Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Windows 8 umożliwi granie w chmurze

11.09.2012 10:46
Dzienciou
1
Dzienciou
159
Generał

to w takim razie po co MS nowy xbox? i co na ten pomysł nVidia i ATI bo to ich biznes na tym najbardziej ucierpi.

11.09.2012 10:58
Mellygion
2
odpowiedz
Mellygion
117
Generał

Wspaniale, tylko czekać aż zacznie się reglamentowanie łączy ponieważ nie będą wytrzymywać obciążenia. Ale to przecież nie problem Microsoftu.

11.09.2012 11:07
Matysiak G
3
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

A co amd i nvidia obchodzą ms?

A nowy xbox? Będzie ekskluzywnie obsługiwał jakieś tytuły, a przy okazji będzie modemem z kontrolerem i wyjściem video. No i co za problem w chmurze wymusić konta przypisane do konsoli. Powoli wygląda na to, że gry faktycznie z towaru staną się usługą. Idą kiepskie czasy dla półanalogowego pruchna takiego jak ja, co woli płyty od plików.

11.09.2012 11:11
dj_sasek
4
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Jak wygląda granie w chmurze każdy wie. Wystarczy wejść na stronę Gaikai i Onlive, żeby sprawdzić. Graficznie padaka, rozdzielczość padaka, płynność nie najlepsza, zdarzające się opóźnienia szczególnie w strategiach i shooterach. Jak na razie się to zbędny feature.

11.09.2012 13:00
Matysiak G
5
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

próchna. Kurde, za późno na edit.

11.09.2012 13:06
6
odpowiedz
demon92
191
Senator

@Dzienciou: Dlaczego mają ucierpieć?? Przecież w tych serwerach które będą uruchamiać gry w chmurze, też muszą być jakieś karty graficzne.

11.09.2012 13:28
7
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Dzienciou nvidia i amd ucierpia ?? ;] . Oni i tak zarabiaja najwiecej na kartach lo-mid end i zarobia imo wiecej dostarczajac sprzet do serwerowni niz sprzedajac hi-end zwyklym szaraczkom :] .
Sam klocek nadal bedzie sie opierdac na hardwarze bo sama chmurka to jeszcze nie nastepna generacja ,a bardziej jej schylek .

11.09.2012 14:49
8
odpowiedz
Hosti
60
Konsul

Tak z jednej strony producenci gier mówią, że oczekują nowej generacji, bo da im to świeżość na rynku i możliwość wypuszczenia nowych marek, a z drugiej tutaj są wielkie przewidywania, jak to granie w chmurze jest zarąbiste i przyszłościowe, pomimo, że takie granie zablokuje graficzny progres?...

11.09.2012 15:15
9
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@Dzienciou
Co na to Nvidia? Już wprowadzili specjalne karty Grid dedykowane do działania w chmurze, które potrafią wysłać sygnał wyjściowy z taką prędkością, że nadrabiają straty na wysłaniu obrazu internetem.
Na zasilaniu chmur zarobią kasę łatwiej, bo od razu kontraktami na miliony.

@Hosti
Chmura zablokuje progres graficzny? Skąd ten wymysł? W chmurze masz większe pole do popisu jeśli chodzi o osiągi sprzętu.

11.09.2012 15:24
bisfhcrew
10
odpowiedz
bisfhcrew
170
oversteer

Granie w chmurze się nie przyjmie. Usługa będzie pewnie się powoli rozwijać, ale wątpię by zdominowała rynek gier.

11.09.2012 17:41
11
odpowiedz
Lambert007
31
Chorąży

bisfhcrew - Powiadasz że granie w chmurze się nie przyjmie ;)

Dla przypomnienia dodam że to samo mówiono kiedyś o dystrybucji cyfrowej, a teraz co? ;)

Więc kto wie, ja myślę że w POLSCE SIĘ NIE PRZYJMIE ze względu chociażby na dostępność do szybkich łącz internetowych a raczej problem z ich dostępnością oraz absurdalnymi cenami...

Na zachodzie to kto wie :D

11.09.2012 18:58
Matekso
12
odpowiedz
Matekso
96
Generał

A ja w Lipcu dopiero przesiadłem się na Windows 7 -a oni mi 8-ke wydadzą

11.09.2012 19:14
13
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

Jest to o tyle wysokie ryzyko, że kiedy większość przesiądzie się na granie w chmurze, wtedy grafika może zaliczyć zastój, bo i tak płacą abonament. Albo nawet cofnąć, bo skoro płacą - obniżmy im detale, taniej nam wyjdzie.

11.09.2012 20:37
14
odpowiedz
musio3
82
Konsul

a może:

chmura = cyfrowa dystrybucja = masowe dojście do produktu = koniec firm dystrybutorskich = niższa cena gier = masowe dofinansowanie projektów (aka greenlight/kickstater) = gramy w co chcemy?

11.09.2012 22:04
bisfhcrew
15
odpowiedz
bisfhcrew
170
oversteer

"szybkość" łączy, czy ich przepustowość to nie problem. Nie przesadzajmy, ceny nie są wysokie. Problemem jest lokalizacja serwerów(a raczej ich brak w okolicy w której mieszkamy) przez co będą przeszkadzające opóźnienia.

Dystrybucja cyfrowa to trochę co innego. Nie uzależnia nas aż tak bardzo od łącza. Nawet w dystrybucji cyfrowej gra jest (jak ktoś wcześniej fajnie napisał) towarem a nie usługą. Granie w chmurze to jak najbardziej usługa, jak zamiast prowadzenie auta z fotela kierowcy, to sterowanie nim za pomocą pilota i patrzenia się w obraz z kamerki.

12.09.2012 17:03
Henrar
16
odpowiedz
Henrar
103
Generał Whiskas

@musio3:
chmura = cyfrowa dystrybucja = masowe dojście do produktu = koniec firm dystrybutorskich = niższa cena gier = masowe dofinansowanie projektów (aka greenlight/kickstater) = gramy w co chcemy?

Gooby, plz.

13.09.2012 15:19
17
odpowiedz
fabuluss
53
Centurion

@Henrar
Na niższą cenę gier nie ma co liczyć. Już parę lat temu jak zaczęły dominować wersje cyfrowe, też ludzie mówili, że będzie taniej. I co ? 50 euro najlepsze gry na steam. Chciwość koncernów jest zbyt wielka aby obniżyli cenę gier.

14.09.2012 07:43
18
odpowiedz
para-noir
60
Centurion

@Matekso to tak jak ja :) I z tego co słyszę, raczej na Win 7 pozostanę do następnego systemu M$ :)

Wiadomość Windows 8 umożliwi granie w chmurze