Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Frogster wita

08.04.2011 17:01
Rock Alone
1
Rock Alone
61
Konsul

Witam serdecznie. Przy okazji wrzućcie sobie "Page Brake" (w edycji - 3 ikonka od lewej w 4 linijce) gdzieś tak po jednym albo dwóch akapitach, żeby nie zajmować całej strony głównej :]

08.04.2011 17:29
Isath
2
odpowiedz
Isath
3
Junior

Zrobione ;) Coś musiało nie zaskoczyć za pierwszym razem.

(Wcale nie chcieliśmy wyraźnie zaznaczyć naszej obecności ;))

08.04.2011 18:35
Inczuczuna
3
odpowiedz
Inczuczuna
15
Chorąży

Ta firma wszędzie mnie dopadnie... No ale trudno, trafiła się okazja, to może od razu zadam kilka pytań, ciekawe, czy znacie na nie odpowiedź. :P

Grałem w RoMa długo, zacząłem w marcu 2010. Nawet wbiłem najwyższy poziom (wtedy 60, bo jak weszły następne to ja już nie grałem). Niestety muszę przyznać, że RoM nie jest grą, w którą się da grać latami. Oczywiście wszystkiemu są winne mikropłatności i o te chciałbym się zapytać.

Zapominając o tym, że mikropłatności to zło, oraz że znienawidziłem je po graniu w RoMa, chciałbym się o nich wypowiedzieć obiektywnie. Gra sama w sobie jest fantastyczna. Przyjazna nowemu użytkownikowi, ma duży świat, wiele możliwości, ciekawy system dwuklasowy. Tylko na każdej z tych zalet, oraz wielu innych odcisnęły się mikropłatności. Zatem skąd decyzja, by je wprowadzić? Gdyby RoM był na abonament, pewnie nadal bym w niego grał. Tymczasem, skończyłem grać na rzecz WoWa, podobnie jak połowa mojej wcześniejszej gildii. System dwuklasowy - fajny patent, tylko się nie sprawdza na dłuższą metę. Do 30 poziomu jest ok, są strefy zarówno dla klasy głównej jak i subklasy, jest gdzie expić. Schody zaczynają się na 40 lvl - bić się już da tylko na questach dziennych, których zrobić można tylko dziesięć na dobę. I o ile jeszcze do 50 poziomu można brać questy główną klasą o 10 poziomów wyżej i oddawać drugą, to idzie to dosyć szybko. Ale wbicie 60 graniczyło z cudem. Wbicie subklasy z 59 na 60, kiedy grałem, zajełoby mi tradycyjną metodą ponad miesiąc. Oczywiście była na to rada - kupić za niemałą cenę w IS za diamenty (które się kupuje za realne pieniądze) talony na misje dzienne. Tylko by kupić sensowną ich ilość trzeba by wydać koszmarne pieniądze. Dlatego oddawało się questy na bugu między 6 a 7 rano.

Drugi duży problem to banda noobów na 60 poziomie, którzy za kasę od rodziców kupowali sobie na AH świetny ekwipunek, ale nie potrafili grać. I gdzie tu sprawiedliwość? Ktoś nie chciał wydawać tyle pieniędzy, to zostawał w tyle, bo tradycyjne metody zarabiania nie istniały. By sprzedać item inny niż z craftingu trzeba było kupić odpisanie z IS, które było bardzo drogie i bardzo rzadkie. Profesje takie jak gotowanie czy alchemia straciły sens po wprowadzeniu mikstur do kupienie za pamiątki zbierane z inst - wychodziło taniej, niż kupić od innego gracza. Nawet jak już się komuś udało normalnie zarobić, to by zrobić ekwipunek nie wystarczyło wydropić itemu i statów na instancji - trzeba było kupić kamień oczyszczający atrybuty na AH i czyste kamienie fuzji. Drogie, a jak. Tymczasem na dłuższy czas wyłączono handel diamentami na AH, więc pozostawało tylko kupowanie od innych poprzez funkcję prezentu, ryzykowne i drogie. Ubranie się bez płacenia realnych pieniędzy, dużych, często większych niż za abonament w WoWie graniczyło z cudem.

Takich problemów było wiele. Ekonomia w grze przez mikropłatności przestała funkcjonować, ciężko było grać. Ja wytrzymałem od marca do września, inni padli wcześniej. Połowa mojej gildii - Bushidanu - wraz z liderem poszła grać w WoWa na globalu (nawet nie na privie, byli skłonni płacić abonament!). Zostawili nas, stworyliśmy nową gildię, ConQuistę. Czasami ktoś odpadał, ale nieźle się trzymaliśmy. W końcu ja padłem, zdenerwowało mnie usuwanie moich postów na forum. Jak się do tego dołożyło rozgoryczenie mikropłatnościami - od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym graczem WoWa. Tylko szkoda mi ludzi, których zostawiłem.

