Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Znamy specyfikację techniczną Nintendo 3DS?

22.09.2010 12:51
1
zanonimizowany715853
22
Centurion

A ja tak na szybko przeczytałem - 4GB Pamięci graficznej RAM ;p I szok ;p

22.09.2010 12:57
2
odpowiedz
Lightning
61
Centurion

Stealth91 -> czytaj uwaznie nie GB a MB "4MB pamięci graficznej RAM", wiec wcale szoku nie ma :/ jedynie mozna sie dziwic co tak malo jak na te czasy

22.09.2010 13:03
Zdenio
3
odpowiedz
Zdenio
99
Generał

Wszyscy, którzy mieli okazję pograć na 3DS np. na Gamescom są pod ogromnym wrażeniem. Grafika grafiką - chodzi o 3D, które nie męczy, które dostosowuje się do naszej pozycji, którego głębie można zmieniać i w ogóle... Choć grafika oczywiście też lepsza. Strasznie jestem ciekaw tej konsolki.

22.09.2010 13:15
4
odpowiedz
bidbid
51
Centurion

Ja jestem strasznie ciekaw co na to SONY.
A raczej czym nas zaskoczy.

22.09.2010 13:17
5
odpowiedz
Lutz
173
Legend

malo pamieci graficznej? a jaka ta konsolka ma rozdzielczosc? 2560x1600?

22.09.2010 13:21
Dennoss
6
odpowiedz
Dennoss
164
Hashira

Ciekawe ile będzie kosztować to "cacuszko".

22.09.2010 14:01
mr_nadol
😃
7
odpowiedz
mr_nadol
44
Starkiller

Nie mogę się doczekać:D

22.09.2010 14:08
lajtowy ziomek:)
8
odpowiedz
lajtowy ziomek:)
58
God of War

Popieram Lutza, nie jest aż tak istotne w sprzęcie tego typu jak mocne zostały w nim umieszczone podzespoły ale jak ciekawe pojawią się nań tytuły oraz to jak interesujące patenty technologiczne w rzeczywistości prezentuję (czyt. jak to "wszystko" działa w praktyce).

22.09.2010 15:30
😜
9
odpowiedz
zanonimizowany750881
9
Konsul

Mnie cena najbardziej ciekawi ;)

22.09.2010 15:34
10
odpowiedz
zanonimizowany655049
62
Generał

Nawet nieźle-lepiej od psp w końcu :P

22.09.2010 16:00
11
odpowiedz
zanonimizowany736837
8
Legionista

Lightning -> Twoja odpowiedź była tak czerstwa, że aż mnie zęby rozbolały

22.09.2010 16:12
maslice
😊
12
odpowiedz
maslice
37
Shepard

No,no,no tylko czekać.

22.09.2010 16:14
13
odpowiedz
zanonimizowany432173
15
Legionista

Gdyby nie gpu, to stary gp2x wiz jest mocniejszy od "nowego" 3ds.

22.09.2010 16:25
k4m
14
odpowiedz
k4m
86
that boy needs theraphy

Tak dla porównania

3DS:

* dwa procesory ARM11 266 MHz,
* GPU PICA200 133 MHz,
* 4MB pamięci graficznej RAM,
* 64MB RAM,
* 1,5GB pamięci flash.

iPhone 4

* procesor Apple A4 1Ghz (CPU + GPU)
* 512mb RAM
* 16 i 32 GB flash mem

Porównanie moim zdaniem jak najbardziej trafne bo iPhone to ostatnio bardzo silny konkurent dla wszystkich kieszonkowych konsol. Jak widać te "rewolucyjne" podzespoły 3DS nie mogą się nawet równać z tymi w iPhone 4. Inna sprawa jest taka, że iPhone ma jeszcze iOS na pokładzie który pożera częśc zasobów, ale nie wydaje mi się, żeby to było więcej niż 30% mocy konsoli.

