Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Konsola Ouya obsłuży granie w chmurze

30.07.2012 11:48
1
komenty
69
Senator

I tym sposobem granie w chmurze i cyfrowa dystrybucja ostatecznie przejma wladze.

30.07.2012 11:50
2
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

To było tylko kwestią czasu, by ktoś zainteresował się graniem w chmurze na tej konsoli.

30.07.2012 11:52
BOLOYOO
3
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

Ale czy to źle? Teraz nie będzie konsoli raz na kilka lat, ale raz na całe życie :) Co jak co, ale gry to produkt, który niekoniecznie musi zagościć na naszych pułkach.

Tylko co na to producenci podzespołów?:) Jeśli się to rozwinie to komputer kupi się tylko po to, aby obsłużył Windowsa, przeglądarkę, komunikator i internet.

30.07.2012 12:06
k4m
😊
4
odpowiedz
k4m
86
that boy needs theraphy

wcale się nie zdziwię, jeśli się okaże, że nadchodząca generacja konsol będzie zarazem ostatnią z tych jakie znamy.

30.07.2012 14:09
5
odpowiedz
DSLMarvel
21
Chorąży

Takie coś jak granie w chmurze nigdy nie nastąpi. Nie pozwoli na to ani AMD ani Nvidia ,które praktycznie w ciągu kilku miesięcy od wprowadzenia owej usługi by zbankrutowały. A dobrze wiemy, że wielkie koncerny rządzą światem.

30.07.2012 14:21
Henrar
6
odpowiedz
Henrar
103
Generał Whiskas

@DSLMarvel:
Ta, na pewno.
a) AMD i nVidia najwięcej zarabiają na słabych układach, także tych mobilnych. Każde urządzenie, które będzie odtwarzać gry w chmurze będzie potrzebowało jakiegoś układu graficznego. Obie firmy to oferują
b) serwery do chmury również będą musiały posiadać GPU do odpalania gier. A nVidia ma już nawet gotowe rozwiązanie - GRID.

30.07.2012 15:48
7
odpowiedz
DSLMarvel
21
Chorąży

@Henrar

a) Układy te będą kosztowały grosze w porównaniu do obecnych. A może nawet procesory Intela z wbudowanym układem graficznym wystarczą.
b) Serwerów tych będzie zdecydowanie mniej niż komputerów w gospodarstwach domowych.

30.07.2012 15:54
wysiak
8
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

To, ile beda kosztowaly takie uklady, to zalezy od ich mocy, czyli od skomplikowania gier, jakie beda obslugiwac - przeciez grafika bedzie generowana lokalnie, tyle, ze na podstawie danych, przesylanych z serwera. Nikt chyba nie mysli, ze wszystko bedzie generowane w chmurze, a internetem bedzie szedl gotowy obraz do wyswietlenia na ekranie? Do upowszechnienia sie predkosci lacz, wymaganych do takiego czegos, potrzeba by jeszcze ladnych kilkunastu-kilkudziesieciu lat.

30.07.2012 16:42
9
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Nikt chyba nie mysli, ze wszystko bedzie generowane w chmurze, a internetem bedzie szedl gotowy obraz do wyswietlenia na ekranie
A czy przypadkiem tak nie działa właśnie OnLive (nie interesowałem się tą usługą za bardzo, więc nie jestem pewien)?

30.07.2012 16:53
wysiak
10
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Sprawdzilem, i rzeczywiscie.. Ale wymaga 5mbit lacza do sensownego przesylania obrazu w 720p - zgaduje, ze 'przyszlosc' to jednak ma byc wiecej, niz 720p, ktore jest sporo ponizej standardu dzisiejszych pecetow, i nastepnej generacji konsol..? A ze wzrostem rozdzielczosci, wymagania transferu beda rosly geometrycznie. Chociaz z drugiej strony niewykluczone jest wymyslenie jakiegos super-zmyslnego mechanizmu kompresji... Cholera, sam juz nie wiem:)

30.07.2012 17:00
Damian1539
11
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

wysiak - ale na co Ty narzekasz? Mało kto ma dzisiaj "wolnego" neta. Nie znam osoby, która miała by internet poniżej 6mb (sam mam tyle). Nie mówiąc o tym, że w większych miastach można mieć już bez problemu 120mb/s.

30.07.2012 17:02
wysiak
12
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Damian --> W Polsce w miastach moze i tak, ale np w Anglii juz nie jest tak rozowo:) Da sie niby dostac i 20mbit, ale 8mbit to ciagle standard.

30.07.2012 17:02
Majkel Dżordan
13
odpowiedz
Majkel Dżordan
19
Generał

[11] W mniejszych miastach są problemy z dostępnością internetu. To co jest tanie i dobre to nie ma, a jak już coś jest dobrego to cena wysoka.

