Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Overhaul Games chce widoku z góry w Baldur’s Gate 3

05.09.2012 12:06
1
piotreksik23
112
Konsul

Zastanawiają się, czy nie przerabiać "BG" na action-rpg w podgatunku bieda-rpg z widokiem TPP i sterowaniem jedną postacią (plus jeden koleś biegający obok przez jakąś częśc gry). Wszystko oczywiście po to by można było to wydać na Xkloca i Pesa3 czy tam te kolejne generację. Trzeba przyznać, mają ciężki orzech do zgryzienia.

Swoją drogą. Dzięki konsole że istniejecie.

Ja natomiast proponuje zrobić tak: zmniejszyć budżet na grafikę i efekty specjalne (oraz z powodu wydania jej tylko na jedną platformę), przenieść "flaki" z poprzednich części (nie trzeba wtedy nic wydawać na to kasy, ani projektować nowej mechaniki czy wymyślać system) zapłacić więcej scenarzyście który czai fazę "BG" plus osobom odpowiedzialnym za fabułę i dialogi i nie wydawać tego na zj*e konsole.

Cieszyć się choć zrobioną fajną grą i mieć poczucie dokonania czegoś wielkiego pod względem artystycznym kosztem policzenia kilku milionów mniej (inna opcja: więcej liczenia zielonych z uczuciem zażenowania ze względu na dokonanie gwałtu na kolejnej Wybitnej Serii).

05.09.2012 12:10
2
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Według tego wywiadu
http://www.rpgcodex.net/content.php?id=8416

Były plany co do BG3, był silnik (ten od Temple of Elemental Evil), były jakieś prace i pomysły (zostało tylko parę concept artów) ale Atari nie było zainteresowane trzecią częścią Baldura.

05.09.2012 12:30
3
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Bardzo dobrze, że będzie sam widok co poprzednie BG. Bo tylko w tym widoku lepiej sterować drużyna. A widok z pierwszej osoby to tylko dodatek atrakcji. A nie odwrotnie tak jak u Dragon Age 1. Tam miałem trochę trudności z sterowanie drużynie i ciągle przełączenie tryb. Ale grafika i mechanika tu nie wystarczają. Potrzeba jeszcze tylko epicka fabuła, postacie i wiele ciekawe zadanie z kreatywności i ciekawe rozwiązanie. Nie mówiąc o walki i zagadki. W końcu to mocne strony BG1 i BG2.

05.09.2012 12:56
Ictius
4
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

@piotreksik23

Oto typowy fanboj peceta. Dziecko drogie, strasznego zrobiły Ci te konsole? Czego się tak rzucasz? Wiem, że można lubić jakąś serię i być niezadowolonym, że coś mają zmieniać, ale żeby zachowywać się jak gówniarz?

05.09.2012 13:03
Kukula
5
odpowiedz
Kukula
44
Pretorianin
Image


05.09.2012 13:07
dj_sasek
6
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@Ictius - zobacz jak wyglądały gry RPG zanim wyszły konsole (Baldur's Gate, Icewind Dale, Arcanum, Planetscape Torment) zagraj w nie a teraz zobacz co się stało z grami RPG po wyjściu konsol...jak RPGi wyglądają obecnie. Uproszczona mechanika, sterowanie, fabuła, dialogi, ograniczona kontrola nad bohaterami to tylko niektóre elementy, bo takich długo by wymieniać. Takiego dopracowania jak było kiedyś już chyba nie da się osiągnąć...

05.09.2012 13:13
7
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Ictius ---->

Dokładnie wyjaśnił dj_sasek. Tu każdy kto coś skrytykuje szufladkowany jest do poziomu fanboja. Nieważne, czy ma się rację czy się jej nie ma. Nie ważne, gdzie tkwi problem. Każdy kto próbuje go dostrzec czy normalnie zwrócic na coś uwagę to fanboj. Każdy kto pisze o czymś źle to fanboj. Każdy kto dostrzega jakieś wady w którymś segmencie rynku to fanboj. Dzis sie tylko krzyczy: fanboy fanboy fanboy. Nie umiecie nic robić tylko szufladkować. I tyle.

05.09.2012 13:22
Ictius
8
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

Ojej, nie wiedziałem, że pierwszymi konsolami są ps3 i x360. Słyszeliście o czymś takim jak NES i SNES i kilkanaście poprzednich? O takich grach jak choćby Final Fantasy (pierwsza część z 1987 roku) i Chrono Trigger, które są starsze niż Wasze Baldury (pierwsza część z 1998 roku)? To o co można się czepiać, co psuje dzisiejsze gry to fakt, że grają w nie dzieciaki, które nie lubią się wysilać. Przykład? Twórcy Dark Souls rozmyślają nad wprowadzeniem patcha dodającego łatwy poziom trudności. Śmieszne, zwłaszcza, że przez prawie rok gra była tylko na konsolach, a tu proszę, wychodzi na pc i zaraz może być patch. Kolejna sprawa to sami twórcy, którzy nie chcą się wysilać. Ale to nie jest wina tego, że gra ma wyjść na xboxa, pc czy kalkulator.

05.09.2012 13:42
dj_sasek
9
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Jak jeszcze nie zdążyłeś się zorientować Ictius mówimy tu o grach, które wychodzą lub mogą wyjść na 3 platformy, czyli na PC, PS3 i Xbox360. Mówiąc o grach RPG na PC, zobacz co się z nimi stało jak zostały wydawane na te 3 platformy jednocześnie.
Gdzie użyłem stwierdzenia, że PS3 i Xbox360 to są pierwsze konsole? Odniosłem się do tematu i twojej wypowiedzi. A to, że twórcom się nie chce to nie prawda. Jest wiele takich zespołów, które chcą zrobić coś wielkiego, ale im rynek nie pozwala a wysokobudżetowe branże lecą z kolejnymi grami tylko po to by zarobić a nie żeby gra się spodobała.

05.09.2012 13:43
10
odpowiedz
Child of Pain
179
Legend

O ja czemu wymieniajac RPG-i najszczesciej rzucane sa Baldury, Torment, ewentualnie Fallout? Co z Ultimą, Elder Scrolls PRZED morrowindem, wizardry, might and magic? Nagle widok z pierwszej osoby to zła nowość?

05.09.2012 13:45
dj_sasek
11
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@Child of Pain - wymieniłem tylko te, które akurat mi do głowy przyszły na szybkości. Ale masz rację Fallout i cała reszta też zasługują na to by chociaż napisać o nich kilka zdań.

05.09.2012 13:46
.Albatros
😃
12
odpowiedz
.Albatros
148
Horned Reaper
Wideo

Mi tam BG3 na konsole nie przeszkadza:

http://www.youtube.com/watch?v=5QGS34Lj7qA

05.09.2012 13:50
Ictius
13
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

@dj_sasek

zobacz jak wyglądały gry RPG zanim wyszły konsole

To pisz człowieku jaśniej o co Ci chodzi. Przeczytaj sobie jeszcze raz swój poprzedni post i zobacz jak to brzmi.

05.09.2012 13:54
14
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[5]
Podsumowuje doskonale cala "dyskusje". A najzabawniejsze, ze ta "rasa panow" to pizdeczki, ktore nawet nie potrafia sobie poradzic ze srednia trudnoscia Dark Souls (vide pewien wpis na gameplayu) :D. Przypomnijcie mi, ktory to krzyczal "Dark Souls na PC powinno miec dodatkowy wyzszy poziom trudnosci, bo inaczej bedzie dla nas za proste" - ty piotreksik czy kaszanka? Wiem, ze to byl jeden z was fanbojow, ale juz nie pamietam ktory.

05.09.2012 13:58
panZDZiCH
15
odpowiedz
panZDZiCH
138
Generał

Gry są robione dla zysku -> więcej ludzi gra w proste gry -> twórcy robią proste gry, bo chcą zarobić więcej.

DEAL WITH IT!

05.09.2012 14:05
DanuelX
16
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

[14]
Nie wiem jak inni z "rasy panów" ale mi raczej przeszkadza "zlewka" autorów co do jakości konwersji - no ale jestem tylko "pizdeczką" której sprzęt potrafi wyświetlić coś z jakością lepszą niż zlepek pikseli.
Jak wyglądały cRPG przed czasami "najpierw konsola potem pc": wystarczy popatrzeć EyoB; DM; M&M; wizzardy. Więcej wszystkiego i te okropne liczby.
BG w izo - jak najbardziej tak - już podstawowy powód był wymieniany: lepsze sterowanie drużyną, sorry konsolowcy (ale przecież macie swoje FF i podobne więc w czym problem?).

05.09.2012 14:13
17
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Jak wyglądały cRPG przed czasami "najpierw konsola potem pc": wystarczy popatrzeć EyoB; DM; M&M; wizzardy. Więcej wszystkiego i te okropne liczby.

