Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

7. Niemcy - opis | Scenariusze | Sid Meier's Railroads! poradnik Sid Meier's Railroads!

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Scenariusz 7 - Niemcy

Opis scenariusza

Uwaga! Poniższe wskazówki odnoszą się do następujących ustawień:

Przedział czasowy - 1835-1980; Liczba graczy SI - 2. Opcje losowego generowania krajobrazu oraz losowego rozkładu miast są odznaczone.

Gra w żaden sposób nie stara się nas do niczego zmusić. Z wielu istotnych rzeczy, jak chociażby obecności konkurencji, można całkowicie zrezygnować.

Zadania, które musimy w trakcie rozgrywania tego scenariusza wypełnić:

POZIOM 1 - Początki

Cele należy osiągnąć do 1870 roku.

Przydzielone zadania:

1) Połącz Lipsk i Drezno z Berlinem.

Zadanie jest to wyjątkowo proste, co może Cię początkowo zdziwić. Jedne z najciekawszych kwestii związana jest z miastami, które musisz ze sobą połączyć. Okazuje się bowiem, iż znajdują się one w bardzo niewielkiej odległości od siebie, tak więc nie będziesz musiał tworzyć żadnych kosztownych połączeń. Kolejna ważna kwestia związana jest z możliwymi punktami startu. Okazuje się bowiem, iż mogą to być zarówno Drezno, jak i Lipsk! W rezultacie wybierając jedno z tych miast będziesz musiał dołączyć jedynie dwa pozostałe, a na dodatek nie martwić się o dotarcie do tego sektora mapy. Osobiście radziłbym zdecydować się na Drezno, a to dlatego, iż nie będziesz od razu musiał budować mostu, tak aby zyskać na wymianie z Berlinem. Z wykonaniem połączenia z trzecim miastem (linia łącząca Berlin z Lipskiem) nie powinieneś się jednak zbytnio ociągać. W moim przypadku rejony te zostały bowiem zajęte przez dwie konkurencyjne firmy, przez co musiałbym postawić na droższe konstrukcje, tak aby ominąć wybudowane już torowiska. Nie masz się jednak czym martwić, gdyż miasta te (szczególnie Berlin) bardzo szybko się rozwiną, dzięki czemu wszystkie połączenia staną się bardzo dochodowe.

2) Dostarcz do Drezna 15 wagonów z Berlina (pasażerowie i poczta).

Kolejne bardzo proste wyzwanie, z wykonaniem którego nie powinieneś mieć najmniejszych problemów. Jedyne co musisz zrobić, to dostarczyć do Drezna wymaganą przez grę ilość obiektów. Mowa tu o pasażerach oraz poczcie. Do wykonywania tego zadania możesz właściwie od razu przystąpić, szczególnie jeśli zdecydowałeś się rozpocząć swoją zabawę w Dreznie. O nic innego nie musisz się martwić. Mam tu także na myśli wyznaczony przez grę limit czasowy, w którym bez żadnych problemów powinieneś się zmieścić.

3) Zwiększ wartość netto Twojej firmy do kwoty 5 milionów marek.

To najtrudniejsze zadanie pierwszego poziomu tego scenariusza, choć i tu nie przewiduję żadnych dodatkowych komplikacji. W celu zaliczenia tego celu musisz oczywiście rozsądnie inwestować swoje fundusze. Szerzej na temat sugerowanych posunięć napisałem poniżej. Myślę jednak, że nie będziesz tu miał żadnych problemów. W okolicy znajduje się duża ilość miast, które można na dodatek w bardzo łatwy sposób rozwinąć. Nieco gorzej będzie z fabrykami i innymi tego typu obiektami, ale też powinno ci się udać utworzyć co najmniej kilka dochodowych połączeń. Pierwszy poziom scenariusza nie jest jednak tak krótki, jak w poprzednich misjach. Nie musisz więc dokładnie planować każdego posunięcia.

Startując w Dreznie, będziesz mógł w bardzo szybki (i łatwy) sposób przybliżyć się do zaliczenia dwóch pierwszych zadań tego poziomu scenariusza. - 7. Niemcy - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Startując w Dreznie, będziesz mógł w bardzo szybki (i łatwy) sposób przybliżyć się do zaliczenia dwóch pierwszych zadań tego poziomu scenariusza.