22.09.2010 16:35
15
odpowiedz
jamal54321
12
Legionista

1. w opiscie jest bład piszecie że 3DS ma 4 mb pamięci a DS miał też niby 4 mb.:)

2. Jak dla mnie te parametry są śmieszne może i jest obraz 3D ale sorki nie chce się chwalić studiuje informatyke a kompa mam od 95 roku i po jaką cholere ma kupić tą konsolke za zapewne dość duże pieniądze, co mam oglądać piksele w pomniejszeniu i 3d kurcze podobne parametry miał mój pierwszy komp, prawie podobne a to było 13 lat temu, popatrzcie na telefony, nawet nie na iPhona, a na inne maja lepszą technologie wbudowaną. Patrząc na specyfikacje tego #DS to mnie śmiech zalewa nie wiem kto to kupuje. Sam też nie patrze zbytnio na grafike bo mam GF 8600 GT kupionego 3,5 roku temu, wszystko ustawiam zawsze na minimum i mnie wystarcza, bo grafika nie najważniejsza ale bez przesady pikseli nie miałbym zamiaru oglądać bo już miałem możliwość przez wiele lat, nawet PSP ma lepsze specyfikacje, a nie wieze że taki Aplle czy Microsoft czy też sony nie mają technologi żeby zrobić coś lepszego , widać może nie chcą a nintendo jest jedyne i puszcza taki chłam, po prostu aż żal mnie się robi na sercu gdy widze coś takiego ale to tylko moje zdanie i nikogo też bluzgać nie będe kto ma inne zdanie, mam nadzieje że w europie i ameryce sprzeda się jak najgorzej , bo w japoni to wiadomo jaki pochód na to będzie. Nintedo technologiczny szłam i nie ma się nawet czym chwalić mnie by aż wstyd było jak na te czasy i basta.

22.09.2010 16:37
👍
16
odpowiedz
Dahaka_
57
Centurion

@k4m
Po pierwsze - Iphone 4 nie ma 3D, czyli najważniejszej funkcji 3DS'a
Po drugie(najważniejsze) - nie ma takich świetnych gier jak będzie miał 3DS.
Po trzecie - 3DS będzie prawdopodobnie ze 3 razy tańszy od Iphona 4

Dlatego też 3DS>>>>>>iPhone

@up
Taki z Ciebie informatyk jak ze mnie baletnica widze. Jak się nie znasz, to się lepiej nie ośmieszaj.

22.09.2010 16:57
17
odpowiedz
zanonimizowany445118
29
Centurion

Dahaka_ @ Epic Fail ... xD

Po pierwsze - co to za 3D ...
Po drugie - urządzenie od Appla ma takie same popierdółki jak nintendo ... oraz świetny odtwarzacz filmów, muzyki , najlepszy mobilny internet , sklep itd. itp .
Po trzecie - 3DS będzie kosztował w polsce tyle samo co iPod Touch 4G 8GB (około 900zł) , który różni się tym od iPhon'ea że nie można na nim wykonywać rozmów .

Dahaka_ poległeś :D Tak na prawdę to w obecnej generacji jedyną dobrą KONSOLĄ przenośną jest PSP ... za nim plasuję się iPod

22.09.2010 17:00
dzony600
18
odpowiedz
dzony600
41
ru ru ru rurkowców

ale Polska nie jest pępkiem świata... na świecie rządzi nintendo

22.09.2010 17:12
19
odpowiedz
oskarxdd
32
Generał

nintendo po prostu technicznie jest jedna generacje wczesniej, wii przykladem.

22.09.2010 17:28
20
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Polska nie jest pępkiem świata ale Polacy się nim czują (przynajmniej niektórzy), Nintendo nawet nie ma swojego przedstawicielstwa w Polsce, a mimo to sprzedaje miliony konsol, czyżby Polska i Polacy nie byli potrzebni do osiagnięcia sukcesu?

