Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 poradnik Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

1 - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Zatem Holmes uważnie studiuje zapiski - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Zatem Holmes uważnie studiuje zapiski. A w tych zawarte są następujące wskazówki: najmłodszy Henryk (Henry), czyli VIII - połowę jego numeru (IV) - należy dać Edwardowi (Edward IV). Jego trzeba zamienić miejscem z Ryszardem (Richardem) o numerze mniejszym od tego o numer Karola (Charlesa) I (IV - I = III). A zatem na początek Sherlock zamienia medal Edwarda IV z medalem Ryszarda (Richarda) III . Kolejna podpowiedź: od Jana (Johna) I do Jakuba (Jamesa) I powinno się zrobić linię, która przetnie długie imię chrzczonego króla (Henryk VIII). Do ich numerów (Jana i Jakuba, czyli I i I) trzeba dodać IV (w sumie VI). Pozyskany numer (VI) wskaże króla - Henryk (Henry) VI . Jego medal należy zamienić miejscem z medalem Karola (Charlesa ) II . Następnie detektyw powinien zamienić Ryszardów (Richardów) z Wilhelmami (Williamami) o odpowiednich numerach. Tak więc (idąc od lewej) Sherlock zamienia medal Wilhelma (Williama) I z medalem Ryszarda (Richarda ) I , medal Wilhelma (Williama) II z medalem Ryszarda (Richarda) II , a medal Ryszarda (Richarda) III z medalem Wilhelma (Wiliama) III . Teraz musi zamienić ze sobą miejscami odpowiednio medale z kolumny czwartej i szóstej. Stefana (Stephena) z Wilhelmem (Williamem) I , Wilhelma (Williama) II z Henrykiem (Henrym) V , Henryka (Henry'ego) VIII z Jane Grey i Jakuba (Jamesa) II z Ryszardem (Richardem) III . Wreszcie powinien wyobrazić sobie linię łączącą najstarszego z królów z najmłodszym, czyli prowadzącą od medalu Wilhelma (Williama) I do medalu Jerzego (George'a) II, a następnie od medalu Anny do Ryszarda (Richarda) I (Lwie Serce). Na przecięciu tych dwu linii leży medal Jane Grey i właśnie ten medal Holmes wyjmuje z gabloty. Od razu orientuje się, że to podróbka.

2 - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Udaje się z nią do gabinetu kustosza i pyta architekta o jakieś narzędzie, stosowne do rozwalenia metalu, następnie wędruje do pokoju konserwatorów i zabiera Watsonowi młot - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Udaje się z nią do gabinetu kustosza i pyta architekta o jakieś narzędzie, stosowne do rozwalenia metalu, następnie wędruje do pokoju konserwatorów i zabiera Watsonowi młot . Nim rozbija posiadany medal (w ekwipunku) i otrzymuje w ten sposób kolejną wiadomość (Dokumenty; poemat "Egipska Stela" ). Maszeruje zatem do sal egipskiej i babilońskiej (mapka muzeum; Egyptian and Babylonian Halls). Tam kieruje się w lewo i na samym końcu pomieszczenia, we wnęce po prawej przygląda się kamiennej tablicy pokrytej hieroglifami. Zgodnie z podpowiedzią powinien znaleźć wśród nich literę nie będącą hieroglifem, a ona i jej położenie dadzą namiary na kolejną wskazówkę. Przy pomocy lupy Sherlock lokalizuje literę "E" w ósmym rzędzie od dołu jako dziewiąty znaczek od lewej (E-8-9 ). Odkryta litera i opisujące jej miejsce cyfry (Raporty) to wskazówka do otrzymania następnej podpowiedzi wśród książek w czytelni.

3 - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Znalazłszy się na miejscu (mapka muzeum - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Znalazłszy się na miejscu (mapka muzeum; Reading Room), Holmes wchodzi po schodkach na drugi poziom (6 + 2), maszeruje do sektora E i z trzeciego regału (6 + 3) w jego drugiej części (a dziewiątego od początku sektora), z drugiej półki od dołu (ósmej od samej ziemi) zabiera kartkę z zapisem muzycznym (Dokumenty).

