe rozwiązanie w przyszłości...

Forum: Ile klatek na sekunde (FPS) w FPS'ach :d