Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Bethesda ponownie zaprzecza wstrzymaniu prac nad grą Doom 4. Wyciekły grafiki?

29.02.2012 09:31
😃
1
lukasz8532
55
Centurion

Mało Doomowy ten Doom ;d

29.02.2012 09:35
2
odpowiedz
zanonimizowany30338
137
Legend

lukasz8532
Mało Doomowy? Być może zło przybyło na Ziemię. Odejście od konwencji Marsjańskiej może stać się czymś arcyciekawym...

29.02.2012 09:36
U.V. Impaler
3
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Przecież akcja "dwójki" rozgrywała się na Ziemi, ruch w dobrym kierunku.

29.02.2012 09:37
ramp
4
odpowiedz
ramp
27
Chorąży

DOOM w domu hyh ciekawie ;]

poczekamy kilka lat to może coś się ruszy ;p

29.02.2012 09:39
5
odpowiedz
Drau
82
Legend

Ziemia czy nie, wszystko jedno.
Moj zarzut jest inny: grafiki koncepcyjne wydaja sie umiejscawiac akcje w czasie.. terazniejszym, albo bardzo bliskiej przyszlosci, a nie tej odleglej, jak to mialo dotad miejsce w grach z serii.

Rzeklbym nawet, ze to smierdzi "prequelem"..

29.02.2012 09:40
6
odpowiedz
lukasz8532
55
Centurion

Mnie nie chodzi o to że się na ziemi dzieje, po prostu te screeny wyglądają jakby je z left 4 deada wyciągnąć ;d

29.02.2012 09:56
sekret_mnicha
7
odpowiedz
sekret_mnicha
255
fsm

GRYOnline.plTeam

Wizualnie bardzo to Rage'owe mi się wydaje. Jeśli akcja będzie się działa na Ziemi - super. Jeśli gra w końcu wyjdzie - super. Jeśli będzie dopracowana technicznie - super. Jeśli... :) Ciągle czekam.

29.02.2012 10:22
8
odpowiedz
phreek
34
Chorąży

Brzmiało to groźnie, bo "cancelled" nie oznacza "wstrzymany"... Mam nadzieję, że jednak ktoś przesadził z tą plotką. Grafiki wyglądają bardzo dobrze: klimat, szczegóły. Być może Bethesda szykuje to jako tytuł startowy dla konsol następnej generacji.

29.02.2012 10:28
dj_sasek
9
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Czuć mroczny klimat na tych screenach. Dooma 1 i 2 grywałem bardzo długo. Trójka też była miodna. Czekam na kolejną.

29.02.2012 10:32
😁
10
odpowiedz
pawloki
15
Legend

Przecież akcja "dwójki" rozgrywała się na Ziemi, ruch w dobrym kierunku.

Strasznie głupio prowokujesz.

Te arty to chyba z jakiegoś nowego call of duty a nie z dooma.
A co do newsa to pewnie dooma cały czas robią tylko powolutku więc im się nie spieszy.

29.02.2012 10:34
Mutant z Krainy OZ
11
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
249
Farben

Bardziej mnie to falloutem zalatuje niż doomem.

29.02.2012 10:46
Koktajl Mrozacy Mozg
12
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Jakos za bardzo nie moge sobie wyobrazic DOOM w takich klimatach, moze projektancji maja inne zdanie bo jesli dokleimy przeciwnikow z DOOMow to nie wyglada to ciekawie ;). Pewnie szykuja nowe dizajny przeciwnikow niz walkowac ten sam schemtat 4 raz

29.02.2012 10:52
Kamil Black
13
odpowiedz
Kamil Black
38
Chorąży

oj, ktoś się bawił i nieposprzątał:D

29.02.2012 10:57
14
odpowiedz
DUNCAN_83
168
Generał

Ciemno zle, jasno jeszcze gorzej:P

Tak serio to mi odpowiada, mam tylko nadzieje ze jeszcze troche nad nim popracuja, tak aby premiera byla juz po wyjsciu nowych konsol. W Rage wymagania byly ustawione bardzo nisko przez co gra nie wygladala tak jak moglaby i grze sie dostalo. Tylko znowu wszystko rozbije sie o ram, ktorego poskapia w konsolach (przy dzisiejszych kartach, pojemnosci i szybkosci ich pamieci nie byloby problemu z pop-upem dobrej jakosci tekstur).

Trzymam kciuki.

