Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość XCOM Enemy Unknown – zmiany w systemie walki, losowość, mody

08.02.2012 14:15
1
Drau
82
Legend

"Rezygnacja z klasycznego systemu będzie wymuszała myślenie w kontekście całej drużyny, a nie tylko tego, czy wystarczy nam punktów, aby strzelić i schować się w bezpiecznym miejscu. "

lol.
To wlasnie odwrotnie!
Wlasnie ograniczenie mozliwosci jednostki przez punkty akcji prowadzily do tego, by myslec druzynowo i oslaniac jednostki wzajemnie, by ruszac cala druzyna, a nie jedna, czy dwoma jednostkami w calej walce.

>"(...)nowe elementy XCOM, czyli np. system chowania się za zasłonami(...)"

A po co robic "specjalny system", skoro w klasycznych XCOMach od zawsze mozna sie bylo chowac za przeszkodami, utrudniajac celnosc przeciwnikowi? Przeciez to zaden nowy feat w tej serii..

Coraz bardziej zapowiada sie na kaszane..

08.02.2012 14:17
👍
2
odpowiedz
Amiga4ever
99
Konsul

Wyglada na to, ze Firaxis stanie na wysokosci zadania i dadza nam porzadnego nastepce kultowej gry. Coraz bardziej trzymam za nich kciuki i nie moge sie doczekac pierwszych trailerow z gry

08.02.2012 14:21
3
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Czytalem oryginalny wywiad. Ogolnie chodzilo im o to, ze gracz ma pamiec zlotej rybki i jak wychyli sie jedna jednostka zza rogu to moze "zapomniec" ze jest wychylony i zapomnial sie schowac. Dlatego nowy system ma dawac mozliwosc ruch i akcja, aby nie zapomniec ruszyc sie drugi raz po strzelaniu. Takie uproszczenie dla przyglupow.

So the problem was that people were getting frustrated, they were never planning past their first unit because time units don’t really map towhat you see, they’re not a direct map to what you see and how you think about your soldiers, and so people would basically break down and they would basically only plan for their one active unit, because they actually were never quite sure what they were going to be able to do.

Stad zreszta ten nacisk na kretynskie "zdolnosci specjalne" i "laczenie zdolnosci specjalnych kilku postaci". Tylko ze to nie jest XCOM a uproszczony tactics.

08.02.2012 16:21
Dzienciou
4
odpowiedz
Dzienciou
159
Generał

ha! Jeśli gra ma być "mod friendly" to nie ma co jęczeć tylko odkładać kasę.

08.02.2012 16:23
5
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Placic tworcom gry za prace ktorej nie wykonaja? Mozna i tak :)

08.02.2012 16:55
😈
6
odpowiedz
Amiga4ever
99
Konsul

Gra bedzie mega :))) Jestem tego pewien. Moje kochane Ufoczki w nowej oprawce.

08.02.2012 18:06
👎
7
odpowiedz
zanonimizowany323093
95
Pretorianin

co news to kolejne zmiany na gorsze...

To już ci co zrobili z XCOM shootera chociaż nie robili publiki w balona....

08.02.2012 18:09
8
odpowiedz
_luc_
15
Legionista

@Asmodeusz
Nie wiem jak z oryginalnego wywiadu, ale z zacytowanego przez Ciebie fragmentu nijak nie chce mi wyjść, że Firaxis uważa, że gracz "ma pamięć złotej rybki". Z cytatu tylko wynika, że wg nich gracz dysponując TU za bardzo koncentrował się na jednej, aktualnie aktywnej jednostce i nie brał pod uwagę innych jednostek i ich jednostek czasowych, przez co cierpiała koordynacja działań całego oddziału. Po usunięciu jednostek i zastąpieniu ich podziałem ruch-akcja powinno być to bardziej przejrzyste.
No, chyba że w dalszej części wywiadu faktycznie wspominają o zapominaniu o chowaniu jednostek przed ostrzałem.