W czasach konsol takie cRPGi nadal wychodza i co smieszne - glownie na konsole :) Class of heores 1/2 (PSP), Wizardry (zapomnialem podtytulu - jest na PS3) - pewnie jakbym sie interesowal tematyka, znalazlbym wiecej. Akurat te tytuly pamietam bo w nie troche gralem. I sa praktycznie takie same jak oldschool-cRPG: budujemy druzyne (dziesiatki statsow), zlazimy do lochow i biegamy w FPP.

Jesli chodzi o inne RPGi tez jest tego od zajoba, chociaz nie na PS3/X360. Konieczny staje sie zakup PSP lub DSa.

05.09.2012 14:22
18
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Ictius ---> ale Ty wszystko pomyliłeś. Co mnie to tam obchodzi poziom trudności? Przecież nie o tym gadka. Pierwsze części Baldura nie były wcale takie trudne.

Tu przeca dysputa, żeby zachować charakter serii (dialogi, questy, nieliniowy świat, drużyna, wzajemne relacje postaci, konsekwencje naszych wyborów), a nie dawać TPP i naparzankę, a pewnie takie pomysły się komus tam rodzą. Co tu ma poziom trudności (vide Dark souls i poziom łatwy, o czym wspomniałeś. Co mnie to obchodzi Dark Souls). Poziom trudności to jest wybieralny.

Asmo :D - Wyciągnąłeś wniosek, że wszyscy grający na PC to cioty po jednym wpisie na youtubie? Poza tym, to nazywasz kogoś cyt: "pizdeczką" bo gra na średnim a nie wysokim? Brawo. Gratulacje. Przyznam, że dawno się z ciebie nie śmiałem (a pisałeś, że latam za tobą jak głupi czy coś tam) ale ty to jesteś chyba nołlajf.

05.09.2012 14:25
19
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Ah zapomnialem, czytanie ze zrozumieniem lezy. A naprawde zastanawialem sie czy mam to napisac metoda "kali musiec, kali zrobic". Powiem tyle: ani jedna rzecz ktora napisales w ostatnim akapicie nie ma zupelnie niz wspolnego z tym co napisalem. Ani. Jedna.

EDIT:
Ehh nawet sie poswiece:
Wyciągnąłeś wniosek, że wszyscy grający na PC to cioty po jednym wpisie na youtubie?
- to nie być youtube ale gameplay.pl
- to byc słowa "gracz od czasów NES"
- wiele dodatkowy wpis być na forum gry-online


Poza tym, to nazywasz kogoś cyt: "pizdeczką" bo gra na średnim a nie wysokim?

- Dark Souls nie mieć wybór poziom trudności
- Dark Souls mieć jeden poziom trudności
- Dark Souls byc gra średnio trudna
- być gry trudniejsze niz Dark Souls (np. Ninja Gaiden 2)
- pan z gameplay.pl narzekać, że gra trudna
- pan z gameplay.pl twierdzić, że gra trudna bo sterowanie trudne
- pan z gameplay.pl grać głównie na PC
- ja znać kilka osoba co grać w Demons Souls na PC i skończyć go bez problemu
- ta sama osoba nie narzekać na sterowanie
- wniosek: tylko "pizdeczka" narzekać na sterowanie

Cos jeszcze?

EDIT2:
spieprzylem sprawe. Za duzo slow. Znowu nie zrozumie, bo po przeczytaniu 3ciej linijki zapomni co bylo w dwoch poprzednich... ehhh nie da sie zjec ciastka i miec ciasto :(

05.09.2012 14:28
Ictius
20
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

@piotreksik23

A to jest jakieś niewykonalne, żeby gra na konsoli miała dobrą fabułę, questy czy otwarty świat? Ze sterowaniem drużyną też nie było by jakiś większych problemów. Tak więc nadal nie rozumiem Twojego obrzucania konsol błotem.

05.09.2012 14:32
21
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[20]
On tak ma. Obrzuca konsole blotem majac blade pojecie o produkcjach dostepnych na nie. Jak dawalem mu przyklady rozbudowanych produkcji to costam pojeczal i poszedl sobie z watku. Co pewnie zrobi i tutaj.

05.09.2012 14:34
22
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Mam takie niemiłe przeczucie, że gdyby ktoś faktycznie brał się za oficjalną kontynuację Baldura z dobrym budżetem, to mimo głosów rozsądku ktoś na górze pewnie stwierdzi, że więcej kasy będzie z Baldur's Effecta :(

Ogólnie powoli wraca moda na cRPGi w starym stylu i na pewno ktoś z większych graczy będzie starał się na tej modzie zarobić (patrz "reaktywacja" Black Isle), ciekawe tylko czy dla z pozytywnym skutkiem dla fanów tego typu gier...

05.09.2012 14:36
23
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[22]
Z tym sie ciezko nie zgodzic. Prawdopodobnie bedzie "streamlined cinematic experience" czy jak teraz nazywa sie "gre dla przyglupow". A reaktywacja BI to skok na kase i nic ponad to.

05.09.2012 14:36
24
odpowiedz
zanonimizowany849979
6
Generał

- ja znać kilka osoba co grać w Demons Souls na PC i skończyć go bez problemu
- ta sama osoba nie narzekać na sterowanie

Ale na padzie czy klawiatura + mysz? :P

05.09.2012 14:36
25
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

- kolega grać klawiatura+mysz
- kolega powiedzieć że nie kupować "jebany pad"

A powaznie - poszlo mu mega sprawnie. Bede musial go zapytac ile ma godzin na liczniku, gdyz jestem cholernie ciekawy :) Z bossow tylko O&S nie pokonal 100% legit, gdyz superO zablokowal sie. Gwyna wykonczyl parujac za pierwszym podejsciem.

05.09.2012 14:47
26
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

A to jest jakieś niewykonalne, żeby gra na konsoli miała dobrą fabułę, questy czy otwarty świat? Ze sterowaniem drużyną też nie było by jakiś większych problemów. Tak więc nadal nie rozumiem Twojego obrzucania konsol błotem.

To teoria. A praktyka? Ze sterowaniem właśnie byłyby problemy.

Asmo -->

vide pewien wpis na gameplayu
"to nie być jeden wpis a wiele wpis"

Ja w pierwszej wypowiedzi nie widzę liczby mnogiej. Więc gdzie tam jest wiele wpisów? Wex no mi wyjaśnij. Czy próbujesz mnie przekonać, że "pewien wpis" to liczba mnoga? Jeszcze tam uśmieszek dałeś, to chyba byłeś dumny z przenikliwości swojego argumentu. No, cięta riposta, nie ma co. Taka wyszukana.

"Dark Souls nie mieć wybór poziom trudności"

Nie wiem, ja w "Dark Souls" nie grałem w, więc dokładnie nie wiem czy tam są poziomy czy nie. Jeśli moje pytanie ci się nie podoba (tam znów zabrzmiałeś jakby były poziomy trudności, ale mniejsza z tym), to: "stwierdziłeś po jednym wpisie, że PC-towcom nie podoba się zbyt trudny poziom w "Dark Souls?". Ma taki sam kontekst i nie zmienia postaci rzeczy. Mądry by wpadł o co mi chodzi.

To tyle Twojego "pisanie ze zrozumienie". Natomiast Twoje posługiwanie się zdziecinniałą inwektywą nie spowoduje, że ja poczuję się gorszy czy ktoś takiego mnie odbierze. Więc daruj sobie, chyba, że znowu nerd rage złapałeś.

05.09.2012 14:54
27
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Ja w pierwszej wypowiedzi nie widzę liczby mnogiej.
Moj blad. Niestety nie przywyklem do pisania do analfabetow w punktach i zduplikowalem niepotrzebnie. Poprawione.

tam znów zabrzmiałeś jakby były poziomy trudności, ale mniejsza z tym
Nie, nie zabrzmialem:
nie potrafia sobie poradzic ze srednia trudnoscia Dark Souls nie oznacza nie potrafia sobie poradzic ze srednim poziomem trudnosci w Dark Souls. Ale jak juz pisalem: czytanie ze zrozumieniem leży.

Nie mam zamiaru "wpadać o co ci chodzi", kiedy ty "nie wpadles o co mi chodzi" (a nawet nie musiales - wystarczylo przeczytac ze zrozumieniem zamiast wymyslac własne teorie).

05.09.2012 14:58
28
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Zwalać winę na konsole w obecnych czasach za zmiany, to nie wyciągać wniosków z tego co osoby które je produkują mówią przy różnych okazjach.

Budżety gier poszły do góry, gra musi trafić nie do odpowiedniej grupy graczy (jak kiedyś) tylko do jak najszerszej, to nie ma nic wspólnego akurat jaką platformę preferuje się. Gracze chcą pięknych gier, a zwłaszcza gracze pecetowi, sami to podkreślają przy każdej nadarzającej się okazji, a to kosztuje.

Po drugie graczy jest coraz więcej niż kiedyś i mają różne oczekiwania, takie gry AAA muszą być tak wypośrodkowane, żeby przynajmniej spróbować nikogo nie zniechęcić zbyt mocno.

