Wiedźmin 2: Zabójcy Królów [PC] - Już graliśmy!
Nie całe 2 miesiące do premiery i to jest wczesna wersja ?
Dla mnie to bezapelacyjnie najważniejsza premiera tego roku. Ale wcale nie będę miał CDP Red za złe jeżeli opóźnią premierę o kilka miesięcy jeżeli zajdzie taka potrzeba ze względu na dopracowanie gry.
Na 2 miejscu są ex aequo Diablo III, The Old Republic i Batman: Arkham City (na kolejną odsłonę StarCrafta II w tym roku chyba niestety nie mam co liczyć).
Na 3 Deus Ex 3.
Na 4 ex aequo Sgogun 2: Total War, Dungeon Siege 3, Mass Effect 3, Gears of War 3, L.A. Noire, Max Payne 3 i nowy XCOM (chociaż nie wiadomo czy wyjdzie w 2011).
ps. Dużo tych "3" w tym roku ma wyjść :)
hehe, wszystko fajnie, fajna giera.. i życzyłbym żeby w końcu udał się produkt od A do Z.
ale niestety... nic na to nie wskazuje..
Ciekawe, że autora tekstu nie zainteresowała bardziej ta 'wcześniejsza wersja gry'.. bo jeśli twórcy mówią, że jest to 'wcześniejsza wersja' to znaczy, że tak naprawdę gra gdzieś w połowie jest skończona.
Ale załóżmy optymistyczną wersje - 'wcześniejsza wersja' na 2 miesiące przed wydaniem oznacza, żę 2 miesiące po pojawieniu się na półkach, będziemy ściągali 1gigabajtowego patcha aby w ogóle skończyć grę.
Oczywiście każdy ma nadzieję, że nie jest tak do końca, że twórcy gry zepną poślady przy udziale magicznej alchemii Geralta i będzie wszystko ok.
A będzie jak będzie.. :/
Może to też oznaczać to, że dla wszystkich dziennikarzy dają tą samą wersję gry niezależnie od tego czy w "normalnej" wersji coś zmienili lub poprawili.
Przecież to nie działa w ten sposób! Na pokazy przygotowuje się konkretne dema, rzadko kiedy pokazuje się grę w takiej postaci, w jakiej ona aktualnie jest. Demo może powstać w styczniu, ale media mogą mieć z nim kontakt w maju. Nie jeden raz spotkałem się z takim przypadkiem.
U.V. Impaler - to Tomasz Geralt Gop by powiedział, że to demo dla prasy a nie wcześniejsza wersja gry.
Zresztą przekonamy się za parę miesięcy :)
Na wersje Xboxową w 100 proc też nie ma co liczyć w tym roku.
Gra pewnie jest już kompletna, teraz pewnie cały zespół siedzi i debuguje.
O jakość Wiedźmina 2 jestem spokojny. Pracował nad nią przecież zespół, który stworzył pierwszą część. Zabierając się za drugą część byli bogatsi o doświadczenie jakie zdobyli przy produkcji pierwszej częśći, więc pewnie uniknęli wiele błędów i niedociągnięć obecnych w poprzedniej produkcji.
Co do samej gry, to pewnie nie kupię jej w momencie premiery. Poczekam za jakąś tańszą wersją. W tym roku ma wyjść tyle świetnych gier, że na Wiedźmina 2 nie starczy mi po prostu czasu.
capicho ---> Sformułowanie Gopa jest nieszczęśliwe, ale przekaz jest dla mnie zrozumiały - była to "wersja produkcyjna, bez wyeliminowanych bugów". W żadnym stopniu wypowiedź nie oznacza: "jest to wczesna wersja, skończymy grę za dwa lata".
Widziałem w swoim życiu sporo gier przed premierą, w różnych fazach rozwoju i nieraz zdarzało się, że w tym samym czasie kiedy gra lądowała już w tłoczni, ja testowałem wersję sprzed paru miesięcy, bez poprawionych wszystkich błędów.
obawiam sie ze Wiedzmina spotka podobny los co Dragon Age 2 czyli uproszczenia i bardziej zrecznosciowa walka. ogladalem niedawno jakis gameplay i nie zrobil na mnie dobrego wrazenia. graficznie super ale dla fana RPG to ma akurat najmniejsze znaczenie. walka byla dziwna. ciagle przewroty, miotanie znakami jak z karabinu maszynowego i nienajlepsza, malo realistyczna animacja. minigierki wygladaly na beznadziejne a zwlaszcza umieszczenie jakichs symboli na kosciach zamiast standardowych kropek :/ walka na piesci to juz wogole wygladala jak cyrk. skoki, obroty i nie wiadomo co jeszcze. silowanie na reke z przesuwaniem myszki to chyba dla dzieci zrobili bo nie sadze ze stanowi to jakiekolwiek wyzwanie dla osob sprawnie wladajacych myszka. pocieszam sie tylko ze to wczesna wersja i jest czas na poprawe. pytanie tylko czy dostaniemy RPG jak pierwsza czesc czy action RPG skierowane juz bardziej na konsole?
bidbid@
O, trolluś :). Nie zrozumiem nigdy takich ludzi, ale jak mniemam kolejny zagorzały fan Bioware ^^.
Nie wiem czemu panikujecie, przecież Del pisze, że nie ma z grubsza zastrzeżeń co do demka. Mechanizmy są w porządku, lokacje cieszą oko, grafika zadowalająca i same pozytywy. Del jest osobą, która dość trzeźwo patrzy przez co ton jego relacji wydaje się taki jakby nie zrobiło to na nim wrażenia. Możliwe, że nie zrobiło, ale czy miało zrobić? Produkt finalny zmiażdży i nie mam co do tego wątpliwości. Po prostu wszystko na to wskazuje.
