Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

BattleForge - poradnik do gry

BattleForge - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Porady ogólne BattleForge poradnik BattleForge

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Porady ogólne

W całym poradniku karty poszczególnych żywiołów - Ognia (Fire), Mrozu (Frost), Natury (Nature) i Cienia (Shadow) zostały oznaczone odpowiednimi kolorami tak, by po przeczytaniu nazwy karty od razu było wiadomo, z jakiej talii ona pochodzi.

  1. Podczas zabawy w PvE, szczególnie na początku swojej przygody z grą, używaj połączeń Natury z kartami innych żywiołów lub czystej talii zielonej. Przemawiają za tym bardzo użyteczne zaklęcia obszarowe (np. Ensnaring Roots czy Hurricane ) już przy pierwszym Orbie. Dzięki nim można zatrzymać przeciwników i bez wielkiego pośpiechu wybić ich co do jednego, chociażby przy użyciu Windweavers - wspaniałych łuczników Natury. Nieocenione znaczenie mają też wielkie możliwości leczenia zielonej talii - ich umiejętne użycie często decyduje o zwycięstwie podczas batalii, także w PvP.
  2. Oglądaj powtórki swoich ostatnich potyczek - sprawdź, co można było zrobić lepiej, w którym miejscu mogłeś podjąć korzystniejszą decyzję. Patrz, który z graczy lepiej wykorzystuje reguły rządzące rozgrywką. Zwracaj uwagę na zmiany Energii - zarówno tej posiadanej, jak i obecnej w Void.
  3. Nie czyń samotnych wypraw do siedziby przeciwnika - nie licz na to, że pojedynczą jednostką niepostrzeżenie zniszczysz jego Orba - ten bowiem strzela i potrafi obronić się przed słabszymi pojedynczymi wojakami. Co innego większa grupka - element zaskoczenia zawsze jest dla Ciebie korzystny, a nuż przeciwnik tak zajął się wykonywaniem jednej akcji, że zapomniał na moment o reszcie mapy.
  4. Nie zapominaj o typie broni przywoływanych przez siebie jednostek. W lewym dolnym rogu każdej karty, obok miecza lub łuku, znajduje się literka, która określa dla jakiego rozmiaru przeciwników atak jednostki wynosi 150% początkowej wartości. S oznacza małe, M średnie, L duże, a XL bardzo duże. Sprawdź też jakiego rozmiaru jest Twoja jednostka (literka na lewo od Punktów Życia) i staraj się w miarę możliwości nie wysyłać jej przeciwko stworom, które mają taki właśnie typ broni. Oręż może być czasem typu "specjalnego" - w takim przypadku zamiast literki jest gwiazdka, a posiadająca ją jednostka nie ma zwiększonego ataku dla żadnych przeciwników. Niektóre stwory mają zdolność zmieniania swojego typu broni (Spearmen , Ghostspears ). Przykładowo, broń naszego wojaka jest z początku typu M, a po skorzystaniu z umiejętności zmienia się (także wyglądem) - od teraz jednostka skuteczniejsza jest przeciwko rozmiarowi S.
  5. Zniszczenie Power Wella/Monumentu przeciwnika jest o wiele bardziej priorytetową sprawą od wybicia jego jednostek. Po pierwsze dlatego, że redukujesz ilość otrzymywanej przez niego Energii/liczbę jego Orbów. Poza tym za zniszczone Power Welle/Monumenty przeciwnik nie dostaje żadnej Energii, w przeciwieństwie do zabitych jednostek czy pokruszonych budynków (które zwracają 90% kosztów przywołania do puli Void).
  6. Pilnie strzeż swoich Orbów i Power Welli, gdyż nie dostajesz zwrotu Energii w przypadku, gdy przeciwnik je zniszczy. Istnieją jednak wyjątki od tej reguły - czasem, gdy oponent zabrał się np. za niszczenie twojego Power Wella, Ty - zamiast zużywać Energię na jednostki do jego obrony, możesz zaatakować jego bazę i wykorzystać zachowaną tam Energię. Takie sytuacje zdarzają się jednak rzadko. Staraj się, by przeciwnik nie postawił budynku w pobliżu Twojej bazy, nigdy bowiem nie skończy się to dla Ciebie dobrze.
  7. Miej zawsze w zapasie stwory mogące ranić cele powietrzne. W przeciwnym wypadku poniesiesz porażkę, pod naporem ataków takich jednostek jak Skyfire Drake czy War Eagle .
  8. Nie buduj niepotrzebnych murów - one też kosztują. Nie stawiaj zbyt wielkiej liczby Power Welli, bo dobry przeciwnik zaatakuje, a Ty nie będziesz miał czym ich obronić. Nie możesz jednak zostawać w tyle z ich budowaniem, by nie przegrać z powodów ekonomicznych. Staraj się w miarę możliwości mieć o jednego Power Wella więcej niż Twój oponent.
  9. Wszystkie karty poza zaklęciami w opisach swoich zdolności mogą posiadać cztery następujące znaki:
 

1 - Poradnik do gry - Porady ogólne BattleForge - BattleForge - poradnik do gryto atak dystansowy, jednostka może po prostu ranić przeciwników na odległość;

2 - Poradnik do gry - Porady ogólne BattleForge - BattleForge - poradnik do gryoznacza zdolność aktywowaną, która zaczyna działać po kliknięciu na symbol zdolności, znajdujący się zazwyczaj nad jednostką, po jej zaznaczeniu;

3 - Poradnik do gry - Porady ogólne BattleForge - BattleForge - poradnik do grypozwala zmienić tryb działania danej karty. Po dokonaniu zmiany możesz, zależnie od samej karty, zadawać dodatkowe obrażenia kosztem mobilności, atakować tylko cele naziemne/powietrzne i wiele innych;

4 - Poradnik do gry - Porady ogólne BattleForge - BattleForge - poradnik do grymówi, że dana zdolność jest pasywna, to znaczy trwa przez cały czas. Niektóre zdolności pasywne działają tylko w odpowiednim trybie działania karty (patrz wyżej).

  1. W opisach kart bardzo często spotkasz się z określeniami typu: "...deals xx damage to enemies in a yy m radius around its target, up to zz in total". Oznacza to tyle, że dane zaklęcie, atak obszarowy lub jeszcze coś innego zadaje po "xx" obrażeń przeciwnikom w zasięgu działania o promieniu "yy", przy czym maksymalnie może zadać "zz" obrażeń. Gdy jednostek jest tyle, że ich liczba pomnożona przez ilość obrażeń "xx" jest większa od "zz", to zwykle najwięcej obrażeń otrzymuje jednostka najbliższa środka obszaru działania, a kolejne - tym mniej, im bardziej są od niego oddalone.