Gracze pecetowi nie dostrzegają, że takie tytuły jak jrpgi które są wymagającymi grami, też obecnie nie radzą sobie najlepiej, w ogóle japońskie gry które może i są dziwne ale duża część z nich nie należała do prostych gier są w odwrocie, od premiery baldurów itp wiele się zmieniło.

05.09.2012 15:07
Ictius
29
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

@piotreksik23

No to tylko przy sterowaniu jest problem, jeśli chodzi o kierowanie drużyną (ale jest to wykonalne). Nadal nie widzę przeszkód w tym, aby gry na konsole miały dobrą fabułę czy zadania. Pieprzysz takie głupoty, że aż ręce opadają.

05.09.2012 15:11
30
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[29]
Zero problemow IMO. BG mial aktywna pauze, ktora zalatwia wszystkie problemy. Ew mozna dolny interface przeniesc pod miejsce polozenia kursora (jakies kolko akcji aktywowane przyciskiem, dajmy R1 czy R2). Po prostu czasami mam wrazenie, ze ludzie, ktorzy robia gry nie sprawdzaja zrobionego przez siebie sterowania albo usilnie staraja sie je utrudnic lub "ukonsolowic" (na konsolach, hehe) tak, aby po wybraniu akcji od razu kursor skakal po biektach, na ktorych mozna ja wykonac. Nie mam pojecia, czemu tworcy tak bardzo nienawidza calkowitej swobody ruchu kursorem na padzie. Przeciez doskonale spisuje sie to chociazby w tacticsach.

05.09.2012 15:52
31
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

No to tylko przy sterowaniu jest problem, jeśli chodzi o kierowanie drużyną (ale jest to wykonalne). Nadal nie widzę przeszkód w tym, aby gry na konsole miały dobrą fabułę czy zadania. Pieprzysz takie głupoty, że aż ręce opadają

A w którym momencie ja napisałem o fabule czy zadaniach, że pieprzę głupoty? Hę? Nie wmawiaj mi słów, których nie użyłem. Zmiana perspektywy widzenia (na FPP lub TPP) zawsze odbędzie się kosztem pewnych rozbudowanych możliwości (choćby taktycznych czy drużynowych)

Zero problemow IMO. BG mial aktywna pauze, ktora zalatwia wszystkie problemy. Ew mozna dolny interface przeniesc pod miejsce polozenia kursora (jakies kolko akcji aktywowane przyciskiem, dajmy R1 czy R2)

Tylko ustawianie za pomocą pada Ty idź tam, Ty pilnuje wyjścia, Ty podejdź do karczmarza, po prostu ustawianie poszczególnych członków drużyny w konkretne miejsca będzie bardzo męczące i długotrwale. To co zrobisz myszką w 10 sekund, padem zajmie Ci 45 i zmęczy o wiele bardziej. Po 30 minutach grania będziesz z irytowany na maxa.

05.09.2012 15:57
32
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Pieprzysz waść i tyle. Skad mozesz miec o tym jakiekolwiek pojecie, skoro nie grasz na konsoli. Zreszta co ci do tego czy bedzie to DLA MNIE "meczace i dlugotrwale" skoro ty, panie "wyzsza rasa" pada i tak nie tykasz?

05.09.2012 16:09
dj_sasek
33
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

[32] Jak na razie to ty pieprzysz głupoty... Ja gram i na konsoli i na PC i wiem jak tragiczne jest niekiedy sterowanie na tym pierwszym. No i skończ w końcu z tymi tekstami typu "wasza rasa" i innymi słowami obrażającymi graczy PCtowych, bo zacznę uważać, że jesteś trollem albo gorzej fanboyem, bo twoje komentarze kwalifikują się do tego. Każdy pokazał jaki ma argument, ale to ty w tym temacie zawsze starasz się jego podważyć. Idź się leczyć chłopie... Obiegu ziemi wokół słońca nie zatrzymasz.

05.09.2012 16:15
34
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Wy wszyscy, którzy narzekają na BG1 i BG2. Nie wiecie, co piszecie!!! Czy graliście BG1 i BG2 do końca? Jeśli nie, TO NIE MACIE PRAWA PISAĆ!

05.09.2012 16:15
35
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[33]
To nie ja gnoje konsole na kazdym kroku synek :) Z tego co widze gnojenie sterowania konsolowego zaczelo sie w poscie [1] a ty mu radosnie przyklaskujesz. Wiec jak inaczej tego nie okreslic niz "PCtowa rasa panow"? Przeciez dla czesci z was darem z niebios byloby gdyby nie bylo konsol.

Co do pierwszej czesci twojej wypowiedzi: widac grasz za malo. Mi wystarczy za przyklad jedna gra: X-COM na PS1/PSP - sterowanie ma IDENTYCZNE jak wersja PC, jedyna roznica jest taka, ze zamiast ruszac myszka ruszasz galka pada. Przeszedlem i wcale "Po 30 minutach grania będziesz z irytowany na maxa." nie byłem. I patrz nawet wiem jak by mozna usprawnic to sterowanie: wystarczyloby pod drugiego analoga dac ruszanie planszy - 2 analogi z powodzeniem dzialaja tak szybko jak myszka. Co zreszta bylo wykonane w... hmmm... grimmgrimoire? (RTS na PS2).

Tak wiec powiedz mi w jakie produkcje, gdzie pad musi zastepowac myszke ty grales na konsolach. Chetnie poslucham, jakie gry miales na mysli.

05.09.2012 16:17
36
odpowiedz
zanonimizowany466344
7
Legionista

Asmodeusz szkoła się tobie nie zaczęła przypadkiem ? Pieprzysz jak potłuczony. Sterowanie na konsolach jest niekiedy tragiczne. I przez to, że wszystko trzeba ułatwiać dla konsolowców tylko rynek gier komputerowych traci na tym.

05.09.2012 16:17
37
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Dla mnie, BG1 i BG2 to bardzo udane gry RPG. I zasługują na 9.5/10.

05.09.2012 16:18
38
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

BG1 i BG2 są pisane z myślą o komputera PC, a nie konsole.

05.09.2012 16:19
39
odpowiedz
zanonimizowany836035
12
Senator

To bardzo fajnie, choć takiemu Falloutowi 3 silnik Obliviona zrobił BARDZO DOBRZE :)

Ale historia Baldur's Gate już się skończyła, nie wiem czy chciałbym się rozczarować trójką robioną przez jakieś randomowe studio :)

05.09.2012 16:20
40
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Widzisz, znowu się denerwujesz, a to oznacza, że mam rację.

Gdybym nie miał, to gry takie jak "BG" by nie wymarły. Zapotrzebowanie na RPG w starym stylu jest dość spore, jak na PC (dowód: jeszcze starsze pod względem mechaniki Legend of Gimrock"). Problem tylko, że to zapotrzebowanie nie jest wystarczające przystawiając je do grupy graczy konsolowych.

RPG rozbudowane fabularnie jak "Skyrim" czy hacn'n'slashe (z reguły działamy jedną postacią) jakoś powstają i nikt z tym na konsolach nie ma problemu. Dlaczego zatem nie powstają "Baldury"? Co się stało, hę? Ano to się stało, że się tego nie da obsługiwać padem, zza wyjątkiem Asmodeusza i kilku japońskich fanatyków ze swoimi jrpg z niszowego segmentu, gdzie rzeczywiście sobie tam sterują tym padem jakoś z rzutu izometrycznego i których podajesz przykłady, że można.

'Fallout 3" nie bez przyczyny zmienił swoja perspektywę. Zachował dobrą fabułę (podobno, nie grałem) i liczne questy (podobno), ale zmienił perspektywę, co już go w pewnym stopniu wykastrowało (ot, choćby pod względem taktycznym, zresztą tam można tylko mieć jednego towarzysza). Jeśli piszesz, że dla pada to nie problem, to kto przy zdrowych zmysłach majstrował by przy takim gigancie?

Jakoś nie dziwne, że gry typu "BG" zniknęły kiedy na rynku zaczęły dochodzić do poważnego glosy konsole (konkretnie, konsole zaczęły mieć przewagę nad PC). I co, to przypadek? W okolicach 2006 roku społeczeństwo postanowiło zgłupieć i nie grac już w gry klasyczneRPG tylko w 'Call of duty"?

Nie zarzucam natomiast słabej fabuły grom konsolowym i nigdy tego nie robiłem (gry na PS3 nawet zachwalałem), ale są pewne ograniczenia wpływające na możliwości fabularne, wynikające ze zmian (np; brak 6-osobowej drużyny - siłą rzeczy niemożność wprowadzenia relacji między bohaterami. Bo ich nie ma)

05.09.2012 16:21
41
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[36]
Tak, tak idz juz pakowac kredki.