Murabura@
Nie zapominajmy, że Wiedźmin od początku miał być action RPG i zręcznościowa walka jest tutaj wysoce wskazana, zwłaszcza, że w książce Geralt był "osobą", zwinną która odbijała strzały i w pojedynkę pokonała wielu wyszkolonych wojaków. Zręcznościowa walka to dla mnie plus tutaj. W Dragon Age nie koniecznie, gdyż miał to być duchowy spadkobierca Baldur's Gate.
Uvi - obym się mylił, bo też czekam na tą grę i pewnie kupię nawet wersję zabugowaną.
Ale mam wrażenie że twórców przerosły siły na zamiary.. co z tego, że DA 2 na dzień dobry dla mnie jest gorsze o całą długość nawet od Wiedzmina 1..
ale DA2 na 2 miesiące przed premierą miało gotową grę na wszystkie platformy i mają z góry wygraną pozycję i już pewnie kroją DA3...
Przy Wiedzminie 2 nawet nie ma zapowiedzi czy i kiedy na konsole.. a oni mają problemy z wersją PeCetową na tuż przed wydaniem :/ polskie realia..
@Szaku
Ciekawi mnie, czy ktoś, kto nie lubi wiedźmina, nie przepada za tym klimatem, nie podobała mu się pierwsza część gry musi być od razu trollem? Ja osobiście po tym, co zobaczyłem w pierwszej części nie czekam na wiedźmina - czekałem na DA2 i się zawiodłem. Czekam na Skyrima i mam nadzieję, że się nie zawiodę.
Poza tym, w DA2 nie ma zręcznościowej walki. Ona nie jest ani trochę zręcznościowa.
Murabura "obawiam sie ze Wiedzmina spotka podobny los co Dragon Age 2 czyli uproszczenia i bardziej zrecznosciowa walka" - a jaką chcesz mieć walkę w Wiedźminie?! Taktyczną, z aktywną pauzą?
Pomijam już to, że ci co nie czytali Wiedźmina nie mają pojęcia, że taka walka do Geralta (bo nie każdy w tej grze tak naparza) pasuje idealnie co wynika z jego wyszkolenia i stania się mutantem. No ale nie każdy musiał czytać Wiedźmina (nie każdy też umie czytać w ogóle).
Ale już każdy nawet hamerykański imbecyl powinien zauważyć, że Wiedźmin (podobnie jak np. Gothic) nie jest RPGiem drużynowym więc po uj tu miałaby być taktyczna walka najlepiej z aktywną pauzą?! Zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że walka będzie tu bardziej skomplikowana niż w W 1 bo będzie trzeba opanować te wszystkie kombosy zamiast rozwinąć jakąś umiejętność i tylko kliknąć ikonkę a bohater naparza sam (tak, tak - RPGi taktyczne).
Ja akurat jestem tym systemem walki zachwycony bo do tego bohatera pasuje jak ulał (bo np. walka z Gothica tu by nie pasowała bo choć świetna to wygląda topornie a nie finezyjnie).
niesmiertelny21@
Witam trolla, fana Bioware ;d. Jak tam Dragon Age 2? Zaślepki na oczach nie pozwalają dostrzec, że w porównaniu do udanej jedynki, jest to słaba gra. Jedyne co można przyznać to narracja rewelacyjna, taką sobie fabułę opowiedziano w bardzo fajny sposób. Bohaterowie nie pasowali mi, ale coś przyciąga do tej gry. Ale generalnie to uproszczony cRPG prawie jak Mass Effect 2. Rozumiem, że Bioware próbuje coś tam nowego zapodać, jakaś nowa jakość, ale np. specjalizacje, w pierwszej części aby nauczyć się trzeba było z towarzyszem pogadać/przeczytać książkę/zawrzeć pakt z demonem, a w dwójce jest to uproszczone na maxa, jak wiele innych elementów gry. W grach Bioware też brakuje mi wiarygodności mianowicie, że świat żyje swoim tempem - NPC w nocy śpią, w dzień pracują. A u Bioware to takie statyczne obiekty, aktorzy, którzy czekają aż gracz podejdzie i zezwoli wypowiedzieć się jednostce. Gra jest dobra, głównie za sprawą w/w narracji, ale twórcy popełnili duży błąd, względem znacznie lepszej pierwszej części.
Każdy gracz któremu się Wiesiek nie podobał i nie czeka na W2 jest zaraz wyzwany od trolla lub fanboya bioware:D Mnie akurat W1 nie przypadł do gustu i nie czekam na W2 tak jak co niektórzy, bardziej wyczekuje Skyrim, ME3, Batmana i Deus Ex. Ale myślę że jak W2 wpadnie w moje ręce skusze się i zagram:)
kazik1926@
Ty nie jesteś trolle, bo nie jesteś złośliwy i nie docinasz typu: "O kolejna kiepska gra polaczków, którzy są w cieniu mistrza RPG - Bioware". To, że większość anty fanów Wiedźmina to tylko i wyłącznie statystyka :), oni mają kompleks małego fiuta. Nie potrafią powiedzieć, że coś im się bardziej podobało, tylko piszą, że to jest chujowe, a to zajebiste.
Irek22@
Również walka mi odpowiada ;).
