Diablo III [PC] - Retrospekcja (PL)
Jak zwykle Blizzard podsyca już rozpalone oczekiwania! To zdecydowanie będzie gra roku 2012!
No proszę. Czyli pracę rozpoczęli już w 2000 roku. Dobre...
Niektórzy to potrafią utrzymywać sekrety.
Bez wątpienia jeden z najlepszych filmików jakie widziałem ale martwi mnie to że pracują od 2000 roku i robią grę ponad 11 lat powinni już nad diablo 4-5 pracować teraz a tu nadal nic nie wiadomo kiedy oficjalnie 3 wyjdzie bo ciągle co innego mówią mam nadzieje że będzie dobra historia a nie tylko sieczka pod multi
@ misiek891
Tak, ale pierwszy projekt Diablo III wygladal inaczej niz ten obecny. Zostal ostatecznie porzucony i zabrano sie za gre calkowicie od nowa - co w mojej ocenie wyszlo tylko na plus, bo gra w obecnej formie wyglada o niebo lepiej niz to pierwsze D3. Nowy projekt i oficjalnie Diablo 3 zapowiedziano w 2008 roku i od tego momentu powinno sie liczyc faktyczny czas oczekiwania na kontynuacje. 4 lata w przypadku Blizzarda to normalka ;p
Ja bym wolał to stare diablo 3 tamto mogło mieć klimat mroczny a to nowe obecne wygląda jak gra dla dzieci cukierkowa kolorowanka nie tak powinno wyglądać D3 powinno być mroczne
Wcale tak nie wygląda. Grało się i wie, że klimat wylewa się z monitora.
@ misiek891
Ciagle slychac te same teksty... "Diablo 2 bylo bardziej mroczne", "cukierkowa kolorystyka" etc... Ktos kiedys palnal glupote i teraz wszyscy powtarzaja, a wystarczy porownac oba gameplay'e: Zreszta Blizzard na Blizzconie sam z tego szydzil i przygotowali specjalne porownanie dla osob trolujacych na forach - porownali tam m.in. poziom trudnosci w obu odslonach etc ;p
Diablo II:
http://www.youtube.com/watch?v=MqeiHdvI12w
Diablo III:
http://www.youtube.com/watch?v=hbHLiInTLzw
No rzeczywiscie D2 bylo tak mroczne, ze az mam portki pelne :). Jezeli Wy gre oceniacie po poziomie "mrocznosci" w niej zawartej, to patrzac po obu gameplay'ach w D3 jest tego wiecej.
A co do cukierkowej kolorystyki (???). Jezeli ktos w zyciu cukierkow nie widzial, to prosze smialo pisac ponizej adresy zamieszkania, a postaram sie wyslac kilka paczek landrynek, zebyscie mogli sobie porownac, jak wygladaja cukierki, a jak wyglada gra.
mikecortez ludzie różne bzdury wygadują. Fakt faktem
na początku oprawa była bardziej nasycona i powiem szczerze
odnoszę wrażenie że z czasem stawała się bardziej stonowana.
Cóż, czekam jak na większość gier Zamieci.
Ale czy to będzie gra 2012 roku dla mnie?
Na to pytanie nie odpowiem teraz.
chodziło mi o klimat podobny to nadchodzącej gry mmo (w pełni darmowej) :D
http://www.youtube.com/watch?v=exEQ0D75xJ0&feature=related
tak powinno wyglądać diablo 3 pamiętacie d1 nie było kolorowe a, ponure przepełnione ciemnością to miało klimat a tu wpadamy jak w gre trine lub
http://www.youtube.com/watch?v=C7I_XNrQfwc
do bajki kolorowej i ciachamy stwory d2 było takie sobie choć w pewnych lokacjach przypominało się stare dobre diablo 1 np jaskinie,lochy itp
misiek891 proszę Cię!
Nie wiem czy Ty i inni pamiętacie jeszcze
jakie komentarze i opinie zbierało Diablo II po zapowiedzi.
"Za kolorowe", "bez klimatu", "to już nie Diablo". . Tak, dokładnie
analogiczna sytuacja jak w przypadku Diablo III. I co się potem okazało?
Że gra przebiła swoją poprzedniczkę, a wielu uważa ją za najlepszą grę dekady.
Niedobrze mi się robi jak po tylu latach czytam jeszcze komentarze dotyczące oprawy Diablo III.
Przeważnie jest tak że następne części gier są lepsze od poprzednich ale to nie oznacza że faktycznie są lepsze czasem czytam arty o np starcraft2 i wszyscy gadają że rewolucja a ci starzy którzy grali latami w pierwszą część mówią że to chłam robiony wiele lat a nic w nim nie ma prócz grafiki gry mają być dobre same w sobie i mają przyciągać na dni,miesiące lata szczególnie jeśli mają tryb multi nad diablo pracowali od 2000 a formalnie pewnie zaczęli od 2006-2008 to po co marnowali tyle czasu skoro potem to porzucili
@ Econochrist
Tak jest zawsze w przypadku gier Blizzarda. Oglosza nowa odslone lub dodatek i od razu narzekania, a potem co sie okazuje? Wszyscy graja. Przychodzi kolejna zapowiedz, i znowu to samo...