30.07.2012 17:03
14
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Sadze, ze taka rozgrywka powinna juz wchodzic oficjalnie w zycie. Tworzyc servery w odpowiednich miejscach - wtedy zamiast placic za co raz nowszy sprzet, placilibysmy tylko i wylacznie za gry - wtedy nie bedzie pytan, czy pojdzie, ale czy chce...

30.07.2012 17:04
dj_sasek
15
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Granie w chmurze nie będzie tak dobre jak tego się oczekuje. Po prostu pewne korporacje na to nie pozwolą. Poza tym nie oszukujmy się, każdy kto grał w chmurze wie, że opóźnienia i słaba rozdzielczość to największe bolączki takiego grania. Gra w chmurze musi jeszcze trochę poczekać, moim zdaniem nie sprawdzi się w wielu miejscach ze względu na słabe łącza internetowe i ciągle występujące opóźnienia. Teraz może nie, ale kto wie może za 10 lat.

30.07.2012 17:09
ProTyp
😍
16
odpowiedz
ProTyp
162
random

[11]
Neostrada oferuje internet 512Kbps.
Mój kolega taki ma

30.07.2012 17:28
17
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Nie znam osoby, która miała by internet poniżej 6mb (sam mam tyle).
Ja zrezygnowałem (ze względu na przeprowadzkę) z internetu stacjonarnego, na rzecz internetu mobilnego (play 2mb). Troszeczkę żałuję ale ma to mimo wszystko swoje plusy - na opłacanie dwóch abonamentów mnie nie stać, więc muszę zostać przy tych 2mb i bardzo wysokim pingu.

30.07.2012 17:30
18
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

każdy kto grał w chmurze wie, że opóźnienia i słaba rozdzielczość to największe bolączki takiego grania. - Tylko dla nas z Europy - gdyz musielismy sie laczyc z serverami USA...

30.07.2012 19:56
dj_sasek
19
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

@Sethlan - Gaikai było również dostępne w Europie i było to samo...

30.07.2012 19:58
Damian1539
20
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

Grałem na gaikai w Trackmanie 2 na internecie 6mb (upload 60kb/s, download 600kb/s) i nie miałem żadnych problemów. Gra się ładowało około dwóch minut, zero lagów, zero przycinania. Rozdzielczość na oko, to 720p a detale wysokie. Nie ma co narzekać. Cieszyłbym gdyby tak wyglądała przyszłość.

30.07.2012 21:24
Henrar
21
odpowiedz
Henrar
103
Generał Whiskas

@DSLMarvel:
a) Układy te będą kosztowały grosze w porównaniu do obecnych. A może nawet procesory Intela z wbudowanym układem graficznym wystarczą.
Zyski, panie, zyski z poszczególnych układów. To właśnie na najtańszych układach firmy zarabiają najwięcej a nie na wypasionych Radeonach czy GeForce'ach.
b) Serwerów tych będzie zdecydowanie mniej niż komputerów w gospodarstwach domowych.
Do serwerów też trzeba będzie coś wrzucić prawda. Jedna karta zgodna z GRID w teorii ma obsłużyć do czterech stanowisk a jest wielkości +/- GF 690.

05.08.2012 01:07
👍
22
odpowiedz
Kiszka
43
Centurion

Coz, granie w chmurze moze dla Polakow nie jest eszcze zbyt komfrotowe, ale jak pokazano w USA czy na zachodzie Europy, calkiem sprawnie to funkcjonuje wiec predzej czy pozniej zawita to i do nas. Ja bym sie nie koncertowal na tym ,ze to nagle jakas przyszlosc gier, ale po prostu uzupelnienie istniejacych juz uslug o kolejne rozwiazania - tak samo jak dystrybucja cyfrowa nie zastapi dystrybucji tradycyjnej, a jedynie ja uzupelni o calkiem spory kawalek rynku tak samo granie w chmurze nie wyprze tradycyjnego grania na domowych sprzetach, a jedynie uzupelni je o taka opcje :)

05.08.2012 06:59
23
odpowiedz
zanonimizowany829223
3
Generał

w USA czy na zachodzie podobny procent ludzi ma dobry internet.
Ja mieszkam w Londynie - gdzie 100% dostawców ma politykę Fair Usage Policy i bardzo niemiłe konsekwencje jak ściągasz spore ilości danych w ciągu dnia.
Owszem jest jeden provider który oferuje net o prędkości do 100Mb/s ale nie wszędzie - bo nie wszędzie są położone światłowody - biorąc pod uwagę, że Londyn jest stary i sporo ulic/domów jest zabytkowych nie wszędzie będą.
Net przez łącze telefoniczne - to jednak nie jest to. Maksymalnie 24Mb/s, znacznie wyższe pingi etc.

A to Londyn. Poza miastem jest DUUUUŻO GORZEJ.
W USA jest jeszcze gorzej. I też mają Fair Usage Policy.

Technologie Konsola Ouya obsłuży granie w chmurze