Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Prosicie o wystawianie komenty na allegro?

30.04.2012 11:07
maviozo
1
maviozo
225
autor zdjęć

Prosicie o wystawianie komenty na allegro?

Nie sprzedaję dużo, raczej kupuję. Po wystawieniu pozytywa sklepowi, zawsze jest odpowiedź pozytywem. Z prywatnymi sprzedawcami używek nie zawsze. To samo, gdy ja sprzedałem parę klamorów - żadna z osób nie wystawiła mi komentarza. Po wpłacie kontakt nie istnieje. Chamy.

Przypominacie się? Czy olewacie? Wiadomo, że jednak im większa liczba w nawiasach, tym "poważniej" się wygląda (ma to znaczenie głównie przy sprzedawaniu, wiadomo).

30.04.2012 11:13
Fett
2
odpowiedz
Fett
232
Avatar

Też się nie upominam, chociaż czasami wystarczy jako pierwszy wystawić komentarz i to zazwyczaj pomaga :)

30.04.2012 11:14
Yancy
3
odpowiedz
Yancy
166
Legend

Do czasu gdy miałem kilka komentarzy - tak, przypominałem się. Teraz jest mi to obojętne. Kompletnie to zlewam. Coraz częściej zresztą nie dostaję i trzeba by się upominać.

30.04.2012 11:15
Mitsukai
4
odpowiedz
Mitsukai
238
Internet is for Porn

Wystawiam od razu jak sprawdze czy towar sie zgadza i dziala. Nie musialem sie nikomu przypominac... jeszcze, ale malo co kupowalem.
Czesto zeby mi wystawili czekalem i z tydzien, ale to glownie ze sklepow, ktora wystawiaja masowo co jakis czas.

30.04.2012 11:15
hctkko
5
odpowiedz
hctkko
42
Key of Awesome

Olewam.

30.04.2012 11:18
QamilekQ
6
odpowiedz
QamilekQ
106
Wisła Kraków

Duzo sprzedaje, mam 170 pare pozytywow, jest ze 20 osob ktore mi w ogole nie wystawilo komentarza, ale ja sie prosic nie bede. Oni mi nie wystawili - ja im tez nie wystawilem.

30.04.2012 11:22
7
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

Jeśli to ja jestem sprzedającym zawsze proszę o wystawienie komentarza po sprawdzeniu/odbiorze towaru w mailu w którym wysyłam potwierdzenie wysyłki/nr paczki. Dopiero później ja wystawiam. Jeśli z kolei jestem kupującym to ja wystawiam pierwszy komentarz po uprzednim wykonaniu powyższych czynności (odbiorze/sprawdzeniu) i wtedy zlewam, bo sprzedający zwykle i tak wystawi komenta po mnie ew. trochę później ;) Ogólna zasada jaka się kieruje i myślę ze obowiązuje to KUPUJĄCY wystawia komentarz pierwszy. Jak na razie mam 100% komentarzy z moich aukcji (pozytywnych) wiec myślę ze to podejście działa :) A przypomnieć o wystawieniu komenta w mailu w którym potwierdzamy wysyłkę towaru myślę że nie zaszkodzi.

30.04.2012 11:23
Raistand
8
odpowiedz
Raistand
172
Legend

Ja się nie upominam. Kiedyś jak Allegro startowało to te komentarze coś były warte. Teraz to jest wielki supermarket.

Ogólna zasada jaka się kieruje i myślę ze obowiązuje to KUPUJĄCY wystawia komentarz pierwszy.
Nie ma żadnej zasady. Chociaż faktycznie taki komentarz jest sygnałem dla sprzedawcy, że wszystko jest OK.

30.04.2012 11:27
9
odpowiedz
zanonimizowany821702
5
Konsul

Tylko kupuję, więc się specjalnie nie upominam.

30.04.2012 11:33
yakuz
10
odpowiedz
yakuz
111
YUM YUM

do pierwszej setki sie upominalem, jak te komentarze cos znaczyly. teraz moze co dziesiata osoba w to zaglada. (co widac w zalewie sprzedawcow "oryginalnych" produktow ktorym interes ciagle sie kreci)

30.04.2012 11:33
wysiak
11
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

"Ogólna zasada jaka się kieruje i myślę ze obowiązuje to KUPUJĄCY wystawia komentarz pierwszy."
A mnie strasznie wnerwia, jesli sprzedawca czeka z wystawieniem komentarza na kupujacego. Moja zasada jest taka: kupuje, place, OCZEKUJE KOMENTARZA - bo moja rola w transakcji juz sie zakonczyla - czekam na przesylke, przychodzi towar, wystawiam komentarz. Jesli sprzedawca czeka by wystawic komentarz jako drugi, to ma sporego minusa.

"W ub. roku sprzedałem grę. Używaną. Koleś zapłacił. Ja wysłałem. Od razu wystawiłem komentarz.
Ostatni k**** raz! Ciągłe maile, kiedy przesyłka, gdzie ta przesyłka. Na jakiej poczcie, jaki listonosz... Po miesiącu paczuszka wróciła. W przypływie litości wysłałem jeszcze raz. W końcu odebrał. Komentarza zwrotnego nie dostałem"
Wstrzasajaca historia, mam nadzieje, ze jakos otrzasnales sie po tym traumatycznym przezyciu:)
Fakt jest taki, ze na angielskim eBayu kazdy POWAZNY sprzedawca wystawia komentarz od razu po otrzymaniu pieniedzy (czy tez informacji o zaplacie). Kto tego nie robi, zwyczajnie nie jest powazny, nigdy nie dodaje takich do ulubionych sprzedawcow, i staram sie nie kupowac od nich powtornie.