22.09.2010 17:42
21
odpowiedz
Dahaka_
57
Centurion

mario2111

"co to za 3D?" - co to ma byc za argument? Jak chcesz dyskutować to raczej nie na poziomie podstawówki. 3D jest jakie jest, nie liczy się technika, a efekty, których Ty nawet nie widziałeś.

"urządzenie od Appla ma takie same popierdółki jak nintendo" - no właśnie nie ma(chodzi o gry), DS przebija biblioteką tytułów Iphona, a 3D otwiera zupełnie nowe możliwości, więc 3DS jeszcze bardziej dobije urządzenie Apple pod względem gier.

A psp to jest dobre chyba tylko techniczne, bo połowa gier to gorsze wersje hitów z PS2/PS3.

22.09.2010 18:03
fresherty
22
odpowiedz
fresherty
43
Jimi Hendrix Rules!

Siłą konsoli są gry, jakie na nią wychodzą. PSP nie ma biblioteki gier nawet w połowie tak dobrej, bogatej, różnorodnej co DS.

Mam DSa, DS Lite, DSi i pewnie kupię 3DSa. Mam tylko duże wątpliwości na ile 3D sprawdzi się na dłuższą metę, nie kilka minut na targach...

22.09.2010 18:04
23
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Jako, że miałem okazję programować na konsole jak i iPhone'a, to może skomentuję:

dwa procesory ARM11 266 MHz,

Kompletnie nie rozumiem tego ruchu. Po co dwa procesory? Jedyny powód jaki przychodzi mi do głowy, to tryb kompatybilności z DSem, który też posiadał dwa procki. Moim zdaniem lepszy byłby pojedynczy procesor 1 Ghz, czy nawet z 600MHz. Poza tym pisanie pod jeden procek jest wygodniejsze.
Innym powodem, może być mniejsze zużycie prądu przez dwa wolniejsze procesory, ale trudno mi w tej kwestii coś powiedzieć.

GPU PICA200 133 MHz,

Tej karty nie znam, pewnie obsługuje shadery 3.0, ale z racji tego, że jest to układ z 2006 roku raczej będzie ustępować układowi zamontowanemu w najnowszym iPhonie, jeśli nawet nie wydajnością, to na pewno technologicznie.

4MB pamięci graficznej RAM,

Biorąc pod uwagę niską rozdzielczość wyświetlacza wystarczy. Poza tym jest to pewnie bardzo szybka pamięć, a to jest ważne.

64MB RAM,

Może i wygląda blado przy 512 MB obecnych w iPhone 4. Jednak Nintendo pewnie zdecyduje się na zamontowanie bardzo szybkiej pamięci (tak jak zrobił to w Wii). iOS z kolei jest pamięciożerny, żeby tylko powiedzieć, że przy 128 MB którymi dysponuje iPhone 3G na aplikacje przydziela góra 30 MB. Poza tym iOS jest słabo zoptymalizowany, a szczególnie pod kątem gier. Już układy zamontowane w iP 3G są wydajnościowo lepsze niż to co siedzi w PSP, ale narzut systemu jest tak duży, że same gry wyglądają gorzej.

Poza tym pamiętajmy, że gry 3DS będą na kartridżach, dzięki czemu dostęp do danych gry jest o wiele szybszy niż z HDD czy płyty.

1,5GB pamięci flash.

Na save'y, DLC i małe gierki z 3DSWare wystarczy w zupełności, a jednocześnie jest na tyle mało, że piraci nie zmieszczą zbyt wielu pełnych gier.

Poza tym możemy co najwyżej spekulować jak to będzie wyglądało w praktyce. Na pewno doczekamy się gier wyglądających prawie jak gry z PS3. Niska rozdzielczość wiele rzeczy ułatwia. W dodatku celem Nintendo raczej nie było stworzenie najpotężniejszej maszyny na rynku. Jeśli chodzi o konsole przenośne, to ważniejszym kryterium jest czas pracy na baterii niż grafika sama w sobie, bo co nam pozostanie ze ślicznej grafiki, jak baterie nam padną w połowie drogi pociągiem?