Zatem, skąd decyzja na mikropłatności? To nie pozwala zbudować dużej, wiernej grupy fanów. Bo ci co zajdą daleko, szybko zdadzą sobie sprawę, jak to w tej grze wygląda. Firmie to bez różnicy, będą nowi, którzy zapłacą. Ale czy twórcom nie zależy na wiernych graczach? Sirvius, może pamiętasz z forum Tsurę - swego czasu najaktywniejszego i najbardziej pomagającego na forum. Był w mojej gildii, poszedł grać w WoWa wraz z Luthiene i całym składem. Wielu tak odchodzi, nawet tych najlepszych. Gdyby RoM miał abonament, byłby o wiele lepszą grą. Fantastyczną. Porównywalą z WoWem. I mógłbym ją innym polecić, bo aktualnie tego nie zrobię, ze względu na mikropłatności.

08.04.2011 18:49
Inczuczuna
4
odpowiedz
Inczuczuna
15
Chorąży

Co bym nie tylko narzekał - chciałem pochwalić polską ekipę odpowiedzialną za RoMa. Nie licząc człowieka, który skasował kilka moich kulturalnych postów, napisanych by pomóc innemu graczowi, polska obsługa jest bardzo dobra. Sirvius na forum i Facebooku sprawdzał się idealnie. Takich ludzi to ze świecą szukać. :D BTW mój pomysł z połączeniem domów podczas brania ślubów został wraz z którymś kolejnym patchem wdrożony, albo chociaż jest planowany? Bo od kiedy skończyłem grać, to to mnie najbardziej męczy, czy moja wizja zostanie kiedyś zrealizowana. :)

08.04.2011 18:55
5
odpowiedz
zanonimizowany37078
100
Generał

Niestety Frogster ma być wydawca gry mmo "Tera" w Europie co bardzo źle wróży jej przyszłości. Mimo iż "Tera" ma mieć abonament jestem przekonany że przyzwyczajenia do traktowania klientów jako głupiego dojnego bydła będą kontynuowane...

08.04.2011 19:02
6
odpowiedz
krzychu2k7
39
Konsul

Jeśli na głównej będą tylko najważniejsze newsy, to chyba nie będzie na co narzekać...

08.04.2011 19:14
7
odpowiedz
zanonimizowany745717
9
Legionista

@Inczuczuna: Przede wszystkim dziękuję w imieniu swoim i polskiej ekipy za miłe słowa. :) A jeśli chodzi o mikropłatności do zadecydowało wiele czynników. Jednym z nim i głównym było przede wszystkim to, że polscy gracze tę formę płatności preferują. Łatwiej jest bowiem wysłać SMS, niż wykonać przelew lub skorzystać z karty kredytowej. A SMS wysyłamy kiedy chcemy i ile chcemy. Dotyczy to także innych dostępnych mikropłatności. Abonament stanowi swojego rodzaju barierę, czyli aby zagrać, spróbować, należy zapłacić za abonament. Tak, oczywiście jest możliwość przetestowania gry np. przez 14 dni, ale jeśli później po miesiącu nie będziemy chcieli grać, to co :)? W przypadku darmowej gry z IS gramy kiedy chcemy i płacimy, kiedy chcemy. Na temat aktualizacji nie mogę się niestety wypowiedzieć, ale jak dasz nam czas, to być może poświęcimy któryś z tekstów na blogu właśnie tej tematyce.
@Slabo_vv: Czemu nie dasz wydawcy szansy? Nieładnie pisać tak, skoro gra nawet oficjalnie nie rozpoczęła swojego bytu. :) Ale przyznam, że mocne słowa...

08.04.2011 19:29
8
odpowiedz
johny1910
25
Centurion

jakby to powiedział Jeremy Clarkson "hello and welcome"

08.04.2011 19:56
9
odpowiedz
zanonimizowany690797
7
Legionista

W sumie to ciesze się ze frogster wydaje Tere w Polsce, no bo kto inny? RoM jest dobrą grą, trochę traci mikropłatnościami które cisną się gdzie tylko można. Obok Guild Wars 2, Tera to drugie MMO którego wyczekuje z niecierpliwością i jeżeli będzie opcja darmowego przetestowania gry to będzie to pierwsze MMO za które będę płacił abonament. (Może trochę za wcześnie na takie pytanie, ale mimo to je zadam) Interesuje mnie tylko czy jest szansa ze Tera Online zostanie zlokalizowana?

