Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

18 lipca 1895 cz.1 poradnik Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

18 lipca 1895

1 - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Po dotarciu do Pałacu Holmes i Watson zostają poinformowani, że premier czeka na nich w Białym Salonie - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Po dotarciu do Pałacu Holmes i Watson zostają poinformowani, że premier czeka na nich w Białym Salonie. Kierują się ku pierwszym białym drzwiom po prawej, za którymi rzeczywiście zastają premiera. Ten ma dla nich niezbyt dobre wiadomości: z nieznanego powodu królowa jest dziś w nie najlepszym nastroju i nie przyjmuje nikogo, również samego premiera. Mężczyzna wspomina też o okropnym piesku towarzyszki królowej, z powodu którego musiał posłać po nową parę spodni. Wreszcie premier wysyła Watsona z ważnymi listami, Holmes zaś postanawia znaleźć sposób na dostanie się do Jej Wysokości. Na początek za przyzwoleniem premiera zabiera leżące na stole (po prawej) okulary .

2 - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Wychodzi z pokoju i zagląda za drzwi naprzeciwko - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Wychodzi z pokoju i zagląda za drzwi naprzeciwko. To pomieszczenie służby, w którym przygotowywane są pomniejsze przekąski dla monarchini i osób jej towarzyszących. Zastaje tam widzianego chwilę wcześniej lokaja Chaunceya. Dopytuje się o przyczynę złego humoru władczyni, a chcąc zjednać sobie lokaja i przekonać go do wyjawienia tegoż sekretu, wprowadza go nieco w sytuację. Tak okazuje się, że fatalny nastrój królowej spowodowany jest kłótnią z jej damą dworu lady Leomundą, dotyczącą prezentu - domku dla lalek. W trakcie rozmowy zjawia się pokojówka Deirdre informując, że piesek Leomundy - Lord Robilar nie chce jeść śniadanka, przysparzając tym swej pani wielu zmartwień. Tymczasem lokaj wyrzucił już resztki potrawy i nie ma czym nakarmić niesfornego zwierzątka. Po wyjściu dziewczyny Holmes wypytuje Chaunceya o upodobania pieska, ale dowiaduje się jedynie, że wśród smakołyków, jakimi jest on karmiony, znajduje się czekolada.

3 - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
W tej sytuacji detektyw postanawia samodzielnie spreparować posiłek dla psiny - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

W tej sytuacji detektyw postanawia samodzielnie spreparować posiłek dla psiny. Wspomniana przez lokaja szwajcarska czekolada leży na tacy pozostawionej przez pokojówkę na szafce w rogu pomieszczenia (na prawo od stołu). Leży tam również przepis na psią potrawę (Dokumenty). Wynika z niego, że podstawą menu czworonożnego pupilka Leomundy jest sos z musztardy, sardynek (sardeli) i dżemu truskawkowego.

4 - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
A zatem Holmes zabiera się za gromadzenie potrzebnych składników - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

A zatem Holmes zabiera się za gromadzenie potrzebnych składników. Przechodzi na drugą stronę pomieszczenia (na lewo od stołu) i zagląda do stojącego na prawo od zlewozmywaka szarego metalowego kosza na odpadki. Unosi jego pokrywę i przez lupę bada resztki (po lewej), którymi wzgardził Lord Robilar. Niestety ciężko mu odróżnić poszczególne składniki od siebie tylko przy pomocy lupy, toteż wzmacnia jej działanie okularami premiera (najedź jednym - z umiejscowionych w lewym dolnym rogu zbliżenia przedmiotów - na drugi). Teraz wyraźnie widzi, że w skład jedzenia wchodzą też parówki oraz banany (Raporty).

5 - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Z szafki usytuowanej na prawo od kosza zabiera puszkę marynowanych hiszpańskich sardynek , a ze stojącego obok niej ozdobnego biało-niebieskiego słoja - szczypce do wyciągania ogórków - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Z szafki usytuowanej na prawo od kosza zabiera puszkę marynowanych hiszpańskich sardynek , a ze stojącego obok niej ozdobnego biało-niebieskiego słoja - szczypce do wyciągania ogórków. Otwiera wiszącą powyżej oszkloną szafkę i wyciąga z niej musztardę i słoik japońskiego dżemu truskawkowego . Z kolei na szafce stojącej na lewo od kosza (tuż przy zlewozmywaku) znajduje parówki . Wreszcie z umiejscowionego w centrum pomieszczenia stołu zgarnia jamajskie banany .

6 - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Teraz podchodzi do stojącej w rogu stołu wagi - 18 lipca 1895 cz.1 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Teraz podchodzi do stojącej w rogu stołu wagi. By ustalić odpowiednie proporcje głównych składowych potrawy, czyli musztardy, sardynek i truskawek, musi poznać ich wzajemne zależności. (Kliknij wagę, a potrzebne składniki automatycznie znajdą się na talerzach obok niej). Holmes raz jeszcze studiuje przepis. Wynika z niego, że truskawki mają stanowić dziesiątą część dania (10%), sardynki 40 %, a musztarda połowę (50%). Detektyw na jednej szali wagi układa sardynki (LPM klikasz składnik, by wziąć go z talerza, PPM - by go odłożyć), na drugiej musztardę, tak dobierając ich ilość, by zrównoważyć szale (4 sardynki na 3 porcje musztardy ). Następnie zdejmuje z szali musztardę, a na jej miejsce daje truskawki, również ustalając taką ilość sardynek i truskawek, by nastąpiła równowaga (2 sardynki na 3 truskawki ). Skoro 2 sardynki = 3 truskawkom, łatwo obliczyć, że 4 sardynki = 6 truskawkom, a zatem: 4 sardynki = 3 porcjom musztardy = 6 truskawkom . Skoro 50 % potrawy ma stanowić musztarda, trzeba ustalić taką ilość truskawek i sardynek, by te razem (w stosunku 1:4) stanowiły drugie 50%, czyli odpowiadały 3 porcjom musztardy (lub ich wielokrotności). Najprościej zwielokrotnić obliczoną na wadze ilość przez pięć (by ostatecznie otrzymać wynik będący liczbą całkowitą), a zatem 20 sardynek = 15 porcjom musztardy = 30 truskawkom . Przyjmując, że owe 15 porcji musztardy będzie stanowiło 50% potrawy, trzeba dobrać do niego odpowiednio pozostałe składniki. Skoro więc 20 sardynek = 15 porcjom musztardy (stanowiącym 50%), zatem owe 20 sardynek również stanowi 50% - w takim razie, ile sardynek będzie stanowiło 40%? Tu należy wykonać skomplikowane obliczenia (20 x 40% : 50% = 16), z których wynika, że 40% potrawy to 16 sardynek. Podobne obliczenia trzeba przeprowadzić dla truskawek: 30 truskawek to 50%, a ile truskawek to 10%? (40 x 10% :50% = 6). A zatem na pustym talerzu (na prawo od wagi) Holmes układa 16 sardynek , 15 porcji musztardy i 6 truskawek (talerz automatycznie ląduje w ekwipunku).