Wykład z Game Day 2011 + Wybuchajace Beczki!
uwaga: jesli kogos nie interesuje temat wykladu a chce posluchac o ksiazce, to mowie o niej od 10:20 w drugiej czesci :)
Druga część się nie ładuje :/
... no jakość nie zachwyca ... co do wykładu: to 11bit studio jest nadal trochę małym i nie znanym studiem, dla ludzi którzy nie siedzą mocno w tematyce gier ... i nie dziwie się, że Ich gra jest mocno wspierana przez polskie media - w końcu jest ona zrobiona w Polsce ... co do słów: 'czasami osoba to więcej niż firma' - to nie jestem pewny słuszności tych słów; czasami owszem, ale czy znacie np. kogoś z rockstar?! ja nie, a siedzę w grach od zawsze ... Krzysiek reklamujesz mepi.pl ?! czy ich plakat/wystawa jest tak tylko żeby była ?! ...
... o.O ... druga części nie działa, wiem powtarzam się ;)
... racja, że "oglądalność to nie wszystko": nie liczy się milionowa oglądalność trailera, ale to czy gra będzie dobra i czy dobrze się sprzeda ... oby tak było z Dead Island ... SUPER WYKŁAD naprawdę oby więcej takich imprez i wykładów ... dołączam się do braw na końcu wykładu ...
Szkoda, że nie nagrywali dźwięku z mikrofonu, tylko z sali, ale lepszy rydz niż nic :]
Świetne przemówienie.
Mam sporo kumpli, właściwie większość, którzy przechodzą gry w ogóle nie zwracając uwagi na klimat, fabułę i takie inne rzeczy. Przykładowo nie czytają o co chodzi w queście w RPG'u, przewijają wszystkie Cut scenki, kompletnie nie wiedzą o co w grze chodzi, ale ją oceniają. Nie rozumiem jak można tak przechodzić gry. Opisałeś takie osoby w książce, czy skupiłeś się głównie na samych grach?
Deweloperzy mogliby jeszcze częściej urządzać jakieś akcie na Facebooku itp. Przecież dziś jest to takie proste, tak niewiele kosztuje, a zawsze ktoś - choćby parędziesiąt osób - się dowie o istnieniu gry X.
Ogólnie fajny wykład, trochę zbyt krótki, żeby dogłębnie poruszyć ten temat i wszystkie rodzące się przy okazji inne kwestie, ale słuchało się przyjemnie. Choć jakoś średniawa ;p
@Rock - dokładnie. Dźwięk zrypany :/
Ciekawy i konkretny wykład do tego spora dawka humoru , mały problem z dźwiękiem troche trzeszczy , możliwe że słabo podążałem za wykładem bo niezrozumiałem paru fragmentów .
No wersja kiepskawa ale dało radę obejrzeć :)
Krótko, konkretnie i na temat ;)
Liczę na więcej rzeczy związanych z tym tematem :)
Bardzo dobrze zrealizowany wykład. Czekam na jakąś bardziej konkretną datę premiery książki. :)
Gratuluje Ci ,że wreszcie ktoś się odważył poruszyć ten temat na poważnie ,może wreszcie ta branża pójdzie w Polsce do przodu :)
Tak w ogóle, to jest śmieszne, żebym o takiej imprezie jak Game Day dowiadywał się z bloga redaktora portalu o grach. Nie zrozumcie mnie źle - akurat blog mi się podoba, sama idea prowadzenia także - chodzi mi o to, że takie eventy w ogóle nie są nagłaśniane. Tysiące graczy w ogóle nie ma pojęcia, że coś takiego się odbyło. Czy organizatorzy nie mogliby pomyśleć i nagłośnić czegoś takiego? Dodatkowo - dla uatrakcyjnienia - zorganizować parę wykładów bardziej ogólnych, mniej "branżowych", takich właśnie, jak wykład Lordareona, żeby publiczność "niebranżowa" też mogła posłuchać? Można by z tego zrobić polski GDC (który dla mnie był ciekawy, niektóre wykłady są bardzo fajne, nawet dla mnie, człowieka mającego niewielkie pojęcie o tworzeniu gier), tylko jak, skoro nawet się o istnieniu takich imprez nie mówi.
zdenio -> w jednej mysli narzekasz ze o imprezie dowiadujesz sie z bloga redaktora zajmujacego sie grami i ze media zajmujace sie grami nie naglasniaja tej imprezy :) ale masz racje, jednak grzech tutaj tkwi po obydwu stronach. mysle ze organizatorzy za bardzo otaczaja sie sciana, a media za bardzo probuja te sciane sforsowac. no ale sam staralem sie zrobic pierwszy krok, rozmawialem z obydwoma stronami - moze bedzie lepiej.
