Diablo III - wrażenia z wersji beta
Coś czuje że D3 będzie mierne...
Brak eliksirów, brak portali jak w 2, automatyczne sprzedawanie przedmiotów itp.. Coś czuję że D2 dalej będzie lepsze niż inne części...
@Original_G - sami mają tylko jeden klucz i dostali go tylko dlatego, że są redakcją. Gra wydaje się naprawdę fajna tylko z filmów wynika że jest strasznie liniowa
@Wasylkg - Nie siej kłamstw! :P Eliksiry cały czas są, tylko nie możemy ich spamować jak szaleni (i bardzo dobrze). A automatyczne sprzedawanie przedmiotów? To tylko wywalenie z gry czegoś, co sztucznie przedłużało rozgrywkę. Naprawdę, przy n-tym przechodzeniu D2 irytujące w pewnym momencie było to, że trzeba było się wracać, żeby sprzedać śmieci xd
@Wasylkg
Akurat z portalem fajna sprawa, w walce nie będzie można szybko rzucić i uciec do miasta, trzeba stać bez ruchu i dłużej pomedytować.
same dobre zmiany w Diablo, usunęli wszystko co mnie denerwowało w poprzedniczkach, brawo.
mhm, brak teleportów(minus)
brak spamu miksturami(minus)
sprzedawanie itemow za pomocą artefaktu(minus). Wolałem jak trzeba było biegać z buta niż mieć wszystko z górki.... to moje wrażenia z Diablo III ale i tak będę grać w tą grę :).
ps; chciałbym się dowiedzieć czy po ponownym zalogowaniu do gry zmieni się kierunek mapy jak w Diablo II ?.
troche za duzo tych uproszczen. gra praktycznie przechodzi sie sama, jedyne co zostaje graczowi to klikac na wrogu i napierać do przodu. no nie wiem, town portal, sklep i rozkładanie przedmiotów na kawałki cały czas pod pachą ? postać rozwijająca się sama? lecząca sie sama? moze niech w ogole staty usuną i zrobią z tego zwykłą grę akcji, bo najwyraźniej do tego dążą. jest jeszcze jakis sens powrotu do miasta? i ten poziom trudności to lekkie przegięcie, to ma być gra dla 7-dmio latków czy co? rozumiem, że Blizzard uważa sie za trendsettera, ale te rozwiązania przeczą zbyt wielu założeniom gatunku(z drugiej strony to oni go zapoczątkowali). grafa na filmikach, choć nie powala, przynajmniej nie była taka mega kolorowa i radosna jak w zapowiedziach, więc chociaż tu jest nadzieja. dziwne to diablo. bardzo dziwne.
@Miszczogrzmot - w mieście będzie się odbywał cały crafting. Rzemieślnicy będą w mieście. No i nasza skrzynka z lootem. Nie wiem też z której strony brak konieczności łażenia do miasta to zrywanie z gatunkiem hack'n'slash, w którym esencją gry jest hack'n'slashowanie :f
A poziom trudności... Rany no, ile można powtarzać, że w becie dostępny jest TYLKO NAJNIŻSZY Z MOŻLIWYCH POZIOMÓW TRUDNOŚCI. W finalnej wersji będą CZTERY, plus Inferno po przejściu gry.
Kurcze jakos bardziej do mnie jako duchowego nastepce diablo przemawia ta gra http://www.youtube.com/watch?v=L1CybUrCrCM&feature=channel_video_title zaprezentowana przez VanZ . Te Path of Exile jakos bardziej do mnie przemawia niz te kolorowe D3. Jakos tak malo klimatycznie to wyglada. BTW Maciek daje rade i szkoda, ze juz go nie ma w grytv bo bez niego jakosc materialow w grytv polecial na pysk. Ogladajac w/w material usmialem sie jak norka.
Jakie uproszczenia? Przecież gra jest bardziej rozbudowana od drugiej część.
- 6 aktywnych umiejętności w porównaniu z (przeważnie) 2.
- brak spamowania potek z życiem sprawia że trzeba będzie bardziej na poziom życia uważać
- brak możliwości ucieczki z pola walki za pomocą portalu
Jak na razie gra zapowiada na cięższą niż D2, beta jest wyjściowo grana na pierwszym z czterech poziomów trudności.
