Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

King's Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry

King's Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Debir | Zadania | King's Bounty Wojownicza księżniczka poradnik King's Bounty: Wojownicza księżniczka

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Debir

Przygotowania do podróży

Krótkie, niewymagające obszernego komentarza zadanie polegające na selekcji smoczego towarzysza. Po pierwszej pogawędce z królem Frederickiem wyjdź przed zamek by spotkać kapitana Bogarda, dowódcę strażników. Ten otworzy pobliską bramę, za którą znajduje się gospodarstwo Marty ze stadkiem małych odbiorców szału.

Szef strażników czeka na Amelię - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Szef strażników czeka na Amelię
Do wyboru, do koloru - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Do wyboru, do koloru

Do wyboru masz aż siedmiu, a że jest to decyzja na całą grę, dobrze się zastanów. Osobiście bardziej kierowałbym się jednorazowymi premiami, aniżeli zdolnościami startowymi, bo przecież te dla każdego smoka i tak prędzej czy później okażą się identyczne. Jeśli nie wiesz co w praktyce oznacza konkretna umiejętność, zajrzyj do instrukcji.

Zanim odejdziesz w kierunku zamku, zagadaj jeszcze raz do Marty. Kobieta zdradzi Ci co nieco o niezwykłym pochodzeniu swoich pupili. Wróć do Bogarda co ukończy misję sukcesem. W rozmowie z nim możesz zgodzić się na krótkie szkolenie (quest Szkolenie w Gildii Wojowników) albo rozpocząć właściwą wędrówkę. Pamiętaj jednak, że odbywając trening zyskasz bezcenne na tym etapie gry doświadczenie oraz przedmioty.

Szkolenie w Gildii Wojowników

Jeśli tylko nie uniosłeś się ambicją w pogaduszkach z Bogardem, to właśnie przychodzi Ci uczestniczyć w typowym szkoleniu, wyjaśniającym pokrótce zasady rządzące grą. Odwiedzisz kilka komnat, stoczysz dwie bitwy i zbierzesz pokaźną dawkę doświadczenia oraz przydatnych przedmiotów.

Mistrz Turner - pierwszy nauczyciel nakazuje odnaleźć w ziemi tarczę oraz miecz. Fakt zakopania czegoś w pobliżu zdradza pojawienie się charakterystycznego słupa światła, tak więc nie powinieneś mieć większych problemów z lokalizacją obu przedmiotów. Dla porządku powiem tylko, że szukać ich należy w drodze do drugiej, zamkniętej póki co izby. Za łopatę chwytamy choćby klawiszem D. Odnalezioną tarczę i miecz najlepiej od razu załóż na siebie.

Ten skarb wymaga demontażu posadzki - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Ten skarb wymaga demontażu posadzki
Dumni paladyni po lewej - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Dumni paladyni po lewej

Mistrz Rufus - tutaj nauczysz się, że nie każdy napotkany na drodze osobnik ma względem Ciebie wrogie zamiary. Instruktor wskaże siedzącą w kącie pomieszczenie grupkę paladynów, którzy z ochotą i pewnie z uśmiechem politowania dołączą do Twojego marnej armii. Przed wejściem do trzeciej komnaty, zabierz jeszcze magiczny kryształ.

Mistrz Card - pierwsza walka w Wojowniczej Księżniczce. Guza szuka paczka złodziei, kilku niegroźnych maruderów i im pochodnych. Pamiętaj o medalach i swoim smoczku. Im wcześniej zaczniesz wykonywać przypisane im akcje, tym szybciej zaczniesz czerpać profity z tych nad wyraz przydatnych bonusów. Jeśli wygrałeś w walce jakiś przedmiot, załóż go.

Ojciec Arion i mag Morius - w bibliotece doglądanej przez tego pierwszego czeka szereg zwojów i/lub innych przydatnych obiektów. Magiczne kartki papieru przydadzą się z pewnością w ostatnim pokoju, w którym to naprzeciw Amelii stanie mała grupka zbrojnych. Pechowo Morius nieco przesadził i do starcia przywołał dwóch entów i królewskiego ciernia.

