Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Film L.A. Noire [PS3] - technologia - mimika twarzy (PL)

20.12.2010 09:08
👍
1
ELZOP
22
Chorąży

niesamowita technologia. Mam nadz. że faktycznie będzie tak wyglądać

20.12.2010 09:15
2
odpowiedz
Zigdris
106
Pretorianin

Kurcze, jestem pod niemałym wrażeniem. Już się nie mogę doczekać kiedy zagram ^^

20.12.2010 09:31
Szaku
3
odpowiedz
Szaku
167
El Grande Padre

Podoba mi się kierunek w jakim to zmierza! A grę trzeba NABYĆ!

20.12.2010 11:05
👍
4
odpowiedz
Shonk
23
Legionista

Coś pięknego, jak to oglądałem to mi szczena opadła. Zobaczcie jak wszystko poszło do przodu. Nie ma co się dziwić, że oryginały tyle kosztują.

20.12.2010 11:32
5
odpowiedz
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Amazing technology! Szczęka mi opadła.

20.12.2010 13:19
😜
6
odpowiedz
Konrad312
83
Konsul

Oho, zaraz będą komentarze typu "mam nadzieję że będzie na PC" "na 100% będzie na PC bo tramwaj"

20.12.2010 13:26
Kreek
7
odpowiedz
Kreek
65
Senator

świetne - pomijając już technologię to połączenie heavy raina z latami 30 XX wieku jest według mnie bardzo ciekawe. must have:)

20.12.2010 13:37
lordpilot
😊
8
odpowiedz
lordpilot
211
Legend

połączenie heavy raina z latami 30 XX wieku jest według mnie bardzo ciekawe.

Akcja L.A.Noire rozpoczyna się w 1947 r.

Z "must have" się zgadzam :)

20.12.2010 13:44
Kreek
9
odpowiedz
Kreek
65
Senator

[8] ah możliwe, tak na pierwszy rzut oka mi się skojarzyło:) w takim razie lata 40, coś ala Mafia 2

20.12.2010 14:38
10
odpowiedz
zanonimizowany747496
3
Junior

Dokładnie taką samą technologie czyli Motion Capture wykorzystano przy tworzeniu filmu AVATAR

20.12.2010 15:00
11
odpowiedz
zanonimizowany639270
31
Generał

Nowa jakość w grach :). Myślę, że ze względu na koszta prędko to nie wejdzie do schematu produkcji gier, zresztą nie wszystkie takiej technologii potrzebują mimo wszystko ciekawym przeżyciem będzie zagranie w taką perełkę.

20.12.2010 15:13
12
odpowiedz
regnar
27
Chorąży

JoeyJordison08 z Motion Capture kozystaja wszystkie nowsze gry AAA od paru lat i nie jeden film

20.12.2010 15:47
13
odpowiedz
mati3004
87
Hunter

krótko: GENIALNE

20.12.2010 16:32
Mepha
14
odpowiedz
Mepha
71
Mhroczny Pogromca

Najss!!!

20.12.2010 17:08
😁
15
odpowiedz
JaRuTo
44
Konsul

Hahaha żadna nowość. Motion Capture był już wykorzystywany przez firmę Rocksteady Studio.

20.12.2010 17:25
16
odpowiedz
Kazioo
86
Senator
Wideo

@JoeyJordison08
BZDURA. To jest zupełnie inny rodzaj technologii. Kompletnie inne podejście do problemu animowanych twarzy. W motion capture (czy też performance capture) przechwytujesz wyłącznie ruch punktów twarzy.
Technologia ta jest niestety bardzo mozolna i trudna w wykorzystaniu - zazwyczaj efekty są średnie. Wymaga niezwykle skomplikowanego rigowania (rigownie twarzy głównego bohatera Avatara trwało ponad rok), jednak ma też ogromne zalety - przechwycony ruch możesz przenieść do zupełnie innej postaci. W taki sposób Zoe Saldana stała się Neytiri, Andy Serkis stał się Gollumem/King Kongiem, a już wkrótce jakiś aktor stanie się smokiem Smaugiem w Hobbicie.

W L.A. Noire do ruchomych twarzy wykonano niesamowitą, ZUPEŁNIE NOWĄ technologię zwaną MOTION SCAN. Używając tej technologii nie tylko przechwytujesz ruch, ale praktycznie całą twarz niczym w filmie - zdjęcie po zdjęciu. Twarz aktora zostaje dosłownie nagrana w 3D, a nie sam ruch.
Aktorów się precyzyjnie charakteryzuje, bo ich wygląda zostanie dokładnie przeniesiony do komputera.
Ogromne zalety - nie trzeba tak męczyć się z przygotowywaniem modeli 3D i rigowaniem. Animatorzy nie muszą babrać się setkami poprawek.
Ogromna wada - zanimowana twarz aktora zostaje przeniesiony do komputera - tudno wykorzystać to teraz do zaminowania innego modelu 3D, bo to nie jest sam ruch. Czyli nie staniesz się gadającym smokiem, Kratosem czy inną fikcyjna postacią.

