Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Electronic Arts przyznaje się do utraty fanów po Dragon Age II

14.06.2011 18:25
1
zanonimizowany333319
13
Legionista

No tak... brawo EA :) Zrobić z RPG-a grę dla casuali żeby biedne amerykance mogły sobie pograć, bo w końcu za głupi są na gry pokroju Baldur's Gate.... trzeba uprościć fabule, dać mniej możliwosci i dodać trochę fajerwerk to i dzieci się załapią. A Ci najwierniejsi RPG-owcy dostają po dupie... To się nazywa szacunek dla odbiorcy ;)

14.06.2011 18:25
2
odpowiedz
MaikiPL
82
Konsul

Mi się fabuła bardzo podobała. Reszta już nie tak bardzo :]

14.06.2011 18:26
Zdenio
3
odpowiedz
Zdenio
99
Generał

Powinni zostawić Dragon Age II w starej formie DA1 - ewentualnie wizualnie zmienić walkę i tyle. Od akcji mają przecież świetną serię Mass Effect, a taka konwencja gry akcji nawet bardziej tam pasuje.

14.06.2011 18:30
4
odpowiedz
zanonimizowany639270
31
Generał

Oj po DA2, Bioware rzeczywiście straciło w moich oczach. Po dalszym wyżynaniu elementów rpg z mass effect'a 3 wątpie, żebyśmy w DA3 dostali coś bardziej ambitnego ale niech chociaż zrobią większe i różnorodniejsze lokacje i wrzucą do tego więcej tekstur bo to naprawdę jest żałosne.

14.06.2011 18:32
marszym
5
odpowiedz
marszym
98
Let The Sky Fall

O ile DA:O bardzo mi się podobało o tyle po demie DAII nie miałem ochoty nawet spojrzeć na to coś. Jestem jednym z fanów których stracili.

14.06.2011 18:41
😒
6
odpowiedz
zanonimizowany520587
72
Senator

Wszystkie gry ida w strone uproszczen, bo niestety na swiecie jest wiecej glupcow, niz ludzi myslacych, wiec gra trafi do wiekszej liczby osob=wiecej $$. Developerzy mydla oczy fanom, ze niby nadal o nich pamietaja.

Ale kogo obchodzi DA3, skoro za rogiem Skyrim? :D (chociaz tez go pewnie uproszcza...)

14.06.2011 18:55
Nolifer
7
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Świat DA jest taki duży , ma tyle krain itd , a oni zrobili to w jednym mieście w ciągu 10 lat. Kiedy zamierzają pokazać Orlais , Tevinter ? w DA 9 . 10 ?

14.06.2011 19:22
8
odpowiedz
zanonimizowany781695
0
Pretorianin

Jak usłyszałem o zmianie formuły przestałem się tą grą interesować. Najlepsza część nowego DA to właśnie oldschoolowe podejście do D&D cRPG.

14.06.2011 19:22
9
odpowiedz
zanonimizowany687367
19
Centurion

nie grałem w 1 ani w żadnego innego [(porządnego)] rpg, dwójkę zacząłem parę dni temu i mi się bardzo przyje gra, chociaż gra póki co wydaję się monotonna , system walki podobne do tego z [(ME2)] i myślę że tym się twórcy kierowali czyli sukcesem ME2 i zdobyciem większej ilości niedzielnych graczy, co jak widać nie było zbyt dobrym posunięciem w przypadku tej marki

14.06.2011 19:31
10
odpowiedz
TobiAlex
193
Legend

A mi się bardzo podobała. Jeżeli mam być szczery to chyba nawet bardziej niż Wiedźmin 2. Mam EK zainstalowane od dnia premiery, jestem w drugim akcie i jakoś mnie nie ciągnie do grania. W DA2 musiałem przynajmniej raz na dzień zagrać.

