Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wojna o niepodległość | Sid Meier's Civilization IV Colonization poradnik Sid Meier's Civilization IV: Colonization

Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019

W końcu mamy ponad 50% zwolenników niepodległości. Magazyny naszych miast są pełne broni. Nadchodzi czas ogłoszenia niepodległości. Sprawdzamy to na specjalnym ekranie, który nie tylko informuje, jak wielu naszych obywateli popiera nasze aspiracje, ale również, z jak dużymi siłami przyjdzie nam się zmierzyć.

Warto podkreślić jedną rzecz. Wypracowanie nawet 50% poparcia wymaga wielu tur pracy - z tego względu trzeba zaczynać jak tylko da się najwcześniej - pierwsze dzwony wolności powinniśmy produkować już przed 100 turą.

Chwila, gdy osiągamy 50 procentowe poparcie dla idei niepodległości, to najwcześniejszy momentem na ogłoszenie tej decyzji - ale nie zawsze najlepszy. Musimy być też przygotowani militarnie. To, co wypunktowałem poniżej, to absolutne minimum, bez którego nie mamy co liczyć na zwycięstwo:

  • W każdym mieście mamy magazyny pełne broni + przynajmniej 2x tyle wozów z bronią, niż mamy miast.
  • Mamy przynajmniej 40 ludzi, których możemy powołać pod broń - im więcej tym lepiej.
  • Znajdujące się najbliżej naszej niedawnej ojczyzny nadbrzeżne miasta są silnie bronione (forteca+100% poparcia dla niepodległości + kilka oddziałów).
  • Nie prowadzimy żadnej innej wojny ani nie mamy takiego realnego zagrożenia.
  • Dysponujemy przynajmniej 200 końmi w każdym mieście.

Konstytucja

W chwili, gdy ogłaszamy niepodległość, mamy okazję określić zasady, według jakich będzie funkcjonować nasz nowy naród. Wyboru dokonujemy w 5 kategoriach - w każdej z nich decydujemy się na jedną z alternatyw:

Stosunek do wyborów

Wolne wybory. Ustrój demokratyczny zapewni nam +100% do liczby generowanych punktów potrzebnych do werbunku Ojców. Jest to szczególnie przydatne, gdy wciąż mamy kilku ważnych dla nas Ojców, których chcemy zatrudnić. Ten wybór bardzo zwiększa nasze szanse na ich zdobycie.

Monarchia. Utrzymujemy możliwość handlowania z Europą. W każdym innym przypadku bowiem europejskie rynki będą dla nas zamknięte. W większości przypadków lepszy wybór niż ten pierwszy - możliwość wysyłania towarów do Europy i kupowania tam broni, specjalistów i oddziałów wojskowych może być bardzo pomocna, gdy okaże się, że tempo, w jakim tracimy nasze oddziały i zapasy broni, jest zbyt szybkie. Trzeba tylko bardzo uważać z transportem, aby nie władować się na flotę naszego byłego suwerena.

Stosunek do tubylców

Idea supremacji. Otrzymujemy bonus +50% w walce z oddziałami tubylczymi. W większości przypadków jednak nie będziemy go potrzebować. Użyteczny jedynie w sytuacji, gdy mamy wrogiego nam tubylczego sąsiada, który może skorzystać z wojny o niepodległość i próbować wbić nam nóż w plecy.

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie