Witam. Ile powinno być klatek na sekunde w grach typu FPS żeby gra chodziła płynnie. Chodzi mi o CS:GO. Chce mieć ładną grafikę i dużo fps ;)
30 wystarczy. A pełna płynność to 60, wystarczy że masz synchronizację pionową włączoną to leci równo i gra się bezproblemowo.
Nie polecam używać synchronizacji pionowej w SIECIOWYCH fpsach. Dodaje to opóźnienie do ruchów myszy, co wiadomo - przekłada się na szybkość celowania. Dodatkowo proponuję ustawić limit prerenderowanej klatki na 0 (w przypadku sterowników Nvidii standarowo jest to najczęściej wartość 2) aby uzyskać jeszcze lepszą responsywność. Wyłączyć Vsync i co za tym idzie - Triple Buffering. Ponadto wyłączenie akceleracji myszy to też świetny pomysł jeśli zależy Ci na dokładnym (w 1:1) przekładzie ruchów myszy na ruchy na ekranie. Po zrobieniu wszystkich powyższych czynności najlepiej ustawić limit FPS na wartość odświeżania swojego monitora/TV. Najczęściej jest to liczba 60. Jeżeli z kolei podczas gry pojawiają się pasy na ekranie, tzw. tearing (niestety częsty efekt wyłączonego Vsync) należy włączyć Vsync i włączyć Triple Buffering - reszta bez zmian. Są to najlepsze ustawienia do jakiejkolwiek gry FPS obecnie na rynku (BF3, CS:GO itd.) oraz wszystkich starszych gier. Pomijając MW3 które ma zlockowane fpsy configowo (com_maxfps) na bodajże 95 oraz prawdopodobnie również wcześniejsze tytuły z serii Call of Duty.
Powyższe, pomijając skilla (umiejętność poruszania się po mapie, gra na słuch itd) odróżniają tych graczy którzy walą banie z drugiego końca mapy od tych który mają problem z ubiciem kogoś z 10 metrów. Oczywiście w CSie dochodzi jeszcze kwestie recoilu i umiejętnego panowania nad nim (strzelania seriami itd.) ale po wykonaniu powyższych kroków Twoja gra na pewno nic nie straci a może tylko zyskać.
I żeby nie było, bo zaraz zleci się stado ekspertów co to grają dobrze a nie grzebali w tych ustawieniach: To jak dobrze grasz określa też oczywiście czas jaki włożyłeś w grę i przyzwyczajenie do swoich ustawień/czułości myszy. Nie zmienia to jednak faktu że osoba grająca na powyższych ustawieniach na poziomie zaawansowanym, wiedząca co ustawiła będzie strzelała lepiej od osoby która gra na akceleracji myszy z wyłączonym limitem klatek, z wyłączonym vsyncem (no, żeby fps było dużo bo to przecież lepiej!) i włączonym triple bufferingiem, a która poświeciła tyle samo/więcej czasu na grę ;P
Jak wyżej, 30 do płynnej gry, ale dziś jest wielu profesjonalnych graczy w wieku 12-15 lat, którzy wymiotą cię bo mają więcej fps, ładniejszą grafikę i myszkę razera z sensorem philipsa, który daje jitter jak cholera ale liczy się firma i logo, a nie skill.
30 Fps to może być w singlu. W multi 125 to podstawa. Grafika to rzecz drugorzedna, zbadane pierdoly trzeba wyłączyć nie tylko w menu ale także przez zmianę cfg.
100 FPS to najlepsza ilość klatek.
W CS 1.6 wszyscy grali na tej liczbie, mowa tu o profesjonalnych graczach.
30 Fps to może być w singlu. W multi 125 to podstawa.
Gdzie ludzkie oko widzi tylko w 72 klatkach na sekundę.
100 FPS to najlepsza ilość klatek. W CS 1.6 wszyscy grali na tej liczbie, mowa tu o profesjonalnych graczach.
30 Fps to może być w singlu. W multi 125 to podstawa. Grafika to rzecz drugorzedna, zbadane pierdoly trzeba wyłączyć nie tylko w menu ale także przez zmianę cfg.
