GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Kto czyje rozwiązania kopiował.

25.02.2010
17:53
[1]

Niezmordowany [ Konsul ]

Kto czyje rozwiązania kopiował.

Zauważyłem w niektórych news'ach z pałeczkami Sony czy Natalem zaczynają się wojenki kto po kim ściągał rozwiązania. Umówmy się - bazować na najlepszych rozwiązaniach to nic złego, wręcz przeciwnie.

Jednak jeśli chodzi o innowacje, Microsoft zamyka tabele. Przynajmniej w tych kwestiach, które ja znam. Macie tego więcej, dawać.

-->Pada wymyśliło prawdopodobnie Nintendo. Kopiowany przez wszystkich.

-->Analog pierwszy pojawił się w PSX (premiera '94, a dualshock chyba '95, ale nie jestem pewien). Pomysł jest od tamtej pory stosowany u konkurencji.

-->Eyetoy - PS2. Dopiero w następnej generacji pojawia się konkurencyjny Natal.

-->Wii i kontroler z czujnikiem ruchu. W tym roku powinny pojawić się pałeczki Sony opierające się na tym pomyśle.

-->Pomysł zastosowania dotykowego ekranu w przenośnej konsolce należy do Ninny. W ogóle koncepcja przenośnego sprzętu do grania być może też należy do Nintendo.

Wg. powyższych, MS nie wymyślił nic swojego, dla Sony nie można odmówić tego, że dodało analog i kamerkę do gier, a Nintendo to Nintendo - najdłużej w tym siedzi i może od nich wszystko się zaczęło.
Moim zdaniem nie ma sensu wypominanie kto coś nowego zastosował w tym przemyśle, każdy coś mniej lub bardziej skopiował od rywala.
Ile byłoby wtedy roboty w wypominaniu np. 30 producentom telewizorów, że skopiowali technologię LCD od producenta X. A nikt tego nie robi bo i po co. Producent X wprowadził, producent Y rozwinął, a producent Z poszedł jeszcze dalej.
I tak rozwija się dany przemysł :)

25.02.2010
18:54
[2]

$erek47 [ Veteran Gear ]

Natal jeszcze się nie pojawił. MS wymyślił Natal, system dzięki, ktoremu będzie możliwe granie bez, jakiego kolwiek kontrolera(niektóre gry). Nikt inny jeszcze tego nie wprowadzil i nie wymyślil. Więc nie pisz głupot, że MS nie wprowadził nic swojego

25.02.2010
18:58
[3]

raziel88ck [ Legend ]

A iksboksowy pad sie nie liczy? Inny uklad przyciskow, ponadto bezprzewodowy. Po raz pierwszy taki uklad pojawil sie przy pierwszej generacji -


Kto czyje rozwiązania kopiował. - raziel88ck
25.02.2010
19:01
smile
[4]

Piotrek.K [ ... broken ... ]

>>> $erek47
Sprawdz sobie EyePet i zobaczy kiedy wyszlo :)

25.02.2010
19:10
[5]

HoMeR [ Man with dragonov ]

-->Wii i kontroler z czujnikiem ruchu. W tym roku powinny pojawić się pałeczki Sony opierające się na tym pomyśle. - tylko w tym problem że wii zawsze będzie na szczycie jezeli chodzi o takie rzeczy

25.02.2010
19:17
[6]

vlodek2532 [ Senator ]

raziel88ck układ przycisków może każdy zmienić (mi akurat ten od iksa nie podchodzi bo jak gram np. w FIFE to z przyzwyczajenia czasem kładę palce na krzyżaku)

chodzi tu o takową koncepcje pada. Poza tym pierwsze bezprzewodówki były chyba na PC

25.02.2010
19:19
[7]

raziel88ck [ Legend ]

W takim razie zapodam Magnavox Odyssey - pierwsza domowa konsola na swiecie


Kto czyje rozwiązania kopiował. - raziel88ck
25.02.2010
21:08
[8]

Niezmordowany [ Konsul ]

Raziel88ck GameCube pierwsze wprowadziło układ przycisków jaki jest teraz w Xboxie. Wcześniej Dreamcast miało to samo prócz jednego analoga na dole.