14.06.2011 19:36
Stra Moldas
11
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Mnie tam dwójka się podobała. Okej, może niektóre uproszczenia denerwujące, ale sama fabuła i bohaterowie jak zawsze na najwyższym poziomie. A to jest w tego typu grach najważniejsze.

14.06.2011 19:49
12
odpowiedz
koobon
82
Legend

No patrzcie, a mnie dwójka podobała się bardziej.

14.06.2011 19:57
13
odpowiedz
Drau
82
Legend

Mnie sposob, w jaki opowiadali historie, nie zawiodl. Ani nei zawiodl mnie design.
Zawiodlo mnie natomiast wszystko inne - recycling lokacji na OGROMNA skale, praktycznie puste lokacje, ograniczenia w mechanice i customizacji postaci nam podleglych oraz chyba przede wszystkim - bardzo drastyczne obnizenie ilosci dialogow z naszymi kompanami.

14.06.2011 20:18
😜
14
odpowiedz
zanonimizowany459699
40
Konsul

Nolifer - przypuszczam ,że Orlais będzie właśnie w trzeciej części... Bohdan wspominał o tym ,że ma zamiar tam się wybrać... a gdzie Bohdan i Sandal tam jest impreza :P

14.06.2011 20:19
Marcines18
15
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

niech biorą przykład z Wiedźmina, bo to esencja RPG.

14.06.2011 20:24
16
odpowiedz
Fristron
47
Pretorianin

Nie mam ni w ząb pomysłu o co chodziło newsmanowi z "uproszczeniem fabuły"... Historia polegająca na tym, że trzeba ubić smoka wyewoluowała w opowieść o konfliktach społecznych, kulturowych i ideowych rozsadzających miasto, które jest domem protagonisty. No sam rozkład i ogłupianie, nie ma co.

Przywrócić widok taktyczny, dać możliwość sprawdzenia pełnych kwestii dialogowych pod pozycjami na pierścieniu, rozbudować fajne pomysły z DA2 (stacki osobowościowe, zwiększenie roli drużyny w przebiegu misji), władować więcej lokacji i przede wszystkim naprawić największą bolączkę serii: bardziej rozbudować bestiariusz, wprowadzając mnóstwo zróżnicowanego moba i masę wymagających walk jak w BG2.

Zresztą tak czy siak kupię. DA2 był mimo masy niezaprzeczalnych, większych i mniejszych niedoróbek świetny i u mnie BioWare tylko powiększyło kredyt zaufania, jakim się cieszy od jakiegoś czasu.

14.06.2011 20:32
A.l.e.X
17
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Szczerze mówiąc do DA2 pomijając fabułę to Wielka KUPA ! Pomija już tutaj desing, czy grafikę, ale jak się weźmie najgorszy system walki jaki jest w grach to dopiero można powiedzieć że DA2 to porażka. Na najtrudniejszym poziomie wojownik z mieczem dwuręcznym walcząc w 5 sekund zabijał nie wroga, ale cały swój oddział, widzieliście kiedyś aby ktoś walczył tak dwuręcznym mieczem i do tego w 2 sekundy kład ludzi z drużyny ? Smoki które w DAO były mistyczne i wielkie, oraz walka z nimi cudowna, w części drugiej zostały sprowadzone do roli mobo-gada takie tam stworzenie do zabicia po między gwałceniem biedronek i pacaniem komarów. O debilności tej gry można by napisać całą książkę, a jeszcze więcej o debilności jej ułomnych twórców. Mimo scenariusza gry który był niezły, odbiorca przez BioWare został potraktowany jak debil, więc to nie prawda co mówi Gibeau, zawiedzionych graczy jest tyle, że następna część DAIII, w preorderze będzie miała takie zainteresowanie jak Maluch Racing 2, zaufanie fanów zostało tą grą drastycznie nadszarpnięte. Wystarczy wejść na dowolne forum, czy nawet na metacritic aby zobaczyć, że to nie jest tylko pewna grupa fanów !