[39]
Bo ja wiem czy zrobil "bardzo dobrze"? F3 byl bardzo slaba gra ktora ratowalo jedynie "szczelanie FPP". Fabularna bida. Dopiero F:NV udalo sie chociaz czesciowo zblizyc do poprzednikow.

[40]
Napisales dlugiego posta - oznacza to ze mialem racje. Dzieki za potwierdzenie moich slow, bro!

I przy okazji:
RPG rozbudowane fabularnie jak "Skyrim"
lol

05.09.2012 16:25
42
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Asmadeusz

Właśnie, a takich głównie pecetowych gier na psx było więcej i wcale nie były uproszczone, choć pady były uproszczone wzgledem obecnych, a mimo to się dało przenieść sterowanie bez zmian, a teraz tak nie jest, a może to właśnie inne czynniki, zewnętrzne za to odpowiadają, takie które już wymieniłem wyżej (a pewnie jeszcze kilka innych by się znalazło), nie wiem czemu to graczy pecetowych nie zastanawia.

piotreksik23

Nie powstają, bo twórcy pewnie nie chcą sprzedać pół miliona tylko 5 milionów. Kiedyś pół miliona wystarczyło dla producenta, bo i budżet takiej gry był o wiele mniejszy, zapominasz o jeszcze jednym pecetów jest o wiele więcej niż konsol, pewnie, że jakaś część jest wykorzystywana do czegoś innego niż grania, mimo wszystko nadal powinna zostać duża ich liczba wykorzystywana do gier. To teraz sie zastanów jakie gry najlepiej sprzedają sie na peceta lub mają największą popularność.

Ja widzę mmo i f2p, tam uciekli gracze pecetowi, oni nie chcą grać w gry dla jednego gracza.

05.09.2012 16:31
dj_sasek
43
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@Asmodeusz
Synek to możesz sobie powiedzieć do swojego kolegi nie do mnie, to raz.
Dwa. To, że ktoś gnoi sterowanie konsolowe, ma do tego prawo i raczej nie wydaje opinii wyssanej z powietrza, tylko sam pewnie grał w jakieś gry konsolowe i wydał taką a nie inną opinie.
Trzy. Skoro ty mnie określasz jako "PCtowa rasa panów" to ja mogę równie dobrze określić ciebie jako "konsolowy emo kid" , bo jak rzucamy w siebie mięchem to czemu nie.

Gram wiele na konsoli, ale od razu ci mówię, że nie są to gry pokroju shooterów, RPGi i RTSy. Dlaczego? Bo mając okazję testować dema i próbując przyzwyczaić się do sterowania jakie oferuje konsola czułem, że coś jest nie tak, że nie robię tego jak chcę i tak szybko jak bym mógł zrobić to na mysz+klawiatura. W RTSie na konsoli nie ustawię sobie skrótu klawiszowego, aby budowało mi konkretną jednostkę i zaznaczało grupę ich instantowo. W shooterze nie namierzę przeciwnika tak szybko jak bym to zrobił na PC. W RPGi i inne Action Adventure z kamerą TPP lub FPP rozglądanie się, obracanie kamery jest nieprecyzyjne. Jedyne gry, w które można grać równie wygodnie jak na PC, to wyścigi, bijatyki, gry sportowe itp. Tego pokroju. Nigdy nie wmówisz nikomu, że granie na konsoli, nawet w te same (multiplatformowe) gry jest wygodniejsze. Gdyby sterowanie było na tyle wygodne i precyzyjne to już dawno mielibyśmy na rynku pełno gier łączących wszystkie 3 platformy na 1 serwerze. Dobrze wiesz dlaczego tak nie jest, tego nie muszę pisać.
Klawiatura + mysz ma razem ponad 100 przycisków i możesz do nich przypisać sobie wszystko, pad ci tego nie zagwarantuje.
Nie będę wymieniał konkretnych produkcji, bo jest ich naprawdę wiele a lista nie skończyłaby się prawdopodobnie na 40 pozycjach i nie mówię tu tylko o RPG.

05.09.2012 16:38
44
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Jedyne gry, w które można grać równie wygodnie jak na PC, to wyścigi, bijatyki, gry sportowe itp [...] Gdyby sterowanie było na tyle wygodne i precyzyjne to już dawno mielibyśmy na rynku pełno gier łączących wszystkie 3 platformy na 1 serwerze. Dobrze wiesz dlaczego tak nie jest, tego nie muszę pisać.

Dokładnie. I gdyby było inaczej, albo tak jak twierdzi Asmodeusz, to taki news pod jakim piszemy nigdy by się nie pojawił.

Co to oznacza zastanawianie się nad widokiem z góry przy tej grze? "BG" to zawsze było z góry, gra nastawiona tez na relacje pomiędzy partnerami z drużyny. Po co byłoby się nad tym zastanawiać skoro podobno padem jest ok i większości to nie przeszkadza?

A więc nie jest. Ale napisz prawdę, albo wyraź swoją z złość, że ktoś chce grzebać przy świętości to Cię wyzwą od fanbojów.

05.09.2012 16:39
45
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Yawn. 100 przyciskow a nadal w DSa lepiej grac na padzie. Zabawne. A zabawniejsze, ze jest tyyyyyyyyyyle pozycji a nie wymieniles ani jednej. A wystarczyloby chociaz jedna na kategorie dac. No, ale jak wiadomo okreslenia "duzo" "od groma" "wiele" to sa po prostu niepodwazalne argumenty. Zaraz obok "wiekszosci graczy" z sasiedniego watku.

05.09.2012 16:41
Ictius
46
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

@dj_sasek

Powodzenia w graniu w DMC na klawiaturze. W Assassin's Creed też. I w parę innych gier również. Mi osobiście gra się tak samo wygodnie na klawiaturze i myszce jak i na padzie, choćby w FPS-y.

@piotreksik23

Lubię Skyrim, naprawdę. Ale fabuła jest tam znikoma i pisanie, że jest rozbudowana to obraza dla tych tytułów, które fabułę miały. I to o wieeeeeeeeeele bardziej rozbudowaną niż ta ze Skyrim.

@Shrike

Zgadzam się z Tobą w 100% odnośnie tego jak obecnie wygląda rynek, ale nie sil się, niektórym nie da się tego wytłumaczyć. Szkoda zdrowia.

05.09.2012 16:43
dj_sasek
47
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@Asmodeusz - Idź graj na tej swojej konsoli. Nawet nie potrafisz używać polskich znaków na klawiaturze, idź, bo jeszcze wsiąkniesz i zostaniesz przy tym PC, no idź... bo my "źli" ciebie weźmiemy na naszą stronę... Oh man... no żałosny jesteś.
@Ictius - ja nie mam rąk kraba, żeby mi się wygodniej grało w te produkcje na padzie i źle na PC.

05.09.2012 16:44
48
odpowiedz
zanonimizowany466344
7
Legionista

@Ictius masz kikuty zamiast dłoni ? ;] Na myszce jak i klawiaturze b. dobrze się gra.

05.09.2012 16:45
49
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

...

Masz, wielokropek dla ciebie. Mozesz sobie skopiowac, bo widze, ze uzywasz go dosyc czesto. Koncza sie argumenty zaczyna sie gramatyczny nazizm :)

05.09.2012 16:49
dj_sasek
50
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@Asmodeusz - argumenty moje są tak dobre jak twoja hipokryzja w tym momencie. Czyli niepodważalne. Idź się leczyć.

05.09.2012 16:52
51
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

100 przyciskow a nadal w DSa lepiej grac na padzie

Powodzenia w graniu w DMC na klawiaturze. W Assassin's Creed też. I w parę innych gier również

Tak, ale to dlatego, że dziś więcej gier jest po prostu pisanych pod pada. Jeśli chcemy to ocenic, powinniśmy wziąc nie ilośc powstawanych gier, tylko ilość potencjału.

To jak dwa samochody. Jeden jest szybszy, bardziej zwrotny, ma lepsze przyśpieszenie, lepiej trzyma się drogi, lepiej jeździ na asfalcie i zakrętach. Drugi jest lepszy tylko na szutrze, wertepach i wygodniej sie w nim siedzi. Obiektywnie można powiedzieć, że ten pierwszy jest lepszy (ma więcej zalet). Ale wydawać będzie sie moglo, że tak nie jest, jeśli wszyscy będą budowali szosy szutrowe.

Tak jest właśnie z "DS" czy "Assasin Creed" To drogi budowane pod ten drugi samochód, ze względu, że więcej ludzi go kupiło (bo jest wygodniejszy). Proste i logiczne. To gry napisane tak, by lepiej się w nie grało na padzie.

Lubię Skyrim, naprawdę. Ale fabuła jest tam znikoma i pisanie,

O rany, to był tylko przykład. Nie istotne czy tam jest spoko fabuła czy nie. Chodzi mi o to, że nie uważam, że dla konsol problemem jest linia fabularna lecz cos innego, co może na nią wpływać przy jej konstrukcji

05.09.2012 16:53
Ictius
52
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

No i grajcie, nikt Wam nie broni, skoro jest Wam tak wygodnie. Co więcej, możecie grać nawet na tablecie, a mnie to i tak nie będzie obchodziło. Tak samo jak nikt mi nie zabroni grać w coś na padzie, bo mi wygodniej. To jest tak proste.

