Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Diagnoza porażki Bulletstorma

11.04.2011 17:39
1
Torebka
6
Junior

Muszę przyznać, że Bulletstorm przykuł moją uwagę kiedy pojawiły się pierwsze news'y o tej produkcji. Ale jednak coś mnie do niego nie przekonało po tych wszystkich (kolorowych) reklamach. Może to, że mam już małe doświadczenie w odczytywaniu tego typu reklam (po prostu są lekko przesadzone). Jednakże liczyłem na sukces rodaków, może nie na wielki ale jakiś konkretny, a to czego się dowiedziałem z artykułu lekko mnie zszokowało.

11.04.2011 17:45
aope
2
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

Polecam tekst na Polygamii. Temat ten sam, a całości dopełniają komentarze Chmielarza. Cytując szefa PCF nt. sprzedaży: "Ani tak źle, jak to z bliżej mi niezrozumiałą satysfakcja donoszą niektóre polskie blogi, ani tak dobrze, jakbym to sobie wymarzył."
Wpis na gameplay.pl w zasadzie nie trzyma się przysłowiowej kupy, a stawianie takiej tezy, jaką w tytule postawił autor, nie wymaga chyba nawet komentarza. eJay, mogłeś się bardziej postarać, dużo bardziej...
Z jednym się zgodzę - wybór wujowego GfWL to nieporozumienie.

11.04.2011 17:53
Scott P.
👍
3
odpowiedz
Scott P.
126
Generał

Bulletstorm to dość dziwny przypadek. Jedni ją nienawidzą a inni mówią, że się przy niej świetnie bawili. Ja osobiście mam zamiar kupić tą grę dopiero jak zleci do 50 złoty. A moje przypuszczenia, dlaczego Bulletstorm zawiódł to kiepski multiplayer, historia bohaterowie i humor przedstawiony w singlu nie każdemu mógł przypaść do gustu, monotonia rozgrywki, ekonomia ludzie stali się mniej rozrzutni po kryzysie a przy okazji oszczędzali pieniądze na 3DS, nowy tytuł na utwardzonym rynku FPS-ów nie zawsze odnosi sukces.

11.04.2011 17:56
4
odpowiedz
MegaMaro
25
Centurion

Ta gra jest beznadziejna i nudna, dla tego się tak słabo sprzedała. Nie wiem czemu tak redaktorzy się podniecali tym tytułem zwłaszcza w Polsce. W porównaniu do KZ 3 i Crysisa 2 ta gra jest o 2 klasy niżej, tak samo w porównaniu do Polskiego Call Of Juarez 2. Na PS 3 nie miała szans z KZ 3. Na Xboxie mogła trochę powalczyć bo, tam ostatnio jeśli chodzi o exy, jest tragedia + dają betę do Gerasów 3. Dodatkowo wyszedł jeszcze Crysis 2. Ocena tej gry nie powina przekroczyć 6,5/10.

11.04.2011 18:23
eJay
5
odpowiedz
eJay
241
Quaritch

gameplay.pl

aope-->To znaczy co się nie trzyma kupy? Liczby (jakie by nie były przesadzone, bo dokłądnych statystyk nie ma i nie będzie, natomiast Xfire ma potężną bazę userów) mówią same za siebie. Bulletstorm pod względem popularności gry w sieci to fail. Chmielarz może oczywiście stawiać zasłonę dymną, bo sprzedaż uratowały konsole (zwłaszcza X360), ale to chyba za mało jak na FPS który miał być lepszy od konkurencji z blood screenami i tępym AI?

11.04.2011 18:47
sekret_mnicha
6
odpowiedz
sekret_mnicha
255
fsm

GRYOnline.plTeam

1. Gra jest bardzo dobra, sprawdza się w single'u, multi od początku było skazane na mniejszą lub większą porażkę. Absolutnie nie żałuję wydanych pieniędzy. I z pewnością bez wahania wybrałbym drugi raz Bulleta, niż MW2 czy innego Homefronta (który choć gorszy - wedle recenzji - to sprzedał się lepiej).
2. Porażka? Nie wydaje mi się... Fakt, że X360 wygrywa w sprzedaży nie zaskakuje - beta GoW3 zrobiła swoje (sam zwróciłeś na to uwagę). Ale przekroczony milion sztuk (bo jestem pewien, że w ciągu tego miesiąca bańka pękła) to wynika chyba niezły. Mierzono wyżej, to prawda, ale...
3. Smuci jedynie nędzne, trzecie miejsce peceta. 60 tysięcy sztuk na całym świecie to rzeczywiście malutko.