30.04.2012 11:37
Raistand
12
odpowiedz
Raistand
172
Legend

A mnie strasznie wnerwia, jesli sprzedawca czeka z wystawieniem komentarza na kupujacego. Moja zasada jest taka: kupuje, place, OCZEKUJE KOMENTARZA

Myślałem podobnie.
W ub. roku sprzedałem grę. Używaną. Koleś zapłacił. Ja wysłałem. Od razu wystawiłem komentarz.
Ostatni k**** raz! Ciągłe maile, kiedy przesyłka, gdzie ta przesyłka. Na jakiej poczcie, jaki listonosz... Po miesiącu paczuszka wróciła. W przypływie litości wysłałem jeszcze raz. W końcu odebrał. Komentarza zwrotnego nie dostałem
--
No jakoś się otrząsnąłem :)

30.04.2012 11:46
13
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

Kiedyś ludzie częściej wystawiali komentarze. Ja wystawiam zawsze, ale nigdy się nie upominam.

30.04.2012 11:47
14
odpowiedz
zanonimizowany629536
43
Generał

A ja olewam te komentarze. :) Po tylu latach mam to juz po prostu gdzies. Proszenie sie o komentarz to dla mnie taki wspolczesny internetowy rodzaj zebractwa. :)

30.04.2012 11:52
CHESTER80
15
odpowiedz
CHESTER80
92
Nintendomaniak

Kiedyś jak miałem mało upominałem się grzecznie. Teraz mi to wisi. Ja oczywiście od razu wystawiam gdy coś kupuję.

30.04.2012 12:06
16
odpowiedz
zanonimizowany821702
5
Konsul

Może w samą treść komentarza to mało kto zagląda, zwłaszcza, że od pewnego czasu jest gotowy formularz. Jednak chyba każdego interesuje ilość pozytywnych komentarzy i stosunek pozytywów do negatywów. Ja np. zasadniczo nie kupuję od ludzi mających negatywy. Jeśli negatywów nie jest zbyt wiele to czytam, bo niektóre z nich wystawiane są przez jakiś debili, frustratów albo gówniarzy i nie mają znaczenia.

30.04.2012 12:17
Buli
17
odpowiedz
Buli
152
Konsul

Nie ma obowiązku wystawiania i tyle ale część nie wystawia dlatego, że traktuję komentarz jako formę gwarancji/zabpieczenia. Często komentarze negatywne tyczą się transkacji, przeprowadzonych wzorowo, a wystawionych w momencie reklamacji danego towaru. Ludzie nie rozumieją, że komentarze nie są od tego i wykorzystują/zastraszają żeby np. przyśpieszyć naprawę reklamacyjną/gwarancyjną.

30.04.2012 12:17
gracz12301
18
odpowiedz
gracz12301
121
AFC

Jak dostaję przedmiot, który kupiłem w odpowiednim stanie to wystawiam komentarz. Zawsze (przynajmniej do tej pory) dostaję komentarz zwrotny, tak więc nie mam z tym problemu.

30.04.2012 12:20
HUtH
19
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

ja przypominam

30.04.2012 12:21
20
odpowiedz
Hakim
233
Senator

Nigdy się nie prosiłem, a dawniej zawsze wystawiałem. Od kilku lat wystawiam sporadycznie jak mi się zachce, zazwyczaj tylko jakimś osobom które mają ich mało.
Ogólnie to nie widzę sensu gdy ma ich ktoś już setki czy tysiące.

30.04.2012 12:23
Gepard206
21
odpowiedz
Gepard206
124
Final Fantasy 7

Informuje w wiadomości potwierdzającej wysyłkę przedmiotu o wystawieniu komentarza,a także podczas rozmowy telefonicznej jeżeli taka nastąpi.

30.04.2012 12:31
22
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Bardzo rzadko cokolwiek sprzedaję, ale kupując nigdy prawie nie wystawiam komentarza. Traktuję to po prostu jak sklep i nie widzę potrzeby pisania "transakcja wzorowa, polecam allegrowicza!".

30.04.2012 12:37
Predi2222
23
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

Jak na razie to tylko kupuje na alle i jakiejś szczególnej wagi nie przywiązuje do komentarzy.Po zakończonej wystawiam i tyle,jeśli sprzedawca jest "poważny" to też wystawi koment.

30.04.2012 12:40
wysiak
24
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Karrde -->
"Traktuję to po prostu jak sklep"
W przypadku sklepow internetowych komentarze i recenzje na niezaleznych portalach tez sa bardzo waznym i wlasciwie jedynym srodkiem, umozliwiajacym klientom zidentyfikowanie dobrych i zlych sprzedawcow, jako ze nie ma mozliwosci zobaczenia na wlasne oczy od kogo sie kupuje.

30.04.2012 12:41
graf_0
25
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Nie sprzedaję, nie proszę. Sprzedawcy z tego co zauważyłem wystawiają komentarze jak ja wystawię. Nie ma z tym problemu.

I jestem zdania że kupujący wystawia komentarz jako pierwszy, w momencie gdy jest usatysfakcjonowany. Jeśli nie jest - to załatwia to ze sprzedawcą do skutku.