Wiesiu dobry jest ;D... Serio 1 mi podpadła tylko za latanie od A do B przez 30 min :P He a reszta? O Panie! Jak poświęcić dużo czasu Grze to Wieśkowi :) Propsy... A co do W2... Nie chce sie podniecac zeby nie stracic obiektywizmu ;D ale ciezko mi xD... A co do Kazika1926 rozumiem :D Deus, Mass 3, Skyrim, bedzie sie dzialo xDxP... Tylko batman mnie swedzi ;/
Czyli wszystko idzie zgodnie z planem, i raczej z premierą na 17 Maja obsuwy być nie powinno. Wiedźminowi 2 został tylko The Elder Scrolls V: Skyrim, jako konkurent do miana gry RPG roku 2011, bo DA 2 zostaje daleko w tyle.
Pozdrowienia dla fanów BioWare, raz na wozie raz pod ;)
Zapowiada się faktycznie wyśmienicie :-) Trzymam kciuki za CDPRed. Mam nadzieję, że projekt zaistnieje na świecie.
"Walka jest efektowna, ale równocześnie bardziej zręcznościowa."
------------------
Jeszcze kilka miesięcy i gdy okaże się, że Wiedźmin 2 to konsolowy slaszer z elementami RPG wydawany z niezrozumiałych względów na PC zamiast konsole, Irek wraz z hordą rozczarowanych hejterów rzucą się w wir downrankowania gry...
'To nie RPG tylko hack&slash WTF?',
'Co k...zrobiliście z moim ukochanym wiedźminem?'
'Gra o połowę krótsza od jedynki? CP Projekt robi skok na moją kasę'
'Nie ma Dx11 w dniu premiery? Moja karta za 200zł się marnuje!'
Zobaczycie...Ten post czeka na copy&paste we właściwym czasie.
A ja grałem The Elder Scrolls V: Skyrim i sie tym nie chwale :PP
"oni mają problemy z wersją PeCetową na tuż przed wydaniem :/ polskie realia." Skad takie absurdalne zalozenia?
"Przy Wiedzminie 2 nawet nie ma zapowiedzi czy i kiedy na konsole.. "
Prezes CDP/Optimusa w programach gieldowych powiedzial, ze wersja na X360 w grudniu, na PS3 w przyszlym roku, zadna tajemnica.
Haha! Jak w DAII walka przypomina tą z slashera (dla mnie akurat to jest zaleta) to jest źle, ale jak Wiedźmin takową będzie miał to jest ok, bo takie jego wyszkolenie itp. itd. O.o Szok normalnie jak ludzie potrafią wszystko dostosować do swojego "widzi mi się". Cóż, 23 rządzi (kto oglądał film ten wie o co chodzi).
Mortalking o DAII bym się nie martwił.
TobiAlex ->
wyjąłeś mi to z ust, przy systemie walki Wiedźmina, ten z DA2 będzie można uważać za "klasyczny"
TobiAlex@
Tu chodzi o różną mechanikę gry. Dragon Age jest to gra drużynowa i to jak wyglądało w Dragon Age 1 było dobrze, w 2 walka już jest znacznie prostsza, nie musiałem nawet innymi postaciami wydawać poleceń, jedynie leczenie. Bez maga healera gra się bez problemu. Animacje są mało wiarygodne (szczególnie u wojownika z 2 ręcznym mieczem, kojarzy się Final Fantasy). Natomiast Wiedźmin 1 miał szybkie animacje, ale były sekwencje, teraz będzie inny system i wygląda to w porządku. Animacje dalej są wiarygodne i nie ma zgrzytów.
W DA2 zmiana nie wyszła na dobrze, walka jest prostsza i kojarzy się z jRPG.
Ja jestem fanem gier Bioware i nie mam nic przeciwko Wiedźminowi. Gra zapowiada się na prawdę super! Po pierwszej części dałem twórcom spory kredyt zaufania i zamówiłem już edycję kolekcjonerską. Mam nadzieje, że finalny produkt wypadnie równie dobrze jak ten fragment testowany przez Dela. Zapowiada się kawał dobrego cRPG z dużą szansą na grę roku. Na razie pozostaje czekać do maja aby skonfrontować nadzieje z tym co w rzeczywistości dostaniemy.
Haha! Jak w DAII walka przypomina tą z slashera (dla mnie akurat to jest zaleta) to jest źle, ale jak Wiedźmin takową będzie miał to jest ok, bo takie jego wyszkolenie itp. itd. O.o Szok normalnie jak ludzie potrafią wszystko dostosować do swojego "widzi mi się".
Ot, Polska.
[30]
He. Dokładnie takie same miałem odczucie grając w DA2. WTF jRPG?!
Ale za to fabuła mi się strasznie podobała (albo raczej towarzyszki).
W Wiedźminie 2 za plus fanboye będą uważać nawet krótki czas rozgrywki bo np " gra jest taka krótka i dzięki temu mogę ją przejść 6 razy, poznając każdy szczegół fabularny i wybierając każdą dostępną opcję dialogową - W2 rządzi!!!"
z tym jrpg to trafiliście raczej kulą w płot bo tam system walki to głównie tury.
Bardziej chodzi o machanie mieczem, większym od siebie, jak źdźbłem trawy.
@hellgate82, na obecną chwile to Ty udowadniasz że jesteś fanboyem. Musisz odreagować to co się stało z DA2? Gra jeszcze nie wyszła a ty tyle jadu toczysz co by dinozaura ukatrupiło.
X boxowy fanboy czeka na pecetową grę? Ludzie, co się dzieje.
Wiedźmin 2 zmiecie wszystko, już się nie mogę doczekać.
do samej gry nic nie mam, jeszcze nie zamówiłem bo czekam na jakieś konkrety dotyczące wersji konsolowych, jesli wyjdą w jakimś krótkim odstępie czasowym to poczekam, jeśli nie to kupię na PC.
Czego się czepiam to takiego polskiego fanboyostwa jakie tutaj większość prezentuje.
Skoro ta gra wychodzi tylko na PC to dlaczego do cholery obsługuje tylko DX9?
jestem ciekawy czy zmiana systemu walki na miecze bedzie tak dobra jak w przypadku zmiany gothic 2@gothic 3
Podejmowane przez nas decyzje mogą spowodować,
że nie odwiedzimy niektórych miejsc.
I to mi się podoba. Mam nadzieję, że niektóre decyzje = nowe lokacje.
W końcu nieliniowość polegająca na czymś innym niż zmienione dialogi/uśmiercone npcty.
@Irek22
a wlasnie ze czytalem Wiedzmina jakbys chcial wiedziec. Geralt byl swego rodzaju "superbohaterem" ale to niekoniecznie pasuje do konwencji RPG w dobrym stylu. pierwsza czesc miala bardzo dobry system walki a w dwojce bedzie wiecej skakania, biegania i uzywania znakow, czego Geralt nie robil az tak czesto. i nie wiem skad ubzdurales sobie taktyczna pauze? nigdzie nie bylo o niej wzmianki. w pierwszej czesci przydawala sie a w dwojce bedzie zwolnienie czasu aby bylo bardziej dynamicznie.
Wiedzmin 2 jest uproszczony i nie wyglada rewelacyjnie napewno dlatego, ze wychodzi tez na konsole:) ej zaraz..........
Zaraz zaraz - niektórych miejsc nie będziemy mogli zobaczyć z racji wyborów w grze? Miał być otwarty świat z maksymalnie 4 doładowaniami a tu taka niespodzianka :/. Ewentualnie zakładam, że doładowania te będą tyczyć krain i to do nich Geralcio nie dotrze i tym samym nie zobaczy miast w tych rejonach. To jest logiczne (np. W1: nie docieramy nigdy do bagien bo nie bierzemy zadań rozpoczynających podroż w tamten rejon). Z drugiej strony gracze są odcięci od sporej części mapy i to jest nie w porządku. Najgorsze rozwiązanie to ukryte przejście, które pstryk - pojawia się gdy wybierzemy jakieś zadanie. Oby w ten sposób tego nie rozwiązali.
Gra może startować to tytułu RPGa roku.
Styl graficzny jak wspomiał Dell stoi na bardzo wysokim poziomie, a fabuła ,opierając się na doświadczeniach z części pierwszej ,też na pewno graczy nie zawiedzie
Byle do maja :P
@GameOman
Taki cwany jesteś? Gra ucierpi przez konsole, bo jest to gra konsolowa.
Twórcy wielokrotnie potwierdzili, że robią Wiedżmina 2, jako grę typowo konsolową. Konkretnie: tak, by wszystko działało na konsolach.
Dotyczy to wszystkich mechanik rozgrywki, a także technologi silnika. W grę świetnie gra się na padzie, a np. technologia oświetlenia, jest robiona z uwzględnieniem niewielkiej ilości pamięci RAM w konsolach.
Gra od początku robiona jest pod konsole. Utworzenie wersji na każdą platformę wymaga wysiłku i czasu. CDP nie mogło sobie pozwolić na wypuszczenie od razu wersji na wszystkie platformy - wybrali najpopularniejszą w Polsce i wśród fanów Wieśka - PC. Od początku planują wydanie gry na konsole, ale wiedzą, że nie jest niczym pewnym to, czy im się to uda. Na to trzeba czasu i PIENIĘDZY.
Gdyby to była gra pisana wyłącznie na PC, jako exclusive - jej mechanika byłaby zupełnie inna.
Paradoksalnie Wiedźmin 2 jako gra PC (będący w zamierzeniu tylko czasowym exclusivem), cierpi na wszystkie przypadłości konsol. To w praktyce gra KONSOLOWA, która na razie będzie tylko na PC.
Ponoć nie będzie DX11 (głowy nie dam) - po co grze konsolowej wsparcie DX11? No właśnie...
spoiler start
Konsole niszczą rynek gier.
Konsole zniszczyły naszego Wiedźmina.
Prawda w oczy kole? Tak.
Nadchodzi czas pogardy... dla konsolowego wieśka
spoiler stop
Tak, wiedźmin jest grą konsolową a to dobre ;d Ja bym się cieszył, że Polacy są w stanie wydać grę na takim poziomie. No, ale większość już woli narzekać ;)
Twórcy sami nieoficjaline przyznają że gra jest uproszczona, żeby spodobała się typowym amerykańskim graczom. Polecam artykuł: jawnesny.pl/?p=1832
Co to jest wieśka? Jakas tania podroba gry Wiedzmin, czy moze nieudana proba bycia kul przez niektorych? (cool). Nie dosc ze rosnie nam grono analfabetow to jeszcze wlasnego języka zapominają.
Gdzie polska smietanka intelektualna ze swoim szczekaniem : CO ??? Nie ma dajrekta 15? Crajzisa nie kupilem to wiesmaka tez nie kupie!!! O!! XXI wiek, czas zaczac wyrywac lachony na direct x`y ktore obslugują nasze karty!! Nie mam racji?:D
Kazioo [ gry online level: 40 - Konsul ] trollujesz czy jestes po prostu głupi?