Nadzieja jest w połączeniu obu technologii w taki sposób by wykorzystać zalety z obu, bez ich wad.
Ciężka sprawa, ale kto wie - może ktoś coś takiego kiedyś zrobi.

Na dzień dzisiejszy nadal bardziej przyszłościowy jest rozwój motion capture, głównie ze względu dowolnego wykorzystania cudzej mimiki w dowolnych modelach 3D.
Z motion capture korzysta w swoim rozwiązaniu Image Metrics i prezentuje się to również fenomenalnie: http://www.youtube.com/watch?v=bLiX5d3rC6o

20.12.2010 19:39
17
odpowiedz
zanonimizowany606847
0
Pretorianin

Co za ludzie. Najpierw jadą na grę jak się da, a teraz czytam komentarze "genialnie, super, to jest to, najs!" i tego typu. Ludzie zdecydujcie się, bo sami już nie wiecie czego chcecie. Ja od początku twierdziłem, że ten tytuł może mieć powodzenie. Ale śmieszy mnie wasza postawa.

20.12.2010 20:03
😊
18
odpowiedz
marsok
65
Pretorianin

Miny i wyrazy twarzy odwzorowane niesamowicie:D tylko się cieszyć i czekać na premiere...po tym filmiku widać ile pracy ludzie wkładają żeby wydać płytkę z grą...niby takie głupie a jednak:)

20.12.2010 20:34
19
odpowiedz
zanonimizowany639270
31
Generał

Bo jechały po niej fanboye. Ja tam PS3 nie posiadam a tytuł od samego początku przypadł mi do gustu, zapowiada się świetnie no i mówiące samo za siebie... Rockstar.

20.12.2010 20:54
20
odpowiedz
zanonimizowany738349
20
Pretorianin

O choinka,zatkało :)

20.12.2010 21:49
21
odpowiedz
maxreal
33
Centurion

ktoś chce odsprzedać swoje PS3?;]. Rany, do tej pory tylko MGS był dla mnie grą dla której chcę playa, ale teraz już dwie gry to powodują...

20.12.2010 22:03
22
odpowiedz
zanonimizowany738349
20
Pretorianin

lol,tak gra również będzie na X360

21.12.2010 12:01
Harry M
23
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Mimika świetna.Szkoda, że tego na PC nie będzie

21.12.2010 13:01
24
odpowiedz
zanonimizowany619836
71
Generał

skoro będzie też na xboxa260 to na pewno zagram..

21.12.2010 16:36
👍
25
odpowiedz
gamer108
35
Konsul

Ja już nie mogę na nią dłużej czekać.

21.12.2010 16:46
Chriso25
26
odpowiedz
Chriso25
151
Generał

Trzeba przyznac ze swietnie to wyglada, postacie zachowuja sie prawie jak w realnym swiecie. Mimika twarzy jest swietna ale powinni tez troche popracowac nad reszta, bo jak narazie otoczenie wyglada troche biednie i przydalyby sie lepszej jakosci tekstury. Ciekawe jak bedzie z konwersja na PS3, mam nadzieje, ze nie bedzie tak jak Red Dead Redemption, ze znowu, dostaniemy wersje dzialajaca w nizszej rozdzielczosci i gorzej wygladajaca od tej z Xboxa.

22.12.2010 13:52
27
odpowiedz
zanonimizowany333319
13
Legionista

Fajnie fajnie tylko ogladajac to przypominam sobie pewien artykul w pewnej gazecie doooosc dawno temu w ktorym opisywano Half-Life 2 przed premiera... i byla tam jedna strona poswiecona jakze nowej technologii majacej na celu odwzorowanie mimiki twarzy... aktualnie gram w HL2 i jak na tamte czasy i same poczatki wyszlo im to calkiem zgrabnie, tak wiec nie ma sie co podniecac tym "wynalazkiem" panow od LA Noir bo to juz bylo ;)

27.12.2010 18:16
28
odpowiedz
zanonimizowany139149
46
Pretorianin

pierwsze wrazenie-łał- drugie wrazenie sztuczne to jakies

Film L.A. Noire [PS3] - technologia - mimika twarzy (PL)