30.04.2012 12:44
26
odpowiedz
zanonimizowany436564
57
Legend

Pytanie czy ocena transakcji z punktu widzenia sprzedawcy dotyczy tylko zapłaty za towar czy całościowej transakcji, kontaktu z kupującym i jego oceny mojej sprzedaży. To kupujący ma najwięcej do powiedzenia względem przedmiotu zakupu i głównie do niego należy miarodajna ocena. Ale jeżeli wiem co sprzedaje, a później czytam jakieś brednie w komentarzu, wtedy po raz kolejny uświadamiam sobie, że są ludzie i te kilka procent populacji normalnej inaczej, trzeba się przed nimi bronić choćby stosownym komentarzem w zapasie. Inna sprawa to prymitywny rewanżyzm, sprzedawca ewidentnie robi człowieka w bambuko i odpowiada na negatyw negatywem - coś takiego nie powinno mieć miejsca, może jakieś allegrowe sądy 24 godzinne czy coś w tym rodzaju:)

30.04.2012 13:02
27
odpowiedz
zanonimizowany821702
5
Konsul

I jestem zdania że kupujący wystawia komentarz jako pierwszy, w momencie gdy jest usatysfakcjonowany. Jeśli nie jest - to załatwia to ze sprzedawcą do skutku.

Niby tak, ale jak jestem kupującym to jedyną rzeczą, którą mam zrobić jest wpłata. Z reguły płacę przez mtransfer więc sprzedający kasę dostaje natychmiast. I moim zdaniem to sprzedający po otrzymaniu wpłaty już powinien wystawić komentarz, bo ja swoje zobowiązanie wypełniłem.

30.04.2012 13:05
graf_0
28
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

poczciwina.

Masz rację. Ale komentarze są zasadniczo istotne tylko przy sprzedaży. Komentarze za zakup powinny być nieistotne. Tak jak jest na ebayu.
I ja tak do tego podchodzę.

A poza tym - sprzedawca może wystawić ci pozytywa a ty rozpoczniesz procedury zwrotu/sporu itp(jeszcze w ramach zakupu, nie gwarancji/rękojmi na produkt). I sprzedawca ma problem, jeśli okażesz się kiepskim klientem a on ci pozytywa dał. Mówimy o sytuacji gdy klient uznał że on chciał np. produkt w kolorze czerwonym, mimo że na aukcji był na zdjęciu zielony.

30.04.2012 14:28
maviozo
😃
29
odpowiedz
maviozo
225
autor zdjęć

:D
właśnie dostałem koment od jednego z zaległych kupujących.

Generalnie jak kupuję w sklepie, to pozytyw wystawiam od razu po otrzymaniu towaru i sprawdzeniu go. Dzięki temu sprzedawca wie, że kurier/poczta nie nawalili. Dodatkowo zawsze to punkcik dla wiarygodności. Tego samego oczekuję od kupujących ode mnie, chociaż wystarczyłby także chociaż mail - że sprzęt dotarł i nie ma z nim problemu..
Aczkolwiek sam do tej pory nie ponaglałem nikogo o wystawienie komentarza i raczej mimo wszystko nie zamierzam.

30.04.2012 14:33
30
odpowiedz
zanonimizowany179448
12
Legend

Nie upominam sie, choc mnie to wkurwia. Bo mialbym o wiele wiecej komentow.

30.04.2012 14:34
31
odpowiedz
zanonimizowany629536
43
Generał

No nie wiem czy transakcja sie konczy dla kupujacego tym ze tylko wplacil.

Po otrzymaniu towaru moze np chciec go zwrocic mimo ze w aukcji jest napisane ze nie ma zwrotow (i nie ma prawa do zwrotu). Moze np sie awanturowac iz przedmiot nie ma metek mimo ze bylo napisane iz towar uzywany itp itd...

Ludzie sa rozni, a swiadomosc bezkarnosci czesto zwalnia wszelkie hamulce.

30.04.2012 14:38
gtx295xD
32
odpowiedz
gtx295xD
81
Szef Syntetycznej Mafii

Nie przypominam. Jak narazie nie zdarzyło mi się abym nie dostał komentarza. Ale mam ich mało jak narazie ~40 .

30.04.2012 14:49
cycu2003
33
odpowiedz
cycu2003
235
Legend

Kiedyś sie przypominałem, ale w końcu ile można, ktoś sie dupek to sie nic nie poradzi, dobiłem do ponad 100 pozytywów i kto wystawi to wystawi - trudno

30.04.2012 15:13
davis
34
odpowiedz
davis
200

Zwisają mi komentarze więc się nie upominam.

30.04.2012 15:18
HumanGhost
35
odpowiedz
HumanGhost
124
Senator

Nie proszę. Mam wystarczającą ilość żeby to olać.

30.04.2012 16:33
36
odpowiedz
$erek47
56
Generał

Raz się zdarzyło, że kupujący nie wystawił komentarza, mimo, że od sprzedaży minęły chyba z 3 tygodnie. Wysłałem maila z pytaniem, czy wszystko ok i jeszcze tego samego dnia dostałem pozytywa. Przy sprzedaży innych tego typu sytuacji nie miałem. Przy kupnie kiedyś się upomniałem, ale teraz sam nie wiem, czy wtedy dostałem komentarz czy nie. Teraz tego nie robię, bo zawsze dostaje komentarz i już ich trochę nazbierałem, więc mi aż tak nie zależy.
Zauważyłem, że sklepy, które mają po kilka tysięcy pozytywów niechętnie wystawiają pozytywy i robią to chyba raz na miesiąc, albo w ogóle. A 'zwykły' sprzedawca zazwyczaj wystawia pozytywa w szybkim czasie.

