Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry

Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Alchemia | Uzupełnienie Wiedźmin poradnik Wiedźmin: Edycja Rozszerzona

Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2019

Jeśli posiadasz przy sobie właściwą bazę oraz niezbędne składniki do przyrządzenia mikstury, której potrzebujesz, wystarczy, że klikniesz na jej nazwę w spisie recept, a następnie na ikonkę Mieszaj - Alchemia | Uzupełnienie Wiedźmin - Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry

Jeśli posiadasz przy sobie właściwą bazę oraz niezbędne składniki do przyrządzenia mikstury, której potrzebujesz, wystarczy, że klikniesz na jej nazwę w spisie recept, a następnie na ikonkę Mieszaj. Zasady alchemii są dość proste, ale warto mieć kilka rzeczy na uwadze.

Bazą dla eliksiru jest zawsze mocny alkohol. Jego jakość oznacza liczbę składników, które można do niego wrzucić. I tak alkohole kosztujące 20 orenów pozwalają na tworzenie eliksirów 3-składnikowych. Alkohole za 30 orenów pozwolą Ci użyć 4 składników, a alkohole za 50 orenów maksymalnej liczby pięciu. Pamiętaj, że z najgorszego alkoholu możesz zrobić Białą mewę , która jest już alkoholem najlepszym.

Automatycznie dobierane składniki możesz często ręcznie zastąpić tańszymi ich wersjami - na przykład Biały ocet możesz zamienić na Krew Ghula przy tworzeniu Białej Mewy lub Jaskółki , a Biały ocet z powodzeniem sprzedasz. Poniżej widnieje tabela dostępnych składników alchemicznych.

W drugiej kolumnie (SN) wymienione są substancje nadrzędne: Rebis (Reb), Vitriol (Vit), Aether (Aet), Quebrith (Que), Hydragenum (Hyd), Vermilion (Ver).

W kolumnie trzeciej (SP) widnieją (jeśli są) substancje podrzędne: Albedo (Alb), Nigredo (Nig), Rubedo (Nig). Jeśli wszystkie składniki użyte do stworzenia eliksiru posiadają taką samą substancję podrzędną, wówczas eliksir posiada dodatkowe właściwości. Eliksiry Rubedo przyspieszają regenerację punktów życia Geralta, eliksiry Nigredo zwiększają szansę trafienia przeciwnika w walce, eliksiry Albedo są mniej toksyczne i zmniejszają toksyczność następnego wypitego eliksiru.

Czwarta kolumna (Źródło) podaje pochodzenie danej substancji - może to być potwór lub roślina. W przypadku minerałów pochodzenie jest trudne do ustalenia, zaliczają się do niego sklepy i przypadkowe skrzynie lub szafy...

Ostatnie dwie kolumny tabeli (K. i Sp.) to odpowiednio cena kupna składnika oraz cena, za którą możesz go sprzedać. Jeśli nastawiasz się na oszczędzanie pieniędzy, dobrą zasadą jest tworzenie eliksirów ze składników, na których sprzedaży nie zarobisz więcej niż 3 oreny, a które są łatwe do zdobycia.

Nazwa

SN

SP

Źródło

K.

Sp.

Biały ocet

Vit

 

Alghul, Cmentar, Ghul, Graveir

40

20

Błona lotna

Reb

Alb

Fleder, Garkain, Wywerna, Wywerna królewska

2

2

Calcium equum

Vit

Rub

 

30

15

Cienisty pył

Que

 

Północnica, Zjadarka

  

Ektoplazma

Hyd

Alb

Bargest, Ifryt, Południca, Północnica, Upiór

2

2

Feainnewedd

Ver

Rub

Feainnewedd

50

5

Fosfor

Ver

  

60

30

Gruczoły jadowe

Ver

Nig

Bazyliszek, Kikimora wojownik, Skolopendromorf, Wywerna, Wywerna królewska

3

3

Jaskółcze ziele

Reb

Nig

Jaskółcze ziele

12

1

Jemioła

Hyd

Nig

Jemioła

21

2

Język topielca

Aet

Nig

Topielec

1

1

Kamienie z Ys

Reb

Nig

Vodyanoi-kapłan

  

Kapryfolium

Que

Alb

Kapryfolium

21

2

Kłącze echinopsa

Vit

Alb

Echinops

1

1

Kły alpa

Aet

Rub

Alp

5

5

Kły bestii

Vit

 

Barghest, Kościogłów, Mutant, Ogar, Pies, Wilk

1

1

Korzeń mandragory

Que

Nig

Mandragora

15

1

Kość graveira

Que

Rub

Graveir

2

2

Krew bloedzuigera

Ver

Alb

Bloedzuiger

2

2

Krew bruxy

Vit

Rub

Bruxa

  

Krew ghula

Vit

Nig

Ghul

1

1

Kryształki Albara

Hyd

 

Bloedzuiger, Zjadarka

80

40

Księżyciwe drobiny

Reb

Rub

 

40

20

Kwas Ginatzy

Vit

Nig

Topielec, Utopiec

30

15

Kwiaty dwugrotu

Hyd

Rub

Dwugrot

15

1

Limfa abominacji

Que

 

Alp, Bloedzuiger, Bruxa, Cmentar, Fleder, Garkain, Ghul

1

1

Liście blekotu

Que

Rub

Blekot

15

1

Liście wilczego aloesu

Hyd

Alb

Wilczy aloes

18

1

Łuski vodiana

Hyd

 