Wykład fajny, jakość wideo bardzo słaba.
Takie pytanie mam: ile miałeś słuchaczy mniej więcej? Interesuje mnie jaka jest popularność takich wykładów.
@Lord - No, ale gameplay.pl to taki trochę twór przyklejony do GOLa, nie sądzę, że wszyscy użytkownicy portalu zaglądają tutaj ;p I grzech jednak chyba bardziej leży po stronie organizatorów, bo jednak łatwiej byłoby mediom opisać coś ciekawiej pomyślanego, co mogłoby zainteresować graczy. Zresztą sami deweloperzy też mogliby się postarać dla wspólnego dobra - i chociaż być na evencie, uczestniczyć. Obecność np. CDP Red przyciągnęłaby uwagę.
@ Organizacja - na konferencjach tego typu przydaje się moderator i wyraźnie rozdzielona sesja pytań. Tak, to w trakcie odpowiadania zaczęli Krzyśkowi wychodzić ludzie, a szkoda bo za frajer postarał się im przygotować przystępny wykład, który jak dla mnie jest niezłym wstępem do dyskusji.
@ Dźwięk - tego typu jakość jest dość częsta przy półamatorskim nagrywaniu, niemniej nie na tyle zniechęcająca, by poważnie zaszkodzić w odbiorze materiału.
@ Wykład - relatywnie zwięźle, przystępnie, spójnie ale chyba odrobinę za dużo o sobie. Wydaje mi się, że trochę ograniczyła cię forma, bo warto by było umożliwić spotkanie i sesję pytań w mniejszym gronie ludzi, którzy bardziej chcieliby wyciągnąć coś z tego wykładu. Z doświadczenia wiem, że rzucenie w salę "czy są pytania ?", słabo się sprawdza. Cenne dyskusję niestety wychodzą głównie w kameralnym gronie. Np. na 5 SFI zrobiliśmy sesję kameralną po wykładzie z Michałem Drobotem, na ponad rok przed TW 2 i wyszła z tego kapitalna, ponad 2 godzinna dyskusja. Generalnie moja konkluzja, jeśli chodzi o takie eventy, to korzystać, rozmawiać, poznawać. Ludzie którzy do was przemawiają, to w większości pasjonaci z wszelkiej maści środowisk, którzy jeżeli już na takiej imprezie się pojawiają, to wysyłają jasny komunikat, że są otwarci na rozmowę. Nie raz, nie dwa zaskoczą was, tym że gdzieś na początku byli takimi samymi ludźmi jak wy, tylko może im się chciało bardziej. Ps. Krzysiek - nawet nie wiesz jak mnie zaskoczyło, że parę lat studiowałeś na UEK-u ;)
@ Materiały - @koma997 nie tylko Krzysiek o takich rzeczach mówi. Poniżej masz linki do kilku wydaje mi się całkiem ciekawych prelekcji z branży i to z samego tylko Krakowa:
Trendy w grach komputerowych (Michał Drobot) -> http://www.youtube.com/watch?v=I9Bj1SQo5PQ&feature=related
Strategia czarnej owcy (TEDxKrakow-Marcin Iwiński i Michał Kiciński) -> http://www.youtube.com/watch?v=24qJXgiuO1E
Świetny wykład. Mysle, żę może bardzo pomóc początkujacym twórca, bo niestety z własnego doświadczenia wiem, że rzadko mają oni jakieś pojęcie na temat mediów i marketingu. Podrzuce wykład kilku kumplom ;)
Dołączam się do narzekania na info o imprezie. Ja tez niestety dowiedziałem się o niej już po fakcie ;)
Nazywam się Krzysztof [pisk szuranie szum] Gon... [pisk szuranie] i [pisk szuranie]...
Masakra :<
Odsłuchałem calutki i tak jestem szarym graczem. Ja tylko liczę że takie wykłady dawają tym prawdziwym odbiorcą do zrozumienia a nie że odsłuchają a dalej będą robić i... i popełniać błędy. Co do samej książki, to cóż...trzymam kciuki już od samego początku i wierzę że wypali, zresztą sam ten pomysł na książkę jest świetny a jeszcze piszę go Taka osoba to czego chcieć więcej?