29.02.2012 11:10
15
odpowiedz
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Ja po słabym Rage straciłem wiarę w id Software.
Musieliby się bardzo postarać, żebym znowu zagrał w coś od nich.

29.02.2012 11:16
16
odpowiedz
Xanoch
76
Pretorianin

No właśnie miał być fallout Online w teraźniejszości przynajmniej tak on wyglądał na tej fotce z zapowiedzi ale te są wiele lepsze graficznie od tamtych a znowuż nie pasuje mi epoka z tych grafik do Doom.

29.02.2012 11:25
kaszanka9
17
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Fake jak nic, w innych serwisach są jeszcze postacie, co łączy te i inne grafiki? Zero potworów, to wszystko by mieli, a żadnego stwora, fake jak nic.

29.02.2012 11:30
18
odpowiedz
DUNCAN_83
168
Generał

kaszanka9> Silnik wyglada na ID Tech 5, co oczywiscie nie oznacza ze to nie fake ale screeny wydaja sie prawdziwe.

Co do grafiki to tylko grafiki concepcyjne, po co wszystko szlifowac jak niewiadomo czy tak bedzie w pelniaku, zreszta pewnie przygotowali kilka roznych wersji tego samego dla porownania i wyboru. (Edytor oszczedza czas:P)

Ja przy Rage'u sie swietnie bawilem i nie zaluje pieniedzy (choc akurat ja nie mialem z gra zadnych problemow).

29.02.2012 11:32
19
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

W Rage wymagania byly ustawione bardzo nisko przez co gra nie wygladala tak jak moglaby i grze sie dostalo.

Tutaj poszło o przestarzałą technologię. Silnik zastosowany w Rage jest wręcz krokiem wstecz względem silnika z Doom III. Carmack po prostu jest uparty i na siłę trzyma się starych technologii. Id Tech 5 robiłby niezłe wrażenie w czasach Geforce 2. Teraz zaś, gdy od dobrych kilku lat panuje trend, aby coraz to więcej rzeczy liczyć w czasie rzeczywistym, Carmack na upartego twierdzi, że lepiej jest przeliczyć wszystko w czasie produkcji, a potem streamować to z dysku.
Technologia MegaTexture umożliwiła nałożenie unikatowej tekstury na każdy obiekt. Tylko ile unikatowości było w tych teksturach? Wątpię, by graficy ręcznie malowali każdy kamyczek, to co bardziej prawdopodobne, to generowanie tekstur proceduralnych z losowością na bazie np. szumu Perlina.
Skoro zaś mieli unikatowe tekstury wszędzie, to nic nie stało na przeszkodzie, aby wypalić w nich statyczne cienie i rozbłyski. Dlatego na statycznych screenach gra wygląda świetnie, ale w akcji razi sztucznością rodem z czasów przed shaderowych.

60 fps na konsolach, to też żaden wyczyn. Wyłącz dynamiczne oświetlenie w dowolnej konsolowej grze i też będzie śmigać w 60 fpsach, a jak nie, to niech cała geometria mapy będzie statyczna, powstawiaj niewidzialne ściany, no i dodaj wymyślny algorytm, który wylicza gdzie gracz może spojrzeć, a gdzie nie.

Rage to na dobrą sprawę Quake II z dokładniejszymi modelami i teksturami o znacznie wyższej rozdzielczości. Szkoda tylko, że level design, arsenał, jak i przeciwnicy w Quake'u II biją na głowę to co zaprezentował Rage.

Wstrzymanie prac nad Doom 4 w ogóle mnie nie dziwi. Id Software musi zmienić styl w jaki tworzy gry, a przynajmniej cofnąć się do czasów swojej świetności. Wolf3D, Doom 1 i 2, Quake I i II, oraz RTCW nawet w obecnych czasach są mega miodne i bardzo przyjemnie się w nie gra.

Chciałbym zagrać w nowego Dooma, który rozgrywa się w dobrze oświetlonej bazie wojskowej, a mapy to nie jeden korytarz prowadzący do celu, a labirynt w którym trzeba odnaleźć zestaw kluczy, które otworzą zamknięte drzwi.

29.02.2012 11:48
20
odpowiedz
DUNCAN_83
168
Generał

Likfidator> Carmack po prostu jest uparty i na siłę trzyma się starych technologii.

Po prostu w tym silniku chodzilo mu o co innego, a to ze jest uparty - oooo jest i chwala mu za to. Tak jak w czasach Dooma 3 podjaral sie pixel shaderem i wrazeniem jakie robily normale, teraz chwycila go megatekstura.