05.09.2012 16:55
dj_sasek
53
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@Ictius - skoro tak bardzo ciebie to nie obchodzi, to co robisz jeszcze w tym temacie? Kolegów szukasz?

05.09.2012 16:56
Ictius
54
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

@dj_sasek

Tak... Szukam... Nikt mnie nie lubi, siedzę w domu i płaczę wtulony w poduszkę...

05.09.2012 16:59
ttwizard
55
odpowiedz
ttwizard
152
AzoriuS

To nie jest wina konsol, że nie ma gier takich jak Baldurs Gate. To jest wina graczy. Nowe pokolenie ma swoje standardy, a firmy robią gry takie jakie się sprzedadzą.

05.09.2012 18:36
56
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Asmodeusz
Że Tobie się chce. :)
Nie przemówisz im za cholerę, widza swój zamknięty świat pctowej rasy panów i tyle. Konsole utożsamiają z X360/PS3, nie mając pojęcia jakie gry powstawały na PSX/PS2 o wcześniejszych nie mówiąc.

Swoją droga PSX jak i PS2 było o wiele popularniejsza platformą do gry niż PCty. Tylko nie w naszym grajdołku. I jakoś świetne gry wychodziły - wasza teoria się trochę sypie u podstaw.

Obecne gry mają jeden, jedyny problem - kasa. Na produkcje wykładane są olbrzymie pieniądze więc produkuje się to co się sprzeda w milionowych nakładach, a co zazwyczaj jest papką dla każdego. Nie ma tu winy ani konsol, ani PC, tylko ludzi którzy tego oczekują.

Kilka wybranych bzdur z komentarzem:
Gdyby sterowanie było na tyle wygodne i precyzyjne to już dawno mielibyśmy na rynku pełno gier łączących wszystkie 3 platformy na 1 serwerze. Dobrze wiesz dlaczego tak nie jest, tego nie muszę pisać.
Oczywicie dlatego że wszystkie platformy konkurują ze sobą i w interesie żadnej nie jest pozwalać na taką unifikację. Chyba że myślałeś błędnie o czym innym?

W RPGi i inne Action Adventure z kamerą TPP lub FPP rozglądanie się, obracanie kamery jest nieprecyzyjne.
Jest bardziej precyzyjne niż na myszce+klawiaturze, biorąc pod uwagę że na padzie masz DWA analogi, a nie jeden (myszka), które pozwalają na dużo większą precyzję w 360 stopniach niż zero-jedynkowe klawisze. Już nie wspominając o analogowych triggerach, których w klawiatura+mysz nie masz w ogóle.

05.09.2012 18:59
57
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

W RPGi i inne Action Adventure z kamerą TPP lub FPP rozglądanie się, obracanie kamery jest nieprecyzyjne.
Jest bardziej precyzyjne niż na myszce+klawiaturze, biorąc pod uwagę że na padzie masz DWA analogi, a nie jeden (myszka), które pozwalają na dużo większą precyzję w 360 stopniach niż zero-jedynkowe klawisze. Już nie wspominając o analogowych triggerach, których w klawiatura+mysz nie masz w ogóle.

Śmiechu warte. Manipulacja tekstem. Jeśli kamera jest przy pisana do pleców bohatera nic nie będzie bardziej precyzyjne niż myszka. A oto chyba autorowi chodziło. Piszesz o naszych bzdurach, a sam manipulujesz tekstem, tak, żeby wyszło na Twoje.

05.09.2012 19:06
58
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Nie rozumiesz, ale to nic nowego patrząc po tym wątku. Myszka jest jedna, poza nią tylko zero-jedynkowe klawisze. Na padzie masz jeszcze drugi analog, nie mówiąc o triggerach. Takie combo sprawdza się najlepiej w grach TPP o których była mowa i jest to nie o przeskoczenia, chyba że w klawiaturach zaczną montować analogi i klawisze o wielu stopniach nacisku.

05.09.2012 19:20
59
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Nie nie rozumiem. Jeszcze raz Ci napisze, nie stosuj manipulacji, że czegoś nie rozumiem. Ok?

Po pierwsze, autor wspomina obok o gatunku FPS (jest to jasny sygnał o co mu chodzi). Oczywiście, do tej części wypowiedzi się nie odniosłeś, bo przy FPS-ach nie mógłbyś manipulować tekstem.

Po drugie. Dlaczego mamy gry TPP odnosić do systemu z "Dark Souls", a nie np. z pierwszego "Gothica"? Oczywiście można zadac pytanie: dlaczego do "Gothica", a nie "DS" A więc, żeby było sprawiedliwie powinno paść pytanie. Który system pozwala na większą precyzje, ten z pierwszego "Gothica" czy z "Dark souls"? I odpowiedź brzmi: oczywiście, że z "Gothica".

Ty natomiast odnosisz się tylko i wyłącznie do konkretnego systemu TPP (sam nawet przyznajesz się do tego używając słów: "gry o których była mowa"), przyjaznego padom (choć mam wątpliwości czy gracze na padach dawali by sobie tak łatwo radę jak PC-towcy z nimi w takim np. sieciowym "Gothicu")

I widzisz jak wyszła Ci manipulacja. I jeszcze zarzucasz komuś bzdurę.

05.09.2012 19:39
dj_sasek
60
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@Karrde - człowieku, za ruch kamery w grach PC odpowiada myszka a nie klawiatura. Ustawię sobie miejsce w które chcę patrzeć w ułamku sekundy, kiedy ty przewijać będziesz sobie tym śmiesznym padem obraz. Na padzie nie odwrócisz się o 180 stopni w ułamku sekundy, dzięki myszce tak. Dla myszki nie potrzeba głupich ułatwień celowania. Dla pada są praktycznie w każdej grze, żeby biedne dzieci nie miały problemów z namierzaniem celów.

Namierzanie Padem nigdy nie będzie bardziej precyzyjne niż namierzanie myszką. Chciałbym ciebie zobaczyć jak w Windowsie operujesz padem i przechodzisz od folderu do folderu, od ikony do ikony, jestem ciekaw na czym zrobiłbyś to szybciej, na myszce, czy na padzie. Odpowiedź jest jedna. Na myszce. Doprawdy nie wiem skąd się wzięło pojęcie, że na padzie wygodniej się celuje. Ty człowieku po prostu chyba nigdy myszki nie miałeś w ręku skoro tak mówisz... To jest niepodważalny fakt, tak samo jak to, że ziemia krąży wokół słońca. Były już nie raz prowadzone na ten temat dyskusje, myszka jest najszybszym obecnie rozwiązaniem jeżeli chodzi o namierzanie celów, ponieważ jest najbardziej precyzyjna. Gdyby tak nie było to do komputerów używalibyśmy Padów, ponieważ to by była najwygodniejsza forma nawigacji, ale tak nie jest.

Do tego jeszcze manipulujesz tekstem, wyciągając z niego tylko to co ci się podoba, całkowicie olewając resztę wypowiedzi i uchylając się przed prawdą jaka w nich się znajduje. Tak każdy może. Tak też robią co poniektórzy politycy co z całej wypowiedzi przypierdzielają się do 1 zdania i je drążą w nieskończoność. Dokładnie to ty w tym momencie robisz. Udajesz jaki to jesteś cwany i mądry a tak naprawdę twoje argumenty są śmiechu warte jak program PiSu.

Na Padzie są 2 analogi. 1 służy za chodzenie, a drugi za rozglądanie się kamerą. WSAD i myszka robią dokładnie to samo, tylko że szybciej. Jedynym, powtarzam jedynym minusem WSADu jest to, że nie posiada on ruchów pomiędzy. Róża wiatrów w przypadku klawiatury wynosi 8 kierunków dla Pada jest to 16. Ale wszystko to nadrabia myszka, która jest - powtórzę się - najbardziej dokładnym kontrolerem. To nawet nie podlega dyskusji. Każdy rozsądny człowiek ci to powie. Każdy producent gier, każdy programista, każda osoba mająca z tym kontrolerem do czynienia przez dłużej niż chwilę.

Tu nie chodzi o to, że ktoś tu nie rozumie. Po prostu ty jesteś takim ignorantem, że do ciebie to jeszcze nie dotarło i bronisz swoich konsol zapierając się o wszystko i szukając argumentów w nie do końca przez ciebie rozumianych chyba stwierdzeniach. Deal with it already. No podważ ten argument, no proszę? Tylko teraz się nie wykręcaj, że czegoś nie rozumiemy tylko na twardych faktach pokaż, że nie mam racji.

05.09.2012 19:56
61
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Najczestsze klamstwo ludzi pokroju dj_sasek:
"Gram wiele na konsoli".