Jezu ale czemu piszecie takie głupoty? 125 było podstawą owszem - w grach na silniku Quake 3 w poprzedniej dekadzie. Tak samo jak 333 klatek które powodowały w tych grach wyższe skoki (lol). Pomijam fakt że ustawienie odświeżania monitora na 75 hz dawało w tamtych grach większego kopa płynności niż nawet 333 fps. Tak samo CS 1.6 - silnikowo nie ma nic wspólnego z GO, więc 100 klatek na obecnym silniku jest zbędne (z tego co pamiętam celownik szybciej sie kurczył po recoilu w 1.6 co i tak nic nie dawało, oprócz efektu wizualnego u klienta gry, a jeśli było więcej niż 100 fps postać rzekomo wolniej chodziła ale moge się mylić bo grałem w tę grę lata temu).
Innymi słowy to co napisałem wyżej jest jak najbardziej aktualne i właściwe w 100% dla najnowszych gier jak i tych trochę starszych (włączając CS:GO o które pytał autor). A pisząc takie głupoty (owszem jest to prawda ale dla gier sprzed 10 lat) wprowadzacie autora w błąd.
9-> Nie chodzi o to co widzisz tylko co dzięki temu możesz zrobić. akurat ja gram w cod2 i promoda i różnica jest kolosalna.
[10] Nie wiem za dużo o CS:GO napisałem to co było potrzebne w 1.6 bo w ową część trochę grałem, i nie mówię że 100 klatek jest konieczne tylko najwygodniej się tak gra (przynajmniej dla mnie).
kuraudo - widzę że ogarniasz temat to spytam. w CS:GO wyłączyłem akceleracje myszki, a co do synchronizacji? Włączyć czy wyłączyć?
EDIT : A jak to jest z tym opóźnieniem?
W CS:GO musi byc stabilne 60 fps i basta.
Co do synchronizacji pionowej - powoduje input laga, ale można to obejść!
Ustawiasz fps_max na 59 i nie masz opóźnień i animacja nie szarpie ;]
Czyli ustawiam potrójne buforowanie, fps_max 59 i takie ustawienia są najlepsze żeby nie było żadnych lagów ani opóźnień tak? :P
CoD 4, 30 FPS, żadnego opóźnienia nie zauważyłem.
spoiler start
po zakończonej rundzie mieszczę się w czołówce.
spoiler stop
http://youtu.be/qp99J4Kz1HU To zrob cos takiego przy 30 fps'ach :)
Poza tym co to jest zwykly publiczny serwer, jeszcze powiedz ze tryb hardcore jakies DM czy TDM.
Ponad 60.
[19] wtf is this?! o_O
no tak, publiczny serwer TDM. Hardcore na razie nie, może w przyszłości. :)
No widzisz jak mało wiesz. A teraz wbij na jakis serwer PROMOD i pokaż co potrafisz. Mogę dać Ci namiary na jeden na ktorym gram. Jak zdobędziesz fraga w pierwszych 5 rundach to daj znać.
nie jestem jakimś zapalonym graczem, raczej takim "niedzielnym". Wchodzę, postrzelam, wychodzę. No to zapodaj ip. ;)
78.46.61.151:3072 Teraz moze nie być dużo ludzi, ale popoludniami graja całkiem dobrzy gracze (nie liczac mnie :D)
No ja też nie jestem wielkim graczem, ale jednak staram się mierzyć wyżej i nie robic tego co bardzo lubie byle jak. Sam niestety też grałem sporo na dm i tdm co wyrabia WIELE złych nawyków jak np. rush na pałe :D Jak złapiesz bakcyla to polecam looknąć na filmy tego typka http://www.youtube.com/user/prodragon71?feature=g-user-u ma na kanale sporo pomocnych tutoriali.
ze miliony będzie okej, czasem zobaczysz minimalne spadki do miliona ale da sie żyć
okej, jak będę miał wolną chwilę, to zajrzę. :) No dokładnie, tak jak mówisz, "raszuje" na pałę bardzo często, ale równie często jest to korzystne. Nawet bardzo. :) jednak na promodzie będę się starać grać ostrożnie, bo zdaje sobie sprawę z tego, jacy niektórzy mają skill.