Ja jestem pełna pozytywnych emocji i oczekiwań. Twórcy umiejętnie stopniują napięcie związane z oczekiwaniem na Wiedźmina 2, dostarczając coraz to nowych materiałów. A ja uprzyjemniam sobie ten czas powracając do Wiedźmina 1 oraz przypominając sobie sagę :)
I nie rozumiem tej całej wojny między fanami DA i Wiedźmina. To jak porównywanie kota z psem.
Tak, wiedźmin jest grą konsolową a to dobre ;d
Oczywiście, że jest grą konsolową.
Wszystko jest robione tak, żeby szybko i bezboleśnie dało się przenieść na konsolę - od silnika począwszy, na mechanice i interfejsie skończywszy. Konwersja pierwszego Wiedźmina na konsole wymagała użycia innego silnika, zmiany interfejsu i systemu walki (na którym zresztą, z tego co czytałem, opiera się walka w "dwójce"). Być może dlatego zdechła. W2 wymagać będzie właściwie tylko cięć w grafice.
Trochę slasherowy tryb walki i jasna, trochę jaskrawa grafika... achh, mam nadzieję, że walka okaże się wystarczająco satysfakcjonująca i wymagająca, co odbierze jej slasherwość, a piękna, lecz jasna grafika... cóż mam nadzieję, że nie wpłynie negatywnie na mroczny wiedźmiński klimat, który tak pięknie był odwzorowany w pierwszej części ;]
Mi tam graficznie odpowiada... Risen 2 też idzie w tym kierunku jeśli chodzi o grafikę więcej kolorów, mocniejsze nasycenie.
Bethesda też kiedyś poszła w tym kierunku w Oblivionie i to był ich wielki błąd.
Chwilami miałem wrażenie, że gram w typowego hack & slasha,
Lol, zobaczymy jak osoby dające DA2 jedynki za to, że rzekomo jest slasherem zareagują na tę zmianę w wiedźminie :-)
MaikiPL "Bardziej chodzi o machanie mieczem, większym od siebie, jak źdźbłem trawy" - do tego w pełnej zbroi płytowej... Żenujący absurd. W DA I czuć chociaz było jak postać bierze zamach, natomiast w DA II rozwiązane zostało to żałośnie ku uciesze japońskich i amerykańskich nastolatków, którym takie absurdy w ogóle nie przeszkadzają.
kurcze, kiedy wam dadzą wiedźmina 2 do testów takiego już w pełnej wersji, bo już prawie kwiecień, a gra będzie mieć premierę na początku maja, rozumiem że za jakiś tydzień, góra dwa dostaniemy recenzje tej gry, tak ?
Cóż. Shogun wyszedł i mamy recenzję po premierze. Więc pewnie będzie tak z Wiedźminem.
A.l.e.X. - coś czuję, że pierwsza recenzja Wiedźmina 2 pojawi się za ok. miesiąc a nie tydzień i będzie w CDA.
Leuthen tyle, że już w jedynce ten system walki był dosyć zręcznościowy i z grubsza podobny do h&s.
tak irek22 masz rację, machanie dwuręcznym mieczem jest nierealne, ale taka magia jest jak najbardziej OK :D
Wbij sobie do głowy że to świat FANTASY i z rzeczywistością nie ma nic wspólnego, tam kanon wojownika z wielkim mieczem jest jak najbardziej na miejscu.
Nie mówiliśmy czy to realne czy nie, tylko o tym, że to bardzo podobne do jRPGów.
Podziwiam Was, że w ogóle chcecie/próbujecie wdać się w dyskusję z fanbojem jakim jest RPGfan/nieśmiertelny21/znawcaRPG czy jakie to on tam jeszcze nicki przybrał... :)
OT
A DA II jest za co krytykować więc GOL nawet gdyby chciał to by nie nadążył z kasowaniem (jakże słusznej) krytyki. Osobiście w tej grze znajduje tylko jeden (subiektywny) plus, za to całą masę minusów (subiektywnych i obiektywnych). Tą grę naprawdę łatwo skrytykować bo jest za co. Bioware i EA nie idźcie tą drogą!
EOT
Bla bla bla.
O tym wszystkim co w artykule napisane słyszało się (albo czytało) już dziesiątki razy. Nic nowego nie wniósł do sprawy.
Rozumiem, że ma podgrzewać atmosferę, ale ile można?...
Kto to pisze do cholery.
Coś mi się zdaje, że to będzie klapa, no ale zobaczymy ...
Twoj ojciec w dniu porodu tez tak mowil, kretynie.
podoba mi się miasto Vergen, las oraz niewielkie katakumby to da grze trochę życia
Biedny Del musiał grać na klawiaturze, nie dali mu pada od X'sa : (
Czyli prasa dostała w łapy to samo co zostało już zaprezentowane w gemplay'u, demko z wersji pre beta i tyle. Mam nadzieję że 25 marca na konferencji w PK pokażą jakiś inny fragment.
Czekam i mam nadzieje, że się do tego maja doczekam. Jak na razie większość elementów gry wygląda ciekawie. Niektórzy narzekają na walkę, ale mnie tam pasuje. Jestem też ciekaw wymagań, bo silnik efektowny tylko ciekaw jestem na jaki sprzęt...
Zapowiada się fajnie, chociaż ten system walki wygląda na za bardzo hack&slash, a nie rpg. Ale zobaczymy, pierwsza część była znakomita, więc teraz liczę przynajmniej na to samo.
Ej Panowie... a tak z ciekawości...
Co to jest typowy system walki w RPG?
Gothicowy, Mass Effectowy, Oblivionowy, Falloutowy, KotoRowy czy może Baldurowy?