Gdybys gral, nie pisalbys takich farmazonow jak w [60]:
Róża wiatrów w przypadku klawiatury wynosi 8 kierunków dla Pada jest to 16.
Mhm. Nie.

05.09.2012 19:57
62
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

dj_sasek
Jebnąłeś wall of text nie na temat. Czy ja gdzieś piszę, że padem szybciej będę się poruszał po folderach windowsa? Czy ja gdzieśs napisałem że pad jest bardziej precyzyjny w grze FPP? Czy ja gdzieś napisałem że pad jest be all end all urządzeń wskazujących? Wskaż mi proszę.

Ja natomiast wskażę ci co faktycznie napisałem. W odpowiedzi na twój cytat:
W RPGi i inne Action Adventure z kamerą TPP lub FPP rozglądanie się, obracanie kamery jest nieprecyzyjne.
Więc jest to bzdura. W gry Action Adventure TPP wygodniej gra się na padzie z dwoma analogami, przykładów jest mnóstwo. Zaczynając od Assasins Creed, a kończąc na nieszczęsnym Dark Souls.

Ty natomiast odnosisz się tylko i wyłącznie do konkretnego systemu TPP (sam nawet przyznajesz się do tego używając słów: "gry o których była mowa"), przyjaznego padom (choć mam wątpliwości czy gracze na padach dawali by sobie tak łatwo radę jak PC-towcy z nimi w takim np. sieciowym "Gothicu")
Odnoszę się do tego ponieważ ten przykład został użyty w cytacie powyżej. Do czego mam się odnosić? Pieprzyć trzy po trzy jak sasek nie na temat?

A tak przy okazji - Gothic był koszmarem do grania na klawiaturze. Na padzie grałoby się zdecydowanie lepiej.

05.09.2012 20:21
dj_sasek
63
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Karrde a widzisz i tu ciebie mam, dowaliłeś się do najmniej znaczącej części tekstu i użyłeś jej w swojej idiotycznej odpowiedzi. Chciałeś otrzymać odpowiedź na to, co jest bardziej precyzyjne, mysz+klawiatura, czy Pad. Odpowiedziałem ci dlaczego jest to mysz+klawiatura ogólnie.

W grach FPP jak i TPP jest dokładnie tak samo, w tym wymienianym przez ciebie nieszczęsnym Assasins Creedzie. Na myszce+klawiaturze jestem w stanie dużo dokładniej i dużo szybciej zarządzać postacią niż Padem. Obracanie kamery na Padzie w grze TPP i nie tylko jest znacznie wolniejsze niż na myszce, ale i mniej dokładne.
Twój argument odnośnie gry Assasins Creed jest beznadziejny. Wystarczyło, że wszedłbyś na YT i zobaczył chociaż trochę gameplaya z tejże gry a zauważyłbyś, że sterowanie mysz+klawiatura jest wygodniejsze.

A teraz zacytuję to ostatnie zdanie, które mnie bardzo rozbawiło:
"A tak przy okazji - Gothic był koszmarem do grania na klawiaturze. Na padzie grałoby się zdecydowanie lepiej."

Jeżeli Gothic był koszmarem dla ciebie do grania na klawiaturze, to mogę stwierdzić stanowczo, że ty jednak masz ręce kraba...

I jeszcze jedno, pieprzyć to ty się możesz ale z kozą.

05.09.2012 20:24
M@rine
64
odpowiedz
M@rine
112
Mariner of the Inet

Karrde
Gothic był koszmarem do grania na klawiaturze

Takim samym koszmarem był DS na pada wg. mnie. Nie można było strafe'ować i blokować a turlanie się było zupełnie nieprecyzyjne mając zalockowanego przeciwnika. Jakby dodać do tego katastrofalną walkę z wieloma przeciwnikami zw. na nieszczęsny system lockowania (ciekawe dlaczego istnieje? Czyżby z powodu pada? hmmm...) problemy z kamerą przy dużych przeciwnikach to wyszłoby że ta gra jest całkiem kiepska co nie?

Poza tym ten wasz DS nie jest mesjaszem nowych gier, bo NIE BYŁ TRUDNY. Wymagał nałożenia sobie pewnego systemu, ale przechodząc go w 35h(dużo afk bo nie ma pauzy) i kończąc na 87lvl od anor lando to był spacer. Wręcz myślałem że zasnę z nudów. Najtrudniejszy moment był do capra demona, bo jeszcze nie wiedziałem jak ta gra działa. Depths bez deda, blighttown bez problemu, assasyni w katedrze też prościzna a reszty nawet nie pamiętam taki poziom trudności. Dragonslayer za 5 razem przyznaję nie był taki prosty a potem? Porażka. 4 królów za 2 razem bo za pierwszym miałem jedną flaszkę tylko a i tak dotarłem do ostatniego króla. Ostatni boss też za 1 razem.

A jako że potwierdziłem że mój epen jest większy to mogę z całą pewnością stwierdzić, że system sterowania w DS jest ułomny. Gdyby wziąć bazę sterowania z gothica i ją ulepszyć to DS na myszce byłoby jeszcze łatwiejsze niż teraz.

PS
Trzeba zwrócić uwagę jak wolno latają strzały przeciwnika. Ciekawe dlaczego tak się zdecydowali? Bo można blokować tylko w stronę w którą biegniesz. Czemu? Bo pad.

05.09.2012 20:27
65
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Takim samym koszmarem był DS na pada wg. mnie. Nie można było strafe'ować i blokować a turlanie się było zupełnie nieprecyzyjne mając zalockowanego przeciwnika.
Wat? jak masz zalokowanego przeciwnika automatycznie strafujesz w sferze wokol niego. Blokowac mozna bez problemow. Turlac sie mozesz w dowolnym kierunku (teraz nie pamietam, mozliwe, ze trzeba bylo na szybkiego zdjac lock ona). Nastepnym razem zagraj zamiast ogladac filmiki na YT...

Trzeba zwrócić uwagę jak wolno latają strzały przeciwnika. Ciekawe dlaczego tak się zdecydowali? Bo można blokować tylko w stronę w którą biegniesz. Czemu? Bo pad.
Rozumiem ze w BF2142 pociski tez lataly wolno bo gra wyszla na konsole i byl pad... owait. Nie bylo go na konsole. Wyjasnij prosze dlaczego pociski w BF2142 lataly tak wolno? "bo pad" niestety nie dziala - a problem jest identyczny.

05.09.2012 20:32
M@rine
66
odpowiedz
M@rine
112
Mariner of the Inet
Image

Asmodeusz
Następny dekiel.

Nie chce mi się tłumaczyć że wiem jak lockowanie działa(duh) powiem tylko tyle, że mając gałkę pod kątem 45* z lockowanego przeciwnika to NIE rolujesz pod kąt 45* tylko jakiś 20-30 lądując prosto pod jego nogami. TAKA DOKŁADNOŚĆ.

Ah to nie wiedziałem że w BFie jak ty prowadzisz to pociski latają szybko, ale jak przeciwnik strzela to slowmotion. No i nie wiedziałem że możesz blokować strzały przeciwnika.

05.09.2012 20:34
67
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Odnoszę się do tego ponieważ ten przykład został użyty w cytacie powyżej. Do czego mam się odnosić? Pieprzyć trzy po trzy jak sasek nie na temat?

W jakim cytacie się odniosłeś? Żadna gra TPP nie została wymieniona przez dj_saska, który użył ogólnego twierdzenia Action Adventure z TPP. To Ty zasugerowałeś, że chodzi tu o gry, gdzie 2 analogi odpowiadają za ruch i kamerę. A przecież istnieją gry TPP gdzie kamera i ruch jest jednym.

Choć ja to tam uważałem, że rozmawiamy tu o grach TPP jako całości.

05.09.2012 20:39
68
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

dj_sasek
Karrde a widzisz i tu ciebie mam, dowaliłeś się do najmniej znaczącej części tekstu i użyłeś jej w swojej idiotycznej odpowiedzi. Chciałeś otrzymać odpowiedź na to, co jest bardziej precyzyjne, mysz+klawiatura, czy Pad. Odpowiedziałem ci dlaczego jest to mysz+klawiatura ogólnie.

Jesteś głupi czy co? W którym miejscu pytałem co jest OGÓLNIE bardziej precyzyjne? Oczywistym jest że do różnych zastosowań używa się narzędzi najlepiej się do tego nadających. Napisałeś przypomnę jeszcze raz:

W RPGi i inne Action Adventure z kamerą TPP lub FPP rozglądanie się, obracanie kamery jest nieprecyzyjne.

Co jest bzdurą. Czy fakt, że napisałeś w tym poście jeszcze kilkanaście innych zdań umniejsza tej bzdurze? Nie.