@Zdenio napisales tak jakby byly 4 + inferno a cztery beda razem z nim;p. Ogolnie mam wrazenie, ze ci co narzekaja na ulatwienia to nie spedzili zbyt wielu godzin z diablo 2. Jak sie mialo postac na 92+ lvlu z full sprzetem to hell byl dziecinnie latwy. A tutaj jak na razie pokazany jest tylko normal ktory w diablo 2 tez trudny nie byl, mozna go bylo sama piescia przejsc. Co do ekwipunku to w d2 talizmany zapychaly go w calosci i nie raz trzeba bylo dosc czesto do miasta latac, mimo ze na wyzszych levelach podnosilo sie gora 1% przedmiotow bo reszta to byly crapy to i tak nie raz bylo to irytujace. Jak dla mnie to sa uproszczenia w dobra strone i nie specjalnie mi one przeszkadzaja.
oczywiscie solo nie bedzie mozna grac bez internetu... wbijaja sobie noz w plecy...
"Diablo III nawet podczas gry solo wymaga obecności w globalnej sieci, co przy niezbyt gęsto ułożonych punktach kontrolnych może przysporzyć problemów – ekwipunek i charakterystyka bohatera zapisywane są na serwerach Blizzarda na bieżąco, ale postępy w zadaniach już nie. Irytuje też brak pauzy - rozgrywki nie można w żaden sposób zatrzymać, a jeśli dłuższą chwilę pozostaniemy nieaktywni, gra automatycznie wyloguje nas, anulując postępy."
A co z wylogowaniem i zalogowaniem ponownie? Czy "oczyszczony" teren znów zasiedlają wrogowie, czy jest pusto?
Przyznam się szczerze, że właśnie przez ten aspekt rozgrywki nigdy nie skończyłem Diablo II.
Ponowna eksterminacja wrogów, przy mojej naturze badacza i "ekstremalnego czyściciela" zabijała przyjemność z gry...
PYTANIE: Jak wygląda rozgrywka w co-opie w sytuacji, gdy obie postacie zaczynają zupełnie od zera? Każdy robi questy czy może fabuła rozwija się tylko z perspektywy gracza, który grę założył? Co wtedy, jeśli jedna z osób już jakieś questy ma wykonane?
(Wiem, że zapisywanie postępów w grze jest zorganizowane trochę inaczej niż w D2, dlatego też pytam)
Kwestia jest tym bardziej istotna, że Blizzard zapowiadał możliwość niszczenia (fabularnie) całych obozowisk i poważnych zmianach na mapie. W D2 takie rzeczy były całkowicie statyczne, więc wystarczyło rozkładać inaczej same questy.
Mówiliście że niestety nie wszystkie przedmioty są widoczne po "załozeniu" w takim razie które zmieniają wygląd naszej postaci?... jak sprawdzają się runy? i jak sami obstawiacie czy Diablo 3 wyjdzie w 2011 czy 2012?
Praktycznie ani jednego złego slowa nie napisali, pewnie tak sie dziękuje za klucz do bety hehe, a przeciez ta gra to kicz.
„Wkrótce” okazało się przedwczesne – Diablo III nadejdzie na początku roku 2012
http://eu.battle.net/d3/pl/blog/3002244#blog
NewsMeni NIE SPAĆ ^^
no no, wyglada nawet nieco lepiej niz przegladarkowy drakensang online. Warto czekac do 2012!
No, cena na pewno nie będzie mała, ale podejrzewam, że złożę się z bratem po połowie, więc nie będzie tak strasznie. Jest na co czekać, chociażby do 2012. :)
Ok, pora na moje przemyślenia ;)
1. Mam dziwne wrażenie, że odkąd zacząłem publikować swoje artykuły ( nie chce podawać linku, wpiszcie sobie siecz i rąb w googlach, wyskoczyć powinny wam one na portalu grastrada ) to i Gol zaczął zamieszczać w swoich artykułach i newsach filmiki sygnowane ich logiem i na ich playerze...