11.04.2011 18:49
7
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

60.000 tylko w sprzedazy pudelkowej i tylko na ok 50% rynkow.

11.04.2011 18:52
8
odpowiedz
zanonimizowany649929
35
Legend

Kampania Bulletstorma jest oryginalna i ciekawie poprowadzona, przyjemnie nabija się skillshoty... ale multi i Echa powiewają już nudą. Gra niezła, ale na kilkanaście godzin. Może gdy PCF doda nowe mapy i tryby do multi, to odpalę ponownie ich grę. Moja ocena to 7/10.

11.04.2011 20:00
aope
9
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

@eJay: kupy nie trzyma się postawiona przez Ciebie teza, którą próbujesz udowodnić we wpisie, co Ci nie wychodzi. Nie dysponujesz żadnymi wiarygodnymi danymi, opierasz się na poszlakach, na jakimś xfire (to może jeszcze Raptr? Np. wśród moich licznych znajomych nikt z xfire nie korzysta, kilku BS kupiło, z czego dwóch - wow- znajomych korzysta z Raptr), generalnie - nie masz nic, na podstawie czego taką tezę mógłbyś wysnuć. Gra miała premierę niespełna 2 miesiące temu, mówi się o prawie 900 000 sprzedanych egz. Czy to jest porażka? Jak na nowy IP? Nie wydaje mi się. Gdybyś zebrał informacje i zatytułował wpis "Diagnoza porażki Bulletstorm na XXX" to jeszcze, od biedy, mrużąc oczy by to uszło, chociaz "porażka" to zbyt mocne słowo. Ale tez żadnych wiarygodnych danych nie ma. Więc jaka porażka? Jak sprzedawały się Dead Space, Mirrors Edge czy inne nowe marki w 2 miesiące po debiucie? Czy naprawdę jesteś w stanie wysnuć taką tezę tak szybko? Daj spokój, przecież to nie kolejne CoD... :) O porażce/sukcesie to będzie można mówić za kilka miesięcy. Teraz można mówić co najwyżej o lepszym bądź gorszym starcie, a ten, jak na nowe IP wydaje mi się naprawdę niezły.
Takimi wpisami robisz PCF krzywdę, czy jak to tam zwał "czarny pr" - klientów im od tego nie przybędzie, a pozostanie tylko nieuzasadniony, wywołany sztucznie niesmak albo inny absmak. Po co?

11.04.2011 20:08
10
odpowiedz
Mark24
11
Legend

zgodzę się z [9] - szczególnie, że inna polska gra sprzedała się nawet słabiej (wg. vgchartz) a uznaje się ją za wielki sukces. Mowa o Sniper: Ghost Warrior. Łączna sprzedaż do tej pory to zaledwie 800k.

11.04.2011 20:15
U.V. Impaler
11
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Powoływanie się na VGChartz? Daj Pan spokój. :D

11.04.2011 20:15
aope
12
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

@Mark24: akurat w przypadku S:GW to faktycznie był sukces. Koszty produkcji były niewielkie, więc zarobili małą fortunę :) Z drugiej strony kompletnie nie rozumiem, jak tego "czegoś" mogło tyle zejść...no ale to tak OT.

11.04.2011 20:20
😉
13
odpowiedz
zanonimizowany782436
2
Generał

[10]

jednak porównywanie gry, która pojawiła się znikąd i była zrobiona przez ludzi kojarzonych z kaszanami za 10 zł z mocno promowanym tytułem sygnowanym przez największe tuzy branży jest trochę... hm, dziwne.

11.04.2011 20:24
eJay
14
odpowiedz
eJay
241
Quaritch

gameplay.pl

UVI-->Tylko, że dane z VGChartz są dość zbieżne z innymi statystykami, z innych serwisów.

aope--->Gra miała premierę niespełna 2 miesiące temu, mówi się o prawie 900 000 sprzedanych egz. Czy to jest porażka?

Zważywszy na koszty gry? Jak na razie tak.
Biorąc pod uwagę pychę marketingową? Nawet nie chce mi się pisać, jak bardzo mnie ta sytuacja śmieszy ;)

O porażce/sukcesie to będzie można mówić za kilka miesięcy. Teraz można mówić co najwyżej o lepszym bądź gorszym starcie, a ten, jak na nowe IP wydaje mi się naprawdę niezły.

