Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Bugi w grach - te zabawne i te irytujące

02.12.2011 12:47
1
Zaikare
58
Centurion

Cóż ... nie będzie pierwszego ;D Co do artykułu, jak wiadomo bugi były, są i oczywiście będą. Dlatego teraz, gdy internet jest tak powszechny, producenci udostępniają alphy i bety, by takie kwiatki wyłapać. Bardzo fajny artykuł, pozdrawiam :D

02.12.2011 13:13
😃
2
odpowiedz
Dax1000
22
Chorąży
Wideo

http://www.youtube.com/watch?v=tI8lAbwUoEk Pominąć jeden z najlepszych bugów. Niewybaczalne.

02.12.2011 13:20
sekret_mnicha
3
odpowiedz
sekret_mnicha
255
fsm

GRYOnline.plTeam

Dax > Musiałem dokonać jakiejś selekcji. Zwierzoludzie z RDD są super, ale w momencie pisania uznałem, że nie aż tak super :)

02.12.2011 13:46
4
odpowiedz
zanonimizowany520587
72
Senator

Najbardziej nietypowy bug miałem w którejś Penumbrze. Do przejścia została mi przedostatnia lokacja, i gdy ją kończyłem, gra wczytywała ją na nowo. Przeszedłem ją łacznie z 5 razy, i dalej to samo. A może to był celowy zabieg twórców, żeby przedłużyć żywotność gry? :)

02.12.2011 13:47
👍
5
odpowiedz
Mr_lagger
31
Pretorianin

Ja bym dodał jeszcze Assassin's Creed :O .... czasami podczas wspinania prawa ręka "przechodzi"
na lewe ramie , wy też tak macie ?

02.12.2011 13:51
6
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Skąd ta pewność, że bug ze skyrima to faktycznie bug ;)?

02.12.2011 14:30
7
odpowiedz
zanonimizowany302070
22
Chorąży

Jaki 1980 rok przy pierwszym Pool of Radiance??? Trzeba nie mieć pojęcia o historii gier. To już druga taka wpadka w krótkim czasie, przy Forsakenie też gdzieś w newsie podaliście 1995...

Serio, wyślijcie ludzików na kursy doszkalające albo popracujcie nad korektą, bo nie wygląda to zbyt profesjonalnie.

02.12.2011 14:30
😃
8
odpowiedz
zanonimizowany808434
2
Junior

Jestem pewien, że te rekiny również były wyposażone w nanokombinezony:D

02.12.2011 14:34
sekret_mnicha
9
odpowiedz
sekret_mnicha
255
fsm

GRYOnline.plTeam

AtmosFear > Tekst napisany został już jakiś czas temu, więc nie pamiętam już czy zrobiłem literówkę, czy posłużyłem się błędnym źródłem. Bo datę na pewno sprawdziłem... Tak czy siak, poprawione. Dzięki.

02.12.2011 14:36
Love&Pain...
10
odpowiedz
Love&Pain...
101
Generał

To w Crysis były rekiny :D?

02.12.2011 15:30
dolek_17
11
odpowiedz
dolek_17
127
pawian_akrobata

jak dla mnie brakuje tu RDR gdzie z tego co na YT widzialem byl czlowiek kon albo kuguar i latajacy jak ptaki ludzie :D

02.12.2011 17:16
Cziczaki
12
odpowiedz
Cziczaki
183
Renifer

Błąd w Soul Caliburze? Nie, bo miał go tylko ten kto w jakiś "magiczny" sposób edytował sejf, ja nie edytowałem i nie mam żadnych błędów.

02.12.2011 19:42
13
odpowiedz
zanonimizowany413304
19
Legionista
Wideo

Jak już mowa o Prince of Persia: Zapomniane Piaski to ja jeszcze napisze o Prince of Persia: Dusza Wojownika. Pobawcie się powrotem czasu przy spadaniu z wysokości. Nie chodzi tu o to , że postać za którymś razem się zablokuje , ale jakie przy tym będzie pozycje przyjmowała.

I jak można było zapomnieć o tym http://www.youtube.com/watch?v=QlpdyvwGe-s

02.12.2011 20:03
14
odpowiedz
djgromo
100
Pretorianin

Uszkodzone savy w brinku to i tak nie takie straszne. Z tego co pamiętam to postać dało się wymaxować w 1-2 dni. Na początku za to gra była niegrywalna (problemy z zerowaniem sterowania, potworne zacinanie się animacji i najgorsze - całkowity zanik dźwięku). Pokładałem w tej grze duże nadzieje, ale te błędy i ogólnie zbyt krótka i nudna rozgrywka zabiła ją.