Oczywiście udaje się z nią do podśpiewującego nieustannie melomana Barncowa. Jednak okazuje się, że ten nie umie czytać nut. Musiałby usłyszeć melodię, by móc powiedzieć co to za utwór. W tej sytuacji Sherlock kieruje się do sal ze stałą ekspozycją (mapka muzeum; Permanent Exhibition Halls). W jednej z gablot (po prawej, naprzeciwko gabloty z figurkami) znajduje ekspozycję muzyczną, z której zabiera skrzypce . Powraca do czytelni (mapka muzeum; Reading Room) i wygrywa Barncowowi ów utwór (kliknij strażnika przy aktywnych skrzypcach). Mężczyzna rozpoznaje go - to piosenka "Powrót" grupy "Skarabeusze".

4 - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Enty już raz Holmes przenosi się do sal egipskiej i babilońskiej (mapka muzeum; Egyptian and Babylonian Halls) - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Enty już raz Holmes przenosi się do sal egipskiej i babilońskiej (mapka muzeum; Egyptian and Babylonian Halls). Maszeruje na koniec ich lewej części, gdzie pośrodku na postumencie siedzi wielki skarabeusz. Z jego lewej strony (bliżej ściany) ukryta jest kolejna wiadomość (Dokumenty; poemat "Słońce" ). Wynika z niej, że należy wewnątrz muzeum zlokalizować Słońce wraz z towarzyszącymi mu planetami, a następnie policzyć obroty ich wszystkich wokół niego i zsumować je. Obroty błękitnej planety spotęgować i podwoić, a otrzymawszy produkt obu liczb, dodać do niego tysiąc.

5 - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Tym razem detektyw maszeruje do sal ze stałą ekspozycją (mapka muzeum; Permanent Exhibition Halls) - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Tym razem detektyw maszeruje do sal ze stałą ekspozycją (mapka muzeum; Permanent Exhibition Halls). Na jednej z centralnie usytuowanych wystaw (za medalami) odnajduje model Układu Słonecznego (z lewej strony podestu). Przygląda mu się bliżej. Można na nim uruchomić wszystkie planety, by okrążały Słońce równocześnie, a można też każdą z nich z osobna. (U góry po lewej wyszczególnione są kolejno wszystkie planety. Wystarczy kliknąć każdą z nich (na owej liście albo na modelu układu), a następnie ikonkę u dołu (tę bardziej po lewej), by zainicjować samotny obieg planety wokół Słońca. Program automatycznie policzy obroty, których liczba dla każdej planety pojawi się u góry po lewej, obok jej wizerunku). Gdy już wszystkie planety okrążą Słońce, Holmes sumuje liczbę ich obrotów, pamiętając, że do wyniku uzyskanego przez Księżyc (13 - jego liczba obrotów wokół Ziemi), trzeba dodać jeszcze trzy obroty, jakie wraz z Ziemią wykonał wokół Słońca. A zatem: 6 (Merkury) + 5 (Wenus) + 3 (Ziemia) + 13 + 3 (Księżyc) + 4 (Mars) + 2 (Jowisz) + 1 (Saturn) = 37. Liczba obrotów Ziemi to 3. 3 do kwadratu to 9. 9 x 2 = 18 x 37 = 666 + 1000 = 1666 .

6 - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry
Pozyskawszy w ten sposób numer kolejnej karty katalogowej Sherlock wraca do czytelni (mapka muzeum; Reading Room) i wpisuje go w katalogu - Noc z 16 na 17 lipca 1895 cz.4 - Sherlock Holmes kontra Arsene Lupin - poradnik do gry

Pozyskawszy w ten sposób numer kolejnej karty katalogowej Sherlock wraca do czytelni (mapka muzeum; Reading Room) i wpisuje go w katalogu. Pojawia się karta z adnotacją: "Necronomicon" I-13-12 . Detektyw gramoli się po schodach na trzeci (6 + 6 + 1) poziom (na lewo od katalogu przy drzwiach wejściowych). Przechodzi do drugiej części sektora I (6 + 6) i kuca (lewy Ctrl) przy ostatnim regale (szóstym w tej części sektora, dwunastym od początku sektora I). Poszukiwana wiadomość znajduje się na pierwszej półce od dołu (trzynastej od samej ziemi). To list (Dokumenty; "Czego nie możemy kupić" ) od Lupina, w którym zdradza on, co będzie celem jego kolejnej kradzieży. Sugeruje w nim, by spytać gwiżdżącego mężczyznę, kto jest dla niego najcenniejszą osobą i przyjrzeć się uważnie jej fotografii.

Tak więc Holmes schodzi na dół i kieruje się do Barncowa. Zadawszy mu wspomniane pytanie, otrzymuje zdjęcie królowej Wiktorii (Dokumenty).