03.05.2012 11:08
37
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

[11]

W doświadczeniu z polskimi kupującymi niestety takie podejście to poważny błąd. Wystawianie komentarza jako sprzedający od razu po wpłacie to jazda na krawędzi - szczególnie z niektórymi kupującymi. Ot proste "towar nie doszedł", "na koncie dostałem bana, chce nowe/żądam zwrotu" (po kilku dniach gry kupujący uznał że jednak mu się gra nie podoba) czy "towar jest uszkodzony/niezgodny z opisem" (po tygodniu używania upadł mu telefon i się rozbił) i mógłbym tak mnożyć bez końca - i już mamy kłopot. Sytuacji jest multum. "Pokaż mi aukcję a ja znajdę paragraf żeby dostać zwrot" chciałoby się rzec. A nasz pozytywny komentarz wystawiony po wpłacie działa na niekorzyść w takiej sytuacji, i to sporą. Przecież zaręczamy że kupujący wywiązał się wzorowo z zawartej umowy kupna/sprzedaży. Dodatkowo taki kupujący raz że NIE musi się kwapić z komentarzem po naszym komentarzu i czekać z negatywem jakby ew. zmienił zdanie w nieskończoność a dwa że no po prostu można sobie napsuć nerwów i niepotrzebnie zajmować się sprawą z takim delikwentem. Oczywiście można dochodzić swoich racji prawnie itd chociażby powołując się na pomówienie w wypadku grożenia negatywem. Ale komu się chce pieprzyć z każdą taką sprawą to nie wiem (choć sam mam 0 negatywów/neutrali) :) Ogólnie szkoda nerwów i o ile na zachodzie może są inne zwyczaje to jednak nasza polska rzeczywistość nie pozwala na wyższą kulturę transakcji.

A że kogoś to wnerwia... No cóż, ja śpię spokojnie :P

03.05.2012 11:37
38
odpowiedz
zanonimizowany688582
32
Pretorianin

Zawsze po zakończeniu transakcji proszę o wystawienie komentarza, jeśli to ja byłem sprzedawcą. Niestety, niektórzy przypominają sobie o tym dopiero po miesiącu, a jeszcze inni mają to w dupie. Komentarze wystawiam zawsze i przy większości dostaję zwrotne.

03.05.2012 11:47
Romo69
📄
39
odpowiedz
Romo69
58
9900NT

Nie.

03.05.2012 11:49
40
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

W doświadczeniu z polskimi kupującymi niestety takie podejście to poważny błąd.(...) i już mamy kłopot.
Jeżeli będąc sprzedającym wystawiasz komentarz jako drugi, to kłopot jest mniejszy? Niby dlaczego? Bo możesz odwdzięczyć się negatywem za nic?

A nasz pozytywny komentarz wystawiony po wpłacie działa na niekorzyść w takiej sytuacji, i to sporą. Przecież zaręczamy że kupujący wywiązał się wzorowo z zawartej umowy kupna/sprzedaży.
A nie wywiązał się?

03.05.2012 12:26
modrzew
😊
41
odpowiedz
modrzew
220
Nuka Cola

Nie ma obowiązku wystawiania komentarzy:

http://cafe.allegro.pl/showthread.php?43125-FAQ-pracownicy-Allegro-odpowiadaj%C4%85-na-pytania!&p=840605#post840605

Jak zaczynałem w 2002r to nie ukrywam, że prosiłem, czasem się dopominałem. Dziś raczej kupuje i mam wystarczającą ilość komentarzy/pkt. więc to generalnie olewam :-) Naturalnie, jeśli kupuje to zawsze wystawiam jako pierwszy, ale nie zawsze otrzymuje zwrotną ocenę. Mówi się trudno.

03.05.2012 12:34
DARKI
42
odpowiedz
DARKI
135
Lodzermensch

Podobnie jak większość moich przedmówców nie przykładam już uwagi do komentarzy, kiedyś owszem, ale teraz mam ponad 200 i jeden więcej czy mniej nie robi różnicy.
Stwierdzam jednak, że nie każdy wypisuje komentarze po transakcji, już ponad 20 osób mi ich nie dało w przeciągu dwóch ostatnich lat, wcześniej(z Allegro korzystam od 2003r) takie zjawiska nie miały miejsca.

03.05.2012 13:06
43
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

[40]

Komentarza nie wystawiam pierwszy jako sprzedający aby uniknąć kłopotów z tzw. cwaniaczkami. Już nie raz miałem problem z kupującymi, przykłady których podałem w mojej wcześniejszej wypowiedzi. Czy się wywiązał? Oczywiście ze nie jeśli np towar uszkodził sam i domaga się zwrotu pieniędzy od nas itd. Taka osoba jest nieuczciwa a pozytywny komentarz jej wystawiony nie pomaga nam w rozwiązaniu takiej sprawy.

03.05.2012 13:15
44
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

Dodatkowo wystawiając komentarz jako drugi potwierdzam pozytywne zakończenie transakcji a mam do tego prawo bo stroną narażoną na straty jest sprzedający. Dlatego że kupujący aby otrzymać ode mnie towar musi najpierw wpłacić pieniądze. Jeżeli nie wpłaci mi pieniędzy nie uzyska towaru. Sytuacja jest więc prosta, czarno-biała. Ja z kolei nie mogę reklamować niczego bo jest albo wpłata i wysyłka towaru albo wpłaty brak i wtedy też brak wysyłki. Natomiast kupujący może już po wysyłce dojść do różnych wniosków lub wpaść na pomysł reklamacji towaru, bo "coś się nie spodoba" (nie z winy sprzedającego). W związku z czym kłopotów dotyczących transakcji może narobić tylko kupujący. Ja nie mogę reklamować "wpłaty" :P Bo ona albo jest albo jej nie ma. Dlatego też czekam na komentarz od kupującego aby mieć pewność że nie będę miał problemów i cała transakcja zakończy się pozytywnie.

Straszenie negami jest słabe i osobiście nie jestem z takich którzy używają negów jako siły przetargowej. We wszystkich sporach jakie prowadziłem racja zawsze była po mojej stronie bo zawsze wywiązywałem się z wszystkich warunków transakcji - nie musiałem i nie muszę straszyć negami :)

03.05.2012 13:17
wysiak
45
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Ja natomiast nie widze innego powodu zwlekania przez sprzedawce z komentarzem, niz trzymanie haka na kupujacego, w przypadku jakichkolwiek jego pretensji, w postaci negatywu odwetowego.