Mówiąc o poprzeczce to rage na średnich i dobrych kompach mial spoooory zapas mocy, nic nie stoi na przeszkodzie aby dodac dynamiczne oswietlenie, efekty, pierdolki i osobne elementy podatne na fizyke i zapasyu by jeszcze starczylo.

Np. w ME3, mimo dynamicznego oswietlenia (i tak wiecej zrodel swiatla pojawia sie tylko w cutscenkach) tekstury nie sa juz nawet narzygane tylko jeszcze gorzej, to samo tyczy sie wielu gier. Fajnie bylo zobaczyc cos ostrego od bardzo dawna (nie wspominam o teksturach w miescie upadlych i na dziecincu wiezienia wladzy, bo to wstyd i do dzisiaj sie zastanawiam co spowodowalo tak rozmazane tekstury - pewnie duze powierzchnie, a bylo ich tam duzo). No i miejscowki robily spore wrazenie - juz dawno w grze nie widzialem takiej roznorodnosci przy tak fajnym zaprojektowaniu.

A co do liczenia wszystkiego to jestem za i to bardzo - uwazam ze to jest przyszlosc, dlatego tak bardzo podobal mi sie CRYSIS, bo wiele rzeczy od oswietlenia, przez fizyke i modele, az po animacje w bardzo duzym stopniu przeliczal i za to nalezy sie tworcom uznanie.

29.02.2012 13:55
😁
21
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

"Silnik zastosowany w Rage jest wręcz krokiem wstecz względem silnika z Doom III"

Wszystkie facepalmy z google nie oddadzą facepalma jakiego właśnie zrobiłem.
Weź wyślij to na twitterze do Carmacka, rozwali se chłop czoło.

29.02.2012 15:28
vaultboy
22
odpowiedz
vaultboy
35
Chorąży

Czwórka? Tak, ale tylko Fallout 4.

29.02.2012 17:51
Pan Dzikus
23
odpowiedz
Pan Dzikus
162
Generał

Mega klimatyczne. Bardzo mi się podobają. Mam nadzieję że potworki w Doom 4 tak się będą miały do potworków w poprzednich częściach jak potworki z najnowszego Serious Sama do potworków ze starszych SS. Mam też nadzieję, że będzie trochę ciasnych i pokręconych korytarzy do zwiedzania.

29.02.2012 18:32
hansatan
24
odpowiedz
hansatan
70
Generał

Co to ma wspólnego z doomem? Nawet jeśli chodzi o bardzo wczesne koncept arty to chyba nie idą w dobrą stronę, pewnie kolejny duke nukem ^^

29.02.2012 18:52
U.V. Impaler
😍
25
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

pawloki ---> Że co niby robię? Rozumiem że według Ciebie akcja Dooma II nie rozgrywała się na Ziemi, tak? To poczytaj trochę o tej grze, sam tytuł da ci do myślenia.

A może chodzi Ci o to, że uważam powrót Dooma na Ziemię za dobry ruch? Eeee? Co to za prowokacja, skoro naprawdę tak uważam?

29.02.2012 18:56
Gruby Misiek
👍
26
odpowiedz
Gruby Misiek
131
Konsul

Mam nadzieje, że będzie równie dobry co obłędnie wyglądający rage. Liczę, że doom 4 będzie wyglądać jak krzyżówka dooma 3 i rage, id jeszcze pod względem grafiki i klimatu mnie nie zawiodło. A już w ogóle będzie mega jak będzie miał coś jeszcze z apokalipsy fallouta :)

01.03.2012 11:33
27
odpowiedz
zanonimizowany819866
12
Chorąży

Dwa ostatnie screeny są fajne, ale tylko pierwszy jak dla mnie sugeruje że to mógłby być doom.
Reszta przypomina mi obrazki z jakiejś post-apokaliptycznej powieści. Natomiast drugi jakoś nasunął mi skojarzenie z "Escape from New York" ;]

08.03.2012 21:41
28
odpowiedz
wisien91
33
Chorąży

Te grafiki nie pasuja mi do slowa DOOM. Wolalem niszczejaca stacje na Marsie

08.03.2012 21:45
.:Jj:.
👍
29
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

DOOM!

U.V. Impaler=> szkoda nerwów.

Wiadomość Bethesda ponownie zaprzecza wstrzymaniu prac nad grą Doom 4. Wyciekły grafiki?