DS przebija biblioteką tytułów Iphona, a 3D otwiera zupełnie nowe możliwości,

Tutaj się nie zgodzę. Na iPhone'a wyszło już tyle gier, że naprawdę nie sposób stwierdzić, że przeszło się te wszystkie lepsze tytuły.
Oczywiście dla mnie NDS jest platformą lepszą, gdyż jest to konsola z krwi i kości, nie mniej jako użytkownik iPhone'a nie powiem, że brakuje na niego jakiegoś typu gier. NDS wygrywa tylko pod względem tytułów AAA.

22.09.2010 18:29
24
odpowiedz
Tieu
11
Legionista

A gry na 3DS miały graficznie pokonać te na 360...

22.09.2010 18:39
jarooli
25
odpowiedz
jarooli
111
Would you kindly?

Tak dla porównania:

3DS
* dwa procesory ARM11 266 MHz,
* GPU PICA200 133 MHz,
* 4MB pamięci graficznej RAM,
* 64MB RAM,
* 1,5GB pamięci flash.

PS2
Procesor Emotion Engine 294 MHz
Procesor graficzny Reality Synthesizer 147 MHz 4MB VRAM
Pamięć RAM 32MB RDRAM

Według mnie nie ma sensu porównywać bebechów różnych sprzętów. Według tego co napisałem wyżej 3DS ma lepszą specyfikacje niż PS2, więc teoretycznie gry powinny wyglądać lepiej. Ten kto miał PlayStation 2, ten wie jaką grafikę może zaoferować.
Teraz pozostaje czekać na ruch SONY kiedy pokaże swoje PSP2.

22.09.2010 18:40
26
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Rynek gier (tak gier) w stanach dla iphone jest juz prawie tak duzy jak dla 3DS, psp jest tylko tlem dla tej dwojki.

22.09.2010 19:26
27
odpowiedz
jamal54321
12
Legionista

Aplle nie ma tylu gier co nintendo prosze kiedyś nawet pisano ile jest aplikacji w sklepie aplla, bodajze ponad sto tysięcy, ale nie jestem pewny bo niepamiętam, po drugie ważne jest jakie 3D bo jeżeli mam męczyć sobie wzrok przy 3D bardziej niż przy zwykłym monitorze to wole coś więcej niż pikseloze, a cena zapewne jak napisał poprzednik zapewne koło 900-1000 zł, to chyba mało nie jest, prawda jest taka ze nintendo jest technicznie bardzo w tyle, i ratuje tą firme tylko rynek japoński, bo gdyby nie to takie firmy jak one dawno by już upadły

22.09.2010 19:33
😃
28
odpowiedz
zanonimizowany676084
28
Centurion

jamal54321

taki z ciebie student informatyki a nie odrozniasz mb(Mb) od MB

k4m

śmiać mi się zawsze chce jak ktoś wychwala tą zabawke od appla pod niebiosa... Jest to telefon dobrze wykonany i dobrze reklamowany ale żeby tak od razu... po za tym gralem na iphonie i jak podoba ci sie przyciski i co najwazniejsze grzybek(niby ekran pojemnościowy,multi-touch ale to i tak nie sprawia takiej przyjemności jak normalne przyciski) na dotykowym ekranie to naprawde życze ci powodzenia i frajdy z gier...

22.09.2010 19:35
29
odpowiedz
Lutz
173
Legend
Image

jamal54321 - nie wiesz, nie pamietasz, nie domyslasz sie, nie kumasz...

...nie pisz, szkoda czasu

@up, od sprawiania przyjemnosci to mam kogos innego.