2. Pytanie do Uviego - Jak byś porównał grafikę Diablo III do Dungeon Siege III? Bo z tego co oglądam na filmikach, to jest bardzo podobna i tego się bardzo obawiam :S A grafika, styl artystyczny i technologiczny niezbyt mi się spodobał w najnowszym dziele Obsidianu ( co oni w ogóle zrobili... z świetnego, pięknego świata Ehb zrobili sztuczną, sztywną, konsolową, mapkę bez animacji... nawet bez trawy) Gdzie ten realiszm, gdzie ta żywość efektów gdy w Titan Queście ruszała się trawa jak przechodziło się przez nią? Czy też, gdzie ta naturalność z Diablo II.... Ciężko, naprawdę ciężko mi się przyzwyczaić do oprawy graficznej "nowoczesnych" hack'n'slashy. Boli mnie to tym bardziej, że jest to mój ulubiony gatunek :C
3. Gra wygląda po filmikach na STRASZNIE liniową :C . Niemal kompletnie tak jak W Dungeon Siege III (tak, kolejna wada nowego DSA - na grę akcje jeszcze do zaakceptowania, ale na H&S ? Nigdy ! Hack'n'Slash to zawsze były wielkie, rozległe obszary do eksploracji. ) Więc, do rzeczy - Wąskie korytarze i małe pomieszczenia - martwi mnie to. Czy tak jest przez całą betę, czyli zapewne można spodziewać się po całej grze?
4. Wiedziałem, że wymuszenie stałego połączenia z internetem będzie złym rozwiązaniem. To, co dla mnie było największą wadą Sacreda 2 - nawet w trybie dla pojedyńczego gracza gra gra traktowałą jako serwer, i NIE było pauzy, takze w dowolnym momenci mogła czekać Cię śmierć, będzie także w Diablo... nie fajnie.
W sumie to tyle...reszta rzeczy jest wyraźnie uproszczona, ale tak bardzo mi nie przeszkadza. Co do poziomu trudności, w Diablo II, 2 dobrymi postaciami(powiedzmy 85+ lvl - ofc na multi) można było i tak zrobić baalruny, czyli ostatnią lokację wraz z ostatnim bossem na Hellu - piekle, czyli ostatnim poziomie trudności bez problemu na całej zamulonej grze - czyli tylko dwie wasze postacie, reszta to postacie bez drużyny zwiększającej poziom trudności, więc raczej nie będzie tak źle. Tym bardziej, że ma być jeszcze tryb Inferno.
ja mam pytanko czy barb może tak jak w II nosić dwie bronie dwuręczne naraz i czy dla itemów dalej istnieje klasa szybkosci ataku albo coś takiego ??
@€xis
Co do rozległości terenów to mnie w D2 zawsze denerwowało że muszę wciąż biegać i szukać potworów. Jeśli te mniejsze tereny zmniejszą czas "od potwora do potwora" to myślę ze będzie lepiej
W D2 też chyba nie było pauzy. Już nie pamiętam - widocznie i tak jej nie używałem. Myślę że to najmniejszy problem bo jak gram to gram. No wiem że może być nagła sytuacja (biegunka :P) ale co zrobić.
Ja się tylko o multi martwię. W D2 od 1 poziomu można było z kimś całkiem obcym zacząć grę i razem robić questy a teraz nikt nie chce tak grać. Np. Mythos, czy nawet beta Path of Exile. Jak nie ma się kumpla do gry to gramy praktycznie sami. Może na wyższych poziomach jest inaczej. Coś jest nie tak bo w D2 dało się przecież robić taxi a i tak nie było problemu ze znalezieniem graczy.
@mushabelly
Specjalnie włączyłem D2, i sprawdziłem - jeśli atakuje Cię potwór, i zrobisz ESC - gra się automatycznie stopuje i mob Ci nic nie robi ;) W multi nie pauzuje, ale tam jest to bardziej oczywiste.
Rozległość terenu...cóż, kto co lubi. Ja właśnie uwielbiam się błąkać i eksplorować teren( bez przesady żeby był taki duży jak w Sacredzie np. ale w Diablo II było jak najbardziej. Albo Silverfall był pod tym względem bardzo porządny, mimo iż nie było losowego generowania świata.
Multi...cóż, już samo to że jest limit 4 osób a nie 8 zmienia dużo ;P Ale taxi raczej nie będzie, bo widać że Blizz celuje raczej w granie od tak, odcinając się zupełnie od rzeczy reprezentatywnej dla multi w D2 --> farmienia baal/dia/mef runów, cow lvli itp -> nie ma HRów ani RW, a itemy nie będą raczej tak bardzo, że tak powiem... pożądane. Czyli zdaje mi się że będzie przejdź - koniec. Ew. graj dalej na nowym poziomie trudności, a potem PvP. I możesz tak zrobić z każdą postacią.