Co do kolesia z yt. Zajebi$%ie filmy ma zmontowane. Czy mnie oczy nie mylą, czy on ma jakieś mody poprawiające grafikę?
dobra starczy tego offtopu.
To nie sa mody tylko cfg do filmow z cod. Silnik gry pozwala na wiele. A ten gośc jeszcze dwa tyg temu grał zawodowo. Niestety w ostatnim czasie rozpadły sie 2 dominujace klany i juz niektorzy świecą znicze całej scenie.
Ktoś pytał o synchronizację i triple buffering więc wyjaśnię:
2 proste zasady dot. synchronizacji pionowej:
1. Jeżeli występuje tearing i w jakimś stopniu nam przeszkadza włączamy synchronizację pionową. Jeśli już włączymy synchronizację, włączamy również potrójne buforowanie (triple buffering).
2. Jeżeli z wyłączoną synchronizacją pionową nie występuje tearing lub nam nie przeszkadza, wyłączamy też triple buffering.
Opcja nr 2 jest najlepsza w siecowych FPSach. W opcji nr 1 może i będzie występowało lekkie (na pewno) lub mocne (tu zależnie od gier) opóźnienie w ruchach myszy na ekranie. Opcji której nie uwzględniłem - włączony tripple buffering z wyłączoną synchronizacją, w niektórych grach (np. BF3) może nawet powodować opóźnienie myszy, pomijając już fakt że jest zbędny. Dodam że w BF3 Triple Buffering jest standardowo włączony niezależnie od ustawień synchronizacji (można go wyłączyć poprzez konsolę/pliki konfiguracyjne gry).
Dodatkowo dodam że kończę mój udział w tym temacie, bo nie chce żeby za jakiś czas nagle przybyło stado gości strzelających headshoty z 200 metrów w siecówkach w które gram. Nie wszyscy muszą znać sekrety tych gier, a temat powoli sprowadza się to do tego że zaraz będę proszony o wrzucanie konfigów do wymienianych w temacie gier.
Co do 59 fps jest to w pewien sposób na obejście input laga na Vsyncu ale nie zawsze działa, a dla niektórych gier powoduje wręcz że stają się niegrywalne (np. MW3). Można eksperymentować, ale ostrożnie :)
Ach, gdzie te czasy gdy w enemy territory ustawiało się maxfps 125, na monitorze odświeżanie 120Hz (działał prawie dwa lata tak!) i milion innych rzeczy, a wszystko w imię SKILLA :>
@up: Chyba w imię configów :)
Opcja nr 2 jest najlepsza w siecowych FPSach. W opcji nr 1 może i będzie występowało lekkie (na pewno) lub mocne (tu zależnie od gier) opóźnienie w ruchach myszy na ekranie. Opcji której nie uwzględniłem - włączony tripple buffering z wyłączoną synchronizacją, w niektórych grach (np. BF3) może nawet powodować opóźnienie myszy, pomijając już fakt że jest zbędny. Dodam że w BF3 Triple Buffering jest standardowo włączony niezależnie od ustawień synchronizacji (można go wyłączyć poprzez konsolę/pliki konfiguracyjne gry).
Jak już pisałem, wystarczy włączyć limiter fps (jeżeli gra daje taka możliwość) i ustawić maksymalny fps na takim samym poziomie, co odświeżanie monitora, lub o jedna klatkę mniej (w moim przypadku monitor 60hz, fps_max=59, zero input laga, zero irytującego tearingu)
Input lag powstaje z prostego powodu - jeżeli sprzęt jest w stanie renderować 100 klatek, a vsync "na chama" obcina 40% z nich (przy monitorze 60hz) to nie może się to dobrze skończyć (powstają dziury w komunikacji i w efekcie pływanie celownika, które moim zdaniem uniemożliwia coś więcej, niż granie z botami) ;]
fps_max limituje fps z silnika gry, nic nie obcina, klatki się nie gubią.
Oczywiście powyższy post dotyczy tylko CS:GO i silnika source.
nvidiia eksperymentuje teraz a adaptive vsync i to moze byc ciekawe rozwiązanie w przyszłości...