POZIOM 2 - Powstanie Landerbahnen

Cele należy osiągnąć do 1920 roku.

Przydzielone zadania:

1) Odtwórz słynną linię "Latający Hamburger", łącząc Hamburg z Berlinem.

Kolejne (!!) banalne zadanie, o którego poprawne wykonanie nie musisz się właściwie martwić. Hamburg odnajdziesz oczywiście na zachód od Berlina. Od siebie dodam również, iż w miejsce to i tak powinieneś się przenieść. W okolicy tej odnajdziesz bowiem dużą ilość większych miejscowości, na których będziesz mógł całkiem sporo zarobić. Odnajdziesz tu też fabryki, kopalnie oraz farmy. Obiektów tych na mapie jest stosunkowo niedużo, tak więc postaraj się możliwie jak najszybciej utworzyć odpowiednie połączenie. Chodzi oczywiście o to żeby możliwie jak najdłużej się nimi nacieszyć (zanim zjawi się tu konkurencja). Jeśli chodzi o samo połączenie, początkowo skup się na transporcie pasażerów. W dalszej części zabawy przerzuć się jednak na dobra, które będziesz mógł produkować w Hamburgu.

2) Utwórz piękne i bogate miasta, budując terminale w Hamburgu i Berlinie.

Kolejne proste zadanie? Tak, poprawna odpowiedź! ;-) Myślę, że doskonale przyzwyczaiłeś się już do tego, iż w miarę rozwoju zabawy znajdujące się przy "Twoich" miastach stacje kolejowe należy sukcesywnie rozwijać. W tym przypadku będziesz musiał zdecydować się na postawienie dwóch terminali. Nie jest to zbyt kosztowny proces. Ponadto miasta ta bardzo szybko zaczną rozwijać się do maksymalnego poziomu, przez co na terminale i tak musiałbyś się zdecydować. Nic innego nie musisz tu robić.

3) Osiągnij nowy rekord prędkości, transportując pasażerów z Hamburga do Berlina.

Właściwie tylko w przypadku rozwiązywania tego zadania będziesz się musiał nieco bardziej namęczyć. Przede wszystkim, musisz wszystko wykonywać zgodnie z ustanowionymi poleceniami. Rekord musi być ustanowiony na trasie pomiędzy Hamburgiem, a Berlinem. Pociąg musi natomiast przewozić pasażerów. Jak się łatwo domyślić, warto oczywiście podczepić pojedynczy wagon, tak aby zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia wystarczająco dużej prędkości. Rekord próbuj pobić dopiero wtedy, gdy pojawi się nowy model lokomotywy, specjalizującej się w przewozie pasażerów. W ostateczności mógłbyś również dobudować most z większym zjazdem, ale nie będzie to raczej konieczne. Warto natomiast dobudować nowe torowiska, tak aby pędzący pociąg nie musiał się nigdzie zatrzymywać. Ustaw także priorytet przepuszczania go na najwyższy możliwy.

Próbując pobić rekord prędkości musisz zadbać między innymi o dobrą lokomotywę, oddzielny i nieużywany przez inne maszyny szlak oraz pojedynczy wagon, który nie będzie zbytnio spowalniał danej jednostki. - 7. Niemcy - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Próbując pobić rekord prędkości musisz zadbać między innymi o dobrą lokomotywę, oddzielny i nieużywany przez inne maszyny szlak oraz pojedynczy wagon, który nie będzie zbytnio spowalniał danej jednostki.

POZIOM 3 - Reichsbahn do Deutsche Bahn

Cele należy osiągnąć do 1980 roku.

Przydzielone zadania:

1) Zbuduj linię kolejową łączącą Berlin, Frankfurt, Monachium i Kolonię.