14.06.2011 20:44
12jonasz
18
odpowiedz
12jonasz
64
Monster

a mi właśnie podobał się design i uważam, że DA2 to świetna przygoda i mogę ją polecić.

14.06.2011 21:00
19
odpowiedz
zanonimizowany639270
31
Generał

Design ? Rozumiem jeszcze fabuła i grywalność ale design to najsłabszy element. Trzy tekstury na krzyż i powtarzalność lokacji, zero klimatu znanego z innych produkcji taki sucharek.

14.06.2011 21:06
@Assassin@
20
odpowiedz
@Assassin@
31
Konsul

zgadzam się co to [18].

14.06.2011 21:20
macio209
21
odpowiedz
macio209
56
Master of Ceremony

mnie tylko wkurzał ograniczony świat i uproszczenia względem towarzyszy
[8]+1

14.06.2011 21:41
Katane
22
odpowiedz
Katane
170
Useful_Idiot_

[16] --> A nie zapomniales o zbrodni jaka popelnili na inventory?

14.06.2011 22:01
Fett
23
odpowiedz
Fett
233
Avatar

Tu nie chodzi o uproszczenie, ta gra była zrobiona na odwal się.

[16] Nie mam ni w ząb pomysłu o co chodziło newsmanowi z "uproszczeniem fabuły" Np. z dupy wyjęte sytuacje w stylu "minęło 10 lat, bohater stał się..."

14.06.2011 22:07
24
odpowiedz
Czarny Grabarz
36
Rycerz Ni

W sumie jedyna naprawdę fajna rzecz w DA2 to wygląd menu głównego i ekranów ładowania. Poza tym... pustka. W sumie to nawet się nie dziwię twórcom, że nie chce im się robić porządnej gry RPG jak widzą, że kolejna część CoD, w której prawie wszystko jest skopiowane z poprzednich odsłon sprzedaje się pięciokrotnie lepiej.

14.06.2011 22:34
Meno1986
25
odpowiedz
Meno1986
178
Szkubany Myszor

"ograniczono świat gry"
Jak się robi grę na szybko to i świat jest mniejszy...natomiast system walki dało się jakoś przeboleć (o ile na początku strasznie to przeżywałem).

14.06.2011 22:41
marszym
26
odpowiedz
marszym
98
Let The Sky Fall

Design odrzucił mnie całkowicie. Brzydkie, kanciate, komiksowe modele postaci, kompletnie inny wygląd Mrocznych Pomiotów (to co oni z nimi zrobili woła o pomstę), puste lokacje, postacie z poprzedniej części wyglądają zupełnie inaczej... masakra.

Może podchodziłbym do tego inaczej gdyby to była nowa marka, ale po jaką cholerę zmieniać całkowicie kierunek rozwoju względem pierwszej części skoro ta była bardzo dobra ?

14.06.2011 22:47
Kozok
27
odpowiedz
Kozok
27
Chorąży

no to jest chyba oczywiste. Dwójka nie może stanąć przy genialnej jedynce. Tym uproszczeniem dla chamerykanów mnie po prostu obrażają. Sama fabuła - ok. Drzewka umiejętności też. Nawet interfejs ujdzie. Narzucony główny bohater i sposób opowiadania też. Ale długość tej gry, jedno miasto... I jeszcze żadnych dlc wydłużających historię. Nic. Zmarnowałem 129zł. Chcieli na chybcika zrobić kontynuację, żeby zarobić. Coś czuję, że ta seria pójdzie na straty.

