Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział siódmy | Opis przejścia poradnik Return to Mysterious Island 2

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Rozdział siódmy

Zbadaj podziemne korytarze i hale.

1 - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Skieruj się zatem w lewo, po schodach - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Skieruj się zatem w lewo, po schodach. Znajdziesz się w miejscu, gdzie posadzka usiana jest małpimi kośćmi. Na ścianie znajduje się coś w rodzaju wykutych w skale podestów. Jest ich pięć, na jednym stoi identyczny niebieski wazon, jak te, które wytworzyłeś samodzielnie oraz jak ten zabrany Amber. Możesz go wziąć (warto zapamiętać jego kształt), choć nie musisz (będziesz mieć wówczas jeden wazon mniej do ustawienia), bowiem kiedy go dotkniesz, wazon i tak rozsypie się. Zauważ, że po prawej jest kolejne ukryte przejście, widać skalny przycisk, a pod nim jeden z wazonów. Przyjrzyj się jego kształtom oraz liniom na postumencie poniżej. Ewidentnie linie wyryte rzadziej (w większych odstępach) oznaczają węższe miejsca wazonu (czyli te uformowane ludzką ręką), a linie umiejscowione gęściej - szersze miejsca.

Kierując się tą zasadą, ustaw odpowiednie wazony na właściwych postumentach - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Kierując się tą zasadą, ustaw odpowiednie wazony na właściwych postumentach. Patrz na linie pod każdym z nich, pomocne jest też zapamiętanie kształtu rozbitego wazonu - jeśli go dotknąłeś, w jego miejsce trzeba wstawić identyczny. Prawidłowo wykonane zadanie na fotce powyżej.

W efekcie dobrego ustawienia wazonów rozlegnie się melodia, którą musisz odtworzyć na okarynie - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

W efekcie dobrego ustawienia wazonów rozlegnie się melodia, którą musisz odtworzyć na okarynie. Kliknij dolny otwór w okarynie (1), następnie prawy palec środkowy (2), lewy palec wskazujący (3), lewy palec środkowy (4) i jeszcze raz prawy palec środkowy (5). (W razie pomyłki - kliknij PPM, by zakończyć nieudany utwór). Teraz wciśnij wystający fragment skały. Znajdziesz się w kolejnym pomieszczeniu. Odwróć się w stronę drzwi i przyjrzyj znakom na tablicy po lewej - niestety nie jesteś w stanie ich odczytać.

2 - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Maszeruj zatem po schodach do widocznego na końcu drogi przejścia - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Maszeruj zatem po schodach do widocznego na końcu drogi przejścia. Radziłabym jednak nie zbliżać się na razie do niego. Masz bowiem okazję sprawić, że niezrozumiały język, który słyszałeś już kilka razy, stanie się zrozumiały. Jesteś wewnątrz góry, na której od strony zatoki widoczna jest w skale kamienna gadająca morda. Obróć się w prawo, przekonasz się, że stoisz dokładnie z tyłu tyłu tejże twarzy. Upewni Cię w tym kliknięcie na oczodół z kryształem. Możesz też wyjrzeć na zewnątrz przez oczodół, z którego wypadł kryształ.

3 - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Natomiast po lewej stronie pomieszczenia znajduje się coś w rodzaju instrumentu, nad którym rozciąga się jakby pajęcza sieć z otworami, w których ulokowane są fosforyzujące seledynowe jaja - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Natomiast po lewej stronie pomieszczenia znajduje się coś w rodzaju instrumentu, nad którym rozciąga się jakby pajęcza sieć z otworami, w których ulokowane są fosforyzujące seledynowe jaja. Jeśli weźmiesz złote (u dołu po lewej), rozlegnie się alarm, odłóż je więc z powrotem.

Przyjrzyj się innym jajom, kliknięcie na niektóre z nich przywołuje hologramy z wypowiedziami różnych osób, niektóre są zrozumiałe (Michel Ardan, Cyrus Smith), inne w nieznanych Ci językach (wypowiedzi te powtarzają się bez końca, ponieważ hologramy nie wyłączają się samoczynnie, by zamknąć hologram, trzeba kliknąć X w jego prawym dolnym rogu).

4 - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
By poznać wszystkie wypowiedzi, musisz prawidłowo ustawić stożkowate zatyczki na otworach w przypominającym organy instrumencie - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

By poznać wszystkie wypowiedzi, musisz prawidłowo ustawić stożkowate zatyczki na otworach w przypominającym organy instrumencie. Po najechaniu kursorem na którąś zatyczkę, pojawia się liczba informująca, ile zatyczek znajduje się na właściwym miejscu. Na początku jest to 0/11. A zatem 11 zatyczek musisz rozmieścić tak, by uzyskać 11/11. Wówczas po naciśnięciu granatowego przycisku w dole urządzenia usłyszysz zrozumiałą wiadomość - teraz nie sposób wyłowić z niej jakiś sens.