03.05.2012 13:20
46
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

[45]

Cóż wychodzi kwestia uczciwości :) A to już nie jest zależne od tego czy jesteś kupującym/sprzedającym. Ja jednak jestem uczciwy a komentarze wystawiam wg swoich zasad bo bezpieczeństwo stawiam jako priorytet. To że komuś się to nie podoba lub będzie mnie uważał za chama - trudno, jak już pisałem - ja śpię spokojnie.

03.05.2012 13:36
47
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

Dodam tylko że jeśli dla kogoś moje powyższe wypowiedzi nie mają sensu są one prawidłowe i logiczne jeśli spojrzymy na nie z punktu widzenia uczciwego sprzedającego. Czyt. sprzedającego który zawsze wysyła towar w 100% zgodny z opisem. Rozumiem też punkt widzenia sfrustrowanych kupujących którym współczuje doświadczeń.

03.05.2012 14:00
48
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Natomiast kupujący może już po wysyłce dojść do różnych wniosków lub wpaść na pomysł reklamacji towaru, bo "coś się nie spodoba"
Afaik jeżeli sprzedajesz jako firma, to jak najbardziej klient ma takie prawo. Jeżeli jest to w 100% zgodne z prawem i regulaminami allegro, to dlaczego miałby się należeć inny komentarz niż pozytywny?
Jeżeli sprzedajesz jako osoba prywatna, to klient musi mieć podstawy, by reklamować towar. Jeżeli faktycznie jest coś na rzeczy, to prawdopodobnie historia skończy się w sądzie, a co za tym idzie ewentualny negatywny komentarz jest kroplą w morzu problemów.

jeśli spojrzymy na nie z punktu widzenia uczciwego sprzedającego
Uczciwego, acz podejrzliwego i nieufnego sprzedającego.

wysiak ma 100% racji - straszak w postaci negatywa działa skutecznie na osoby z małą ilością komentarzy (a często kupujący są właśnie takimi osobami).

03.05.2012 14:24
49
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

Bardziej od podejrzliwego i nieufnego wolę dbającego o bezpieczeństwo, ew. ostatecznie czujnego. Sprzedaję prywatnie. Myślę że każdy z nas miał jakieś niemiłe doświadczenia związane z handlem w internecie - to na jaką osobę trafisz nie jest zależne od ciebie.

Jeśli z kolei chodzi o sprawy sądowe trzeba mieć na uwadze wartość sprzedawanego towaru. Postępowanie może zostać anulowane z racji niskiej szkodliwości społecznej i w takiej sytuacji kupujący nic nie poradzi a sprzedający pozostaje bezkarny (nawet nie wysyłając towaru po wpłacie) bodajże do 100 zł. Ponadto żadna z osób którym sprzedawałem nie wniosła sprawy do sądu ani nawet na policje, chociaż zdarzali się problematyczni kupujący którzy mieli jakieś ale choć z mojej strony zawsze dopełniałem formalności i ostatecznie nie byli w stanie ugruntować swoich racji. Komentarz pozytywny od takiego delikwenta który robi problemy to pewnego rodzaju wisienka na torcie ;)

03.05.2012 14:37
50
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

Jeżeli faktycznie jest coś na rzeczy, to prawdopodobnie historia skończy się w sądzie, a co za tym idzie ewentualny negatywny komentarz jest kroplą w morzu problemów.

Swoją drogą właśnie jeśli kupujący ma UZASADNIONE pretensje taki "hak" w postaci negatywa od sprzedającego nie powinien mieć dla niego najmniejszego znaczenia. W końcu ma racje i jest w stanie jej dowieść, right?

03.05.2012 15:10
51
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

Spróbuje to przedstawić na przykładach, nie uciekając od głównego tematu wątku - komentarzy.

Pierwsza sytuacja - jako kupujący wg mnie. Po otrzymaniu towaru sprawdzam towar który zgadza się z opisem - towar się zgadza. Kasa wpłacona, towar otrzymany - wystawiam komentarz i wiem że sprzedający nie będzie mi robił problemów, no bo o co? Kase dostał, ja mam towar - wszystko ok. Jeśli sprzedający mnie oszukał rozpoczynam spór a komentarze nie działają na moją niekorzyść bo żadnego jeszcze nie wystawiłem (mam czas żeby sprawdzić towar przed wystawieniem komentarza).

Druga sytuacja - jako sprzedający wg mnie. Po wpłacie wysyłam towar, czekam na komentarz od kupującego potwierdzający zgodność towaru po odbiorze, że wszystko ok. Wszystko ok, dostałem komentarz - odpowiadam pozytywem. Kupujący robi problemy? - Rozpoczynamy spór - komentarze nie działają na moją niekorzyść.

Trzecia sytuacja - jako sprzedający wg was. Wystawiam komentarz od razu po wpłacie kupującemu (no bo przecież wpłacił!), po czym wysyłam towar w 100% zgodny z opisem. Kupujący jest ok i wystawia mi pozytywa... LUB - Po tygodniu bez odzewu i braku komentarza kupujący wysyła mi groźby i żąda zwrotu pięniędzy w związku z niezgodnością towaru z opisem który SAM uszkodził (np telefon mu upadł). Dodatkowo wystawia mi negatywa, który nie pomaga. Mam problem a dodatkowo komentarze działają na moją niekorzyść.