Vodyanoi-kapłan, Vodyanoi-wojownik

2

2

Mutagen

Hyd

 

Bracia Więksi, Mutant-zabójca, Ogar, Olbrzymi mutant

5

5

Oko ornitoreptyla

Hyd

Nig

Kuroliszek

2

2

Optima mater

Que

Rub

 

70

14

Owoce balissy

Que

Rub

Balissa

12

1

Owoce berberki

Aet

Alb

Berberka

21

2

Pazur kikimory

Que

Rub

Kikimora robonica

3

1

Pęcherz vodiana

Que

Alb

Vodyanoi-kapłan, Vodyanoi-wojownik

2

2

Piąta esencja

Hyd

  

60

30

Pióro kuroliszka

Aet

 

Kuroliszek

  

Piryt

Ver

Rub

Ifryt

60

30

Płatki białego mirtu

Vit

Alb

Biały mirt

9

1

Płatki ginatii

Aet

Nig

Ginatia

15

1

Płatki zimejki

Aet

Rub

Zimejka

9

1

Przestęp

Ver

Nig

Przestęp

21

2

Przysadka mózgowa

Hyd

Rub

Bracia Więksi, Mutant, Mutant-zabójca, Olbrzymi mutant

  

Pył śmierci

Reb

 

Bargest, Południca, Północnica, Upiór

  

Roztwór rtęciowy

Aet

Nig

 

50

25

Siarka

Que

  

60

30

Soki archespora

Vit

Rub

Archespor

2

2

Sole naezańskie

Aet

 

Bruxa

40

20

Sproszkowana perła

Aet

Rub

 

40

20

Szpik alghula

Que

Nig

Alghul

3

3

Sztynaciec

Vit

Rub

Sztnaćce

9

1

Ścięgna

Hyd

 

Kościogłów, Mutant, Vodyanoi-wojownik

5

5

Ślina garkaina

Que

Nig

Garkain

3

3

Świetlisty pył

Vit

 

Południca

  

Tchawki

Ver

 

Kikimora robonica, Kikimora wojownik, Skolopendromorf

3

3

Tkanka mózgowa utopca

Aet

Alb

Utopiec

1

1

Toksyna

Ver

 

Kikimora robonica, Kikimora wojownik, Kuroliszek, Skolopendromorf, Wywerna, Wywerna królewska

3

3

Trupi jad

Reb

 

Alghul, Graveir, Topielec, Utopiec, Zjadarka

1

1

Wątroba bestii

Reb

Rub

Kościogłów, Ogar, Olbrzymi mutant, Pies, Wilk

2

2

Werbena

Que

Alb

Werbena

15

1

Winny kamień

Reb

  

30

15

Włókna han

Reb

Nig

Han

21

2

Woda książęca

Que

Nig

 

50

25

Wronie oko

Vit

Nig

Wronie oko

15

1

Zarodniki

Aet

 

Archespor, Echinops

1

1

Zęby zjadarki

Ver

Rub

Zjadarka

5

5

Zielona pleśń

Reb

Rub

Zielona pleśń

15

1

Żuchwa cmentara

Reb

Nig

Cmentar

5

5

Widać wyraźnie z powyższego zestawienia, że składniki alchemiczne, które nadają się raczej na handel niż do przygotowywania z nich mikstur to przeważnie nietrudne do zdobycia z potworów: Biały ocet , Kryształki Albara , Kwas Ginatzy , Piryt i Sole naezańskie oraz minerały itp.: Calcium equum , Fosfor , Księżycowe drobiny , Optima mater , Piąta esencja , Roztwór rtęciowy , Siarka , Sproszkowana perła , Winny kamień i Woda książęca . Szczególnie Kwas Ginatzy (nazywany tu i ówdzie w grze Kwasem Ginatii ) może zająć zaszczytne miejsce w budżecie wiedźmina, gdyż Utopców i Topielców jest zatrzęsienie na bagnach i w kanałach.

Unikatowe składniki alchemiczne

Zdobywasz je z ciał szczególnie groźnych potworów, a służą one do przygotowywania specjalnych eliksirów, które bądź dodają Ci talentów do rozwoju postaci, bądź - te są nazywane mutagenami - pozwalają Ci odblokować umiejętność, której nie zyskasz dzięki talentom. Receptury potrzebne do przygotowania poszczególnych eliksirów zdobywasz zwykle wraz z unikatowym składnikiem lub w fazie przygotowań do walki z bossem. Oto lista tych składników:

Unikatowy składnik

Potwór

Rozdział

Efekt eliksiru

Pazur przerazy

Przeraza

Prolog

Lekarstwo dla Triss

Oko przerazy

Przeraza

Prolog

Brązowy talent

Ślad z zaświatów

Upiorny pies

Rozdział 1

Srebrny talent

Obsyd. serce golema

Golem

Rozdział 2

Inteligencja: Wschód Księżyca

Nerw królowej kikimory

Królowa kikimor

Rozdział 3

Wytrzymałość: Mutacja

Sierść wilkołaka

Wilkołak

Rozdział 3

Zręczność: Drapieżnik

Śluz Dagona

Dagon

Rozdział 4

Siła: Wola Walki

Serce kościeja

Kościej

Rozdział 5

Złoty talent

Serce strzygi

Strzyga

Rozdział 5

Brązowy i Srebrny talent

Jad Zeugla

Zeugl

Epilog

Srebrny i Złoty talent

Opary Gonu

Król Gonu

Epilog