15.06.2011 00:39
Sasori666
28
odpowiedz
Sasori666
186
Korneliusz

tam system walki i prosta fabuła to mały pruszcz
gorzej wypda ilość lokacji która w tej czesci była żenująco niska

15.06.2011 01:26
29
odpowiedz
zanonimizowany20609
24
Pretorianin

nie widziałem pełnej wypowiem się co do dema

- totalne blokowanie gostków z drużyny jeden blokował dwóch pozostałych czasem nawet wszystkich łącznie ze mną trzeba było wracać żeby się przydupasy ruszyli, prawie zero reakcji na jakiekolwiek komendy.
- przeciwnik jak miał łuk to w demie naparzał przez góry, na odległość 80% przebytego przeze mnie dystansu. mogłem wrócić do miejsca skąd zaczynałem daną lokację a strzały we mnie naparzały nadal a ty uje z drutem na patyku w kształcie półksiężyca nawet dooopy nie ruszyły ze swojego miejsca łaskawie.
- modele postaci jak z gamecuba
- tekstury jak dx8 bardzo dobrze podrasowanego
- korytarze tak wąskie że dwóch matołków z drużyny jak szło obok siebie to się blokowało (lekko przybarwiłem ale prawie)
- system walki który mi absolutnie nie leżał

15.06.2011 02:34
😊
30
odpowiedz
zanonimizowany515377
45
Pretorianin

A ja dzięki przejściu Dema DA2 zakupiłem całą serię w wersji Ultimate Edition, i nie żałuję! Teraz (po patch'u 1.03 do DA2) jest całkiem znośnie (poprawili zbyt łatwy gameplay w patch'u między innymi), a także gra jest bardziej stabilna i lepiej śmiga, ale DA1 (1.04v) jest pod tym względem trochę wyżej, ale jest znowu taka trochę bardziej.... hmn dziecinna? Mam nadzieję, że DA3 będzie połączeniem tego co najlpesze z DA1 jak i DA2.

15.06.2011 07:46
Tlaocetl
31
odpowiedz
Tlaocetl
196
Ocenzurowano

W DA1 mieliśmy wiarygodnych, wygadanych kompanów, a co nam zaserwowali w DA2? Jakiś klownów.
DA2 to wielka, śmierdząca kupa zrobiona przez 3-ligowy zespół EA. Mam nadzieję, że w trójce wrócą do koncepcji z jedynki, ale poczekam na recenzje z zakupem.

15.06.2011 08:34
32
odpowiedz
zanonimizowany777222
1
Junior

Ja miałem okazji pożyczyć grę od kumpla i sobie pograć i... chyba dobrze zrobiłem, mimo wszystko. DA2 nie było jakieś złe, ale spodziewałem się więcej od BioWare.
Rozczarowała mnie grafika, chociaż miało to jeden plus - gra poszła mi na przedpotopowym sprzęcie :P

Ale przegięli z tymi lokacjami, jak w każdym akcie misje poboczne działy się w TEJ SAMEJ jaskini o TYM SAMYM układzie korytarzy. A jedynie różnica była w tym, że startowaliśmy z innego miejsca (port, magazyn się kłania)...
No i ta lawina przeciwników! :D Ktoś gdzieś kiedyś mówił, że samą walką z bandytami wybiliśmy z połowę miasta :) I chyba coś w tym jest. Twórcy chcieli, by walki były wyzwaniem, ale przesadzili w drugą stronę. Nie wiem, jak to jest na najnowszym patchu (bo jak grałem był tylko 1.02), ale niezwykle absurdalnie to wychodziło. Już się witało z gąską o nazwie Koniec Walki, a tu zonk - zewsząd wyskakakiwało kolejnych kilkudziesięciu wrogów :)

15.06.2011 08:53
Lothers
33
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Uczeń przerósł mistrza - tak można podsumować konfrontację DA2 i TW2.

15.06.2011 09:37
34
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Dla mnie pierwsza czesc juz byla porazka. W druga nawet nie gralem...

15.06.2011 10:45
35
odpowiedz
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Ciekawe jakie wyciągną wnioski z tej nauki.
Ja miałem nawet taki okres, że na siłę
chciałem się przekonać do Dragon Age II.
Nic z tego! Po prostu się nie dało i tyle.
Mam nadzieję, że wszystko sobie dobrze przemyślą.

15.06.2011 14:04
36
odpowiedz
zanonimizowany688961
26
Generał

Ech. A ja powiem przekornie, że "oldschoolowe" cRPG byly właśnie zbyt mocno uproszczone, pod każdym chyba względem i DA2 jest dla mnie powrotem do czasow BG, IWD i wcześniejszych. Od tamtego czasu gry się rozwijały (BG2, "Fallout 2", "Neverwinter Nights 2", w wąskim zakresie także "Planescape Torment", potem "Dragon Age").

Moim zdaniem, głównym błędem Bioware było odejście od swojej dawnej, moim zdaniem słusznej strategii różnicowania pomiędzy seriami gier, a nie grami w serii. Przykładowo - pod koniec lat 90. istniała seria "Baldur's Gate" z rozbudowaną fabułą i postaciami, oraz "Icewind Dale" - uproszczona i nastawiona przede wszystkim na akcję. I było fajnie - każdy miał coś dla siebie, wielu miłośników AD&D grało zaś w jedną i drugą serię.

No ale cóż, zaryzykowali, sparzyli się i może wyciągną z tego dobre wnioski. Może wrócą do starego modelu biznesowego, o którym pisałem wyżej, z pozytkiem dla wszystkich. Mają bowiem rozbudowane, nowoczesne [1] cRPG ("Dragon Age"), action-RPG ("Mass Effect"), action-adventure (Jade Empire) i mogliby dodać jakieś klasycznego dungeon crawla w stylu "Icewind Dale" czy "Dragon Age 2", tyle że pod inną nazwą i byłoby fajnie. Pożyjemy, zobaczymy.

@Marcines18 Niech biorą przykład z Wiedźmina, bo to esencja RPG.

Nie bardzo, bo "Wiedźmin" jest zupełnie inną grą. Nie ma w nim drużyny, bohater jest narzucony odgórnie (i do tego dużo sztywniej określony niż w DA2), co silnie rzutuje na fabułę; rozgrywka jest mocno skupiona na walce etc. Jasne, w opowieści o Wiedźminie działa to doskonale, ale w generycznym fantasy w stylu BG zupełnie się nie sprawdzi.

@koosa - Wszystkie gry ida w strone uproszczen

Nieprawda. Pojawia się wiele bardzo rozbudowanych gier, których autorzy eksperymentuja, wprowadzając nowe pomysły. "S.T.A.L.K.E.R.", "Fallout New Vegas", "Oblivion" (tę grę tak rozbudowali, że stała się nudna :8), "Dragon Age". Zawsze pojawiały się gry złożone i uproszczone. W czasach BG był IWD, a w czasach NWN byl JE.

[1] Nowoczesne - czyli takie jak "Fallout", "Baldur's Gate 2" i dalsze, w odróżnieniu of "starych", czyli Goldbox SSI (cykl Krynnu, cykl Forgotten Realms, Eye of the Beholder etc.).

15.06.2011 15:02
37
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Dzikouak [ gry online level: 11 - Konsul ]: tylko trzeba przyznac, gwoli scislosci, ze IWD byly tworzone przez Black Isle :)

16.06.2011 12:50
38
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Nie dziwię się, przy tym co wurzucili graczom trudno ich lubić. Fani DA2 stali się jak gracze, którzy doceniają "gry na siódemkę".

16.06.2011 15:14
39
odpowiedz
zanonimizowany688961
26
Generał

@Drau - Masz rację, mój bład. W sumie powinienem raczej był powiedzieć, że Bioware nie zasugerowało się strategią Interplay. Chociaż kto wie, może los tej firmy ich od tego odrzucił.

24.06.2011 16:33
Bezi2598
😊
40
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Tą grę przeszedłem tylko dlatego, żeby znać fabułe na następną część. Jedyny plus to, że nie była taka długa. Bo jeszcze troche tej bolączki i bym jej nie przeszedł.

Wiadomość Electronic Arts przyznaje się do utraty fanów po Dragon Age II