@ misiek891
StarCraft II nie mial byc rewolucja. Jest po prostu bardzo dobra gra , w ktora graja miliony i beda grac jeszcze przez lata.
Co do porzuconego projektu Diablo 3 - Blizzard ma ten przywilej, ze moze sobie na to pozowlic. Nie byli pewni tego, co powstalo, wiec porzucili i rozpoczeli prace na nowo. Inny wydawca pewnie wydalby bubel i promowal, ze zrobili swietna gre.
"po co marnowali tyle czasu skoro potem to porzucili"
Przeciez nikt rozpoczynajac prace nie zaklada, ze porzuci projekt. Nie byli usatysfakcjonowani - cancel i tyle. Zaczynamy od nowa
bardzo fajny filmik :) i oczywiście na Diablo III czekam będzie ładnie się prezentować koło Diablo II na półce xD
Komentarze typu - "wszyscy narzekacie a i tak zagracie" mnie rozwalają... Diablo 3 niestety nie jest tak mroczne jak Diablo 2, i jeśli słyszę zarzut pod tytułem, że ktoś mierzy gry pod względem "mroczności" to proponuję zagrać w gry typu doom, lub właśnie stare dobre diablo w jakichś bardziej cukierkowatych klimatach. Od początku oprawa graficzna D3 budziła u mnie duże zastrzeżenia i tak jest do tej pory, obejrzałem mnóstwo filmików, a w ostatnim czasie miałem możliwość zagrać w betę D3 (wreszcie udało mi się uzyskać zapa) i co? Okazuje się, że styl graficzny faktycznie z każdej strony nawiązuje do WOW, nie wiem dlaczego i po co, ale ktoś tam sobie tak wymyślił i tak będzie... Blizzard i tak poszedł na rękę nieco tonując kolory, ale zbyt wiele to nie zmienia bo sam design jest zbyt cukierkowy. Jednak jest do diablo być może bardziej kolorowe i z wieloma dziwnymi rozwiązaniami (np. zmiana perków praktycznie w każdej chwili - nie ma możliwości zwalenia builda = brak przywiązania do zbudowanej postaci)... I tak pewnie zagram w finalny produkt, choć niesmak pozostanie i tyle...
pozdr
@mikecortez
Oprawa D3 jest piękna - ale niestety zupełnie inna. Trzeba ją będzie pokochać zupełnie od nowa.
Wiesz co o D3 pisał główny grafik D2? Wypowiadał się dosyć sucho, ale i tak najlepsze było hasło "to są przecież twórcy WoW-a i taki styl po prostu lubią" ;)
Co do określenia "MROCZNOŚĆ", to temat jest wałkowany w zły sposób - tu nie tyle chodzi o mrok i kolorystkę co o SUROWOŚĆ stylu artystycznego i GOTYK, który fani Diablo pokochali, a który wyparował z D3.
Abstrahując zupełnie od kolorystyki, a zwracając uwagę na geometrię świata - w D2 miałeś mocno uproszczoną próbę przestawienia realizmu - trochę prymitywnego i turpistycznego, ale jednak realizmu. W D3 mamy do czynienia z umyślnymi deformacjami podstawowych brył i "klockowatością", co jest zwykle stosowane w kreskówkach, karykaturach oraz grach z kolorową i uproszczoną oprawą.
Nie dziw się fanom, że ta DRASTYCZNA zmiana stylu (pomijając kwestie mroczności!) im nie pasuje. Jako, że ciężko określić te odczucia to piszemy o mroku i wow-owatości, a tu przede wszystkim o porzucenie gotyku się rozchodzi!
@ Kazioo
Glowny grafik D2 wypowiadal sie sucho, bo pewnie wylali go z roboty albo zostal odsuniety od projektu, to co mial mowic ? :)
Poza tym patrz na Torchlight - te gre tworzyli ludzie odpowiedzialni za serie Diablo - nie wiem czy ten glowny grafik sie tez znajdowal w tym zespole, ale tu to jest dopiero bajkowa grafika.
Zgadzam sie, ze oprawa D3 jest zupelnie inna niz D2 - widac to golym okien - ale nie zgadzam sie, ze jest mniej mroczna i cukierkowa, tylko o to mi chodzi. Nie zgadzam sie tez, ze D3 jest WoW'owate. Wiadomo, sa elementy podobne, bo w koncu tworzy to ta sama ekipa, ale gry sa calkiem rozne.
Pierwsza wersja D3 byla wlasnie taka bardziej surowa, ale porownujac screeny z obu wersji, osobiscie przystaje przy tej obecnej.
Torchlight to nie Diablo i na odwrót, Diablo to nie WOW... Diablo to Diablo i takim powinno zostać...
Ogólnie nie wytrzymuje tak długich filmików o grach, ale ten był świetny :).