08.04.2011 20:36
10
odpowiedz
zanonimizowany745717
9
Legionista

@johny1910: Dziękujemy! :)
@Avanger260: Jeśli chodzi o lokalizację TERA, to niestety obecnie nie jest planowana lokalizacja... Ale kto wie. :) Jeśli polska społeczność "oszaleje" na punkcie tej gry, to kto wie.... :)

08.04.2011 20:43
Inczuczuna
11
odpowiedz
Inczuczuna
15
Chorąży

Sirvius, to co mówisz byłoby fantastyczną ideą, gdyby to bardziej dopracować. Aktualnie jest tak, że masz pieniądze, to masz ekwipunek. Nie masz pieniędzy - stagnacja. Im więcej pieniędzy tym szybszy rozwój, lepszy ekwipunek. Gdyby to ogarnąć, to mogłoby się sprawdzać. Podstawowy błąd aktualnego systemu to brak ograniczeń, gdyż ponieważ mając dużo diamentów można w grze kupić wszystko. Pięknie by było, gdyby płacenie odblokowywało więcej możliwości, udostępniało je, zamiast dawać gotowiec. W RoMie nie ma już na to szans, zbyt IS jest zintegrowany z grą. Ale kto wie, może następna gra, podobna do RoMa, następne dziecko Frogstera będzie już krokiem naprzód? Przełomem w mikropłatnościach. Ucieszyłbym się, gdyby to akurat Frogster dokonał przełomu. Bo RoM mimo mikropłatności jest dobrą grą i dobrze ją wspominam.

A co to TERy. Lokalizacja mi zwisa, w WoWa gram po angielsku. Tylko fajnie by było mieć rodzimy serwer, chociaż jeden. Nic więcej nie oczekuje, tylko polski serwer. :D

08.04.2011 21:12
Wyrok
😊
12
odpowiedz
Wyrok
36
Pretorianin

Witka Isath & Sirvius! Miło was widzieć na gameplay.pl, życzę poczytnych wpisów i ciekawych komentarzy.

08.04.2011 21:48
Rock Alone
13
odpowiedz
Rock Alone
61
Konsul
08.04.2011 23:33
14
odpowiedz
zanonimizowany690620
27
Centurion

Ano witajcie.

Inczuczuna: Racja, rodzimy serwer byłby fajnym rozwiązaniem. Ja na ten przykład bardzo dobrze radzę sobie z czytaniem, ale składanie zdań w języku angielskim już gorzej mi idzie.
Natomiast brak lokalizacji stwarza dodatkową barierę oddzielającą idiotów, dysortografów i analfabetów od ludzi chcących sobie w spokoju pograć. :)

09.04.2011 00:51
Bart2233
15
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

To ja może powiem co odrzuciło mnie od RoM:

-Żadna innowacja tzn. wszystko już "było"
-klimat średnio mi przypasował (Za wzór wśród darmowych MMO stawiam Silkroad, RoM uplasowałbym na 2-3 miejscu)
-głupia animacja "cofania" bohatera(niby nic, a wkurzało strasznie), kiepska architektura miasta, dziwnie zorganizowane "wejście" (kto by coś takiego normalnie postawił??!), i generalnie miałem wrażenie że miasto jest za duże.

Oprócz tego gra ma też sporo zalet, ale mimo 2 prób pogrania dłużej odbiłem się dosyć szybko.

Teraz zastanawiam się czy uda wam się odciągnąć mnie od zakupu GW2 i namówić do zanurzenia w świat TERY.

09.04.2011 11:53
16
odpowiedz
zanonimizowany788343
1
Junior

Jeśli chodzi o RoM, to macie rację, jest kilka problemów, jednak jestem zdania, że Frogster sobie radzi. Gdyby nie polska ekipa, Sirvius który zabawia społeczność na Facebooku i na forum, to może inaczej bym postrzegał Frogster i jego produkty. Często jestem także na forum Mythos i widzę, że chłopak wie, co robi. Społeczność go lubi. W TERA też chętnie zagram.

09.04.2011 14:59
Harry M
17
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Fajnie :). Gameplay się rozrasta

09.04.2011 18:27
18
odpowiedz
zanonimizowany788344
2
Junior

Fajnie widzieć na blogu takie osoby. Ja znam Sirviusa to znaczy kojarzę go chyba jeszcze z jego pracy jako peteradm dla Bigpointu. Czy to ty? :)

10.04.2011 10:32
19
odpowiedz
zanonimizowany745717
9
Legionista

@kacpermates: Nie chcę potwierdzać, ani zaprzeczać. Wolę skupić się na tym, co jest teraz i co jeszcze będzie. :)

25.05.2011 14:09
👍
20
odpowiedz
zanonimizowany793353
1
Junior

Witam, czy Gra Tera w wydaniu Frogstera, jest/będzie darmowa ? ;p

Z góry dzięki.

gameplay.pl Frogster wita