Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość EA wprowadza limity sprzedaży Star Wars The Old Republic

19.08.2011 10:17
1
kulia18
9
Legionista

Juz nie kapuje, mówili ze masz zarezerwowną gra jak kupisz pre-ordera a teraz piszą że ograniczą sprzedaż, napewno większośc graczy kupiła pre-ordera bo kto by skąpił 20 zł w porównaniu do 200zł. Nie rozumiem decyzji chyba że to chwyt skłaniający do zakupu preordera.

19.08.2011 10:20
BOLOYOO
2
odpowiedz
BOLOYOO
78
Generał

Pewnie ludzie się rzucą a żadnego limitu nigdy nie osiągną :) Liczba graczy musiałaby ogromnie przekroczyć ich oczekiwania, żeby nie byli przygotowani na taki tłok na serwerach.

Mądre głowy od markietingu nie śpią - choć to tylko moje przypuszczenia :)

19.08.2011 10:21
yasiu
3
odpowiedz
yasiu
186
Legend

No raczej, liczba preorderow plus zalozenia co do sprzedazy na poczatku daja im informacje o poczatkowej wymaganej przepustowosci serwerow. Pojawi sie za duzo graczy, wlaczaja blokade, pracuja nad serwerami i ruszaja za jakis czas od nowa. Jak na moje myslenie to posiadacze pre nie mają się o co martwić :)

19.08.2011 10:28
4
odpowiedz
Marcos64
21
Centurion

Wg mnie to zagranie marketingowe.

19.08.2011 10:34
Tlaocetl
5
odpowiedz
Tlaocetl
179
Ocenzurowano

Nie tylko marketing, ale też racjonalna polityka sprzedażowa - nic tak nie wkurwia fanów jak faile przy starcie gry - żeby tylko przypomnieć wtopę Wiedźmina 2.

Zakładając, że pre-order kupi, skromnie licząc, 1mln osób, grę w pierwszych dniach jeszcze z 0,5mln, to wyskalują serwery na 2mln osób i cześć. W ten sposób osiągną wynik sprzedażowy o który im chodzi, nie narażając się na problemy z tym, że fani poczują się zawiedzeni lagami, problemami z serwerami, itp. Ta gra jest przede wszystkim skierowana do fanów SW i jej finansowy sukces będzie się na nich opierał - EA tutaj nie może zawieść, ani olać ich komfortu.

19.08.2011 11:03
Vader274
6
odpowiedz
Vader274
45
Generał

Ja nie kupie pre - ordera dopóki nie ogłoszą ile będzie wynosił abonament. Nie mam zamiaru kupować kota w worku. Pozatym nie uwierze żeby tych ludzi było na starcie aż tyle żeby serwer nie wytrzymały. A jeśli tak to do diabla z nimi

19.08.2011 11:10
7
odpowiedz
Loeste
10
Legionista

kurcze, niezły chłyt malkentingowy

19.08.2011 11:11
8
odpowiedz
GameOman
55
Konsul

Gra sie nie przyjmie, albo po jakims czasie spadnie liczba grajacych, to beda wciskac darmowe 30 dni do kazdej, premierowej gry, albo koniec koncow dadzą free to play. To cale szczekanie to nic wiecej jak reklama. Dziwne by nie chcieli pieniedzy, mowiac ze nagle mamy dosc. To chyba nie jest pierwsza gra mmo, a oni sie boja tego tłoku graczy jakby pierwszy raz w historii, doszlo do startu gry MMO:D

19.08.2011 11:25
9
odpowiedz
zanonimizowany30368
98
Pretorianin

GameOman --> Nie wiem czy oglądałeś filmik o założycielach Blizzarda i twórcach WoWa. Sami się przyznali, że w pewnym momencie byli zmuszeni ograniczyć sprzedaż ich własnego dzieła, żeby serwery wytrzymały, ponieważ nie spodziewali się takiego sukcesu.
Choć w tym wypadu uważam to za zwykły chwyt marketingowy EA.

19.08.2011 11:27
Mellygion
10
odpowiedz
Mellygion
102
Generał

Infrastruktura nie będzie w stanie obsłużyć wystarczającej liczby chętnych więc wprowadzają limity, fakt, dobrze że wcześniej o tym piszą.

19.08.2011 11:28
11
odpowiedz
TobiAlex
143
Legend

Skoro wiedzą ile jest pre-orderów to niech ruszą dupę i zabiorą się za rozbudowę infrastruktury.

19.08.2011 11:55
12
odpowiedz
death_ghost2002
32
Legionista

do spuer optymistow co do premiery tylko przypomne premiery
Age of Conan - serwery nie grywalnie przez 2-3 dni, przez jeden dzien wogule nie dalo sie zalogwac na konto.
Warhammer Online - podobnie jak u gory
Aion - nie wiem odpuscilem sobie ale rozowo z tego co wiem nie bylo.

19.08.2011 11:58
13
odpowiedz
wowuser
36
Pretorianin

@BOLOYOO zdziwił byś się. serwery są liczone na średnio 10-20% populacji na raz. a ile osób chcę zagrać od razu po premierze? 80%? bankowo będzie jakaś wtopa, a ludzie będą psioczyć. Nie da się inaczej przy tak dużej grze.

19.08.2011 12:54
14
odpowiedz
tybet2
108
Generał

Ściema IMO

19.08.2011 13:20
15
odpowiedz
TobiAlex
143
Legend

death_ghost2002 sorry, ale zarówno w AoC jak i Warhammer Online grałem od head startu i jakoś nie mieliśmy problemów o których piszesz, to po pierwsze. Po drugie, powtarzam się, skoro wiedzą ile jest pre-orderów to zamiast jeździć po targach i chwalić się markowaniem w noktowizorze na pomarańczowo (LOL), niech wezmą się za budowę odpowiedniej infrastruktury.