Zatyczki najprościej lokować metodą prób i błędów: brać każdą z nich, stawiać na kolejnych otworach w metalowych rurkach i patrzeć, czy przy którejś próbie nie wyświetla się informacja, że udało się umieścić zatyczkę na właściwym otworze - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Zatyczki najprościej lokować metodą prób i błędów: brać każdą z nich, stawiać na kolejnych otworach w metalowych rurkach i patrzeć, czy przy którejś próbie nie wyświetla się informacja, że udało się umieścić zatyczkę na właściwym otworze. Każda z nich ma bowiem przypisany jeden konkretny otwór. Można przy tym włączyć przycisk aktywujący wiadomość, będzie słychać, jak stopniowo przekaz staje się coraz bardziej zrozumiały.

Numerując otwory od góry do dołu (rzędy) i od lewej do prawej (kolumny), następujące zatyczki trzeba umieścić na następujących otworach:

zatyczkę z 1 rzędu i 2 kolumny na otworze w 3 rzędzie i 5 kolumnie;

zatyczkę z 2 rzędu i 1 kolumny na otworze w 6 rzędzie i 3 kolumnie;

zatyczkę z 6 rzędu i 4 kolumny na otworze w 1 rzędzie i 3 kolumnie;

1 zatyczkę z lewego koła na otworze w 3 rzędzie i 7 kolumnie;

2 zatyczkę z lewego koła na otworze w 1 rzędzie i 1 kolumnie;

3 zatyczkę z lewego koła na otworze w 7 rzędzie i 7 kolumnie;

4 zatyczkę z lewego koła na otworze w 7 rzędzie i 6 kolumnie;

1 zatyczkę z prawego koła na otworze w 3 rzędzie i 8 kolumnie;

2 zatyczkę z prawego koła na otworze w 6 rzędzie i 9 kolumnie;

3 zatyczkę z prawego koła na otworze w 5 rzędzie i 2 kolumnie;

4 zatyczkę z prawego koła na otworze w 1 rzędzie i 4 kolumnie.

Prawidłowo rozmieszczone zatyczki na fotce powyżej.

Po wysłuchaniu wiadomości odtwarzanej po wyciśnięciu granatowego prztyczka można ponownie odsłuchać zapisów z kolejnych jaj. Teraz zrozumiałe będą wszystkie, łącznie z wypowiedziami małp. Niemniej najwięcej przydatnych informacji zawiera wspomnienie Cyrusa Smitha, który mówi o geotermalnym silniku.

5 - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Na moment zawróć ku poprzedniemu wejściu (temu z niebieskim wazonem) - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry

Na moment zawróć ku poprzedniemu wejściu (temu z niebieskim wazonem). Raz jeszcze przyjrzyj się znakom na tablicy po lewej, teraz są one dla Ciebie czytelne. Dowiesz się, że temperatura, poziom wody oraz stężenie dwutlenku węgla wzrasta i że rozpoczął się proces zniszczenia. Ponownie zejdź w stronę drugiego przejścia. Skieruj się ku niemu, jednak wówczas zasłoni je krata. Dowiesz się, że dalej mogą przejść tylko te osoby, które pozostawiły swój odcisk identyfikacyjny, czyli podziwiane przed chwilą fosforyzujące jaja (informacja ta byłaby niezrozumiała, gdybyś podszedł do przejścia przed aktywowaniem urządzenia tłumaczącego).

6 - Rozdział siódmy - Opis przejścia - Return to Mysterious Island 2 - poradnik do gry
Równocześnie w dole

Równocześnie w dole "pajęczyny" pojawią się dwa seledynowe jaja. Kliknij jedno z nich, tym samym Mina pozostawi swój odcisk (a przy ponownym kliknięciu można obejrzeć jej wspomnienia z pobytu na wyspie). Weź drugie (organiczny jajopodobny przedmiot; u dołu na wprost) i daj je Jepowi (w ekwipunku), po czym umieść je w tym samym miejscu na "pajęczynie" (oczywiście możesz teraz wysłuchać również wypowiedzi Jepa). Krata uniesie się, otwierając przejście. Maszeruj tam - i tak znajdziesz się w pomieszczeniu z geotermalnym silnikiem.