A może typowy to taki jak w W1 albo typowy jak w jRPG... Hę?
A demo... już nawet nie pamiętam kiedy je robiliśmy...
Idę grać w Shoguna, tam jest typowa strategiczna walka nie to co w innych strategiach ;)
Co to jest typowy system walki w RPG?
Kto wie?
Jakis kretyn rzucil haslem, inni podlapali i teraz spamuja.
Ludzie, walka w jedynce polegala na naciskaniu LMB co kazde trzy sekundy + od czasu do czasu rzuceniu Aarda RBMem. Co tu jest do uproszczania?:o
Swoja droga do Wiedzmaka zupelnie pasowalaby calkowicie slasherowy (nie hack-andslashowy!) system walki z przygotowaniem taktycznym (eliksiry, oleje, znajdowanie slabych punktow potworow etc.) przed starciem. "Erpegowosc" by na tym absolutnie nie stracila, tym bardziej grywalnosc.
""Erpegowosc" by na tym absolutnie nie stracila, tym bardziej grywalnosc."
Skoro tak to w jaki sposób efekciarskie animacje w DA2 wpłynęły na rpgowość? Nijak? Też tak myślę :-)
A ja mam takie pytanie do Dela grales w to klawiaturą i myszką czy padem? A jezeli myszką to czy widok byl TPP czy taki bardziej izometryczny jak w pierwszym wiesku gdzie kierowalo sie prawie wylącznie myszką
[edit]
"Musiałem odpowiednio szybko naciskać konkretne klawisze" czyli klawiatura plus myszka :P
hehe to pytania pierwszego nie bylo :P
Ja głównie do Dragon Age 2 piję, bo walki stały się znacznie łatwiejsze i wymagających starć jest może z 4-5. Jeszcze ta animacja przy wojowniku z 2 ręcznym mieczem, dobija mnie ;d. Strawiłbym to, gdyby pod koniec gry tak machał (przydało by się tak u wszystkich klas) a nie na początku. No ale dobra czepiam się, bo się wkurzyłem, bo widać że gra w sprincie była robiona, takie zmarnowany zajebisty potencjał. Gdyby gra inaczej się nazywała to bym strawił, ale widać że na siłę robione zmiany, bo w Mass Effect 2 się sprawdziły. Zresztą tu jest to dobrze opisane:
http://gameplay.pl/news.asp?ID=57763
Imix@
"A demo... już nawet nie pamiętam kiedy je robiliśmy... "
Można spać spokojnie :). To było prawie pewne, ale dobrze wiedzieć. Zresztą filmik w jakości HD jest u mnie na dysku twardym, z tego demka już jakiś dłuższy czas :).
Tylko cholera jasna boję się, że mój procesor nie da rady :). Ale jak coś się sprzeda nerkę/wątrobę i będzie kasa ;p.
dolek_17@
Domyślam się, że z izometrycznego zrezygnowali, w 1 wiedźminie nie było to potrzebne, ale konstrukcja silnika na to pozwalało, teraz budowali własny od podstaw silnik, raczej tego nie zaimplementowali, bo po co? Sterujemy 1 postacią i TPP jest tutaj najrozsądniejsze.
System walki chyba jest trochę inspirowany tym jaki był w Demons Souls. W końcu Tomasz Gop jest fanem DS-a i byłoby to prawdopodobne.
Typowy system walki w cRPG to:
a) walka turowa
b) walka w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą
c) walka w czasie rzeczywistym bez aktywnej pauzy
Najważniejsze jest to, że mechanika walki musi być odpowiednia czyli wynik walki jest losowy. Wszystkie obrażenia i czary zadawane są na podstawie rzutu kostką czyli systemu losowego. Gracz nie może mieć fizycznego wpływu na wynik walki czyli np. nasz refleks i zręczność nie może mieć znaczenia. Jeżeli tak jak w Mass Effect celujemy sobie w przeciwnika tzn., że korzystamy z naszego refleksu i nie jest to typowy system walki cRPG.
Osobiście nie podobają mi się niektóre zmiany. Mam wrażenie, że siłą pierwszego Wiedźmina była prostota pewnych elementów, to sprawiało że gra była stosunkowo łatwa i przyjemna.
Po pierwsze walka - osobiście nie jestem fanem łączenia szeregu umiejętności w krótkiej chwili, nawet jeśli mam do dyspozycji "bullet-time", jednak jeśli autorzy odpowiednio zaprojektują przeciwników - i świat - to może być całkiem fajny zabieg. Walki z szeregowymi przeciwnikami pozostaną łatwe, a trudniejsi wrogowie wymagać będą podejścia taktycznego - założenia pułapek, wspomagania znakami, oby tylko nie za dużo, bo Geralt w świecie Sapkowskiego nie używał znaków niczym karabinu (a taki obraz nasuwa mi się po przeczytaniu tej zapowiedzi).
Po drugie świat - co to znaczy, że część lokacji będzie niedostępna przy danych wyborach? Nie każdy ma czas, a przede wszystkim ochotę przechodzić grę raz po raz. Bez sensu jest przechodzenie gry po raz drugi i na siłę obieranie innej drogi, niezgodnej z naszymi przekonaniami (niezbyt to udane słowo) - mam na siłę z neutralnego Wiedźmina robić złego siepacza, albo obrzydliwie dobrego Geralta? Uczciwiej byłoby otworzyć te lokację, wprowadzić tam alternatywne questy lub zostawić jedynie poboczne. Nie chciało się?