Doszła nam Magnavox Odyssey - cała trójka kopiuje od twórcy tego systemu :D
A jak z kartą pamięci, pierwsze wprowadziło ją Sony?

Homer jak widać niekoniecznie. Ninny nie wymyśliło dużo więcej niż Sony przynajmniej z tych, które do tej pory w temacie padły.

25.02.2010
23:05
[9]

Finthos [ Generaďż˝ ]

Wymyślili XboxLive, Marketplace i całą otoczkę. IMO ownują :)

26.02.2010
00:02
[10]

PrEd4ToR [ ››LifeWire‹‹ ]

i twoja stara wymyslili

05.03.2010
12:34
[11]

b4r4n [ Generaďż˝ ]

Wszystko zależy od podejścia, analogi to miniaturowe joysticki, a w którymś Atari był już jakiś tam pseudo analog. Pytanie teraz czy w przemyśle, do sterowania maszynami nie było ich wcześniej. EyeToy to kopia fotokomórki, a Wii to okrojony monition capture, bo tylko z jednym punktem. Tak to można się bawić w nieskończoność. Nikt, nikomu nie wchodzi w patenty, więc wszystko jest cacy. M$ należy przyznać honory i baty za Live, bo dzięki temu mamy DLC, a z drugiej strony normalną rozgrywkę w sieci i patche. Choć i to po prostu kopia usług internetowych z PC. Zwrócę uwagę też na fakt, że M$ jest najświeższym graczem na rynku konsolowym.

05.03.2010
12:42
[12]

rog1234 [ Gold Cobra ]

Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale Microsoft chyba jako pierwszy zastosował podwójne analogowe triggery w padzie. Choć pewnie się mylę, ale jeżeli nie, to - moim zdaniem - bardzo ważny "wynalazek" w kontrolerach do gier. Bez tego w np. wyścigi sobie gry już nie wyobrażam.

05.03.2010
19:46
[13]

Nikos007 [ Liverpool FC ]

M$ jest świeży w branży konsolowej więc i tak wprowadził bardzo dużo. Przypuszczam(a nawet jestem pewien) że w następnej generacji konsol maszynka M$ zmiecie konkurencję. Zresztą w Xboxie były wprowadzone jako pierwsze osiągnięcia, Live, dzięki niemu są dodatki DLC.

05.03.2010
20:46
[14]

$erek47 [ Veteran Gear ]

[13] --> popieram. Następca x360 będzie bezkonkurencyjny

05.03.2010
21:11
[15]

rzaba89nae [ WTF!? ]

Przecież liczy się wygoda i funkcjonalność, nie ma znaczenia kto co wymyślił, ale czy i jak tego użył. Ergonomia przede wszystkim.

05.03.2010
21:11
[16]

raziel88ck [ Legend ]

"dzięki niemu są dodatki DLC." - jesli to prawda, to nie dzieki niemu, tylko przez niego gracze sa raczeni tymi pseudo dodatkami :/

05.03.2010
21:36
[17]

PSXFAN [ Last Samurai ]

Nikos007...>Microsoft to wszystko tylko nazwał i opatentował i zaczoł sprzedawać internet w konsolach to zaden wynalazek a pionierem był dreamcast który miał nawet swoje MMO

nie wiem czy mam racje ale Krzyżak pierwsze wymyśliło nintendo

05.03.2010
22:18
[18]

Radzik [ Jaroo the PiSsmaker ]

Wii remote? Panie dzieju, moi sąsiedzi mieli konsolę z lat '70, która nie miała nawet takiej super-nowoczesnej technologii, jaką był joystick, a za kontrolery robiły pokrętła i, już wówczas, light gun:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.