Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Mały problem z Empikiem i PSP

13.12.2011 10:48
😐
1
piotr07
119
Konsul

Mały problem z Empikiem i PSP

Wczoraj kupiłem nowe PSP w Empiku dosłownie 5min przed zamknięciem sklepu razem z 2 gierkami w komplecie gry oczywiście nie rozpakowane. Odpaliłem PSP i zauważyłem zepsuty pixel na ekranie świecący na czarno prawie na środku ekranu. Dzisiaj do nich dzwonie i mówię jaka jest sprawa i że chcę zwrot w takiej sytuacji pieniędzy a mila pani mi mówi że nie ma takiej opcji najwyżej wyślą ja na gwarancje albo wymienią ale nie miała pewności czy mogą wymienić bo nie było akurat kierownika. Co mogę w takiej sytuacji zrobić ? Nie chce nowej konsoli z uszkodzonym pixelem na gwarancję oddawać to zostanę bez sprzętu i pieniędzy. Nie mam prawa zwrócić nie naruszonego towaru do sklepu ? Przecież nie minęło nawet 24h od zakupu jakieś kpiny sobie chyba robią. Proszę o radę w tej sprawie

13.12.2011 10:53
Raistand
2
odpowiedz
Raistand
172
Legend

Nie mam prawa zwrócić nie naruszonego towaru do sklepu ?

Nie masz. Kupowałeś osobiście w sklepie więc możesz tylko liczyć na ich dobra wolę.
Jeśli nie wymienia to zostaje gwarancja lub rękojmia.

13.12.2011 11:04
3
odpowiedz
zanonimizowany437617
120
Legend

Przeczytaj dokładnie warunki gwarancji, spotkaj się ponownie, tym razem z kierownikiem placówki.

Jeśli nic to nie da, to szukaj pomocy tutaj:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=745

edit:
Jeśli karta gwarancyjna nie została jeszcze podbita, to jest realne wymienienie sprzętu na nowy. W innym przypadku rzeczywiście w grę może wchodzić wyłącznie naprawa.

13.12.2011 11:08
4
odpowiedz
piotr07
119
Konsul

Nic nie było podbijane, konsola nie była używana mam paragon zakupu z wczoraj

13.12.2011 11:11
5
odpowiedz
zanonimizowany437617
120
Legend

Jest jakaś karta gwarancyjna ?
Czy paragon jest gwarancją ?

13.12.2011 11:13
shawnz
6
odpowiedz
shawnz
64
lieutenant

a nie masz czasami czegoś takiego, że jeśli jest towat niezgodny z umową niesprawny, to jesli to sie stało do 14 dni od zakupu powinny go wymienić na nowy? zwrot kasy raczej nie wchodzi w grę

13.12.2011 11:13
Raistand
7
odpowiedz
Raistand
172
Legend

Dzisiaj do nich dzwonie i mówię jaka jest sprawa i że chcę zwrot w takiej sytuacji pieniędzy a mila pani mi mówi że nie ma takiej opcji najwyżej wyślą ja na gwarancje albo wymienią ale nie miała pewności czy mogą wymienić bo nie było akurat kierownika.

A... Teraz doczytałem.
Pieniędzy ci raczej nie oddadzą. Konsolę w łapki i szoruj do Empiku. Złap tego mitycznego kierownika i domagaj sie wymiany. Wymiana a zwrot kasy to dwie ZUPEŁNIE różne rzeczy.

Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?

Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.

@up- w ciągu 14 dni sprzedawca ma sie ustosunkować do zażalenia.
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390

13.12.2011 11:14
Mr. JaQb
8
odpowiedz
Mr. JaQb
103
Legend

Czasem jest tak z martwymi pikselami, że musisz je mieć trzy w małej odległości od siebie i tylko w takim przypadku ci przyjmą. Nie wiem jak to jest z psp

13.12.2011 11:19
shawnz
9
odpowiedz
shawnz
64
lieutenant
13.12.2011 11:22
10
odpowiedz
piotr07
119
Konsul

Jest karta gwarancyjna ale nie podbita i mam ten paragon

13.12.2011 11:36
11
odpowiedz
zanonimizowany437617
120
Legend

Skoro karta gwarancyjna jest niepodbita, to wymienią Ci towar na nowy (muszą)
Gdy dostaniesz nową konsolę sprawdź ją przez jakiś okres czasu np. tydzień i dopiero wtedy idź podbić gwarancję.
Nie zapomnij też skserować sobie paragon, bo nadruk na nich ma magiczne zdolności do znikania.

14.12.2011 09:51
😊
12
odpowiedz
piotr07
119
Konsul

Sprawa załatwiona dostałem nową PSP i mam pytanie odnośnie okresu gwarancji, powiedzieli mi że jest to 12 miesięcy przypadkiem nie powinno być 24 miesiące ?

14.12.2011 09:58
13
odpowiedz
zanonimizowany437617
120
Legend

Producent ustala termin gwarancji, aczkolwiek jest zobowiązany robić to zgodnie prawami konsumenta. jeśli masz jakieś wątpliwości zapytaj na bezpłatnej linii konsumenckiej: 800 007 707

14.12.2011 09:58
Raistand
14
odpowiedz
Raistand
172
Legend

No widzisz. brawo!

Gwarancja wynosi tyle ile określa producent. Może to być miesiąc, a może być dziesięć lat. :)
W razie problemów TY masz wybór czy skorzystasz z gwarancji czy niezgodności z umową (działa 24 miesiące)

14.12.2011 10:33
15
odpowiedz
zanonimizowany807452
18
Konsul

Producent daje 12 miesiecy, a sprzedawca ma obowiazek zapewnic gwarancje przez drugie 12 miesiecy. Wiec po roku po prostu oddajesz do sklepu i tyle. Prawo UE juz dawno wprowadzilo 24 miesieczna gwarancje.

14.12.2011 10:38
Raistand
16
odpowiedz
Raistand
172
Legend

Prawo UE juz dawno wprowadzilo 24 miesieczna gwarancje.

A można prosić jakiś link do źródła?

14.12.2011 11:54
shawnz
17
odpowiedz
shawnz
64
lieutenant

"Wśród konsumentów pokutuje opinia, że reklamację zgłasza się z tytułu udzielonej gwarancji. Gwarancja mylona jest z prawem do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.
Gwarancja udzielana jest przez producenta i to on ustala jej warunki. Na mocy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, zastrzeżenia dotyczące towaru — zwłaszcza tego, który nie podlega gwarancji — należy zgłaszać sprzedawcy, którego obowiązkiem jest na nie odpowiedzieć. Jeśli produkt okaże się wadliwy, mamy na złożenie reklamacji 2 miesiące od ujawnienia się wady.
Odpowiedzialność sprzedawcy kończy się po 2 latach od dokonania zakupu. Podstawą reklamacji a zarazem odpowiedzialności sprzedawcy jest niezgodność towaru z umową. "

Ostatnio pisałem taki referat na zajęcia:)

Forum: Mały problem z Empikiem i PSP