Sytuacja czwarta - kupujący wg was. Dostaje towar, dostałem komentarz - wszystko ok wystawiam komentarz pozytywny - ok. ALE nie musze tego robić bo komentarz przecież już mam. Czekam tydzień telefon mi spadnie i mogę rządać reklamacji/zwrotu pięniędzy. Sprzedający ma problem a komentarze działają na moją korzyść.

We wszystkich sytuacjach uwzględniłem nieuczciwego i uczciwego sprzedającego jak również nieuczciwego/uczciwego kupującego. Wychodzi na to że w przypadku moich zasad (2 pierwsze sytuacje) odnosnie komentarzy kupujący i sprzedający mają tak samo 0% ryzyka po wystawienu komentarza (nawet w wypadku jeśli któraś ze stron będzie nieuczciwa). Przy waszych przekonaniach (sytuacja 3 i 4) jako sprzedający ryzyko powstania problemu jak i otrzymania krzywdzącego komentarza negatywnego (nieuczciwego) istnieje. Jako kupujący ryzyko wynosi 0%. No i proszę mi teraz powiedzieć jaki system wystawiania komentarzy wydaję się bardziej fair dla WSZYSTKICH stron?

Oczywiście w przykładach uciekam się od ew. wszczynania postępowań karnych itp, bo temat dotyczy komentarzy które w wypadku takiego postępowania rzeczywiście nie odgrywają dużej roli.

03.05.2012 15:39
52
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Piszesz o jakichś korzyściach lub niekorzyściach komentarzy, kiedy te nie mają faktycznie żadnej mocy jeżeli chodzi o spory w allegro.

Trzecia i czwarta sytuacja albo kończy się sądem albo banem dla osoby, który wystawiającej (ostatecznie unieważnione) negatywy.

Poza tym - pierwsza i druga sytuacja - sprzedający wystawia neutrale/negatywy argumentując je hasłami typu "słaby kontakt", "kupującemu nie spieszyło się z wpłatą" lub tym podobne. Krótko mówiąc ten kto wystawia komentarz jako pierwszy może być stratny. Niezależnie od tego czy jest to sprzedający, czy kupujący. Logika nakazuje jednak, aby to sprzedający (czyli ten, któremu bardziej zależy i jednocześnie ten, który jako pierwszy wykonuje wszystkie czynności związane z dotrzymaniem umowy) wykonał ten krok.

03.05.2012 16:57
53
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

Piszesz o jakichś korzyściach lub niekorzyściach komentarzy, kiedy te nie mają faktycznie żadnej mocy jeżeli chodzi o spory w allegro.

Dokładnie to samo napisałem w ostatnim zdaniu mojej wypowiedzi. Ciesze się że tu się zgadzamy :)

Trzecia i czwarta sytuacja albo kończy się sądem albo banem dla osoby, który wystawiającej (ostatecznie unieważnione) negatywy.

Co wiąże się z KŁOPOTEM dla strony nie powodującej konfliktu - w tym wypadku sprzedawcy. Bo to kupujący decyduje się na krok bycia nieuczciwym (w przykładach 3 i 4).

Poza tym - pierwsza i druga sytuacja - sprzedający wystawia neutrale/negatywy argumentując je hasłami typu "słaby kontakt", "kupującemu nie spieszyło się z wpłatą" lub tym podobne.

Zakładając że kupujący na to zasłużył sprzedający ma do tego pełne prawo. Choć ja np tak nie robię bo znam regulamin i wiem ile kupujący ma na wpłatę i jasno i wyraźnie określam to w 1 mailu po wygraniu aukcji do kupującego (ale to na marginesie).

Krótko mówiąc ten kto wystawia komentarz jako pierwszy może być stratny.
Nie. Ten kto jest nieuczciwy będzie stratny w komentarzu (przykłady 1 i 2) :) W przykładach 3 i 4 (wasze podejście) niestety tak nie jest.

Niezależnie od tego czy jest to sprzedający, czy kupujący.
Więc chyba tak powinno być?

Logika nakazuje jednak, aby to sprzedający (czyli ten, któremu bardziej zależy i jednocześnie ten, który jako pierwszy wykonuje wszystkie czynności związane z dotrzymaniem umowy) wykonał ten krok.

Bo? Logika nakazuje właśnie żeby to sprzedający wystawiał komentarz ostatni. Dlaczego - podałem konkretne argumenty wcześniej w mojej wypowiedzi nr [44] oraz podając 4 sytuacje/przykłady. Gdzie twoje argumenty?

03.05.2012 17:09
Lysack
54
odpowiedz
Lysack
68
Przyjaciel

Jako sprzedawca wręcz staram się unikać komentarzy. Skarbówka ma to do siebie, że lubią się czepiać tych, którzy mają trochę więcej komentarzy - nawet jeśli wszystkie sprzedane przedmioty były wcześniej używane przez daną osobę.
Później zobaczy jakaś menda, że gość ma 300 komentarzy, z czego 100 za używane gry - no to jak nic podlega pod sprzedaż ciągłą (co z tego, że tych sto gier sprzedał na przestrzeni ostatnich 5 lat), a wtedy to już kara się należy za nieodprowadzony podatek (chociaż oczywiście był odprowadzony przy zakupie nowej gry, ale przecież odprowadzanie podatku raz, to mało) :)

03.05.2012 17:10
55
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

Wszystko sprowadza się do dania możliwości na nieuczciwe zachowanie np w przykładach 3 i 4 podczas gdy w sytuacjach 1 i 2 zdarza się że kupujący czując potencjalnego haka w postaci nega od sprzedającego może się zniechęcić do oszustwa. Odnośnie spraw w sądzie itd - cały wątek jest odnośnie komentarzy a nie ich konsekwencji i nadal uważam że mój system jest najbardziej sprawiedliwy dla obu stron. Co zresztą sam mi przyznałeś @Tuminure ostatnią wypowiedzią (choć może nieświadomie) :)