Po trzecie elementy uzbrojenia - tutaj mam najmniej obaw. Chodzi o podział na elementy, mam nadzieję, że nie sprowadzi się to do ciułania na rękawiczki, spodnie, napierśniki, etc. System z jedną zbroją był zupełnie dobry.
Wiedźmin 2 sprawia wrażenie jakby zupełnie zmieniał grupę docelową - od ludzi, którym bliski jest świat Sapkowskiego, a niekoniecznie gry komputerowe (stąd mieliśmy grę nieskomplikowaną, której siłą był klimat, fabuła i łatwa, choć wymagająca rozgrywka), do ludzi, którzy mają przede wszystkim wydać pieniądze - i dla nich przygotowuje się grę, w której będzie można napisać na odwrocie pudełka - rozbudowany system walki, dziesiątki/setki elementów uzbrojenia, grę można przejść na 10 sposobów. Mam nadzieję, że się mylę, ale wiem już że W2 nie kupię na gorąco, a poczekam na recenzje, komentarze samych graczy, znajomych.
kubi_tsw --->
Czyli... c. Pod "zręcznościową walką" (bo musisz sam ztargetować przeciwnika, nacisnąć przycisk odpowiedzialny za atak, blok, unik czy inną umiejętność) mając rpgowy system gdzie obrażenia, trafienie krytyczne, czy pudło odpowiada czynnik losowy w postaci rzutu kostką to jeszcze typowy system rpg czy już zrecznościowy...
Nigdy wszystkim się nie dogodzi... Ciekawy jestem jak Wam się spodoba po premierze ;) Mi się akurat zajebiście podoba to co mamy, ale to oczywiście rzecz gustu :) Nie chce żeby to brzmiało jak jakiś tekst marketingowy, ale ja jestem dumny z tego co robimy... dobra, jadę do pracy :P
-> persik_ zgadzam się w zupełności. Całkowicie zmienili grupę docelową. Ze spokojnego RPG'a gra zmieniła się w grę akcji. Ostatnio przeszedłem Prototype i miałem nadzieję dać odpocząć palcom przy Wiedźminie. Niestety widzę, że gra będzie zbliżona do w/w tytułu. W końcu Prototype to też RPG. Zadania poboczne wykonuje się w dowolnej kolejności, urywki fabuły również (sieć intryg), rozbudowa postaci również jest. Co z tego, że nie ma dialogów, przecież to sztucznie zatrzymuje dynamikę rozgrywki.
A poważnie, zawiodłem się na DA2, za zbytnie uproszczenie, na szczęście fabuła trzyma poziom, na Wiedźminie pewnie też się zawiodę, pozostaje jeszcze tylko czekać na Deus Ex'a. Mam nadzieję, że tam nie uproszczą rozgrywki i spokojnie będę mógł grać w tą grę swoim skradankowym stylem. Miałem nadzieję na jego realizację przy Alpha Protocol, ale niestety dołożyli obecne teraz wszędzie elementy akcji, czym moim zdaniem spaprali sprawę.
Imix - jeżeli chodzi o walkę (i nie tylko) to mi akurat bardzo się podoba to co dotychczas widziałem. Dlaczego - pisałem już wyżej. Tylko mógłbyś napisać czy rozwój postaci będzie miał wpływ na wynik walk, a nie tylko umiejętności gracza posługiwania się myszką i klawiaturą/padem?
Wnioskuję, że - tak jak gdzieś już jakiś branżowy dziennikarz pisał na GOLu albo w CDA - ponieważ niektórzy przeciwnicy mogą być na określonych etapach fabuły/rozwoju Geralta za silni (nie nawidzę skalowania leveli jak w TESie) i dopiero później - po rozwinięciu Geralta - będziemy mogli sobie z nimi poradzić, to walki będą zależały nie tylko od zręczności, ale mógłbyś to potwierdzić?
A co do reszty, to lokacje są świetne i co bardzo ważne - zróżnicowane, nawet na słabej jakości filmikach kręconych kamerą czuć niesamowity klimat.
Mam nadzieję, że fabuła będzie jeszcze bardziej bezkompromisowa i dojrzała niż w WI i nie będziecie jej sztucznie ugrzeczniać.
Dbałość o szczegóły jest fantastyczna. Większość graczy pewnie nawet nie zwróci na to uwagi, ale jak się słucha jak myśleliście nad postacią Deathmotha (czy jak to tam się pisze) to serce rośnie! Bardzo cieszy, że przywiązujecie wagę do takich szczegółów, a nie robicie wszystkie na jedno kopyto jak upadli "miszcze" z Bioware.
- wciągająca, dojrzała i bezkompromisowa fabuła
- zróżnicowane lokacje
- w miarę otwarty świat (nie tak jak w Gothicu czy TESach, ale przynajmniej nie ma szwów, gdy się wchodzi do głupiej chatki z jednym łóżkiem i szafą)
- zróżnicowani NPC
- żywy świat (przydałyby się jeszcze jakieś kury, koty, psy, kozy, krowy, kaczki itp. zwierzęta na miejskich i wiejskich ulicach oraz na polach i łąkach, a także jakieś wrony, gołębie czy wróble)
- walka taka jak jest, ale zależna nie tylko od zręcznych palców i refleksu samego gracza
Tego oczekuję od tej gry. No i żeby się nie zacinała... :)
Bardzo dobrym posunięciem jest dodanie więcej elementów ubioru.
Będzie etap w snach/zaświatach/wizjach? Pytam bo to jedyna rzecz, która mi nie przypadał do gustu w WI. Ale nie lubię takich rozwiązań w żadnej grze (np. Pustka w DA, Sanktuarium w Diablo), a nie tylko w WI. Według mnie takie etapy w snach/zaświatach/wizjach sprawiają, że świat gry jest mniej wiarygodny.
