Mass Effect 2 - poradnik do gry

Mass Effect 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Nowa a importowana postać | Podstawy poradnik Mass Effect 2

Nowa a importowana postać

Wyboru czy chcesz grać nową postacią czy bohaterem zaimportowanym z pierwszej części serii musisz dokonać jeszcze przed przystąpieniem do zabawy. Jeśli tylko masz taką możliwość (zachowane postępy z gry) to zdecydowanie proponuję zdecydować się na ten drugi wariant. Granie "starą" postacią pozwoli Ci bowiem przenieść wszystkie podjęte decyzje, między innymi te najważniejsze, dotyczące losów Rady, Wrexa i Ashley/Kaidana.

Nie musisz pamiętać swoich wcześniejszych decyzji, bo zostaniesz o nich poinformowany jeszcze przed rozpoczęciem zabawy. - Nowa a importowana postać - Podstawy - Mass Effect 2 - Atlas Świata - poradnik do gry
Nie musisz pamiętać swoich wcześniejszych decyzji, bo zostaniesz o nich poinformowany jeszcze przed rozpoczęciem zabawy.

Nie musisz się na szczęście obawiać tego, że wybierając nową postać znajdziesz się na straconej pozycji, bo zabawa będzie równie ciekawa i nie ominą Cię żadne ważne questy. Ponadto nie zostaniesz całkowicie pozbawiony możliwości wpływu na wydarzenia z przeszłości, albowiem odpowiedzi udzielone podczas przelotu na stację Łazarz (prolog) wpłyną w pewnym stopniu na ukształtowanie rzeczywistości.

Uwaga! Nawet jeśli wybierzesz importowaną postać to i tak będziesz mógł zmienić wygląd bohatera i jego klasę. Jedyne co pozostanie nienaruszone to jego/jej wcześniejsze wybory.

Rozpoczęcie gry nową postacią

Jeżeli chcesz grać nową postacią to wystarczy wybrać z menu głównego opcję nowej gry i następnie ustalić płeć bohatera. Nie przejmuj się brakiem innych opcji, bo wyboru klasy i szczegółów wyglądu dokonuje się dopiero po ukończeniu krótkiego wstępu na pokładzie starej Normandii.

Z menu głównego możesz wybrać opcję zabawy nową postacią lub importowaną (z pierwszej lub drugiej części - już po jej ukończeniu). - Nowa a importowana postać - Podstawy - Mass Effect 2 - Atlas Świata - poradnik do gry
Z menu głównego możesz wybrać opcję zabawy nową postacią lub importowaną (z pierwszej lub drugiej części - już po jej ukończeniu).

Jeżeli rozpoczynasz grę po raz kolejny to pojawia się też możliwość importu dotychczasowego bohatera. Nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie żeby zignorować tę opcję i rozpocząć od zera.

Rozpoczęcie gry importowaną postacią

Jeżeli po wybraniu nowej gry i opcji importu postaci z ME1 widzisz puste okno to oznacza to, iż musisz podpowiedzieć grze gdzie należy szukać zapisanych stanów gry z pierwszej części serii. Wykonuj w tym celu kolejne kroki:

1) Wyjdź z gry i wyjmij płytkę z napędu.

2) Włóż płytkę z grą do napędu i po pojawieniu się okna autostartu wybierz opcję konfiguracji (Configure).

3) Wybierz pole Zapisy gry, a następnie kliknij na przycisku Kopiuj zapisy gry z Mass Effect 1.

4) Musisz teraz odnaleźć katalog, w którym zapisane zostały stany gry. Domyślnie są one przetrzymywane na partycji systemowej:

Windows XP - C:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Moje dokumenty\BioWare\Mass Effect\Save

Windows Vista i 7 - C:\Users\nazwa_użytkownika\Dokumenty\BioWare\Mass Effect\Save

5) Kliknij na przycisku OK (nie musisz zaznaczać pojedynczych plików, a jedynie wybrać właściwy katalog) i zamknij okno konfiguratora, potwierdzając chęć zapisania zmian.

6) Możesz już uruchomić ponownie grę, a tym razem stan gry powinien wyświetlić się na liście po wybraniu opcji importu.

Po kliknięciu na przycisku kopiowania zapisów musisz odnaleźć katalog Save. Jest on w miejscu, w którym przetrzymywane są zapisane stany gry. - Nowa a importowana postać - Podstawy - Mass Effect 2 - Atlas Świata - poradnik do gry
Po kliknięciu na przycisku kopiowania zapisów musisz odnaleźć katalog Save. Jest on w miejscu, w którym przetrzymywane są zapisane stany gry.

Ważne informacje

- Wybierając import postaci z pierwszej części Mass Effect zmuszony jesteś do rozwijania bohatera od zera. Oznacza to konieczność wznowienia przygody bez możliwości korzystania ze zdobytych wcześniej umiejętności i bez zgromadzonego ekwipunku.

- W zależności od tego na jakim poziomie znajdowała się importowana postać możesz otrzymać startowy bonus punktów doświadczenia (maksymalnie 4000 punktów w przypadku postaci na 60 poziomie).

- Decydując się na opcję importu możesz również liczyć na bonusy w postaci gotówki (150000 kredytów w przypadku postaci na 60 poziomie + dodatkowe kredyty jeśli postać była bardzo bogata) i surowców (10000 jednostek każdego surowca w przypadku postaci na 60 poziomie).