Twój argument odnośnie gry Assasins Creed jest beznadziejny. Wystarczyło, że wszedłbyś na YT i zobaczył chociaż trochę gameplaya z tejże gry
Na cholerę mi gameplay skoro AC2 i Brotherhood skończyłem na konsoli a Revelations na PC? Chyba wiem gdzie mi się grało lepiej?

Jeżeli Gothic był koszmarem dla ciebie do grania na klawiaturze, to mogę stwierdzić stanowczo, że ty jednak masz ręce kraba...
Gothic miał paskudne sterowanie i przyzna ci to nawet największy fanboj i wytknięte jest to w każdej recenzji/opisie. Nie ośmieszaj się.

I jeszcze jedno, pieprzyć to ty się możesz ale z kozą.

Nie będę ci kradł partnerki.

M@rine
Trzeba zwrócić uwagę jak wolno latają strzały przeciwnika. Ciekawe dlaczego tak się zdecydowali? Bo można blokować tylko w stronę w którą biegniesz. Czemu? Bo pad.

Nie no, naturalnie. Bo zasłonienie się tarczą w innym kierunku niż się patrzy jest całkiem normalne.

edit
Ok Asmo, już wiem czemu Ci się chce. To całkiem zabawne jest. :D

05.09.2012 20:45
69
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[66]
Moze wymien pada a nie uzywaj jakies tanie chinskie podrobki. Ja nie mialem problemow z rollowaniem pod odpowiednim katem, widac jestes jedyny. Podobnie twoje pitolenie o niemozliwosci blokowania (tak, tak - lockowanie blokuje ci klawisze na padzie) czy niemozliwosci strafowania (widze ze juz totaj nie odpisales - czyzby nagle stalo sie to mozliwe?).

Jakbys nie zauwazyl strzaly wystrzelone przez gracza leca tak samo wolno jak te od przeciwnika. Jest to wyraznie widoczne w PVP, oczywiscie sprawdziles to?

Tak wiec pitolisz wasc i wymyslasz problemy, ktorych nie ma.

[68]
Taka rozrywka pomiedzy klepaniem tekstu. Albo to albo malpy w WOT. Tylko ze rozgrywka WOT zajmuje chwile czasu, posta pisze sie szybciej.

Juz mniejsza o to jak jedna z gier ktora miala najbardziej spieprzone sterowanie na PC (Gothic) nagle staje sie gra z cud-sterowaniem. Ahh ta PC rasa panow :)

05.09.2012 20:52
dj_sasek
70
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Karrde i Asmodeusz jesteście tak samo niereformowalni jak prezes PiSu. Żyjcie w tym swoim świecie... Ja skończyłem tutaj. Z debilami nie będę rozmawiał.

05.09.2012 20:58
71
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Rozumiem, ze powinniśmy uwierzyć, że białe jest czarne a czarne jest białe bo dj_sasek tak nakazuje? Przykro mi kolego, ale bzdura jest bzdura i nawet twoje jęki tego stanu nie zmienia. Ehhh ile to juz bylo genialnych tekstow dzisiaj? Skyrim jako przyklad gry o ciekawej fabule, Gothic jako przyklad gry o doskonalym sterowaniu. Co jeszcze? Moze sprobuj World of Tanks jako symulator jazdy czolgiem :)

05.09.2012 21:06
M@rine
72
odpowiedz
M@rine
112
Mariner of the Inet
Image

Nie no, naturalnie. Bo zasłonienie się tarczą w innym kierunku niż się patrzy jest całkiem normalne.

Jesteś debilem. Sorry ale mówiłem wyraźnie że nie można blokować idąc w bok bez lockowania, a tak nie idzie w tą stronę co chcę bo chodzi po okręgu.

Moze wymien pada a nie uzywaj jakies tanie chinskie podrobki
Debil. Mam coś innego wymyślić? Bo jak widzę ty też nie szukasz ciekawych argumentów.

Ja nie mialem problemow z rollowaniem pod odpowiednim katem
Ja też nie. Dziwne nie? Dostosować się do błędu w grze, żeby działało jak chcesz. Nie do pomyślenia.

Jakbys nie zauwazyl strzaly wystrzelone przez gracza leca tak samo wolno jak te od przeciwnika.
Ok nie zauważyłem.

Podobnie twoje pitolenie(..)
Ciebie coś chyba zaślepia. Nie pisałem jak się ma stan rzeczy AKTUALNIE tylko jak się to ma do możliwości sterowania z zablokowaną kamerą i za pomocą myszki. Pozwól że ci narysuję>

Takie coś jest niemożliwe i nie wiem jak byś się zarzekał byłoby to a) potrzebne b) możliwe na myszce.
Jedynym obejściem tego problemu jest szybka zmiana celów. Ale jest to niedokładne i naraża cię na atak z flanki jako że twój ruch jest taki jak na dolnej części schematu.

I proszę cię nie traktuj mnie jak debila który nie potrafi grać. Wiem że to wstrząsające ale tak, istnieją gracze równi/lepsi i tak ni mogą mieć inne zdanie a niekiedy i rację.

Dodatkowo twoja postawa zwracania uwagę na jedno zdanie, hiperbolizacja i powtarzanie go w kółko jako próba ośmieszenia przeciwnika? Nigga pls. Gothic jako przyklad gry o doskonalym sterowaniu nikt tego nie mówił, ale jako że to nie jest prawda to Asmodeusz musiał sobie wymyślić że ktoś to tu powiedział więc inne argumenty są nieprawdziwe z zasady.

05.09.2012 21:38
73
odpowiedz
zanonimizowany856950
3
Legionista

Asmodeusz gimbusie bez krzty inteligencji nie odzywaj się już. Poniżasz się jak i wszystkich normalnych konsolowców.

06.09.2012 00:59
Lothers
74
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Co do Gothica, to akurat bardzo intuicyjne sterowanie uważam, za jedną z jego największych zalet. To , że (po przyzywczajeniu, ale tylko dlatego, że miał zupełnie unikalny system kontroli) praktycznie nie myślało się w ogóle o sterowaniu, tylko działało mechanicznie, uważam za jedną z przyczyn tak udanego poczucia zatopienia w grze i uczestnictwa w epickiej przygodzie. Bo Gothic był jedną z tych gier, przy której zapominało się o całym świecie poza monitorem. Natomiast w Dark Souls do ideału wiele brakuje - czasami czuję się jakbym grał w Nightmare Creatures z PSX. Co do "konsolowych-pecetowych" rodowodowo action-tpp (np. GTA, Scarface, Jedi Academy) grając na PC najczęściej stosuję kombinację pad+myszka i klawiatura - chodzenie postacią i walka - mysz i klawa - po prostu szybciej można zmienić kierunek i położenie kamery, jazda pojazdami - pad (większa bezwładność pojazdu, a więc analog wystarcza do płynnej zmiany widoku, a mniej się człowiek namacha), typowo konsolowe jak AC czy Darksiders - tylko pad sprawdza się znakomicie, "pecetowe" tpp (Hitman, Max Payne) - tylko mysz i klawa, FPS - TYLKO i WYŁĄCZNIE mysz i klawa, KZ i Bulletstorm na konsoli przy użyciu pada to był dla mnie horror, którego nie chcę już więcej przeżyć, i nie chodzi o moje umięjętności, bo konsole posiadam odkąd pamiętam, podobnie jak i komputery (czasy NES, Atari XT, Amiga 500, 286SX ;) itd... tylko nie ma sensu męczyć się i irytować obniżonym tempem akcji i niską precyzją (dlatego w konsolowych shooterach wali się z 2m w klatę, podczas gdy w stareńkim OFP snajper z 2km zdejmował kierowcę jeepa)żeby można było poradzić sobie na padzie, wyścigi - jeśli nie gram na PS3 (w fotelu kubełkowym z kierownicą Logitech GT na projektorze - czyli głównie GT5), to na PC raczej pad - wystarcza w zupełności do typowego arcade'u (NFS, TDU, Colin od 2 w górę), jrpg - raczej mysz i klawisze, rpg fps - mysz i klawa, rpg tpp - mysz i klawa, symulatory kosmiczne - zależnie od stopnia złożoności (Independence War - mysz i klawa, pad ma za mało przycisków, Freelancer - też raczej mysz, Falcon 3.0 - joystick ;), Black Prophecy, HAWX - pad - jedno wiem na pewno - nikt nie przekona mnie, że pad może w jakikolwiek sposób konkurować precyzją z duetem myszka + klawiatura, bo zaczynałem od padów z w ksztacie prostokąta z 2 guzikami, i myszy o precyzji walca drogowego (co w Syndicate miało duże znaczenie ;) chyba, że w grach, w których precyzja ruchu postaci się nie liczy (Uncharted, RDR, AC, GoW i wszelakie inne slashery albo corridor-shootery jak Bioshock czy Gears of War, bo postać rusza się pół-automatycznie) - wtedy pad działa jak należy, chociaż brakowało mi w takim RDR tej szybkości reakcji myszy z Vice City na PC, w bijatykach tylko pad lub gałka z automatów, no i oczywiście PES (ogólnie gry sportowe) - tylko pad od PS3... Filmy interaktywne - pad starcza.