Pierwszy konflikt interesów - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Pierwszy konflikt interesów
Poznaj enty - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Poznaj enty

Przeciwnicy to stosunkowo wymagający, zwłaszcza cierń, który potrafi powoływać do życia nowych wojowników. To właśnie jego w pierwszej kolejności proponuję zlikwidować. Korzystaj z siły paladynów oraz specjalnych zdolności danych Ci na start podopiecznych. Dużą pomocą okaże się także smoczek i czary (masz w końcu jakieś zwoje).

Zaraz po wygranej konfrontacji paladyni wyparują, a Twoje wojska uzupełnią stan liczebny. Nadeszła pora na prawdziwe bitwy...

Pozwolenie na handel

Rybak Grzegorz złowił w swoje sieci niespotykany dotąd gatunek ryb. Wprawdzie wprawne oko doświadczonego gracza King's Bounty: Legenda w mig dostrzeże z czym mamy do czynienia, ale misja wbrew pozorom militarna nie jest.

Sami brodacze w tej krainie... - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Sami brodacze w tej krainie...
Wieża wiedzy - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Wieża wiedzy

Domek zleceniodawcy odkryjesz na wschodnim brzegu wyspy. Prosi on jedynie abyś udał się do lokalnego uniwersytetu po potrzebne papiery na handel znaleziskiem. Miejscem docelowym jest wieża w południowo-zachodnim rogu mapy, znajdująca się w sąsiedztwie zamku króla Fredericka.

Pozwolenie zanieś z powrotem rybakowi. To wszystko. Jeśli ciekawi Cię jakie badania przeprowadzili naukowcy, radzę w inwentarzu rzucić okiem na przekazany dokument. Od teraz z chatki rybaka możesz wybierać najlepsze sztuki rybek i włączać je w szeregi swojej zbieraniny.

Węże na wolności!

Mniej więcej w centralnej części Debiru przy jednej z dróżek natniesz się na domek byłego zaklinacza węży, który obecnie trudni się ich handlem. Pech jednak chciał, że na skutek nieszczęśliwego wypadku wszystkie jego okazy wydostały się z klatek. Wypada wyciągnąć pomocną dłoń. Zwłaszcza, że czeka za to nagroda.

Tu mieszka Grimli Slizren zwany Sułtanem Węży - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Tu mieszka Grimli Slizren zwany Sułtanem Węży
W murowanej piwnicy... - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
W murowanej piwnicy...

W piwnicach grasuje po kilka sztuk węży różnego typu. Nie sądzę aby w Twojej grze było inaczej, więc nastaw się na potyczkę z podstawowym reprezentantem tychże gadów, odmianą bagienną oraz królewską. Różnic między nimi poza ogólnie mówiąc siłą, właściwie nie ma. Wszystkie dysponują talentem ukąszenia z odległości dwóch pól i mogą Ci napsuć sporo krwi, oczywiście trucizną.

Jeśli nie jesteś pewny czy podołasz konfrontacji, kliknij prawym przyciskiem myszki na dom zaklinacza. Potencjalna moc oponentów zostanie wówczas oszacowana i podana Ci do wiadomości. Po wszystkim będziesz mógł przejrzeć asortyment wyzwolonej chaty.

Amulet Oświecenia

Król Frederick przekazując Ci Kamień Odwagi podał jednocześnie spis miejsc, w których znajdują się kolejne. Głaz Nadziei skrywa lokalna świątynia, więc wydaje się, że zdobycie drugiego artefaktu nie będzie wielkim wyzwaniem. Nic bardziej mylnego.

Dom dla szukających otuchy wybudowany został na wschodzie wyspy i prowadzi do niego pełna niebezpieczeństw dróżka. Kiedy już w końcu spotkasz się z kapłanką o dziwnych oczach, zostaniesz poinformowany, że super kamień oczywiście dostaniesz, ale za drobną przysługę. Nadzieją na boży skarb jest wizytacja wyspy Bolo, odszukanie starodawnych katakumb i zabraniu stamtąd cennej relikwii o nazwie Amulet Oświecenia.

Dom bandy naiwniaków z nadzieją - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Dom bandy naiwniaków z nadzieją
Wejście do katakumb - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Wejście do katakumb

Wyspa Bolo znajduje się stosunkowo daleko od Debris, więc licz się z tym, że minie pewne wiele wirtualnych dni aż w końcu na nią dotrzesz. Potrzebna jest ponadto odpowiednia mapa nawigacyjna, której rychłe odszukanie bardziej zależy od łutu szczęścia.