W celu zaliczenia tego zadania będziesz musiał w znacznym stopniu rozciągnąć swoją sieć połączeń, tak aby dotrzeć do centralnych oraz zachodnich sektorów mapy. Osobiście radziłbym rozpocząć rozbudowę wokół Hamburga. W pierwszej kolejności powinieneś utworzyć połączenie z Rotterdamem, gdyż stąd będziesz już mógł dotrzeć do kilku pierwszych miejscowości. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż w okolicy znajdują się liczne kopalnie i farmy, na których będziesz mógł nieźle zarobić. Mógłbyś też oczywiście "wyruszyć" z okolic Berlina. W moim przypadku tereny te były jednak bardzo mocno zabudowane przez konkurencję, w wyniku czego musiałbym decydować się na dużą ilość kosztownych mostów. W pierwszej kolejności postaraj się dotrzeć do Frankfurtu, który najlepiej byłoby połączyć z Rotterdamem. Następnie utwórz połączenie z Kolonią. Miasto to nie będzie jeszcze odpowiednio rozwinięte, tak więc powinieneś skorzystać z okazji i dobudować kilka nowych połączeń, tak aby zaspokoić podstawowe potrzeby mieszkańców. W moim przypadku było to ziarno. Na koniec pozostaw sobie Monachium. Może się też zdarzyć tak, iż burmistrz tego miasta przygotuje oddzielny konkurs na dostarczenie surowców, na którym będzie można dodatkowo zarobić. Pamiętaj o tym, iż nie we wszystkich miejscach musisz od razu utworzyć połączenia. Gra wymaga bowiem jedynie przyłączenia czterech miast do istniejącej już sieci.

2) Zmodernizuj przemysł Niemiec, budując lub kupując stalownie we Frankfurcie i Monachium.

Zadanie to jest bardzo proste. Teoretycznie mogłoby się wydawać, iż może ci się ono przydać do wykonania opisanego poniżej zlecenia. Osobiście skorzystałem z fabryk znajdujących się w innych miastach. Prawdopodobnie będzie tak, iż obie fabryki będziesz musiał zakupić. Radziłbym więc z zakupami się nieco wstrzymać, gdyż uszczupli to Twój budżet o milion marek (a to całkiem sporo). Dodam też, że po postawieniu fabryk nie musisz zająć się problemem dostarczenia węgla, choć byłoby to oczywiście bardzo wskazane. W moim przypadku jednak w okolicy tych dwóch miast nie znajdowały się interesujące kopalnie. Skorzystałem więc z fabryk znajdujących się w innych miejscowościach.

3) Dostarcz 50 ładunków samochodów do dowolnego miasta w Niemczech.

Do wykonywania tego zadania można już przystąpić zdecydowanie wcześniej (np. w połowie drugiego poziomu scenariusza). Jest to bardzo wskazane, gdyż wyprodukowanie 50 jednostek samochodów zajmie ci bardzo dużo czasu. Zanim jednak do tego dojdzie, będziesz musiał zorganizować sprawnie funkcjonujące łańcuchy produkcyjne. Przede wszystkim, postaraj się zlokalizować te kopalnie węgla, którymi konkurencyjne przedsiębiorstwa nie zdołały się jeszcze zainteresować. W moim przypadku były to miasta Rotterdam oraz Poznań. Następnie musisz wylicytować lub zakupić fabryki, które zajmą się produkcją stali. Na koniec radziłbym wybrać jedną z największych metropolii, w której przystąpisz do produkcji właściwych samochodów. Ja zdecydowałem się na Berlin. W celu rozpoczęcia produkcji musiałem jednak zorganizować transport wytworzonej stali. Dobrze byłoby utworzyć oddzielne połączenia, gdyż lokomotywy ze stalą nie będą poruszały się ze zbyt dużą prędkością. Wyprodukowane samochody musisz oczywiście sprzedawać, nie pozwalając jednocześnie przeciwnikom na ich przejmowanie (utwórz 2-3 połączenia). Z wyborem miejsc docelowych nie powinieneś mieć problemów. W moim przypadku wokół Berlina znajdowały się dwie inne metropolie, które wykazywały zapotrzebowanie na tego rodzaju towary. Jeśli chcesz, możesz oczywiście utworzyć inne fabryki i zająć się produkcją w kilku miastach. Nie jest to jednak wymagane do końcowego sukcesu, szczególnie jeśli do tego procesu przystąpiłeś zdecydowanie wcześniej.

Wytwarzaną stal musisz przewozić do miast, które są w stanie podjąć produkcję samochodów. - 7. Niemcy - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Wytwarzaną stal musisz przewozić do miast, które są w stanie podjąć produkcję samochodów.