02.12.2011 20:20
15
odpowiedz
ciaster
1
Junior

W Gothicu był ciekawy bug, jak się zabiło kolesia i dobiło się go z łuku to dwa razy dochodził exp :P

02.12.2011 20:23
16
odpowiedz
kamilp5
77
Pretorianin

Moim zdaniem w skyrimie fajniej wygląda smok latający do tyłu

02.12.2011 20:40
kong123
😊
17
odpowiedz
kong123
120
Legend
Wideo

jak dla mnie brakuje tu RDR gdzie z tego co na YT widzialem byl czlowiek kon albo kuguar i latajacy jak ptaki ludzie :D

Dokładnie. Skrypt odpowiedzialny za zachowanie ludzi mieszał się z tym, który odpowiadał zachowaniu zwierząt przez co było kilka komicznych sytuacji. Zdarzało się, że w powietrzu latali ludzie bądź też przejmowali rolę wierzchowców. Dało się jeździć na człowieku tak jak na koniu bądź ośle :)

Przykłady:
http://www.youtube.com/watch?v=tI8lAbwUoEk
http://www.youtube.com/watch?v=tyzOwTIO4I4&feature=related

W Falloucie 3 dało się też zabić Behemota z pięści. Zdarzały się też takie sytuacje jak przedstawione w filmiku ze Skyrima.

02.12.2011 22:38
18
odpowiedz
zanonimizowany686307
46
Pretorianin

Mnie aktualnie boli zglitchowana podwójna kontra w batmanie AC na ps3. Dwóch typów mnie atakuje, stoję blisko, wciskam kontrę i albo nie zawsze batman kontruje obu wrogów, albo rozpoczyna się animacja podwójnej kontry, ale batman łapie tylko jednego typa, drugą ręką trzymając powietrze. W obu przypadkach obrywam od typa, którego batmanowi nie chciało się łapać i tracę bonus za bycie nietrafionym i perfect freeflow, a w każdej arenie jaką do tej pory odpalałem zdarza się to przynajmniej w jednej rundzie, czasem parę razy w trakcie całej walki. Na razie odpuszczam przez to areny w oczekiwaniu na patcha.
Btw. koty w batmanie AC nie mają szkieletów! To chyba rozczłonkowany Clayface:)

Z poważniejszych buggów, to fallout2 miał sporo - znikający bagażnik w aucie, znikające auto, znikający kumple, znikający przycisk do wejścia w statystyki, brak możliwości ukończenia niektórych questów, nieskończone xp za niektóre questy, chyba nawet było coś, co uniemożliwiało ukończenie głównego wątku.

Śmieszną sprawą było to, że w falloucie tactics przy niepełnej instalce postacie z 3ciej płyty nie dogrywały się i gra nie zdawała sobie z tego sprawy - były na mapie, tylko nie było ich widać i nie dało się z nimi wchodzić w interakcję, ale dało się je zabić.

W bf3 na ps3 było zabawne to, że w co-opowej misji exfiltration wrogowie w ostatniej lokacji w pewnym momencie wchodzili przez ścianę i zabijali graczy momentalnie z noży(być może to już opaczowano). Pomijając człowieka rekina i wpadanie pod podłogę z bety, bo beta to beta, dosyć zabawnie też wyglądało gdy po trafieniu z shotguna z zapalającą amunicją wrogowie wylatywali w powietrze na odleglosc 20m.

Demon's souls na ps3 także miało masę problemów - od wrogów i bossów blokujących się w podłogach, schodach, czy ścianach, po nieszczelne mgiełki w drzwiach nie blokujące strzał gracza, dzięki czemu zabicie części bossów(w tym ostatniego) było jedynie kwestią czasu.

Przykro wyglądały w Silent Hill:Homecoming unoszące się w powietrzu wielkie pająki z ostrzami zamiast nóg, które można było spotkać w kanałach. Problem pojawiał się, gdy stwory przechodziły zbyt blisko ściany.

Tyle pamiętam w tej chwili, poza standardowymi błędami fizyki, tańczącymi trupami, itd. Mimo wszystko najbardziej rozwalił mnie chyba byk w tłumaczeniu Jagged Alliance 2(turowej strategii wojennej z elementami rpg), gdzie postać mówiła o tajnej fabryce broni, bo "secret weapon plant" przetłumaczono jako "tajną roślinę wojenną" w polskiej wersji - nie mam pojęcia jak można było to tak przetłumaczyć, a potem jakim cudem aktorzy, beta testerzy i dział QA to przeoczył. Chyba najprostszy byk do wychwycenia i poprawienia, a jednak chyba jest w grze po dziś dzień.
Swoją drogą wtopy w polonizacji to też temat rzeka na cały artykuł. Kiedyś chyba czytałem w nieistniejącym już czasopiśmie "gambler" o tym jak jednemu z redaktorów brał udział w tłumaczeniu jakiegoś RTSa i omsknął mu się palec podczas pisania - zamiast "słyszę odgłosy bitwy", do finalnej wersji trafiło "słyszę odgłosy butwy"! Podobnie nikt, łącznie z aktorami nagrywającymi głosy byka nie wychwycił, może uznano, że bohaterowie gry lękają się wytworów korzeni roślin? ;p