08.02.2012 18:22
9
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

A czy to nie oznacza pamieci zlotej rybki? Serio jak glupim trzeba byc aby koncentrowac sie na JEDNEJ jednostce majac 10-14 pod swoja komenda? Szczegolnie ze praktycznie przez cala gre nie poruszalo sie jednym herosem a biegalo sie w malych pododdzialach po 2-4 osoby (a tak zapomnialem... teraz nasz caly oddzial bedzie wielkosci moich pododdzialow z XCOMa). Przewiduje (krysztalowa kula rocks) ze teraz bedzie mozna smialo przechodzic misje uzywajac jedynie 2-3 postaci (chyba ze misja bedzie miala jakies debilne zalozenia w stylu: nacisnij 4 przyciski w tym samym momencie).

Co do cytatow konkretnego nie ma - wynika to z kontekstu calej wypowiedzi. Zreszta zacytowalem jedynie fragment jednego akapitu, musialbys siegnac do oryginalu (gdzie czesc o "skupieniu sie na jednej postaci" zajmuje ze 3 akapity).

08.02.2012 18:42
10
odpowiedz
_luc_
15
Legionista

OK, ja to odbieram nieco inaczej: nie mówią o przeczesywaniu całej planszy jedną jednostką tylko o tym, że nawet używając wszystkich 14 żołnierzy w trakcie gry ludzie mieli tendencje do zbytniego skupienia się na tym aktualnie aktywnym i planowania działań (właśnie typu podejść, otworzyć drzwi, strzelić i się schować) w oderwaniu od innych jednostek. Potem gracz przełączał się na następnego z teamu i znowu planował akcje "fiksując" się na aktywnej jednostce. Nie wiem, może też o tym myślisz i się z tym po prostu nie zgadzasz, wtedy po prostu mogłem Cię źle zrozumieć ;)
Ja akurat mogę zrozumieć takie podejście, bo też mi się to parę razy zdarzyło; może po prostu ludzie namiętnie grający w strategie mają inaczej rozwinięte postrzeganie jednostek, ale ja wolę cRPGi ;) W tych komputerowych, nie czarujmy się, zbyt wiele taktyki nie ma ;) A co do samego XCOMa, to zobaczę, co im z tego wyjdzie - na razie jestem uprzejmie zaciekawiony.

08.02.2012 18:47
11
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Jak masz 3 ludkow przed drzwiami do ufo wiadomo, ze 2 ustawiasz jako oslone a 3ci jest "otwieraczem". Jesli otwieracz nie ma TU, pozostalych nie ruszasz. A tekst brzmi tak jakbysmy zapominali, ze otwieracz mial otwierac i brali kolejnego kolesia zapominajac ze ma kampic. A wystarczy kliknac "next turn". Podobnie z wysadzaniem wlazow itp. Jak gralem u mnie zolnierze zawsze mieli przydzielone role (snajper/oslona) itp - ci z tylu jak byli za daleko podchodzili do przodu a przod oslanial itp. I jakos 15 lat temu bylo to logiczne... dzisiaj widac nie jest. I to nawet nie wychodzi z "namietnego grania w strategie". Grajac chociazby w Baldursa (cRPG przeciez) tez brales pod uwage gdzie jest wojak/tank, gdzie jest mag i ze maga trzeba cofac rownoczesnie pchajac wojaka do przodu a zlodziej powinien uderzac w plecy. To samo w starszych RPGach w stylu Might and Magic (gdzie nie bylo elementu poruszania sie poszczegolnymi postaciami): w swojej turze caster rzucal zaklecia, lucznik rzucal inne boosty i zakladal z gory ze wojak moze nie trafic itp.

No, ale dzieci wychowane na oblivionie czy CODach gdzie jestes jedynie TY i PRZECIWNIK moga miec problem z multitaskingiem. Tylko prawde mowiac nie chcialbym widziec jak uzywaja oni noza i widelca na raz. Dwie rece to moze byc zbyt duzo :)

08.02.2012 20:01
12
odpowiedz
Demilisz
193
Generał

Info o modach daje jakieś nadzieje, że ktoś zrobi z tego original X-Com... Chociaż znowu oryginał jest dostępny na Steamie i działa na XP to nie wiem, czy takie coś jest potrzebne. A każde kolejne informacje o grze tylko pokazują, że idzie uproszczenie za uproszczeniem, jak ładnie by tego nie próbowali nazywać i tłumaczyć.

