Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Football Manager 2010 - poradnik do gry

Football Manager 2010 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Transfery i rotacja | Prowadzenie klubu poradnik Football Manager 2010

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Transfery i rotacja

Idealnym stanem jest posiadanie w pierwszym składzie 25 równorzędnych piłkarzy plus dobre rezerwy i obiecujących juniorów. Chronimy się wtedy przed plagą kontuzji, jak i brakiem formy u zawodników. Przy braku pieniędzy i odpowiednich wyników za żadne skarby nie osiągniemy tego założenia. Pieniądze, jakie wydajemy na transfery powinny być głęboko przemyślane. Nie wydawajmy ich na "gwiazdkę", która będzie nam wypominała, że przeszła do słabego klubu i za niedługi czas odejdzie za kiepskie pieniądze. Inwestujmy w piłkarzy młodych, perspektywicznych. Są tani, a do tego po paru latach przeważnie "rozwijają skrzydła". Można nawet przyjąć taką strategię kupowania juniorów i ich późniejszej sprzedaży. Zarabiamy w ten sposób pieniądze na bardziej doświadczonych piłkarzy. Jest to rozwiązanie troszkę niebezpieczne ze względu na brak doświadczenia w składzie (szkoląc młodych w rezerwach niewiele z nich osiągniemy). Pierwszej ważnej opinii na temat zespołu udzieli nam także nasz asystent (Skład -> Podpowiedź asystenta -> Raport o zespole .).

Czasem bardzo dobre i trafne propozycje przedstawia asystent. - Transfery i rotacja - Prowadzenie klubu - Football Manager 2010 - poradnik do gry
Czasem bardzo dobre i trafne propozycje przedstawia asystent.

Dzięki transferom staramy się utrzymywać zespół na równorzędnym poziomie, bądź go wzmacniamy. Wszystko jest zależne od pieniędzy, jakie dostaniemy od klubu na początku sezonu oraz w okienku transferowym. Transfery to nie tylko kupowanie, także sprzedaż piłkarzy. Po nasze gwiazdy często zgłaszają się zespoły z wyższej półki. Jeśli tylko znajdziemy zamienników, co bywa trudnym zadaniem, to tak. Szukanie zapchajdziury jest niepożądanym zachowaniem.

Kupowanie

Decydując się na kupno piłkarza najpierw musimy odszukać odpowiedniego i zobaczyć ile jest wart. Sposobów jest wiele: podstawowy to nasza wiedza na temat piłki nożnej. Drugim sposobem jest wyszukanie za pomocą filtrów.

Pomóc w wyszukiwaniu mogą też wyszukiwacze talentów. Trwa to jednak pewien (określony) czas. Szukać można w krajach, klubach. Można mieć oko na wybrane rozgrywki piłkarskie. Skaut poinformuje nas o ciekawszych wynikach swej pracy. W trakcie jak i po zakończeniu pracy będziemy mieli wgląd w wynik wyszukiwania. Skauci potrafią też wydawać opinie o rywalu, z którym mamy zamiar grać kolejny mecz - koniecznie należy z tego skorzystać.

Jeśli mamy już kogoś na oku i mamy zamiar mieć go w swoim składzie, to składamy ofertę klubowi piłkarza. Czasem też możemy trafić na piłkarza, któremu kończy się kontrakt i jest gotowy na wszelkie oferty. Zawodnikowi bez klubu można zaoferować okres próbny bez żadnych zobowiązań.

Oto poszczególne opcje dotyczące ekranu transferu - Transfery i rotacja - Prowadzenie klubu - Football Manager 2010 - poradnik do gry

Oto poszczególne opcje dotyczące ekranu transferu:

Rodzaj oferty

Transfer - przejście zawodnika i przejęcie jego karty.

Testy - próba czasowa piłkarza.

Wypożyczenie - wypożyczenie piłkarza na czas określony.

Współwłasność - możliwość "posiadania" 50% piłkarza. Możliwość taka istnieje tylko w włoskich klubach.

Zapytanie - zapytanie o cenę i dostępność. Zwykle kluby odpowiadają, że zawodnik jest niedostępny, ale czasem nawet podają ofertę, zwykle kosmiczną cenę.

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie