Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Sony zamierza zaprezentować prototypowe okulary AR

11.09.2012 18:49
Matekso
1
Matekso
96
Generał

Przynajmniej w tej dziedzinie gracze pecetowi nie są gorsi. Oby te okulary z poszerzoną rzeczywistością korygowały astygmatyzm i ślepotę postepową.

11.09.2012 20:25
2
odpowiedz
drag5
2
Legionista

Mogliby się wziąść za porządny support do vity, a nie marnować kasę na pierdoły...
Moim zdaniem jest to fajny pomysł, ale póki co chyba się nie przyjmie jeszcze na rynku.

11.09.2012 20:34
3
odpowiedz
luki251
38
Pretorianin

Fany ten filmik. Dużo konkretnych informacji na temat produktu. Te krzaczki są bardzo wymowne.
Ale już na poważnie. Mam nadzieję, że era poszerzonej rzeczywistości, czy jak to się zwie, nadchodzi wielkimi krokami. Osobiście chciałbym czuć się jak w grze.

11.09.2012 20:35
Majkel Dżordan
4
odpowiedz
Majkel Dżordan
19
Generał

Że tak spytam. Kto był pierwszy z takimi okularkami?- Sony czy Valve?

11.09.2012 20:36
Roniq
👍
5
odpowiedz
Roniq
102
Unknown

Google

11.09.2012 22:34
PS3fan
6
odpowiedz
PS3fan
87
Generał

Sony. Japończycy juz od kilku lat sprzedają HMZ. Miałem okazje to przetestować (w sklepie, zaledwie kilka minut) i wrażenie było całkiem niezłe. Wierzę w Sony i mam nadzieję że kiedyś uda im sie to rozpowszechnić na tyle, żeby cena spadła z kosmicznej do przynajmniej wysokiej ;)

12.09.2012 01:06
7
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@Matekso
Astygmatyzm ponoć da się korygować software'owo ;)

Sony się trochę ośmiesza z tą jedną kamerką (brak stereoskopii). Ludzie już od dawna testują orpogramowanie do AR z HMZ-T1 z dwiema doczepionymi kamerkami i to wszystko za grosze.

Porównywanie VR przez autora newsa do okularków 3D i TV 3D jest trochę na siłę. To nie ma zbyt wiele wspólnego.
3D w VR jest niewiele znaczącym dodatkiem i nie jest nawet kluczowe w osiągnięciu tego, do czego tworzy się VR - zatonięcia w innym świecie. Duży FOV i dobry headtracking to najbardziej istotne aspekty. Na upartego można renderować ten sam obraz dla każdego oka (czyli wyłączyć 3D) i nadal będzie to zupełnie inne doświadczenie niż granie na monitorze.

12.09.2012 04:27
8
odpowiedz
konki69
46
Centurion

@Kazioo
Wzmianka o słabej sprzedaży tv z okularami 3D może dawać do zrozumienia, że ludziom po prostu nie chce się co chwila zakładać na łeb dodatkowych rzeczy, stąd też porblem z rozpowszechnieniem urządzeń wirtualną rzeczywistość.

12.09.2012 05:49
9
odpowiedz
Malaga
135
ma laga

może i by się chciało zakładać, ale nikt nie będzie oglądał wiadomości w 3D. To jest taki dodatkowy ficzer i sie sprawdza podczas oglądania Transformersów 3 czy Avatara w 3d, a dla tak wąskiego pasma zastosowań nikt nie będzie dopłacał.

HMZ będzie fajnie jak japońce zrobią je bezprzewodowe i gdy będą mogły wyświetlać obraz w 1080p, bo 720p dla urządzenia sprzedawanego za ponad 3500zł to żałość. Widziałem to w salonie w Wawie i za 2 klocki bym to łykał, ale nie za cenę rynkową, bo na tę chwilę nie są warte tej kasy

12.09.2012 10:24
CyberTron
10
odpowiedz
CyberTron
108
Imperator Wersalka

Nawiązanie do kosmicznej prędkości prac w Valve jest mistrzowskie;p.

12.09.2012 10:26
dj_sasek
11
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Nagle zainteresowanie tego typu sprzętem wzrosło odkąd Oculus Rift zebrał sporo pieniędzy na Kickstarterze. Z ceną tego urządzenia to mocno przesadzili, mogę się założyć, że jest znacznie tańszy w produkcji.

Technologie Sony zamierza zaprezentować prototypowe okulary AR