Lifetime dla każdej gry jest inny, ale dla BS nadejdą teraz ciężkie miesiące. Poza tym sprzedaż PC jest dramatyczna i tego nikt nie jest w stanie ukryć, nawet PCF. A do premiery bety GoW 3 pozostało kilka dni ;)

Mark24-->Sniper to jest gigantyczny sukces, gra która kosztowała 10-15 razy mniej niż BS sprzedaje się podobnie. CI akurat może zapisać ten wynik po stronie "szoku i niedowierzania".

11.04.2011 20:25
redan
15
odpowiedz
redan
29
Brodaty Wiking

sytuacja Bulletstorma przypomina mi reakcje i opinie na temat, pod pewnym względem "bliźniaczej" produkcji, tj. Borderlands. początkowo też było średnio, a potem się trochę lepiej rozkręciło. więc może i w przypadku Bulletstorma będzie podobnie.

11.04.2011 20:30
Kreek
16
odpowiedz
Kreek
65
Senator

[12] Bo kosztowała pół ceny normalnych tytułów AAA, czy to na x'a czy na pc...

11.04.2011 21:19
LooKAS
17
odpowiedz
LooKAS
133
Konsul

cieszy mnie 'umiarkowany sukces' tej gry... slaba gra, slaba sprzedaz - cieszy podwojnie, ze nie zadzialal nachalny hype. moze nastepnym razem, zamiast polowe budzetu wydawac na reklame skupia sie na samej grze.

11.04.2011 22:36
18
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@Mark24
Podobni do ciebie mędrcy ekonomii porównywali wyniki sprzedaży Dragon Age: Origins, które wyszło na trzech platformach, z Wiedźminem, które wyszło tylko na PC i nie miało potężnego EA za dystrybutora, ani tak drogiej reklamy.

11.04.2011 22:41
19
odpowiedz
N0wak
68
Generał

Dla mnie to i tak szok ze tyle osob kupilo Bulletstorm. Najgorsza gra w jaka gralem w ostatnich kilkunastu miesiacach (a mysle ze w wiekszosc z popularnych gier w tym czasie zagralem).

11.04.2011 22:43
Apokalipsis
😍
20
odpowiedz
Apokalipsis
64
Senator

Porażka? Nie. Porażką jest Homefront czy Sniper. Doceńcie coś w końcu..

11.04.2011 23:29
21
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

eJay -> Problem z pc jest taki, że wiele gier AAA osiąga na tej platformie takie wyniki, więc to nie jest żadne ostateczne rozstrzygnięcie jeśli chcesz mówić o sukcesie tytułu, trzeba zmierzyć sprzedaż na wszystkie platformy na jakich wyszła ta gra.

12.04.2011 15:22
hansatan
22
odpowiedz
hansatan
70
Generał

O ile sama rozgrywka w Bulletstorm jest całkiem przyjemna (ot to taki shooter z paroma przyjemnymi punktami) to port gry na PC-ty bo tak trzeba to nazwać był po prostu koszmarny, co skutecznie mnie od gry odstraszyło. People Can Fly (czyt. EPIC) chyba zdecydowanie nie lubi kart nVidii, bo to jakie niedociągnięcia jak w Bulletstorm są niedopuszczalne. Skalowanie rozdzielczości z konsol 1:1, znacznie spadki przy włączonym AA (tylko na kartach zielonych)... Koszmar, nie wiem czy do tej pory ukazał się jakiś patch, na forach PCF było o tym głośno, ale szczerze to już mało mnie to interesuje...

12.04.2011 16:49
Eskejp
23
odpowiedz
Eskejp
20
Centurion

Ciekawa kampania, niezła sieczka, system punktów i dużo możliwości zabicia - to zaliczam na plus. Czas kampanii 6h wogóle mnie nie satysfakcjonuje (dobrze że nie kupiłem wersji konsolowej, 200zł za perę godzin??). Kiepski tryb multiplayer i jakoś niespecjalnie wciągający tryb echo. Przed premierą miałem większe oczekiwania. Naciągane 7/10

13.04.2011 17:32
hansatan
24
odpowiedz
hansatan
70
Generał

Co do czasu kampanii, to nie wiem czy taki styl rozgrywki na więcej niż 6h zdał by egzamin...?!

gameplay.pl Diagnoza porażki Bulletstorma