Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Informacja skuteczna

21.10.2011 10:10
ROJO.
👍
1
ROJO.
180
Magia Kontrastu

Heh, coś o tym wiem. Trudno jednym stylem materiału dotrzeć do wszystkich. Najlepiej jest robić cykle o rożnej formie, lecz podobnej treści. Oddemonizować trudne terminy/fakty/zjawiska młodym odbiorcom, jak i zaprezentować bardziej lajtowe spojrzenie na rzeczy istotne hardkorowcom/znawcom/ekspertom w branży. Ważne jest to, by nie ograniczać się do jednej formy przekazu, lecz starać się by każdy mógł znaleźć u nas coś dla siebie. W miarę możliwości fundować obraz jak i literę. O rożnej tematyce i targecie. Być w pewien sposób uniwersalnym - nie zaszufladkowanym, zamkniętym w pewne ramy. Jest tylko jeden szkopuł - czas i często jego brak:(

21.10.2011 10:28
2
odpowiedz
zanonimizowany810382
2
Junior

Ja natomiast nie uważam, by ten problem się wzmógł na tyle, by trzeba było wybrać konkretną grupę docelową. Przynajmniej w najbliższym czasie. Z roku na rok przybywa graczy, którzy dorastają. Oczywiście nie każdy dorosły pozostanie aktywnym graczem, ale czytać o grach na vortalach będzie powiedzmy 3/4 z nich. Z wiekiem nasze postrzeganie świata się zmienia staje się bardziej kompleksowe. Więc i teksty, które są dla 13 latka trudne w odbiorze, nie będą takie dla 25/30 latka. Moim zdaniem nie trzeba siać paniki. Zawsze znajdą się osoby preferujące jakiś styl przekazu informacji, może to się z czasem podzielić na kompleksowe i luźne podejście do tematu, ale żadne nie zaniknie w odmętach internetu. Także chill out i cieszcie się dzisiejszym(kolejnym) końcem świata

21.10.2011 10:51
3
odpowiedz
g40st
155
Generał

Wydaje mi się, że w "polskim" internecie istnieje przede wszystkim deficyt informacji przeznaczonych właśnie dla starszych graczy, których z każdym rokiem przybywa. Bez jakiegokolwiek rozróżnienia na casuali czy hardkorowców. Wraz z upływem czasu to poletko, na którym dzisiaj mało kto gospodaruje, będzie się rozrastać, więc siłą rzeczy, muszą rosnąć w siłę media oferujące zawartość strawną również dla nich. Zawartość w miarę możliwości nie skażoną infantylnością. Bez "przeginania" w drugą stronę - brak infantylności nie oznacza od razu elaboratów godnych stopni doktorskich czy profesorskich.

21.10.2011 11:06
ROJO.
4
odpowiedz
ROJO.
180
Magia Kontrastu

g40st - Dokładnie. Dlatego takim świetnym miejscem jest gameplay.pl, na którym mogę publikować teksty poważne np. o ludologii (licząc na lekturę ludzi zainteresowanych naukowym podejściem do tematu gier), a na YT m.in. machać materiały bardziej strawne dla młodszych odbiorców, którzy (z biegiem czasu) powinni przejść z jednego serwisu na drugi. Na razie mimo, iż staram się promować GP na YT i robić tam również poważne materiały video o grach, ludzie zostają przy YT, gdzie mniejszą oglądalnością cieszę się materiały ambitne. Mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni.

21.10.2011 13:06
5
odpowiedz
Lukxxx
216
Generał

A ja się nie zgadzam. Po pierwsze należy jasno zdefiniować swoją grupę odbiorców i do niej trafiać. Nie da się przyciągnąć wszystkich i takie próby raczej większego sensu nie mają. Druga sprawa to edukowanie swoich czytelników. Nie zniżajmy poziomu tylko dlatego, że ktoś nie jest na nim, spróbujmy podciągnąć go wyżej.

21.10.2011 17:01
6
odpowiedz
zanonimizowany224855
21
Centurion

Szczerze mówiąc odnoszę wrażenie, że w tekście zostały zmieszane dwie niezupełnie ze sobą związane sprawy.

"Najlepszym rozwiązaniem jest pewnie oferowanie dwóch równoległych treści. Pierwszej w pełni profesjonalnej na starych zasadach, a drugiej odrobinę innej. Nie uproszczonej, ale zbudowanej bardziej na wrażeniach i emocjach niż rzetelnych faktach."

Tutaj jest mowa o a) profesjonalizmie, który ma się odbijać w pisaniu/mówieniu o konkretach, b) wrażeniach i emocjach. Szczerze mówiąc taki podział nie ma sensu bo jedno nie wyklucza i nigdy nie powinno wykluczać drugiego. Nie stanowi też w żaden sposób o wyborze formy przekazu ani jego powagi. Można luźno i żartobliwie przeprowadzić video recenzję, która bardziej przypadnie do gustu młodszym graczom, a mimo to zawrzeć w niej mnóstwo faktów na temat gry oraz jednocześnie własnych wrażeń i emocji. Podobnie z tekstem kierowanym do starszych. Może on być poważniejszy i bez wygłupów, może mieć inną formę - na przykład pisaną, nie oznacza to jednak, że ma zawierać suche fakty bez osobistych refleksji recenzenta na temat gry oraz właśnie wrażeń i emocji.

Ja osobiście lubię zarówno video jak i recenzje tekstowe. Autor nie musi się w nich popisywać poczuciem humoru czy próbować pokazać jaki jest 'fajny' bo to recenzja, w której chcę przede wszystkim dowiedzieć się o grze. Język musi być stonowany co oznacza, po pierwsze poprawną polszczyznę, bez niepotrzebnego slangu - żeby młodym fajnie się czytało i odnaleźli w autorze swojego 'ziomala', ale jednocześnie też bez zbyt przeintelektualizowanego (trudne słowo ;)) tekstu ze zbędnym używaniem trudnych synonimów do prostych słów. Czyli ogólnie ma to być coś pomiędzy mową potoczną używaną na co dzień podczas rozmowy z kolegami, a pracą naukową.

Jednak najważniejszym elementem dla mnie jest w recenzjach przede wszystkim wrażenie własne autora. Tzn. co jemu osobiście się podobało w grze, a co nie. Jaki wpływ miały dane elementy na jego podejście do gry - np. jeśli gra miała słabą grafikę, to czy to faktycznie mu przeszkadzało w rozgrywce, czy może gra jest na tyle wciągająca, że nawet nie zwracał na to uwagi. No i ważne są też porównania tzn. do jakich produkcji można porównać produkt i które elementy są podobne, a które inne w tych grach. To daje punkt odniesienia dlatego, że gusta każdy może mieć inne. Ale jeżeli mi ktoś napisze, że gra jest bardzo podobna do GTA i tak jak GTA wcale go nie wciągnęła i wydaje mu się słaba, w związku z czym wystawia ocenę 5/10, to ja mam informację, że mimo słabej oceny muszę w to zagrać bo GTA bardzo lubię. Dlatego też zawsze staram się czytać recenzje a nie tylko patrzeć na oceny co wszystkim polecam, natomiast do autorów recenzji mogę jedynie apelować - nie starajcie się być na siłę obiektywni. Zdanie subiektywne jest jak najbardziej pożądane w recenzjach pod warunkiem że odpowiednio się przedstawi swój punkt odniesienia i opisze jakie emocje oraz dlaczego wywołała dana gra w recenzencie.

gameplay.pl Informacja skuteczna