Bolo zamieszkane jest przez barbarzyńców i wiele innych groźnych stworzeń. Jeśli nie chcesz z nimi walczyć, do katakumb możesz dostać się odrobinę spokojniejszą drogą. Wystarczy zaraz po przypłynięciu na miejsce skierować się na zachód i wysiąść na brzegu niedaleko drakkaru i domu Egerda Bezzębnego.

Przed wejściem do katakumb stoi krasnolud, który oprócz różnej maści dóbr, ma do zaoferowania również kontrakt na głowę R14-Gromozeka. Jego podpisanie już teraz wydaje się rozsądnym zagraniem, bowiem pokonanie tej mechanicznej istoty będzie także wymagane jeśli myślisz o odzyskaniu zadaniowego amuletu. Wchodząc do katakumb przekręć zawór po prawej, na skutek czego całe wnętrze wypełni przyjemne światło.

Niech stanie się światłość - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Niech stanie się światłość
Naczelny strażnik labiryntu i jego słudzy - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Naczelny strażnik labiryntu i jego słudzy

Niewielki labirynt patrolowany jest przez zastępy robotów naprawczych i strażniczych. Te pierwsze strzelają na dystans, natomiast wartownicy lubują się w walce na kontakt, szczególnie kiedy posyłają swój harpun w kierunku wroga przyciągając go do siebie. Ten sam zestaw stworów ma w swoich szeregach R14. Jako istoty mechaniczne, roboty są niewrażliwe na zaklęcia umysłu oraz wykazują niezłą odporność na obrażenia fizyczne, a trucizna zwyczajnie po nich spływa. Ze strachu śrubki im wypadają właściwie tylko na widok magii.

Amulet Oświecenia czeka w kufrze za pokonanym, automatowym herosie. Przypatrz mu się dobrze (w inwentarzu), a zyskasz przydatny bonus z jego strony. Po wszystkim zanieś go świątynnej kapłance z wyspy Debris, za co otrzymasz Kamień Nadziei i lepszy dobór żołdaków w zamku Fredericka.

Zemsta na lady Magnet

Quest do odebrania z rąk hrabiny Enyi, która na skutek wypełnienia zadania pt. Królewska narzeczona, stoi u boku Fredericka w jego zamku na wyspie Debir. Kobieta uważa, że niebagatelną rolę w spisku przeciw królowi Helmutowi odegrała lady Magnet, od dawna opętana pragnieniem zaistnienia w wyższych sferach. Enya mówiąc wprost wydaje wyrok na metresę króla-uzurpatora.

Kolejne zadanie z warowni Regnum - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Kolejne zadanie z warowni Regnum
Enigton stoi w malowniczym zakątku Verony - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Enigton stoi w malowniczym zakątku Verony

Po głowę pani Magnet musimy rzecz jasna udać się do Verony, a konkretnie do zamku Enigton na wschodzie kraju. Zauważ jednak drogi graczu, że droga na miejsce wiedzie przez cały kontynent. Trzeba cały czas iść zachodnią ścieżką, minąć olbrzymi most prowadzący do Montero i dopiero wówczas, zostawiając za sobą jeszcze wioskę, można zapukać do wrót fortecy. Naturalnie taka długa podróż wiąże się z licznym zagrożeniem ze strony wałęsających się tu i ówdzie awanturników.

Lady Magnet dobrze wie, że Amelia nie ma pokojowych zamiarów - Debir | Zadania | Kings Bounty Wojownicza księżniczka - Kings Bounty: Wojownicza księżniczka - poradnik do gry
Lady Magnet dobrze wie, że Amelia nie ma pokojowych zamiarów

Nasz cel chroni generał Fogot, który preferuje raczej rozwiązania siłowe, aniżeli magiczne. Padnięty wartownik oznacza dość długa pogawędkę z metresą, którą zakończyć możesz na dwa sposoby. Do wyboru jest zgładzenie hrabiny albo też danie wiary w jej słowa i darowanie życia. W obu przypadkach zyskasz kamień szlachetny, zamek Enigton (z jej mieszkanką lub bez), a misja zakończy się zwycięsko kiedy tylko poinformujesz o jej przebiegu szlachciankę z Debiru.