08.02.2012 22:07
13
odpowiedz
_luc_
15
Legionista

@Asmodeusz
OK, taki poziom taktyki to nawet ja potrafię ogarnąć ;) Często go też stosowałem, kiedy się w latach 90' zagrywaliśmy z kolegami w pierwsze UFO. I żeby nie było - na informację o nowym XCOMie (i to strategii turowej) zareagowałem w stylu "Hell, YEAH!", potem przeczytałem m.in. o usunięciu TU i wtedy już entuzjazm oklapł do poziomu mniej więcej "WTF?". Teraz sobie po prostu czekam z lekkim zainteresowaniem, bo a nuż wyjdzie z tego niezła gra.
O cRPGach wspomniałem głównie dlatego, że tam jednak skala potyczek (a więc i stosowanej taktyki) jest na ogół zdecydowanie mniejsza i w grach pokroju BG sprowadzała się właśnie do spieprzania magiem w sytuacji krytycznej, co nie było znowu takie trudne do ogarnięcia ;)

P.S. Uprzejmie prosiłbym o niewymienianie Obliviona w kontekście cRPG. Dziękuję ;)

08.02.2012 22:56
14
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Mam podobne podejscie - bedzie to kolejny prosty tactics i tyle, do pogrania. Ale na "nastepce wielkiego UFO" nie licze. Zreszta podobnie sie zesłało z Elemental: War of Magic, ktory szumnie zapowiadany byl jako "godny nastepca wielkiego Master of Magic" a wyszlo jak zawsze (a raczej: wyszedl jeden z najwiekszych gniotow w dziejach strategii 4X). Rowniez smieszy mnie podejscie ludzi "mody naprawia wszystko". Elemental jest tego doskonalym przykladem - mimo tony modow probujacych uratowac gre, ta tak czy siak okazala sie szambem.

Jesli chodzi o obliviona mam o nim jak najgorsze zdanie :)

08.02.2012 23:06
😃
15
odpowiedz
Amiga4ever
99
Konsul

aaa w wywiadzie ktos tam wspomnial, ze powinni dac remake UFO EU do preorderow. Powiem Wam ze jest to bardzo prawdopodobne. Dwa czynniki na to wskazuja:

1- zamkniecie projektu UFO Two Sides (ze niby o licencje chodzilo - bzdura. Jakos licencja od prawie 20 lat jest w czyichs rekach i raptem teraz sie obudzili? Sek w tym ze UFO Two Sides wygladalo coraz lepiej! Praktycznie oryginalne UFO w grafice HD, a poniewac Firaxis pracowal nad wlasna wersja HD wiec nalezalo konkurencje wykonczyc)
2 - czemu mieli by nie dodac czegos co juz praktycznie zrobili? Nad UFO pracuja od 3 lat - i nie wierze ze w tym czasie nie podciagneli starych ufokow do grafiki HD. Dodajac remake UFO zyskali by w oczach starych, konserwatywnych fanow - a tym samym zarobili na nowych ufolach.

Zobaczycie ze wyjdzie wersja ufo Enemy Unknown HD :))

08.02.2012 23:41
16
odpowiedz
0dyseusz
45
Chorąży

a ja chcę pkt.ruchu

08.02.2012 23:41
😈
17
odpowiedz
zanonimizowany20609
24
Pretorianin

@Asmodeusz

brawo za "multitasking", cała prawda o dzisiejszej młodzieży, umieją się skupić na kompem, zadaniem szkolnym, telewizorem, radiem i komórką jednocześnie ....... tyle że w szkole same banie bo nic się nie nauczyły, a powszechne adhd i inne dysfunkcje pozwalają młodym baranom jeszcze oddychać, a generalnie dzieci neo są proste jak konstrukcja kija bo o cepie to już można zapomnieć

Wiadomość XCOM Enemy Unknown – zmiany w systemie walki, losowość, mody