06.09.2012 01:09
hopkins
75
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

Po tym temacie Asmodeusz doszedlem do wniosku, ze jestes strasznym krzykaczem. Myslalem, ze bronisz jakis racji ale tutaj przegiales okropnie. Ogolnikami pojechales po pelnej bandzie. Konsolom wylizales przekope tak, ze moze sie nie podcierac przez pare lat, a piece tak uswiniles, ze nikt ich nie doczysci... :)

Przeciez nikt sie z tym nie kryl, ze wiekszosc gier wychodzacych na konsole jest dla casuali. To, ze wychodza na nie jrpg, ktore w glownej mierze polegaja na grindzie ( ktory jak dla mnie nie ma nic wspolnego z hardkorowsciom) to nic nie znaczy. Piecyk byl ostoja dla ludzi ktorzy szukali wyzwania, niewymagajacych prowadzenia za lapke przez kolejne etapy. Tak wiem, ze sa gry na konsole ktore tego nie robia ale jednak na pceta jest tego wiecej. Mowienie, ze wiecej "hardkorowych" crpgow wychodzi na konsole jest tez dla mnie niedorzeczne. Chociazby ostatnie Legend of Grimrock. Nie mam konsoli, wiec nie wiem jak tam wyglada sprawa dungeon crawlerow ale wydaje mi sie, ze kuleje. Brzydko jest uogolniac. Tak ogolnie mowie.

06.09.2012 01:32
76
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Po kolei.

Przeciez nikt sie z tym nie kryl, ze wiekszosc gier wychodzacych na konsole jest dla casuali.
Tak samo jak wiekszosc gier wychodzacych na PC. Rozumiesz skad jest to okreslenie "PCtowa rasa panow"? Drzazgi w oku konsolowcow szukasz a nie zauwazasz olbrzymiej belki ktora siedzi w grach PCtowych - na oko (lul) 80% produkcji jesli nie wiecej to kazualowe gowno. Te "hardkorowe" produkcje mozesz policzyc na palcach jednej reki. Nie? To podaj mi 10 hardkorowych tytulow PC-only. Point proven.

To, ze wychodza na nie jrpg, ktore w glownej mierze polegaja na grindzie ( ktory jak dla mnie nie ma nic wspolnego z hardkorowsciom) to nic nie znaczy.
Zalezy od jRPGa. A jesli juz chcesz tak jechac po jednym gatunku, przypomnij mi na jaka platforme wychodza glownie gry MMO. I przypomnij mi jak bardzo sa one oparte na grindzie? Point proven. Again.

Piecyk byl ostoja dla ludzi ktorzy szukali wyzwania, niewymagajacych prowadzenia za lapke przez kolejne etapy.

Tak zgadzam sie. Byl. Z dobre 10 lat temu. Jest rok 2012 a nie 2002 czy wczesniej. Czasy sie zmienili i teraz klepie sie to samo gowno na PC co na konsole. TYLKO ze 10 lat temu tez byly konsole. 20 lat temu tez. Ale nagle sie okazuje, ze konsole to zuoooo. Zabawne, bo to one ciagnely przez dlugi czas caly rynek growy.

Tak wiem, ze sa gry na konsole ktore tego nie robia ale jednak na pceta jest tego wiecej.
Wiecej liczbowo? Wiecej procentowo? Jest to jedno z orkeslen ktore nic nie znaczy. Tak jak "wiekszosc graczy". Widzisz, mam takeigo pecha ze mam umysl scisly i bez podania przykladow/cyferek nie uwierze. A "wiekszosc" moze sie schowac.

Mowienie, ze wiecej "hardkorowych" crpgow wychodzi na konsole jest tez dla mnie niedorzeczne. Chociazby ostatnie Legend of Grimrock.

Kilka spraw. Legend of grimrock jest gra co najwyzej srednio trudna, podobnie zreszta jak DS. To primo. Secundo: wszycy podcieraja sobie tylek grimrockiem - podaj mi prosze jeszcze 2 inne crawlery z ostatnich... powiedzmy 3 lat. Ew mozna podac dredmor (czy jak to sie zwalo) - ale tez na dluzsza mete jest srednio trudnym rogalikiem (przypominam, ze swoje spedzilem przy ADOMie). I tu dochodzimy do sedna sprawy - 2 gry nie czynia PC platforma "hardkorowych dungeon crawlerow". Next:

Nie mam konsoli, wiec nie wiem jak tam wyglada sprawa dungeon crawlerow ale wydaje mi sie, ze kuleje.

Z miejsca moge wymienic class of heores 1, class of heores 2, wizardry whatever (nadal nie pamietam podtytulu) - bo w to gralem. Wszystkie 3 tytuly zjadaja grimrocka na sniadanie poziomem trudnosci (i tak, to sa oldschool dungeon crawlery a nie jRPGi). One nie sa "DS" czy "grimrock" trudne. One sa "wizardry 7" lub "wizardry8 droga do arniki" trudne. Pomylisz sie - masz wipe calej druzyny. To jest to w co gralem. Przegladalem na legendra liste D-RPGow (crawlerow) - rok w rok wychodzi tego na konsolach z 5-15 tytulow, niestety prawie wszystko w japonii wiec nie powiem nic na ich temat. Ale sama liczba mowi za siebie: jest tego wiecej. Znacznie wiecej niz na PC. Masz linka jak chcesz poszperac:
http://www.legendra.com/rpg/compendium.html

Brzydko jest uogolniac.
Ano. Ironia jest to, ze sam uogolniles kilka razy.

I przy okazji: nie raz juz wspomnialem, ze mam w dupie czy gra wychodzi na konsole czy na PC czy jest to zwykla planszowka. Dla mnie liczy sie przede wszystkim gameplay i rozwiazania mechaniki gry. Do niektorych zakutych lbow z tego czy innego watku to nie dociera. Jesli mowie, ze na konsole sa trudne gry - jestem konsol fanboyem i trzeba pokazac, gdzie jest PC master race !!!111one. A zabawne jest to o tyle, ze na PC gralem i nadal gram wiecej niz wiekszosc z tych ciolkow. Na konsolach pewnie tez (chociaz ostatnio mniej, jakos nie chce mi sie wlaczac mojego PeEsCzy).

06.09.2012 02:32
77
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

[76] --->
Napisales dlugiego posta - oznacza to ze mialem racje. Dzieki za potwierdzenie moich slow, bro! :P

Jejku, Asmo. Już Ci nawet osoby lubiące grać na konsoli zwracają uwagę.

W ogóle to chciałbym Cię poznać. Naprawdę. Może się spotkamy?

Ps: A wiecie co. Gram se teraz w "Divine Divinity". Nawet dobra gra, choć trochę za dużo rąbania i sieczenia.

06.09.2012 10:59
hopkins
78
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

Asmodeusz nigdzie nie nazwalem Cie fanbojem, bo Cie za takiego nie uwazam. Jednak wydaje mi sie, ze prowadzisz troche bezsensowna walke :) Racja jest, ze ta hardkorowosc na PCtach spadla w ostatnich latach. Nie wiem czy za bardzo krzywdzacym nie bedzie powiedzenie, ze to dzieki konsolom.

Co do dungeon crawlerow to jak mowilem. Nie wiedzialem. Jest to kolejna rzecz, ktora sklania do kupna konsoli :)

06.09.2012 11:05
79
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Nie pisalem konkretnie o tobie.

Co do kupowania konsoli dla dungeon crawlerow - srednio to widze. Musialbys przejrzec liste gier na legendra (jest naprawde dobrze wykonana) i zobaczyc co sie ew. oplaca a czego nie. Moze jest tego wiecej niz na PCtach, ale nadal niewiele no i duzo pozycji jest dostepne tylko w wersji "krzaczki + import".

06.09.2012 11:20
hopkins
80
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

Napisalem kolejna rzecz przemawiajaca za jej kupnem, a nie jedyna :)

06.09.2012 11:32
81
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

jeszcze śpie

06.09.2012 11:46
82
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

hopkins
Nie wiem czy za bardzo krzywdzacym nie bedzie powiedzenie, ze to dzieki konsolom.

Biorąc pod uwagę, że w czasach gdy na PCtach było sporo dobrych, hardcorowych tytułów równie dobre pojawiały się na konsolach (PSX, PS2 - przed PS3 i X360 TEŻ były konsole) to nie tyle będzie to krzywdzące co po prostu nieprawdziwe. Winne są głównie pieniądze, chęć zysku i ludzie który to kupują głosując swoimi pieniędzmi. Czy za zalewający nas pop-shit (żeby było jasne, nie każdy pop to shit, są chlubne wyjątki) w muzyce też winne są konsole?

06.09.2012 15:01
hopkins
83
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

Karrde racja.

Wiadomość Overhaul Games chce widoku z góry w Baldur’s Gate 3