Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

FIFA Manager 09 - poradnik do gry

FIFA Manager 09 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sponsorzy, prawa do nazw i bandy reklamowe | Klub poradnik FIFA Manager 09

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Sponsorzy, prawa do nazw i bandy reklamowe

SPONSOR GŁÓWNY

Negocjacje ze sponsorem głównym mają miejsce przed rozpoczęciem sezonu piłkarskiego. Do wyboru są trzy oferty, które mogą być negocjowane w zakresie kwot, jakie zostaną wypłacone w określonej sytuacji, jak i względem czasu trwania kontraktu.

Zazwyczaj im dłuższy czas trwania kontraktu, tym większe są proponowane kwoty. W owym układzie tkwi jednak pewien haczyk. Prowadząc rozwojowy klub nie warto jest zawierać umów na wiele lat. Chodzi o to, iż proponowane warunki kalkulowane są tak, by były atrakcyjne dla klubu małego, który i tak nie mógłby otrzymać więcej. Przez kilka sezonów sytuacja może się jednak diametralnie zmienić i mając kontrakt na 4 sezony, w 3 sezonie sytuacja może być już taka, iż oferta byłaby już zupełnie inna, gdyby kontrakt podpisywano w tej chwili, a nie 2 lata temu.

Kontakt sponsorski dzieli się na dwie części: Ogólne (A) i Premie (B) - Sponsorzy, prawa do nazw i bandy reklamowe - Klub - FIFA Manager 09 - poradnik do gry

Kontakt sponsorski dzieli się na dwie części: Ogólne (A) i Premie (B). W pierwszej części znajduje się kwota, jaką sponsor przeleje na konto klubu z chwilą podpisania kontraktu oraz czas jego trwania. Znajdziecie tam też dwa dodatkowe pola: Przedłuż okres i Skróć okres. Zaznaczenie któregoś z nich oznaczać będzie prośbę o wydłużenie lub skrócenie czasu obowiązywania kontraktu.

W premiach znajdziecie kwoty, jakie zostaną wypłacone za osiągnięcie określonych celów. Przycisk Negocjuj (C) powoduje negocjowanie warunków zaznaczonych zielonym znaczkiem. Przycisk Podpisz (D) umożliwia akceptację umowy. Kliknięcie dużego zielonego przycisku w prawym-dolnym rogu spowoduje zrzucenie negocjacji na barki asystenta.

Przy podpisywaniu kontraktu z pozycji małego klubu, warto jest odznaczyć wszystkie opcje poza prośbą o skrócenie czasu kontraktu (jeśli jest dłuższy, niż 2 sezony). O ile to będzie możliwe, starajcie się skrócić kontrakt nawet do 1 sezonu, a następnie negocjować kolejny, już z aktualnej (być może lepszej) pozycji. Jeżeli uda wam się sprowadzić kontrakt do 1-2 sezonów, należy zaatakować kwotę główną. Każde kolejne kliknięcie przycisku Negocjuj spowoduje rozegranie rundy negocjacyjnej. Jeżeli uda się coś ugrać, kwota zostanie oznaczona zielonym kolorem. Zmniejszy się też pasek atmosfery. Jeżeli pasek atmosfery będzie już nisko, lepiej będzie podpisać kontrakt, niż rezygnować, iż w kolejnej rundzie sponsor się wycofa. Dlaczego tak istotna jest kwota główna? Dlatego, iż mały klub w pierwszym sezonie i tak nie ugra wiele na premiach, zastrzyk finansowy pozwoli mu jednak na realizację różnych inwestycji.

SPRZEDAŻ PRAW DO NAZWY STADIONU I TRYBUN

Dodatkowym źródłem zarobku w Fifa Manager 09 jest sprzedaż praw do nazwy stadionu i trybun. Za określoną opłatą, sponsor zmieni nazwę stadionu lub trybuny na taką, która zawiera jego nazwę. Z funkcji tej można skorzystać za pomocą ekranu Klub > Sponsorzy > Prawa do nazwy. Jest to godna rozważenia opcja, która pozwala uzyskać dodatkowe środki finansowe. Minusem jest jednak fakt, iż działanie to odbija się negatywnie na relacjach z fanami. Nie warto więc decydować się na taki krok, gdy nie są one na wysokim poziomie.

BANDY REKLAMOWE

Handel bandami reklamowymi odbywa się podobnie, jak negocjacje ze sponsorami. Wystarczy przejść do ekranu Klub > Sponsorzy. W prawej części ekranu znajduje się schemat boiska, a pod nim lista sponsorów zainteresowanych umieszczeniem swojej reklamy na klubowych bandach (Zatrudnienie/Kontrola sponsora band reklamowych). Oferty te warto uszeregować od najwyższej, do najniższej. Rzecz jasna interesują nas oferty najwyższe. Najlepiej, by zawierały jak najwięcej band i jak najkrótszy okres reklamy. Negocjacje wyglądają dokładnie tak samo, jak w przypadku sponsorów głównych. Na początek staramy się skrócić okres obowiązywania kontraktu do przynajmniej 2 sezonów. Następnie próbujemy podbić cenę główną. Informacja o tym, ile tablic reklamowych zostało bez przydziału, znajduje się po lewej od przycisku Negocjuj. Uwaga! Dobrym pomysłem jest inwestowanie w bandy, które znajdą się nawet co kilka rzędów krzesełek lub w kilku rzędach za bramką. Im więcej tablic reklamowych, tym większy zarobek!

POZOSTALI SPONSORZY

Korzystając z zakładki Klub > Sponsorzy > Pozostali sponsorzy, przejść można do ekranu, który umożliwia wyszukiwanie sponsorów lokalnych. Oferty są tu różne. Od rabatów na różnego rodzaju usługi, po wpłacaną co roku kwotę kontraktową. Aby wyszukać sponsora dodatkowego, należy kliknąć przycisk, który znajduje się w prawym-dolnym rogu ekranu.