Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

1. Południowy zachód USA - wskazówki (1) | Scenariusze | Sid Meier's Railroads! poradnik Sid Meier's Railroads!

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Na poniższej mapie zaznaczone zostały najważniejsze miasta regionu:

1 - San Diego; 2 - Los Angeles; 3 - Pheonix; 4 - Eloy; 5 - Las Vegas; 6 - Yuma; 7 - Flagstaff

Czerwonym kolorem oznaczono 3 miasta, które należy w pierwszej kolejności ze sobą połączyć (niekoniecznie w linii prostej). Zielonym kolorem oznaczono 2 miasta, które łączy się w dalszej części scenariusza.

Uwaga - 1. Południowy zachód USA - wskazówki (1) | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry

Wskazówki dotyczące całego scenariusza:

Uwaga! Z racji tego, iż jest to pierwszy scenariusz gry, postaram się żeby opisy były zdecydowanie dokładniejsze. W kolejnych misjach nie będę powtarzał tych samych kwestii, a zwrócę jedynie uwagę na sprawy bezpośrednio powiązane z wytyczonymi celami.

W pierwszej kolejności będziesz musiał wybrać miejsce startowe. Okazuje się, iż jest ono za każdym razem losowane, ale jednocześnie wybierane spośród kilku stałych miejsc. Osobiście radziłbym rozpocząć zabawę niedaleko miasteczka Eloy. Pozwoli ci to bowiem dokonać połączenia z Phoenix, a w dalszej perspektywie przybliżyć zaliczenie pierwszego celu tej misji. Dodatkowo w okolicy znajdują się fabryki i kopalnie, które będziesz mógł podłączyć do tworzonej linii, a pozyskane dobra sprzedać (najprawdopodobniej w Phoenix).

Druga ciekawa lokacja startowa to San Diego. W bardzo prosty sposób mógłbyś się tu dorobić sporej ilości gotówki. W okolicy znajduje się bowiem Los Angeles. Utworzone połączenie zajmowałoby się przewozem poczty oraz transportem pasażerów. Rozwiązanie to ma jednak liczne wady. W celu "przedostania się" do okolicznych fabryk musiałbyś skorzystać ze zdecydowanie dłuższych połączeń. Ponadto w okolicy rozstawi się zapewne konkurencja, przez co musiałbyś na bieżąco korygować tworzone połączenia. Musiałbyś także poprowadzić dłuższą linię kolejową do Phoenix.

Miasteczko Eloy wydaje się być idealnym miejscem do rozpoczęcia zabawy. - 1. Południowy zachód USA - wskazówki (1) | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Miasteczko Eloy wydaje się być idealnym miejscem do rozpoczęcia zabawy.

Pierwsze połączenie powinno oczywiście być skierowane w stronę Phoenix. Zacznij zarabiać na przewozie ludzi oraz transporcie poczty. Dodatkowo powinieneś sprzedać część swoich akcji, gdyż będziesz musiał przeznaczyć sporo gotówki na dalsze inwestycje. Zainteresuj się znajdującymi w okolicy obiektami. Mogą to być kopalnie, winiarnie, czy rafinerie. W pierwszej kolejności podprowadzaj linie kolejowe do tych fabryk, które produkują lub wydobywają najbardziej potrzebne dobra. Dobrze byłoby też przyporządkowywać do nich oddzielne lokomotywy. Postaraj się zabudować cały teren wokół Eloy, pomijając tylko te obiekty, które wytwarzają niepotrzebne chwilowo towary.

Zwróć także szczególną uwagę na prowadzone linie. Gra niejednokrotnie wybiera zdecydowanie droższe ścieżki. Na takie inwestycje nie możesz sobie pozwolić. W miarę możliwości staraj się wykonywać niewielkie kroki i ustalać wygląd trasy zgodnie z własnym planem. Wszystkie te czynności warto wykonywać na pauzie, tak aby nie tracić cennego czasu.

Tego typu mosty może i wyglądają efektownie, ale na podobne inwestycje nie możesz sobie teraz pozwolić. - 1. Południowy zachód USA - wskazówki (1) | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Tego typu mosty może i wyglądają efektownie, ale na podobne inwestycje nie możesz sobie teraz pozwolić.

Jeśli chcesz, możesz zawalczyć o jedną z fabryk, zlokalizowanych w Eloy lub Phoenix. Jest to tym bardziej wskazane, że obiekty te bardzo szybko zdrożeją, szczególnie jeśli wytwarzają pożądane dobra (np. wino). Wkrótce zdarzy się też pewnie tak, iż okoliczne miasta spróbują zachęcić firmy kolejowe do podprowadzenia połączeń do ich miast i dostarczenia określonych dóbr. Do wyzwań tych warto podchodzić, gdyż są one zazwyczaj nieźle nagradzane (około 100 tysięcy dolarów), a prędzej czy później i tak musiałbyś w takie miejsca dotrzeć. Nie zapominaj jednak o swoich głównych celach. Na chwilę obecną jest to ustanowienie połączenia z Flagstaff. Po wykonaniu tej czynności możesz się dopiero skupić na terenach znajdujących na zachodzie. W szczególności mam tu na myśli podprowadzenie linii kolejowej do Yumy. Miasteczko to bardzo szybko zacznie się rozwijać. W okolicy znajdziesz też wiele innych obiektów, do których warto będzie podprowadzić linie kolejowe.

Co pewien czas będziesz nagradzany nowymi lokomotywami, z których warto będzie od razu korzystać. Zwracaj jednak uwagę na przynależność lokomotyw. Dowiesz się bowiem, czy nadają się one do przewozu transportu, czy może bardziej do transportu dóbr. Nie warto także wymieniać starszych lokomotyw. Na takie posunięcia warto zdecydować się dopiero w dalszej części zabawy, tak aby ograniczyć koszty naprawy starzejących się lokomotyw.

Z odblokowywanych przez grę modeli lokomotyw warto oczywiście na bieżąco korzystać. - 1. Południowy zachód USA - wskazówki (1) | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Z odblokowywanych przez grę modeli lokomotyw warto oczywiście na bieżąco korzystać.