Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość 2 miliony sprzedanych egzemplarzy gry Alan Wake. Seria ma przyszłość

13.03.2012 14:19
Dead Men
👍
1
Dead Men
173
Senator

Dla mnie świetna gra czekam na AN na PC oby Remedy wydało ją jak najszybciej

13.03.2012 14:22
2
odpowiedz
MrDraiger
85
Konsul

Oby nie zrobili z tego shootera a'la CoD... a co ja gadam, przecież już zrobili, AW American Nightmare.

13.03.2012 14:39
3
odpowiedz
komenty
69
Senator

Zastanawiam sie czy dobra sprzedaz tej gry na Xboksie to nie jest raczej efekt jakichs bundli (cos mi swita, ze o tym czytalem) niz swiadomych, zdeterminowanych decyzji graczy, ktorzy chcieli kupic wlasnie ten tytul.

13.03.2012 14:46
Irek22
4
odpowiedz
Irek22
154
Legend

Fajnie, sam się przyczyniłem do tego (już mam wersję na X360) i jeszcze przyczynię (kupię tez na PC), ale prawdę mówiąc nie chciałbym, aby powstały kolejne części bo obawiam się, że zrobi się z tego kompletna papka jak AC i coroczne "święto dożynkowe".
Z drugiej strony jeżeli każdą część będą tworzyli 5-6 lat, to czemu nie? :)

13.03.2012 14:52
Dead Men
👍
5
odpowiedz
Dead Men
173
Senator

@Irek22 Alan Wake co rok zero szans to nie UBI SOFT gdzie nad AC pracuje od 300 do 1000 ludzi :)

13.03.2012 14:55
Kreek
6
odpowiedz
Kreek
65
Senator

[4] Ale co Ty porównujesz w ogóle, za AC stoi wielki gigant wydawniczy oraz ogromny sukces komercyjny, AW natomiast to raczej umiarkowany sukces, a grę robi developer, który może za czasów Maxa Payne'a był kimś wielkim, dziś jednak to raczej małe studio liczące pewnie nie więcej niż 150 osób. Jeśli Remedy ociągało się prawie 2 lata z wydaniem American Nightmare, to IMO wątpliwe by pełnoprawna dwójka powstała wcześniej niż w 2014 roku.

13.03.2012 14:57
lordpilot
😊
7
odpowiedz
lordpilot
211
Legend

Oby nie zrobili z tego shootera a'la CoD... a co ja gadam, przecież już zrobili, AW American Nightmare.

^^ Bzdury gadasz. American Nightmare w żadnym aspekcie nie jest podobny do CoDa.

Co do tych 500 tys. na PC - autorze chyba jednak się trochę zagalopowałeś. Niczego nie ujmuję wersji pecetowej, także niezłej sprzedaży, tak tylko przypominam, że w lutym debiutował na X360 też wspomniany spin off -AW American Nightmare, więc oczywiste że xboxowcy (ci, którzy jeszcze nie grali) sięgnęli po pierwowzór, tym bardziej że ten na klocku od dawna jest w taniej serii. Tak się dzieje zawsze (vide świetna sprzedaż pierwszego Wiedźmina w zeszłym roku, "nakręcona" przez debiut Wiedźmina 2), więc IMO pisanie, że gracze pecetowi z całej tegorocznej puli "nastukali" 500 tys., a xboxowcy równe zero to spore nadużycie.

@Irek 22,

Remedy to małe studio, choćby z tego powodu nie ma szans na Alana rok w rok. Co mnie zresztą bardzo cieszy, bo co za dużo to niezdrowo.

@Kreek,

Za czasów Max Payne to było jeszcze mniejsze studio :) Na ich stronie bodajże jest dewelopment team Maxa - troszkę ponad dwadzieścia osób ;) Dziś to niektore studia robiace "indyki" mają większy skład ;-)

13.03.2012 15:04
Irek22
8
odpowiedz
Irek22
154
Legend

Dżizas, AC to był tylko przykład jako ogólny trend wydawania tasiemców. Podałem to a nie CoDa bo AC to TPP jak AW, więc jest trochę większe podobieństwo, ale może też być CoD. Ale może też być CoD - w końcu Treyarch czy kto to tam teraz to robi jest mniejsze od Ubi. Jeżeli będzie trzeba to Remedy zatrudni pracowników, przecież nigdzie chyba nie mają wpisane, że nie może tam pracować więcej niż 37 osób czy ile oni tam mają [to nieistotne, to tylko przykład].

lordpilot [7]
Co mnie zresztą bardzo cieszy, bo co za dużo to niezdrowo.
No i własnie o to mi chodzi - jeżeli będą wydawali kolejne części co 5 lat, to jak najbardziej, ale nie co roku, bo co za dużo to niezdrowo.

13.03.2012 15:10
Apokalipsis
9
odpowiedz
Apokalipsis
64
Senator

To bardzo dobra informacja dla graczy wyczekujących pełnoprawnej kontynuacji – być może twórcy zdecydują się na jej stworzenie.

A ten news przedstawił sytuację inaczej.. --> https://www.gry-online.pl/newsroom/remedy-stworzy-kolejna-odslone-serii-alan-wake/z9101a6

13.03.2012 15:13
Kreek
10
odpowiedz
Kreek
65
Senator

Za czasów Max Payne to było jeszcze mniejsze studio :) Na ich stronie bodajże jest dewelopment team Maxa - troszkę ponad dwadzieścia osób ;) Dziś to niektore studia robiace "indyki" mają większy skład ;-)

Tylko że te 11 lat temu było znaaaacznie mniejsze zapotrzebowanie na pracowników, więc podejrzewam, że skład liczący 20 osób który robił pełnoprawną grę AAA nie był niczym szokującym. :P Dziś natomiast studia liczące poniżej 200 osób są określane jako małe. :) Oczywiście w żadnym wypadku się tym nie należy sugerować, bo np. w takim Rocksteday też pracuje podobno coś koło 90 osób, a mimo to wysmażyli dwa świetne Batmany, które miażdżą pod wieloma względami konkurencję.

13.03.2012 15:33
Dead Men
11
odpowiedz
Dead Men
173
Senator

@flakonik12 REMEDY to fińskie studio a nie amerykański

13.03.2012 17:40
12
odpowiedz
zanonimizowany674990
53
Pretorianin

Alana Wake'a w wersji PC, bo w taką grałem, uważam za jedną z najlepszych gier ostatnich miesięcy i najlepszą początku 2012 roku z zastrzeżeniem, że chodzi wyłącznie o wersję podstawową. Niestety wizerunek całości psuje bardzo mocno pierwsze DLC (drugie jeszcze przede mną) - fabularnie nuda, a rozgrywka idąca niezdrowo w stronę jakiegoś L4D...

14.03.2012 00:17
Ambitny Łoś
13
odpowiedz
Ambitny Łoś
191
Cthulhu

Ja czekam tylko na pudełkową wersję i kupuję :)

Wiadomość 2 miliony sprzedanych egzemplarzy gry Alan Wake. Seria ma przyszłość