03.05.2012 17:19
wysiak
56
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

ryzy_sledziu --> Bardzo fajne argumenty, natomiast nie zmieniaja one faktu, ze staram sie unikac sprzedajacych, ktorzy nie wystawiaja komentarza pierwsi. Rozumiem, ze widocznie moge byc podejrzanym osobnikiem, sprzedawca moze uwazac, ze nie jestem godny zaufania, i tylko czekam, az wystawi mi pozytywa, zeby zrobic mu jakis walek - jego prawo. Natomiast moim prawem jest olanie takiego goscia cieplym moczem, jesli ktos wybiera swiadomie by traktowac mnie jak zlodzieja, to nie bede z nim wiecej handlowal, podobnie jak unikam sklepow, gdzie ochroniarz lazi za mna krok w krok, i obserwuje czy czegos nie probuje ukrasc.

03.05.2012 17:28
57
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

[56] No tak tylko z tym traktowaniem to nie do końca tak jak mówisz. Ja osobiście wyznaję zasadę "klient nasz pan" i do każdej osoby podchodzę z szacunkiem. To że posiadam pewne rezerwy bezpieczeństwa wynika z tego co pisałem już wcześniej - nigdy nie wiadomo na kogo się trafi :). Od razu po wygraniu przez kupującego aukcji wysyłam maila z wszystkimi informacjami odnośnie wpłaty i czekam, przy okazji zaznaczając że wysyłam towar od razu po wpłacie i że prześle też potwierdzenie wysyłki i nr paczki. Kontakt jest na najwyższym poziomie. Po wpłacie wysyłam paczkę (w zależności od zawartości na jak najlepszą korzyść towaru - żeby zminimalizować ryzyko uszkodzenia) po czym jak wcześniej zapewniałem wysyłam skan potwierdzenia przesyłki jednocześnie podając nr paczki aby kupujący mógł śledzić jej "lot". Wtedy też - dodatkowo, UPRZEJMIE proszę o wystawienie komentarza po odbiorze i sprawdzeniu towaru, ew. użytkowaniu go kilka dni jeśli jest to towar którego działanie można zaobserwować dopiero po jakimś czasie zaznaczając że nie trzeba się z tym śpieszyć, żeby zasugerować że ja wystawie komentarz ostatni. Po takim potraktowaniu klienta cierpliwie czekam. Moje podejście jak na razie ma 100% skuteczności i szczerze powiedziawszy myślę że i Ty byś się przełamał po kupnie czegoś ode mnie. Odsetek klientów problematycznych zaliczam naprawdę do minimum choć i znajdują się ludzie "zagubieni" którzy chyba nie wiedzą jak korzystać z allegro. Ale i wtedy idę zawsze na rękę i jestem osobą z którą można się dogadać (zawsze). Jeśli jednak ktoś jest naprawdę złodziejem to nie ma opcji żebym go nie **** z moim podejściem - gość ostatecznie płacze i kwiczy. A nega jeśli wystawi pierwszy (a musi wystawić pierwszy), który i tak później się unieważnia, tylko przyspieszy moje działania :)

03.05.2012 17:35
58
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

^ Oczywiście mowa o drogach prawnych :)

03.05.2012 17:39
wysiak
59
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

No widzisz, w moim przypadku nie zdarzylbys zapewne wyslac tego pierwszego maila, bo zwykle place paypalem natychmiast po wygraniu/kupnie, i na tym moja rola w aukcji sie konczy, od tego momentu oczekuje dzialania sprzedawcy. Nie widze powodu dla ktorego mialbym czekac na jego komentarz innego niz to, ze traktuje mnie jak oszusta, mimo moich >700 pozytywnych komentarzy - w zasadzie to dotychczas zwykle to olewalem, wystawialem swoj komentarz od razu po odebraniu przesylki, niezaleznie od tego, czy sprzedawca dal swoj czy nie, ale ta dyskusja sklonila mnie do przemyslen. Od teraz nie bede wystawial komentarza jako pierwszy, w zadnym przypadku.

03.05.2012 17:51
60
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

od tego momentu oczekuje dzialania sprzedawcy.

No i dostałbyś tego samego dnia godzinę później maila z nr paczki informującego o wysyłce i prośbą o komentarz po odbiorze. I tyle z mojej strony.

Nie widze powodu dla ktorego mialbym czekac na jego komentarz innego niz to, ze traktuje mnie jak oszusta, mimo moich >700 pozytywnych komentarzy

Nie traktuje Cie jak oszusta po prostu mam swoje zasady.

w zasadzie to dotychczas zwykle to olewalem, wystawialem swoj komentarz od razu po odebraniu przesylki, niezaleznie od tego, czy sprzedawca dal swoj czy nie,

Kiedy jestem kupującym również wystawiam komentarz po odebraniu przesyłki. Jeśli wszystko jest ok nie ma powodu żeby tego nie robić więc to jak najbardziej prawidłowe podejście :) (I zgadza się z tym co pisałem wcześniej).

ale ta dyskusja sklonila mnie do przemyslen. Od teraz nie bede wystawial komentarza jako pierwszy, w zadnym przypadku.

Cóż Twoja wola, choć nie widzę żadnego konkretnego argumentu tutaj może prócz nadszarpniętego ego (przez brak argumentów w dyskusji ze mną) :)

03.05.2012 17:57
wysiak
👍
61
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Owszem, chodzi o ego, nadszarpywane jednak nie przez zaden brak argumentow, a przez bycie traktowanym jak zlodziej - przeciez napisalem to wyzej, ameryki nie odkryles. Nie mam innych powodow ani argumentow, i nie potrzebuje miec. Stosuj swoje zasady jak tylko masz ochote, a ja bede stosowal swoje - i po prostu bede twoich (i tobie podobnych sprzedawcow) aukcji unikal po ewentualnej pierwszej transakcji.