19.08.2011 13:40
16
odpowiedz
MChef
40
Konsul

Innymi słowy: "Chcemy zaoszczędzić na serwerach z Chin, ha-ha-ha, i tak będziecie mieli lagi".

19.08.2011 14:00
17
odpowiedz
zanonimizowany521720
46
Generał

Święte słowa BOLOYO "Pewnie ludzie się rzucą a żadnego limitu nigdy nie osiągną :) Liczba graczy musiałaby ogromnie przekroczyć ich oczekiwania, żeby nie byli przygotowani na taki tłok na serwerach. Mądre głowy od markietingu nie śpią - choć to tylko moje przypuszczenia :)"

19.08.2011 14:13
18
odpowiedz
rozvak
8
Legionista

ja osobiście planowałem kupno gry po premierze(chciałem zobaczyć czy gra będzie rzeczywiście tak świetna czytając recenzje) - możliwe jest, że tym newsem chcą przekonać ludzi takich jak by kupili grę wcześniej - czyżby zrobili niewypał? :D

19.08.2011 14:27
Mitsukai
👍
19
odpowiedz
Mitsukai
189
Internet is for Porn

Wyciagaja wnioski z sytuacji Blizzarda w czasie premiery WoWa, kiedy to infrastruktura serwerow nie dala rady ilosci chetnych do gry i wszystko padlo i Bliiz na tempo stawial nowe serwerownie zeby umozliwisc gre. Bardzo dobra decyzja ze strony EA/BioWare. WoW tez byl sprzedawany na pare rzutow gdy skumali sie ilu chetnych jest do gry.

19.08.2011 14:55
Morgul Maugoth
20
odpowiedz
Morgul Maugoth
134
Konsul

Kupujcie, kupujcie juz teraz zaraz bo zabraknie!! ;) dobry chwyt marketingowy

19.08.2011 15:32
A.l.e.X
21
odpowiedz
A.l.e.X
129
Alekde

czekam na bete ! oraz na grę !

20.08.2011 10:24
xippon
22
odpowiedz
xippon
39
Chorąży

Jakoś nie wierzę w ten PR zabieg ze strony EA, która jednoznacznie kojarzy mi się z online pass, płatnymi dodatkami przed premierą gry i pseudo limitowanymi edycjami, które i po premierze są do nabycia w sklepch (DA2 signature edition).

20.08.2011 10:54
😁
23
odpowiedz
zanonimizowany37078
100
Generał

Co za kosmiczna bzdura, coraz bardziej jestem przekonany ze SWOTR będzie ciężką porażką na której starają się zarobić przed premierą: po wyjściu jak się ludzie poznają koniec zysków.

SWOTR = AoC II :P

20.08.2011 11:11
😁
24
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał

hahaha
NIech od razu ogranicza liczbe abonamentow do 1 mln i po sprawie.
Postawia serwerki, gra bedzie pieknie smigac etc.
Sadzilem, ze robia gre dla zyskow a nie dla wygody graczy.
Widocznie mylilem sie.
Odpuszczam preorder, bo dali mi do myslenia.

22.08.2011 10:31
25
odpowiedz
Bramble
13
Legionista

O ludzie, ale wy pomysły macie, że aż żal w d*** ściska...
Ograniczanie sprzedaży będzie wersji po premierze. Liczba pre-orderów na początku była już limitowana (zresztą już 1-szego dnia przed sprzedaży edycja kolekcjonerska zaczęła się kończyć w sklepach), więc jak kupisz pre-order masz gwarancję otrzymania gry - co więcej nawet przed oficjalną premierą.
A ograniczenie sprzedaży moim zdaniem jest genialną sprawą, ponieważ nie zamulą z miejsca serwery i będzie można pograć przynajmniej, a nie czekać kilka godzin na login, lub mieć takie lagi, że się odechciewa.
Jak lepiej waszym zdaniem dla gracza, sprzedać pełno kopii, wiedząc, że chwilowo serwery tego nie udźwigną i robić premierę gry, która nie będzie działać, czy sprzedać tyle ile mogę, poprawić serwery i sprzedać resztę, hm?
Ograniczenie sprzedaży jest ukłonem w stronę tych którzy pre-ordery kupili, a nie chęcią zysku. Gdyby TYLKO chcieli zarobić, sprzedawali by egzemplarzy ile wlezie, nie martwiąc się o nic więcej...

22.08.2011 11:30
26
odpowiedz
zanonimizowany6329
89
Generał

[25]Gdyby TYLKO chcieli zarobić, sprzedawali by egzemplarzy ile wlezie, nie martwiąc się o nic więcej.. - ta akcja kierowana jest właśnie do takich durniów...

Nie stać na serwery to po kiego tworzyć grę sieciową??

22.08.2011 12:06
27
odpowiedz
Bramble
13
Legionista

Jak nie stać? Zakładali po prostu, że będzie mniej graczy na początku (SW:TOR ustanowił nowy rekord w historii sprzedaży Electronic Arts), więc nie trzeba było stawiać od razu tylu serwerów - ekonomia się kłania. Jednak, że się stało jak się stało, to już pracują nad nowymi serwerami, jednak nie są pewni czy uda im się wyrobić, więc wolą ograniczyć liczbę osób które będą się logowały w dzień premiery. IMO to jest logiczne i korzystne dla obu stron O.o Może nawet mniej dla EA, ale w końcu tu się bardziej ma liczyć zadowolenie gracza

22.08.2011 18:44
vojak_2
28
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

dziwne... za dużo kasy chyba mają...

Wiadomość EA wprowadza limity sprzedaży Star Wars The Old Republic