Czy próbowaliście podłączyć pada by grać w betę? Chodzi mi o to czy w ogóle jest możliwość gry na padzie czy tylko tradycyjnie, myszka i klawiatura?
Pafun - niedawno był news o Diablo III i padzie - może to być wprowadzone, ale dopiero jakiś, zapewne dłuższy czas po premierze. Więc nie sądzę żeby w becie dali taką możliwość.
@€xis
Wydaje mi się że Blizz wie że większość ludzi, którzy grali w D2 już się zestarzała i nie ma tyle czasu na gry co w młodości. Sam do D2 mam sentyment i nawet teraz mógłbym grać i świetnie się bawić ( pomimo brzydkiej już grafiki ). Teraz w czasie ipada, iphona i ogólnie casualowych gierek większość gier nie jest tak rozbudowana jak kiedyś. Sam np. nie mam już czasu grać tak dużo jak wcześniej i takie trochę okrojone D3 mi pasuje.
Jest jeszcze nadzieja w Grim Dawn :). Za jakiś czas, kiedy pokolenie D2 :) będzie wchodzić w czas emerytalny to być może producenci gier zaczną wydawać bardziej rozbudowane tytuły :). Pozdrawiam.
@mushabelly
Trudno się nie zgodzić, wszysztko idzie w kierunku uproszczeń i casualizacji ;P Ale żeby tworzyć w hack&slashu wąskie korytarze tylko i wyłącznie (vide Dungeon Siege III) to trzeba mieć trochę źle w głowie ;P
Co do Grim Dawn, średnio na to czekam, gdyż i sam Titan Quest nie porwał mnie aż za bardzo... III akt jak najbardziej, ale pierwszy i drugi były bardzo "suche". Ale w sumie to i tak lepsza jakość niż w/w DS III :P
Natomiast od dziś "jaram się" bardzo powoli nadchodzącą produkcją studia Grinding Gear Games --> Path Of Exile. Zapowiada się naprawdę solidnykawał grania, ukłon w stronę fanów właśnie Diablo - jedynki jak i dwójki ;) Jest mroczna, ciemna grafika, z rewelacyjnągrą świateł, do tego dosyć rozbudowany system pasywnych drzewek skilli, i LOSOWYCH lokacji, resetujących się co 15minut od nie przebywania w lokacji. Co prawda narazie to jest beta (dostałem klucz do niej parę godzin temu), i będzie to produkcja MMO, ale każda lokacja działa jak Instancja, więc bez problemu można grać nawet samemu. Co niewątpliwie jest plusem. Kolejnym plusem jest to, że będzie Free To Play, a mikrotransakcje będą umożliwiały tylko lepsze efekty graficzne ;p W załączniku screen z jednych podziemi ;)
Diablo 3 - klon klonów Diablo 2 :D
To wszystko już było, jedynie tytuł i cena są "unikalne".
UV "Zapewnienia o dużej różnorodności, jaką wprowadzą kamienie runiczne, pozostają na razie jedynie obietnicą."
W tej becie nie ma run? Na targach w Kolonii akurat były, więc można spokojnie stwierdzić że to nie tylko obietnice i czary naprawdę się świetnie zmieniają (akurat jak testowałem Witch Doktora wypadły mi bodaj 3 runy i się nimi bawiłem by zobaczyć jak się czary zmieniają).
To ciekawe, że Torchlight czerpie z Diablo II więcej niż jego następca (Diablo III). Kontrowersyjne zmiany na pewno nie spodobają się wszystkim, ale co zrobić - większość gier jest teraz upraszczana.
victripius - Że niby torchlight coś czerpie z diablo 2? Chyba rzut izometryczny i to wszystko.
Logadin- w becie oficjalnie nie ma run, a z tego co mowil Blizz to znajdziemy je dopiero w drugim akcie. Chociaz z nimi to nigdy nic nie wiadomo
Mam pytania do ludzi którzy grali w betę Diabolo III :
- czy postać porusza się na zasadzie "click to move" ( czy można używać WASD do tego ? )
- czy da się dowolnie przebindować klawisze skili
Grałem ostatnio w Torchlight i tam niestety nic nie mogę z tym zrobić, a jestem przyzwyczajony do gier typu MMORPG gdzie mam pełna swobodę zwykle :/