02.12.2011 22:45
19
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Nie, bo miał go tylko ten kto w jakiś "magiczny" sposób edytował sejf, ja nie edytowałem i nie mam żadnych błędów.
W żaden magiczny sposób nie odczytywałem sejwa. Mam oryginalną memorkę (z Media Marktu) i miałem oryginalną grę. Bład przytrafił mi się trzy razy, prawdopodobnie dlatego, że często z gry wychodziłem poprzez START+SELECT (ot takie przyzwyczajenie ze starych Tekkenów), które można było wcisnąć podczas zapisywania gry, co automatycznie psuło każdy następny save z SC3.

03.12.2011 00:15
20
odpowiedz
zanonimizowany686307
46
Pretorianin

przypomniała mi się jeszcze gierka o nazwie WarRock - mmofps, w którym występował dość nietypowy bug - mianowicie, gdy spadało się z jakiegoś budynku tuż przy jego ścianie, nie otrzymywało się żadnych obrażeń niezależnie od wysokości :) Wszyscy to znali i wykorzystywali, szczerze to nie wiem czy to naprawiono, bo długo już w to nie gram, ale nie wyobrażam sobie tej gry bez tego bugga:)

Swoją drogą twórcy WarRocka chyba nie mogli zbyt wiele zrobić z kodem gry, który wyemigrował bodaj z korei. Gdy gracze odkryli, że na leżąco da się w niektórych mapach wyczołgać poza świat gry, gdzie nie było się widocznym, a można było nadal zabijać innych graczy, to zamiast załatać mapy, czy kod gry, po prostu zabrano możliwość czołgania się w trybie cqc...

03.12.2011 07:25
21
odpowiedz
Wolf€x
52
Chorąży

Ja w Skyrim sobie ide... ide... ide..., patrze na niebo...a tam? latający jeździec na koniu :D pofrunął aż w same góry :P ciekawe, czy to przeżył.... :D

03.12.2011 08:20
22
odpowiedz
Zebius
91
Generał
Wideo

A ten z Assasin's Creed na pamiętacie?
http://www.youtube.com/watch?v=5n6kc1wyaDY

03.12.2011 11:14
vojak_2
23
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

dużo by tego wymieniać.....

03.12.2011 12:29
24
odpowiedz
czopor
118
Konsul
03.12.2011 13:10
rey656
25
odpowiedz
rey656
40
Centurion

W Skyrimie jest też bug uniemożliwiający ukończenie gry. U mnie nie da się ukończyć questu "Róg Jurgena Wiatrowadnego".

03.12.2011 13:43
dolek_17
26
odpowiedz
dolek_17
127
pawian_akrobata

kiedys do RDR z tymi latającymi ludzmi byl filmik z muzyką R. Kelly - I belive i can fly... no beke, beka

03.12.2011 14:42
27
odpowiedz
Wilczyca89
74
Pretorianin

Gdy nagrywałam filmik do zagrajmy w Beyond Good & Evil też mi się parę bugów pojawiło w grze. Jakby ktoś chciał zobaczyć to zagadajcie do mnie.

03.12.2011 15:43
Little Joe
28
odpowiedz
Little Joe
187
Silent Man
Image

Też mam ten błąd z "je*nięciem" giganta, nawet screena mam. Tyle że to ja dostałem... :/

03.12.2011 17:00
29
odpowiedz
Paranoja
51
Centurion

O rany pamietam ile krwi mi napsul ten bug w Wizardry, wtedy w ogole jakos srednio jeszcze ogarnialam ze istnieja takie rzeczy jak patche i juz myslalam ze nic z tego. Szkoda ze nie wspomnieli tez o Morrowindzie, gdzie watki rodow mogly sie zbuggowac do tego stopnia, ze niemozliwe bylo ich ukonczenie bez wpisywania kodow w konsoli.

03.12.2011 17:34
Harry M
30
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Hahah fajny tekst - niektórymi się nieźle uśmiałem

03.12.2011 18:34
31
odpowiedz
kamilaskamilas
50
Pretorianin

A gdzie słynny Gothic 3 i Zmierzch Bugów? Pamiętam, że gdy stanie się za orkiem, który siedzi na krześle, to jego głowa obraca się w naszą stronę, a kiedy już nie może się bardziej obrócić to się prostuje, podnosi się do góry tak mocno, że ork ma na szyi głowę do góry nogami (szczęką do góry). Potem głowa zaczyna wariować na wszystkie strony. Nie wiem, czy to bug, ale bohater mógł też skakać na 2 metry w górę (bo nie miał animacji wspinania się, więc zrekompensowano to super wysokimi skokami). Oprócz tego oczywiście ogromna ilość innych. Teraz to wszystko już jest naprawione, ale w czasie premiery nie dało się w to grać.