22.09.2010 19:46
30
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

Likfidator akurat uklad graficzny ktory ma w sobie iphone 4 jest rownie stary (to samo co 3gs ,jedyna zmiana to szersza aszyna miedzy gpu ,cpu i ramem ,sam uklad pochodzi z roku 2007) i do tego ilosc wyswietlanych trojkatow wola o pomste do nieba :› . Najlepszym mobilnym gpu stosowany w malych zabawkach ma samsung galaxy s ,ale co z tego jak gier na nadroida jak na lekarstwo .
bebechy 3DS'a nie powalaja ,ale patrzac na szykujaca sie biblioteke gier ,olac to :] . Tak czy siak duzo blizej mu tego co oferuje gamecube i ponad to (perpixel lighting).

Lutz milo ,ale co z tego jak 90% gierek na ipka to szmirki , popierdolki ,a te lepsze mozna dosc szybko wymienic ?? :] . Jakosc samych produkcji takze jest czesto dosc niska ,odpowiednia do pulapu cenowego od 1 do 5 euro :] .

22.09.2010 20:10
31
odpowiedz
jamal54321
12
Legionista

jedno to megabit a drugie to megabajt przyjacielu

22.09.2010 20:25
k4m
😊
32
odpowiedz
k4m
86
that boy needs theraphy

@bananowiec---> ok grzybek którym się steruje dotykając ekranu do najwygodniejszych na świecie nie należy, ale da się grać w ten sposób. Na iPhone jest cała masa gier, które w ogóle grzybka nie wykorzystują a jedynie dotykowy ekran, lub akcelerometr (np tap tap, geo challange, labirynth itd)

Mr_Hyde---> iPhone 4 nie ma tego samego układu co 3GS bo ten pierwszy ma PowerVR SGX535, a 3GS ma PowerVR SGX530. Poza tym fakt, że obsługuje DX10.1 i SM 4.0 świadczy raczej o tym, że jest to nowoczesny procesor, a nie na odwrót.

A od siebie dodam, że należy jeszcze zwrócić uwagę na ceny gier. Na iPhone za tytuł z najwyższej półki płaci się 7-10E, a jest multum super aplikacji które kosztują poniżej 10zł w przeliczeniu na złotówki. Na 3DS ceny pewnie zaczną się od 150zł w górę.

[edit] i chciałbym zdementować już od razu zarzuty jakie mogą paść pod moim adresem, że jestem fanboyem appla, bo nie jestem. Zwyczajnie lubię ten sprzęt i uważam, że jest genialny, zwłaszcza czytając o "mocy" 3DSa

22.09.2010 20:55
33
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Lutz milo ,ale co z tego jak 90% gierek na ipka to szmirki

Ja tam twierdzę, że gdzieś 97% gier jest niewiele warte. Zresztą sam AppStore nie zachęca do wydawania złożonych tytułów. Developer tworzy to czego oczekują użytkownicy, a że oni chcą grać w klony Doodle Jump i jakieś tower defence z zombiakami, to takie gry się robi.
Poza tym wydając 20 prostych, choć dopracowanych gierek masz większe szanse, że choć jedna z nich osiągnie popularność niż wydając jedną większą grę.

Co do możliwości iPhone'ów to mało kto się nimi przejmuje. Gry się robi tak, żeby działały jakoś na 3G, który technologicznie odstaje od 3GSa i 4. Pewnie za rok ten trend się zmieni i 3G powoli odejdzie w zapomnienie, jednak póki co nadal jest docelową platformą. Jedyne o co trzeba teraz zadbać, to o wsparcie dla wyższej rozdzielczości w IP4, bo bez tego można kiepskie oceny dostać. Zresztą użytkownicy AppStore są strasznie wybredni i marudni, a sam AppStore to trudny rynek.

Na "zwykłych" zamkniętych konsolach koszty wydania są większe, ale ryzyko klęski finansowej mniejsze.

