Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ojcowie (cz.2) | Dodatki | Sid Meier's Civilization IV Colonization poradnik Sid Meier's Civilization IV: Colonization

Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019

William Penn

1625R

1365P

+3 krzyże za każdy Ratusz

poprawione relacje z tubylcami

Każe miasto zapewnia niewielki bonus do krzyży. W pierwszej połowie gry jest to przydatne - później już mniej. Poprawa relacji z tubylcami zawsze mile widziana.

John Harvard

2210R

1820P

darmowa Szkoła w każdym mieście

Bardzo przydatny. Zapewnia większą elastyczność systemu szkolnictwa - szczególnie w sytuacji, gdy mamy dużo miast i rozproszonych po nich specjalistów.

Sor Juana

2925R

2470P

+3 krzyże Kościół

+3 krzyże Katedra

Umiarkowanie przydatny - Katedra i Kościół i tak generują sporo krzyży (nie budowalibyśmy ich, gdybyśmy tam nie zatrudniali kilku naszych ludzi), ale zawsze się przyda. Niemniej w tej cenie praktycznie zawsze można znaleźć coś ciekawszego.

Gregorio de Mattos e Guerra

3900R

3250P

+2 dzwony wolności kościół

+3 dzwony wolności katedra

Dość ciekawa kombinacja z Gabrielem Lallemant i Sor Juana. Dzwony wolności zawsze są przydatne - każdy z nich przyspiesza nieco chwilę ogłoszenia niepodległości.

Nathaniel Hawthorne

5200R

4420P

3 Mężów Stanu

Bardzo cenny nabytek. Mężów Stanu nie potrzebujemy tylko wtedy, gdy ogłosiliśmy już niepodległość - w każdym innym przypadku to najcenniejsi ze specjalistów.

Handel

Peter Minuit

390H

260P

-25% koszt rekrutacji specjalisty w Europie

Super sprawa. Zawsze przydatny i do tego niedrogi.

John Rolfe

520H

357P

+25% do produkcji tytoniu we wszystkich miastach

Gdy budujemy przemysł tytoniowy - bardzo przydatny.

Lord Baltimore

715H

455P

zwiększa ilość krzyży o % podatków

Mało przydatny. Wysokość podatków może wyraźnie wpływać na ilość krzyży na tak późnym etapie gry, a wówczas emigracja jest najczęściej najmniej istotnym źródłem pozyskiwania obywateli.

Jan de Witt

975H

585P

-50% do ilości narzędzi potrzebnych do wznoszenia budynków

Kolejny rewelacyjny Ojciec. Praktycznie każdy z bardziej zaawansowanych budynków wymaga niemałej ilości narzędzi do budowy. Redukcja tych wymagań o połowę bardzo ułatwia rozwój infrastruktury naszych miast.

Adam Smith

1300H

780P

+50% do budowy Fabryki Odzieży, Fabryki Płaszczy, Fabryki Rumu, Fabryki Papierosów

Dość przydatny - choć mniej, niż się na pierwszy rzut oka wydaje. Budowa 3 poziomu budynków produkcyjnych zazwyczaj nie jest robiona na tak dużą skalę, aby ten Ojciec miał poważny wpływ na nasze państwo. Z drugiej strony przynajmniej 2-3 z nich zawsze wybudujemy.

Alexander Hamilton

1755H

1040P

+3 do budowy budynków i oddziałów za każdy Ratusz

Kolejny faworyt do tytułu najlepszego Ojca w grze. Wpływ zawsze przydatny. Bonusowa produkcja w każdym mieście nie wymaga drewna. Super sprawa.

John Jacob Astor

2340H

1365P

+50% produkcji futer w każdym mieście

Jeżeli mamy przemysł futrzarski - rewelacja.

Eli Whitney

3210H

1820P

+50% produkcja bawełny

Jak wyżej, tyle że dotyczy przemysłu tkackiego.

Cyrus McCormick

4095H

2470P

+1 żywność na polu generującym 2 żywności

+50% produkcji cukru

Dla przemysłu gorzelniczego (produkcja rumu) - świetny gość. Dodatkowy bonus do produkcji żywności również przydatny.

Wojsko

Herman Cortes

130W

260P

Darmowa Palisada w każdym mieście

Palisada należy, co prawa, do najtańszych budowli w grze - ale jej obecność każdym mieście jest zawsze pożądana. Tani i dobry.

Francisco Pizzaro

195W

357P

Darmowy awans Plądrowanie dla piechoty

Niezbyt przydatny. Ma sens tylko wtedy, gdy planujemy dużą kampanię przeciwko tubylcom - awans zapewnia więcej dochodów z plądrowanych miast tubylczych.

Diego Velazquez de Cuellar

260W

455P

3 Służących

Służący obok Kryminalistów są najmniej przydatnym rodzajem obywateli - z drugiej strony trzech dodatkowych obywateli zawsze się przyda. Jeśli mamy sporo punktów - można kupować. Jeśli nie - lepiej poczekać na droższych, ale znacznie lepszych Ojców w tej kategorii.