03.12.2011 21:10
victripius
32
odpowiedz
victripius
92
Joker

Te zabawne bugi jeszcze ok - takie rzeczy się zdarzają, ale to przynajmniej jest śmieszne. Natomiast te wkurzające, jak choćby niemożność ukończenia gry to faktycznie niezła masakra :)

04.12.2011 05:22
33
odpowiedz
zanonimizowany688961
26
Generał

Pokazany "błąd" Skyrima nie jest bugiem. To normalna konsekwencja zaimplemntowanego silnika. Zwróćcie uwagę, jak daleko potrafią odskakiwać lekkie przedmioty na które wpadniemy (aby gracz się nie zablokowął na lekkich przedmiotach i mógł je odrzucić ze swojej drogi oraz aby pułapki wykorzystujące moment pędu były skuteczne). Oznacza to, że siłą zderzenia jest znacznie wyższa niż w rzeczywistości. Po przeskalowaniu do siły giganta otrzymujemy dokładnie taki efekt jak na filmie. Uderzenie giganta miało wyrzucać postać na kilkanaście metrów w górę, ale po zastosowaniu modelu fizyki z tych kilkunastu metrów zrobiło się kilkadziesiąt (albo i kilkaset, trudno ocenić).

Dla gry znaczenia to nie ma - wyrzucenie w powietrze miało automatycznie zabijać prawie każdą postać. I, jak widać, zabija :)

04.12.2011 21:15
34
odpowiedz
zanonimizowany733576
39
Konsul

@Dzikouak - Z tym Skyrimem to chyba proste, idąc tokiem twojego myślenia (tłumaczenia jak może ten silnik działać) wystarczy obniżyć tą wartość tylko dla giganta, a to chyba nie jest jakaś rzecz nie do zpatchowania?

05.12.2011 16:45
przemas478
35
odpowiedz
przemas478
103
Senator

Świetny artykuł, normalnie nie mogłem przestać się śmiać z tych scenek z mortala xDD Chociaż skasowanie plików systemowych przy okazji deinstalacji gry to już tragedia ;p

05.12.2011 18:05
36
odpowiedz
LLoki
59
Centurion

pamiętam, jak kiedyś w bioshocku koleś umarł w ten sposób, że leżał na plecach i machał do mnie ręką :P

dla mnie super opcja z tym gta iv - pamiętam, że lubiłem się tak bawić, poczynając od vice-city. Szkoda, że w IV nie odkryłem tej huśtawki :P

Miły artykuł, fajnie się czytało. Z chęcią poczytałbym o większej ilości bugów :)

06.12.2011 00:15
😃
37
odpowiedz
Blackart
28
Legionista

Na GOLu też są bugi !:D Ktoś w opisie gry Sengoku, przetłumaczył Dutch jako Dania.

https://www.gry-online.pl/gry/sengoku/z92a24#pc

06.12.2011 04:43
38
odpowiedz
zanonimizowany688961
26
Generał

@Kamilonoha
Ja nie mówię, że tego się nie da zrobić (pewnie, że się da). Po prostu wyjaśniłem, że nie jest to bug.

08.12.2011 12:21
😁
39
odpowiedz
Shogosus
7
Legionista

Hehe, uśmiałem się z tych bugów :). Ale pamiętam, jak nie było mi do śmiechu, jak grałem w Wizardry 8 i napotkałem problem, który jest opisany w tym artykule. Trzeba było wpisać nazwę z polskimi znakami, a tu lipa.. gra nie obsługuje "ą,ę,ł,ó,ż". Ale się wkurzyłem, jak zainstalowałem oficjalne łatki do naprawienia gry i okazało się, że save'y nie działają i muszę grać od nowa :). Nie życzę nikomu :D

08.12.2011 12:42
40
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Dla gry znaczenia to nie ma - wyrzucenie w powietrze miało automatycznie zabijać prawie każdą postać. I, jak widać, zabija :)
Nie w tym jest problem - żywej postaci giganci nie odrzucają. Problem jest gdy postać wpada w umm... "stan bezwładności", który można ujrzeć m.in. po śmierci lub gdy postać zleci z martwego konia - wtedy automatycznie waga postaci zmniejsza się, a co za tym idzie można łatwo wylecieć w powietrze.

Publicystyka Bugi w grach - te zabawne i te irytujące