Będzie możliwość "wyłączenia" tego kucyka i zastąpienia go taką fryzurą, jaką Geralt miał w WI? Bo po co czekac na takiego moda... ;)
Dodacie filtr trochę "umroczniający" grę do takiej jak w W I? Dobrym rozwiązaniem byłaby odpowiednia opcja w ustawieniach graficznych - jak ktoś by chciał bardziej mroczny obraz to by tam sobie włączył/wyłączył odpowiednią opcję.
Udostępnicie moderom edytor..? :)
Pytam o to wszystko bo to dla mnie najważniejsza premiera tego roku. Choć wolę, abyście opóźnili ją nawet do października-listopada niż gdybyście mieli wydać produkt niedopracowany.
@GameOman
Stwierdziłem tylko fakty odpowiadając na twoje bezzasadne drwiny.
Potworzę jeszcze raz, byś lepiej zrozumiał: Wiedźmin 2 to gra konsolowa, ale nie w oczywistym znaczeniu (rodzaj platformy; to jest gra na PC przecież), tylko w tym mniej trywialnym - chodzi mi tu o charakterystykę gry, jej mechanikę, gameplay i technologię, którą wykorzystuje.
Gra ta zapowiada się niczym konwersja z konsoli, mimo że to niby gra PC.
Jeśli się zaskoczę po premierze to będę wniebowzięty ;))
Kazioo@
Pieprzysz bez sensu i zaprzeczasz sam sobie, przeczytaj swoje "wypociny". Silnik Wiedźmina 2 jest skonstruowany tak, że współpracuje z konsolami i PC. Dajmy na przykład Unreal Engine, produkcje multi-platformowe robi się na nim bardzo dobrze, dlatego często go wykorzystują. Wiedźmin 2 powstaje początkowo na PC, ale w późniejszym czasie nie będzie przeciwwskazań aby przenieśli go na konsole. Już na PC można będzie sterować padem od XBOX360, więc zamiast sobie robić podwójną robotę, twórcy robią tak, aby interfejs był wygodny. Nie mam nic przeciwko. Nie jestem fanboyem i szczam na to, czy będzie Wiedźmina na konsole, nawet lepiej bo dochód się zwiększy, co poprawi kolejne produkcje tej firmy. Mam PS3, XBOX360 i PC. Grę kupuję kolekcjonerską na PC i nie czekam na wersję konsolową.
Pierwszy raz w życiu kupiłem pre-ordera ;) Ta gra będzie cudowna ;D...
Szaku "1. Nie jestem fanboyem i 2. szczam na to, czy będzie Wiedźmina na konsole, 3. nawet lepiej bo dochód się zwiększy, co poprawi kolejne produkcje tej firmy. 4. Mam (wywaliłem PS3 bo tej konsoli nie mam) XBOX360 i PC. 5. Grę kupuję kolekcjonerską na PC i 6. nie czekam na wersję konsolową" - wypisz wymaluj w każdym z 6 puktów moje podejście! :)
Wersję PC kupuję dlatego, że mi po prostu wygodniej gra się na PC. Ale o wiele ważniejszym powodem jest to, że być może twórcy udostępnią swój edytor! To byłoby piękne! Taki edytor, z tak piękną grafiką i różnorodnością! Żaden ze mnie programista, ale sam bym coś w nim chętnie podłubał tak jak przy NWN 1 i 2 oraz W I. Gdyby tak się stało byłbym wniebowzięty bo można być pewnym, że wtedy modderzy wzbogacili by grę o nowe przygody i unieśmiertelniliby ją! Nie mówiąc już o "zbrojach dla konia", które by były za darmo... Eh, to by było cudowne.
Nieistotne jest czy gra jest na PC czy na konsole (zwłaszcza obecnie w dobie multiplatformowych gier)! Istotne czy jest dobra czy nie. Bo nawet gra na PC i konsole może być (nie)uproszczona tak jak to jest z serią Dragon Age - DA I w miarę powrót do korzeni bez względu na platformę, natomiast DA II to uproszczony i robiony w pośpiechu wybryk Bioware na zlecenie EA, chcącego przed premierą ME 2 i TORa zarobić jeszcze szybko kasę na fali popularności DA I - także bez względu na platformę.
Ale będzie przekozacka giera... Bioware zasra wszystkie pary spodni:D ZnawcaRPG też.
a gdzie okladka gry w zapowiedziach??
pan od marketingu juz powinien byc bezrobotny :P
spoiler start
ign
spoiler stop
Zapowiada się świetnie, a pomysł z bardziej dynamiczną i zręcznościową walką to strzał w dziesiątkę, ponieważ walka w 1 była piętą Achillesową tej gry.
@skatefish
Ranga to jedno, a level to drugie. Za usunięte posty leci Ci level. Rośnie o 1pkt raz na miesiąc. Poniżej zera nie możesz już chyba pisać postów.
Posty haterów są kasowane bo zaraz by tu wojna się rozpętała. Wyrazić swoją negatywną opinię, a zbesztać z błotem, żeby sobie dogodzić to też dwie inne sprawy.
Gra zapowiada się świetnie , W Polsce na pewno odniesie duży sukces ale czy będzie tak na zachodzie ? pewnie nie , bo te wieśniaki z USA nie będą kupowały .
już nie mogę się doczekac to będzie super gra
Miejmy nadzieję, że wyjdzie bardzo dobra gra i polska produkcja gier ruszy pełną parą. ;)