03.05.2012 18:15
😜
62
odpowiedz
zanonimizowany836486
4
Pretorianin

Wysiak -> Ja przedstawiłem swoje podejście i argumenty powołując się na logikę. Ty z kolei snujesz tezy bazując na osobistych, emocjonalnych odczuciach. Twoje argumenty jednak na tyle do mnie nie przemawiają że przez cały czas jak byłem kupującym nigdy nie zdarzyło mi się nawet przez chwile poczuć jak złodziej. Nie daje mi takiej możliwości ani ekonomiczne podejście do tematu ani to że zawsze byłem uczciwy. I nie wyobrażam sobie żeby to kto pierwszy wystawia komentarz mogło mieć na to wpływ (nawet najmniejszy) - na moje ego lub na to jak się czuję. Aż mi się przypomniała piosenka "Rose in a Concrete World" (Róża w Betonowym Świecie) z Romeo Must Die. Ot wrażliwy osobnik w całej tej otoczce chłodnych handlarzy którą jest allegro, no ale ok. EoT dla mnie :)

PS. I żeby nie było że nie mam serca - potrafię być wrażliwy ale tam gdzie trzeba, nie na allegro z obcymi ludźmi :P

03.05.2012 18:33
wysiak
😊
63
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

No i spoko, niektorym nie przeszkadza pewnie tez, jesli ich ochrona prewencyjnie obmaca i przeszuka torby przy wyjsciu ze sklepu. Kazdy ma swoj prog tolerancji na chamstwo.

03.05.2012 19:32
Belert
64
odpowiedz
Belert
182
Legend

ja zawsze wystawiam komentarze jako drugi.
I tyle ,niezaleznie czy place czy wysylam.Zreszta mam ranking powyzej 700 i mi teraz lata czy ktos mi doda +1 czy nie .

03.05.2012 19:38
😒
65
odpowiedz
zanonimizowany829223
3
Generał

ja chyba zacznę prosić bo aktualnie komentarzy dla sprzedającego nie wystawia nawet 1/5. A założyłem nowe konto firmowe i próbuję dozbierać do Standardu Allegro. Najgorzej, ze nawet jak sprzedam te 10 rzeczy tygodniowo to komentarzy dostanę 1 lub 2...

03.05.2012 19:43
fazikjunior
66
odpowiedz
fazikjunior
151
eXtreme

Ja zawsze upominam sie o komentarz, jezeli ja wystawiam Pozytywa to zawsze oczekuje tego samego od drugiej osoby.

03.05.2012 20:32
Stalin_SAN
67
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

Upominałem się gdy miałem poniżej 100 komentarzy, powyżej już jakoś mniej zwracałem na to uwagę, aczkolwiek gdy coś kupuje zawsze wystawiam komentarz, gdy sprzedaje, czekam na komentarz od kupującego dopiero później wystawiam, tak jak pisze mirencjum ludzie kiedyś chętniej wystawiali komentarze, gdy dobiłem do 100 komentarzy nie miałem wystawionych może 2-3, gdy dobiłem do 200 to nie miałem wystawionych może 30, a szkoda, bo komentarze są tak jakby dla mnie formą nagrody, dowodem na to że nie nawaliłem i zostaje za to nagrodzony, a gdy nie dostaje to nie wiadomo czy coś źle zrobiłem czy to może cholerne lenistwo kontrehata, szczególnie wkurza gdy to kupujący nie wystawia komentarza bo wtedy nawet nie masz pewności czy przedmiot doszedł cały i zdrowy i czy aukcje mogę traktować jako naprawdę zakończoną, dla tego apeluje - wystawiajcie komentarze.

03.05.2012 21:52
68
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

przez brak argumentów w dyskusji ze mną
Najważniejszy argument padł gdzieś na górze, w pierwszym komentarzu wysiaka, a konkretnie:
"kupuje, place, OCZEKUJE KOMENTARZA - bo moja rola w transakcji juz sie zakonczyla."

Nie widzę zaś żadnego uzasadnienia z Twojej strony, dlaczego komentarz miałby być wystawiony później (nie licząc podejrzliwości, nieufności i tym podobnych).

03.05.2012 22:35
Belert
69
odpowiedz
Belert
182
Legend

dostajesz kase , wysylasz towar , wystawiasz komentarz a tu dostajesz maila ze w przesylce czegos brakuje , cos nie pasuje i ze jak nie to on ci negatywa wsadzi, szantazuje cie pod grozba negatywa zebys oddal kase itp , wiec dobra rada wystawiaj jako drugi szczegolnie jak sprzedajesz.
Teraz mnoza sie rozni kwekacze ktorzy probuja zgrywac cwaniakow.

03.05.2012 23:04
Janczes
😉
70
odpowiedz
Janczes
187
You'll never walk alone

zdarzalo mi sie napisac o pozytywny komentarz do osoby z ktora handluje ale juz teraz na to leje
kiedys mi zalezalo zeby miec jak najwiecej komentow, teraz juz liczy sie tylko towar :)

04.05.2012 00:11
👍
71
odpowiedz
Andrei
173
killah beez

3 dni temu dostałem maila, wiadomość o wystawieniu komenta (kupującego) - Sprawdzam aukcje, nic ostatnio nie sprzedawałem, nie ma info, jest w archiwum. Patrzę datę wystawienia mojego komenta. 2006 rok, po 6 latach gościu się obudził :DDD

Forum: Prosicie o wystawianie komenty na allegro?