22.09.2010 20:58
j.a.c.k
34
odpowiedz
j.a.c.k
56
u wot m8

iPhone jest stworzony do właśnie takich popierdółek, ze względu na brak fizycznych klawiszy średnio grało mi się w bardziej złożone produkcje typu GTA czy SimCity...

22.09.2010 21:11
35
odpowiedz
Lutz
173
Legend

tu nie chodzi o to jakie sa gry, chodzi o to ze maszynka w atomowym tempie wyrwala kawal rynku i na to patrza marketingowcy, udzialowcy, analitycy i cala reszta ekipy, te wykresy to nie jest przychod, ten byl w 2009 w granicach 1/3 przychodu DS, a rok wczesniej byl nikczemnie maly.
Mam nadzieje, ze dotrze to do tych co mozgi uzywaja do myslenia.
Gry mobilne to specyficzny rynek, DS ma ich na pewno wiecej niz PSP, ale i tak iphone z jego specjalizacja prowadzi w tym temacie. Pytanie jaki kierunek obierze nintendo, bo gra toczy sie o dosc wysoka stawke.

22.09.2010 22:42
36
odpowiedz
Kaczorek1990
40
Centurion

sorry, ale moj telefon ma procesor taktowany 1ghz. :<
technicznie znowu generacje do tylu, ale pewnie i tak to sie im oplaci.

22.09.2010 22:53
37
odpowiedz
zanonimizowany26519
118
Generał

k4m z tego co mi wiadomo to i w 3gs siedzi juz sgx535 . Zreszta bez roznicy bo obydwa maja podobna wydajnosc . Obsluga dx10.1 to lekko pojechales bo ani ios4 ani inny smartphone nie obsluguje tego api i jedynie co jest obslugiwane to kastrat w postaci opengles 2.0 . Co z tego ,ze ma mozliwosci shaderowe porownywane z topowymi grafikami desktopowymi ,jak mocy na obsluzenie najprostrzych zadan brak. Na papierze ladnie fajnie ,a w praktyce to co zawsze :] .

Appstore rosnie w sile owszem ,ale nadal bedzie to rynek specyficzny na proste szybkie gierki za kilka drobniakow. Do tego sam dotyk nie zastapi fizycznych przyciskow co hamuje rozwoj kilku gatunkow gier na maszynkach od apple .

Tak czy siak ja do grania biore 3DS'a ,pozniej moze PSP2 . Samo Nintendo martwic sie nie musi , jeszcze nie teraz :] .

Kaczorek1990 procesor procesorkiem ,a to tylko jeden z komponentow i do tego w grach tym mniej waznym :] .

23.09.2010 01:34
38
odpowiedz
zanonimizowany432173
15
Legionista

Czy ktoś z was tutaj miał WDI(wstęp do informatyki) lub architekturę komputerów. Od kiedy wydajność komputerów mierzy się w Mhz? Jest to ważny współczynnik ale nie zawsze decyduje o wydajności układu. Wydajność mierzy się w *flopach lub Mipsach.

ARM11 obok Cortexów A8 i A9 jest najbardziej zaawansowany technologicznie procesorem z tej rodziny. Porównywanie procesorów i układów o innej architekturze patrząc tylko na Mhz to przejaw nieznajomości tematu. Ciekawe, w czym będziecie mierzyć wydajność kiedy sięgną po układy asynchroniczne, gdzie nie ma zegara taktującego?

Sukces w przypadku konsol mierzy się ilością sprzedanych gier, a nie wydajnością hardwaru. Nintendo w przeciwieństwie do Sony czy Microsoftu, zarabia od razu na konsoli i na grach.

@jamal54321
Twoja wypowiedź świadczy źle o tobie i o uczelni na której studiujesz. Za takie coś powinieneś mieć powtarzać rok, bo pokazujesz że nic się nie nauczyłeś.

23.09.2010 21:56
spike87
👍
39
odpowiedz
spike87
42
Chorąży

bijcie sie !!!

Technologie Znamy specyfikację techniczną Nintendo 3DS?