Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefield: Bad Company - poradnik do gry

Battlefield: Bad Company - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy postaci | Podstawy rozgrywki | Battlefield Bad Company poradnik Battlefield: Bad Company

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019

Assault

Zadania:

  1. Zwalczanie wrogiej piechoty i lekkich pojazdów;
  2. Przeprowadzanie szturmów na skrzynki ze złotem.

Zalety:

  1. Świetne uzbrojenie na krótki i średni dystans;
  2. Możliwość samodzielnego leczenia się;
  3. Granatnik pozwalający na oczyszczanie pomieszczeń i niszczenie lekkich pojazdów.

Wady:

  1. Kompletnie bezbronny w walce z ciężkimi pojazdami;
  2. Z racji swoich zadań często wystawia się na ogień snajperów;
  3. Sam niewiele zdziała - ataki przeprowadzane przez tę klasę muszą być wykonywane w szerszej grupie.

Uzbrojenie i wyposażenie:

  1. Karabin szturmowy z podwieszanym granatnikiem;
  2. Granaty ręczne;
  3. Life-2, znany również jako Auto Injector - zestaw do samodzielnego leczenia się, początkowo zablokowany;
  4. Nóż.

Demolition

Zadania:

  1. Zwalczanie ciężkich pojazdów;
  2. Walka na krótki dystans - najlepiej w zamkniętych pomieszczeniach.

Zalety:

  1. Posiada strzelbę zdolną powalić jednym strzałem z niewielkiej odległości;
  2. Potrafi walczyć z pojazdami na wiele sposobów - zakłada miny i korzysta z wyrzutni rakiet.

Wady:

  1. Często musi się wychylać, gdy trzeba strzelić we wrogi pojazd - wtedy jest wystawiony na ogień snajperów i szturmowców;
  2. Fatalny w walce na średni i długi dystans.

Uzbrojenie i wyposażenie:

  1. Strzelba (zależnie od odblokowanego sprzętu, może to być tradycyjna "pompka" lub broń półautomatyczna);
  2. Wyrzutnia rakiet (kierowanych w locie);
  3. Granaty ręczne;
  4. ATM-00 - miny skuteczne przeciwko pojazdom, początkowo zablokowane;
  5. Nóż.

Recon

Zadania:

  1. Eliminowanie wrogiej piechoty;
  2. Osłanianie żołnierzy pozostałych klas;
  3. Wzywanie zrzutów bomb na pozycje nieprzyjacielskich pojazdów;
  4. Oznaczanie pozycji przeciwników dla reszty drużyny.

Zalety:

  1. Rewelacyjny w walce na długi dystans;
  2. Jeżeli dobrze ukrywa się przed wrogami, może zwalczać i piechotę, i pojazdy;
  3. Przeważnie usadawia się w takich miejscach, z których można obserwować spory kawał terenu, w praktyce oznacza to, że snajperzy są oczami drużyny;
  4. Może działać w pojedynkę.

Wady:

  1. W walce na krótki dystans może korzystać jedynie z broni krótkiej;
  2. Nigdy nie powinien wchodzić w samo centrum walk, zatem punkty za detonowanie skrzynek rzadko trafiają na jego konto;
  3. Dobrze się sprawdza właściwie tylko wtedy, gdy znajduje się w jakimś wysoko położonym punkcie.

Uzbrojenie i wyposażenie:

  1. Karabin snajperski (większość jest powtarzalna, jeden dostępny model jest półautomatyczny);
  2. Pistolet/rewolwer;
  3. Znacznik laserowy LZ-537, początkowo zablokowany;
  4. MTN-55, urządzenie które po rzuceniu w dowolne miejsce wykrywa przeciwników w promieniu kilkudziesięciu metrów. Ich położenie zaznaczane jest na minimapie;
  5. Nóż.

Specialist

Zadania:

  1. Przekradanie się na tyły wrogów;
  2. Eliminacja pojedynczych żołnierzy piechoty;
  3. Informowanie kolegów o pozycjach jednostek przeciwnika;
  4. Niszczenie pojazdów (czasem w kooperacji z żołnierzami klasy Demolition).

Zalety:

  1. Posiada szybkostrzelną broń palną o dość pojemnym magazynku. Dobra do walki na krótki dystans;
  2. Może wysadzać w powietrze wrogie pojazdy i zakładać wybuchowe pułapki w dowolnym miejscu.

Wady:

  1. Jeśli ma przekradać się na tyły przeciwnika, to musi to robić w pojedynkę. A to oznacza, że nie ma szans z wrogiem, gdy ten odkryje jego obecność;
  2. Wymaga od gracza sporej cierpliwości i dużej wprawy w korzystaniu z unikatowych zabaweczek tej klasy.

Uzbrojenie i wyposażenie:

  1. Pistolet maszynowy;
  2. Granaty ręczne;
  3. Tracer Gun - pistolet wystrzeliwujący specjalne strzałki, które przyciągają do siebie pociski przeciwpancerne wystrzeliwane przez żołnierzy klasy Demolition. Jeżeli strzałka przyczepi się do wrogiego pojazdu lub piechociarza, wszystkie rakiety wystrzelone w ich kierunku będą się zachowywać jak samonaprowadzające;
  4. DTN-4 - silne ładunki wybuchowe, przyczepiają się do większości powierzchni, odpalane drogą radiową, początkowo zablokowane;
  5. Nóż.

Support

Zadania:

  1. Walka z wrogą piechotą na krótkich i średnich dystansach;
  2. Leczenie kolegów z drużyny;
  3. Wzywanie ostrzału artyleryjskiego;
  4. Ochrona ważnych strategicznie przejść;
  5. Naprawianie pojazdów obsługiwanych przez sojuszników.

Zalety:

  1. Mnóstwo amunicji w magazynku broni pozwala na długie utrzymywanie wrogiej piechoty w ryzach;
  2. Leczy nie tylko samego siebie, ale i swoich kompanów;
  3. Wywołuje chaos wśród piechoty i pojazdów za pomocą artylerii;
  4. Pozostawiony przy skrzyni ze złotem najlepiej radzi sobie z jej obroną;
  5. Jako jedyny potrafi naprawiać pojazdy.

Wady:

  1. Niezbyt skuteczny w walce z ciężkimi pojazdami;
  2. Wyjątkowo długi czas przeładowania karabinu maszynowego;
  3. Posiada dobrą broń, leczy siebie i innych, a także naprawia pojazdy - Support bywa celem numer jeden dla bardziej rozgarniętych graczy grających po stronie wroga.

Uzbrojenie i wyposażenie:

  1. Lekki karabin maszynowy;
  2. Apteczka;
  3. Zestaw naprawczy;
  4. MRTR-5, urządzenie pozwalające wezwać ostrzał artyleryjski, początkowo zablokowane;
  5. Nóż.